MVV - Vitesse

• CatenaccioMestreech
  • CatenaccioMestreech's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: MVV - Vitesse

22 Oct 2025 00:22
Van 3-0 naar 3-2 is toch weer echt op zijn MVV's hè. Kon natuurlijk niet zonder billenknijpen.
Genoten van de vechtlust en een prima sfeer voor een dinsdagavondje.

Morgen middag maar even onze nieuwe trainer verwelkomen. :-)
MVV is Berg op, Berg af :-(
The following user(s) said Thank You: peeke

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Maosbrögk
  • Maosbrögk's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Oct 2025 08:20
Brncic wrote: Ik was vooraf toch wat bevreesd gezien de resultaten van Vitesse maar ik was eerlijk gezegd onder de indruk van wat ik van MVV heb gezien. Opnieuw een sterke verdediging, Tran weer uitstekend en Van Kempen viel idd heel goed in. Breugelmans sterk, en Coomans hebben we toch gemist in Utrecht. Ben vaan kritisch op hem, maar hij was vandaag sterk.
Op het middenveld en in de aanval is gewoon heel veel loopvermogen, felheid en positie wisselingen. Van Dessel en El Basri bleven maar gaan, Klaasen als slot op de deur.
Ik was ook blij dat Heymans durfde om
braken te passeren want zonder hem is het spel echt veel beter zoals eerder ook al werd geschreven. Asante niet verkeerd, maar kan volgens mij dreigender zijn, Mmaee blijft een rare voetballer, soms lijkt het alsof hij de dozen nog om de schoenen heeft en daarna doet hij de mooiste dingen. Silva Timas vindt weer zijn vorm terug.
Maar in De Geusselt kun je nooit echt achterover zitten zo bleek maar weer. Vitesse was echt geen slechte ploeg maar die twee tegengoals waren onnodig. Daardoor werd het toch nog spannend, maar de overwinning was terecht. Complimenten naar de spelers en naar het duo Heymans-Reynders!

Dit is precies mijn analyse. Ik had gisteren absoluut geen zin om naar De Geusselt te gaan. Maar achteraf heb ik een leuke pot gezien met 3 prachtige MVV-treffers. Genoten van de strijdlust.
Wil ook nog even Westerveld benoemen: wat een fantastische keeper! We zijn allemaal meteen Matthys vergeten. Westerveld straalt rust uit, pakt echt punten voor de club, heeft vrijwel elke hoge bal met gemak. Heel fijne keeper. Jammer dat we maar 1 jaar van hem mogen genieten.

Ook complimenten voor de gasten. Klote doordeweekse dag en dan toch vol uitvak hebben.

• Hill
  • Hill's Avatar Topic Author
  • Away
  • Senior Member
  • Senior Member

22 Oct 2025 12:12
Mooie wedstrijd, en inderdaad weer ouderwets de spanning teruggebracht in de slotfase;)

Jammer van het politieke vlaggenvertoon op sommige tribunes. Dan sta je daar opeens achter nationalistisch bedoeld vlaggenvertoon, waar ik me absoluut niet mee associeer. Was ook boe-geroep te horen van mensen die het niet ermee eens waren. Kunnen we dat gewoon achterwege laten en ons richten op wat ons bindt: Us MVVke?
The following user(s) said Thank You: Punker73, Maosbrögk, Sjotelsplak, opadiehard, Tuor, J.P. Ler, itsman, RoedWitHart

• Vluzak
  • Vluzak's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Oct 2025 12:19
Hill wrote: Mooie wedstrijd, en inderdaad weer ouderwets de spanning teruggebracht in de slotfase;)

Jammer van het politieke vlaggenvertoon op sommige tribunes. Dan sta je daar opeens achter nationalistisch bedoeld vlaggenvertoon, waar ik me absoluut niet mee associeer. Was ook boe-geroep te horen van mensen die het niet ermee eens waren. Kunnen we dat gewoon achterwege laten en ons richten op wat ons bindt: Us MVVke?
een regenboogvlag is toch ook een politiek statement.?
The following user(s) said Thank You: Sjonnie, jasonke7

• Sjotelsplak
  • Sjotelsplak's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Oct 2025 12:53
Vluzak wrote:
Hill wrote: Mooie wedstrijd, en inderdaad weer ouderwets de spanning teruggebracht in de slotfase;)

een regenboogvlag is toch ook een politiek statement.?
Volgens mij hadden de ultras toen juist een groot spandoek gemaakt met de tekst dat politiek niet thuishoort in het stadion. Dus als je die lijn zelf trekt, moet je er ook consequent in zijn.
Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

• Punker73
  • Punker73's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

22 Oct 2025 13:55 - 22 Oct 2025 13:56
Klopt misschien van die regenboogvlag maar die werd dan ook niet in groot formaat omhoog gehesen .... dus ik snap niet helemaal wat je hier mee wilt zeggen?

