us MVV-ke teege de Vluupikke

• FatyPapy1990
  • FatyPapy1990's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

Re: us MVV-ke teege de Vluupikke

06 Sep 2026 19:30
Wat een slechte mop de eerste Sjeng komt erin rond extra time en gelijkmaker valt....die wel in de lucht hing.
En meteen begon Schenk met een opstootje langs de lijn en het eigen publiek op te naaien
(net zo”n irritante speler als die Paulussen).
Daarvoor kom ik niet naar voetbal kijken!
Hoe goed hij is kun je zien op de samenvatting op youtube MVV- Heracles van 5 jaar geleden (Jonker bekijk het verleden maar goed, en stel de jonge talentjes maar op).
Waarom gaat Schenk niet zijn neef achterna?
Overigens kwam de voorzet niet van zijn kant (laat Hofland  daar maar fijn  staan (die rechtsbuiten van R#da was ook teveel voor hem of anders  die andere jongen met die moeilijke naam).
R@da  heeft natuurlijk meer mogelijkheden als MVV .... een bredere selectie.
MVV heeft goed geknokt en een punt is ook OK
Vrijdag komt FC omniworld , daar hebben we wel goede statistieken tegen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• ASR
  • ASR's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Sep 2026 19:46
De laatste wissels kosten ons de zege. Het stond goed, niks aan de hand, stadion erachter. Organisatie even weg en hup, de gelijkmaker. Daarna nog een levensgrote kans op de 2-1...Als je ECHT voor de prijzen wil mee doen moet je nog een spits halen. Toni kan er helaas niet veel van...

• Sjonnie
  • Sjonnie's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Sep 2026 19:54
Vorig seizoen hadden we 14 punten na 12 wedstrijden . Nu hebben we er 13 na 5 wedstrijden . Het is jammer dat het net vandaag tegen de kots van het zuiden gebeurd , maar laten we eerlijk zijn MVV zal echt geen directe promotie halen . Maar de playoffs is voor mij zeker haalbaar . 

• Sjotelsplak
  • Sjotelsplak's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Sep 2026 20:09
Na de 1-0 voelde ik meteen dat dit een wedstrijd zou worden die op de laatste minuten in ons nadeel zou vallen. Geinstrueerd door de technische staf of niet, na de 1-0 creërden we aanvallend weinig meer en leek het alsof we ons terugtrokken. Ik had graag gezien dat we gewoon hetzelfde spel door zouden spelen, dan waren die kansen op de 2-0 vanzelf wel gekomen. Nu was het gewoon wachten op de tegengoal.
Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

• Mithrandir
  • Mithrandir's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

06 Sep 2026 20:30
MVV begon fel en vol energie. We hadden in de beginfase gewoon de controle en speelden met overtuiging.

Het kantelpunt was eigenlijk de 1-0. Daarna werd Roda langzaam sterker. In de tweede helft ging MVV veel te veel achteruit, ook met de bal. De diepgang verdween en zodra we rond de zestien kwamen, was er toch een soort besluiteloosheid. Daar hadden we veel meer mee moeten doen.

De 1-1 is natuurlijk ontzettend zuur. Alweer in de laatste minuut tegen Roda.

Maar toch mogen we trots zijn op MVV. Met dit budget doen we voorlopig gewoon mee bovenin. Dat is knap en daar mogen we best bij stilstaan.

Roda heeft ondertussen weer een behoorlijk gezapig elftal bij elkaar geraapt. Maar goed, als je uit een van de armste regio’s van Nederland komt en je club het ene kleurloze seizoen na het andere draait, dan is een punt tegen MVV natuurlijk al snel een hoogtepunt in het miezerige bestaan van de gemiddelde Roda-fan.

• Brncic
  • Brncic's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Sep 2026 21:11
Door de late 1-1 voelt het als een nederlaag maar als ik heel eerlijk ben is het gelijkspel terecht. MVV had geen antwoord meer op het spel van Roda. Dat kreeg dan wel geen echte kansen, maar wij kwamen er ook niet meer uit. Elke hoge bal kwam even hard terug. En als je ziet dat Roda dan even Seedorf, Schenten, Sleegers, die krullenbol en Marsman kan brengen, dat zijn allemaal kwaliteit-wissels. Wij moeten bij elke wissel gaan schuiven. Zeker na de wissel van Toni en Asante hadden we voorin niets meer. Verder had gestreden, een uitstekende Dicke, Bouland, Van der Wegen en Klaasen, en inderdaad: 13 uit 5 is een prima start!
Ik denk overigens dat Roda wel hoog gaat eindigen, als die ingespeeld zijn hebben ze gewoon een goede ploeg. 
The following user(s) said Thank You: opadiehard, bokkesprongen

• bokkesprongen
  • bokkesprongen's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Sep 2026 21:27
Wat we ook van vinden .....

Het was een pracht middag in de volle Geusselt ......

