Een seizoen wordt natuurlijk zelden in één wedstrijd beslist. Maar toch heb ik het gevoel dat deze wedstrijd heel bepalend gaat zijn voor het vervolg van het seizoen. Als we hier winnen, doe je vol mee voor de periode en kruip je in de algemene stand weer dichterbij. En dan hebben we twee thuiswedstrijden voor de boeg, en thuis doen we het gewoon goed de laatste maanden. Maar probleem is dat we uit zelden winnen dit jaar. We wonnen alleen bij Jong AZ en het lijkt soms dat er een ander elftal speelt in uitwedstrijden, zo sloom komen we voor de dag. En dat bedoel ik dan ook; als we zondag wél fel voor de dag komen en drie punten pakken, zou dat een indicatie kunnen zijn dat we echt een stap gemaakt hebben. Als we verliezen, dan kun je de periode vergeten en wordt het gat op de ranglijst weer groter. Dus in dat opzicht gaat deze wedstrijd erg belangrijk zijn.
À propos, wie staat er boven ons in de periodestand? Volendam (heeft al een periode en zal wel rechtstreeks promoveren), Den Bosch (die alles winnen deze periode, op de wedstrijd tegen ons na: 5-0), Den Haag (die binnenkort naar de Geusselt komen), Jong AZ en VVV.Als we zondag uit in Venlo winnen en vervolgens vrijdag er op thuis tegen het wisselvallige Eindhoven, staat er de week daarna een periode-topper tegen ADO op het programma in Maastricht. Het zou toch mooi zijn om dan in een volgepakte Geusselt al een voorschot te nemen op carnaval…
Enfin, eerst VVV uit. Dat wordt zeker niet gemakkelijk, maar van de andere kant moeten we hun recente prestaties ook weer niet groter maken dan ze zijn. Ze winnen van Jong PSV, Telstar en Vitesse. In al die wedstrijden was VVV niet de bovenliggende partij – zelfs de 4-1 tegen Vitesse was zwaar geflatteerd - en het zijn sowieso al niet de sterkste tegenstanders. Bij Jong AZ gaan ze hard met 3-0 onderuit. Ik denk dat we daar gewoon kunnen winnen, als we dat uit-complex eens afschudden.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Last edit: 06 Feb 2025 09:35 by Jacques.
The following user(s) said Thank You: Tuor, jovkle, Brncic, bokkesprongen
Please Log in or Create an account to join the conversation.