Mijn mening maar ik vind dat ALLE politieke statements, of het nu een Nederlandse of een regenboog vlag of wat dan ook betreft, niet thuis horen in een voetbal stadion. Het mooie van een voetbal stadion is juist dat daar iedereen samen komt of ze nou man, vrouw, zwart, wit, links, rechts, hetero of homo zijn.

Daar hoort politiek juist helemaal van weg te blijven ..... dan is je kans op 29 oktober om je stem te laten horen maar niet in een voetbal stadion.
I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
Last edit: 22 Oct 2025 13:56 by Punker73.
The following user(s) said Thank You: Maosbrögk, Sjotelsplak, opadiehard, M-MVV, Mosae, RoedWitHart, Hill

• J.P. Ler
  • J.P. Ler's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

22 Oct 2025 15:06
Mvv met alleen 'originele' Nederlanders en zonder arbeidsmigranten, dat is naar mvv vertaald waar het vlaggenvertoon voor staat.

Dan houden we een paar sjengen over.

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

22 Oct 2025 15:52
"Wij zijn Nederland" 
Volgens mij hebben we aardig wat niet-Nederlanders in de selectie. Hoe moeten die dit opvatten? 
Ook een fijn statement naar onze Japanse aandeelhouders.
The following user(s) said Thank You: opadiehard, Mosae

• Brncic
  • Brncic's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Oct 2025 16:03
Ook bijzonder dat er daarna wordt gezongen ‘die Hollenders goon d’rin’ en we ook regelmatig ‘Hollenders kepotsjete’.
Dan vind ik deze pro-Nederland actie nog lastiger te rijmen… Verder eens met de vorige schrijvers, politiek hoort niet in een stadion.
The following user(s) said Thank You: opadiehard, Mosae, RoedWitHart

• Vluzak
  • Vluzak's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 Oct 2025 16:36
Je hebt gelijk dat politiek niet thuis hoort in een stadion, maar over die Palestijnse vlaggen, wat van extreem Links komt hoorde je niemand??? is toch meten met 2 maten.

• Hill
  • Hill's Avatar Topic Author
  • Away
  • Senior Member
  • Senior Member

22 Oct 2025 18:03
De charme is dat we er staan met zn allen in De Geusselt. Voor Us MVV. Dat sommige dan in hun vrije tijd tegen AZC’s protesteren. En anderen tegen de genocide op de Palestijnse bevolking. Dat is dan zo. Maar moeten we het stadion daarvoor gebruiken, waar heel veel verschillende mensen en meningen bij elkaar komen? Dat leidt automatisch tot ongemak. Laat ons niet verdelen.

Het gaat er toch ook om dat we wel gewoon met zn allen samen op die tribune kunnen staan een pilsje kunnen drinken  Eensgezind zijn voor onze club. 

Van villawijk tot Heugemerveld. Van Malberg tot de heeg. Veur MVV Mestreech.
The following user(s) said Thank You: Punker73, Maosbrögk, Sjotelsplak, itsman, Vluzak, Mosae, RoedWitHart

• Punker73
  • Punker73's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

22 Oct 2025 19:30
Vluzak wrote: Je hebt gelijk dat politiek niet thuis hoort in een stadion, maar over die Palestijnse vlaggen, wat van extreem Links komt hoorde je niemand??? is toch meten met 2 maten.

Maar dat gebeurt niet in de Geusselt .... mochten ze daar met Palestijnse vlaggen gaan staan zwaaien heb ik daar precies dezelfde mening over als nu met Nederlandse vlaggen gebeurt. Politiek hoort niet thuis in ons stadion.
I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
The following user(s) said Thank You: Mosae

• Noonk Harie
  • Noonk Harie's Avatar
  • New Member
  • New Member

22 Oct 2025 19:53
The following user(s) said Thank You: MVVke, jasonke7, Mosae

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

23 Oct 2025 14:29
Vluzak wrote: Je hebt gelijk dat politiek niet thuis hoort in een stadion, maar over die Palestijnse vlaggen, wat van extreem Links komt hoorde je niemand??? is toch meten met 2 maten.
Je slaat hier de plank volkomen mis.
1. Tenzij ik iets gemist heb, is er in de Geusselt niet met Palestijnse vlaggen gezwaaid. Totaal non argument.
2. Verontwaardiging over de Israelische genocide en illegale bezetting van Palestijnse gebieden is niet exclusief voor extreem links.
The following user(s) said Thank You: Tuor

Time to create page: 0.340 seconds