• Sander70
  • Sander70's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Sep 2026 21:37
FatyPapy1990 wrote: Wat een slechte mop de eerste Sjeng komt erin rond extra time en gelijkmaker valt....die wel in de lucht hing.
En meteen begon Schenk met een opstootje langs de lijn en het eigen publiek op te naaien
(net zo”n irritante speler als die Paulussen).
Daarvoor kom ik niet naar voetbal kijken!
Hoe goed hij is kun je zien op de samenvatting op youtube MVV- Heracles van 5 jaar geleden (Jonker bekijk het verleden maar goed, en stel de jonge talentjes maar op).
Waarom gaat Schenk niet zijn neef achterna?
Overigens kwam de voorzet niet van zijn kant (laat Hofland  daar maar fijn  staan (die rechtsbuiten van R#da was ook teveel voor hem of anders  die andere jongen met die moeilijke naam).
R@da  heeft natuurlijk meer mogelijkheden als MVV .... een bredere selectie.
MVV heeft goed geknokt en een punt is ook OK
Vrijdag komt FC omniworld , daar hebben we wel goede statistieken tegen.
Hey misselijk stuk stront. Hoevaak ga je nog die misselijke teksten hier neer kalken over uzze sjengen in de selectie? Heeft Schenk je partner een keer alle hoeken van de kamer laten zien of wat is je probleem?

• Buurke76
  • Buurke76's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Sep 2026 22:20
van de Wegen is een geweldenaar. Hofland blijft matig, had totaal geen vat op de tegenstander(s) en liet zich weer een paar keer knullig uitkappen. 
Toni kan er niet veel van. Gewoon paar keer de verkeerde kant oplopen terwijl de bal in de diepte ging.
Deze keer was de passing van Hugo dramatisch, vorige keren was dit veel beter. Al die lange ballen zorgden meteen weer voor balverlies.
Zoals Jonker terecht zei, was het niveau van vandaag niet denderend. Maar goed, de inzet was prima en de balverovering ook. In de winterstop 2 kwaliteits injecties en dan staan we in mei op de markt 😉

• Buurke76
  • Buurke76's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Sep 2026 22:21 - 06 Sep 2026 22:22
Geweldige sfeer vandaag, benieuwd hoeveel er vrijdag weer een kaartje kopen 
Last edit: 06 Sep 2026 22:22 by Buurke76.

• RoedWitHart
  • RoedWitHart's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

06 Sep 2026 23:27
Het duel was qua niveau echt een derby. Heel veel inzet, soms wat irritatie, matig voetbal maar wel een geweldige sfeer. 

De selectie van Roda is op papier misschien sterker, maar daar was door de tomeloze inzet van alle MVV:ers weinig van te merken in het veld. Totdat bij Roda die nummer 7 (Seedorf) inviel, had MVV de zaken verdedigend aardig op orde. Toen moest Hofland zijn mannetje een paar keer laten gaan. Maar tot echt 109% kansen voor Roda kwam het niet. Daarbij valt op dat MVV een solide verdedigingscentrum heeft met vooral een uitblinkende Finn Dicke. Die won ongeveer elk duel door de lucht en langs de grond. Vergelijk dat eens met Coomans......

Andere uitblinker vond ik Lennert Daneels. Overal te vinden, strooien met passes; heel goed 

Jammer dat Asante en Tino minder waren vandaag; Tino is niet echt de gedroomde centrumspits en aanspeelpunt; hij verloor ongeveer elk duel.

Uit een goede aanval maakte Roda nog gelijk, maar die voorzet kwam ook echt goed terecht; daar moet je een beetje geluk mee hebben. En dat had Roda.

Tino had wat mij betreft al in de rust gewisseld mogen worden. Ik vind zijn duelkracht, balaanname en spelinzicht onder de maat. Hij heeft duidelijk moeite met dit niveau. Mede daardoor kwam MVV minder aan aanvallen toe in de tweede helft. Die Luijendijk heeft in zijn korte speeltijd meer laten zien dan Tino de gehele wedstrijd. En die donkere nieuwe aanwinst had echt kunnen en moeten scoren in de laatste minuut.

Toch ging ik aanvankelijk eventjes teleurgesteld maar uiteindelijk toch tevreden naar huis. Want dit MVV is gewoon een klasse beter dan de slappe hap van vorig seizoen. Met een fitte van Dessel en Sierra er vanaf het begin erbij en El Hamdaoui in de spits i.p.v. Tino (gebruik die a.u.b. als pinchhitter in het laatste kwartier) moeten we met dit team echt de playoffs kunnen halen. Maastricht kan trots zijn op dit herboren MVV!
The following user(s) said Thank You: opadiehard

• Maosbrögk
  • Maosbrögk's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Sep 2026 23:39
Ik baal ontzettend. Zó dichtbij….
Grootste winst is dat een gelijkspel tegen Aachen-Nord voelt als een nederlaag.
Voorgaande jaren ging ik naar de derby met gevoel: als we maar niet verliezen. Nu telt alleen de 3 punten.
MOTM: Dicke! Van de Hurk heeft geen enkel duel gewonnen. 
Toni speelde erg zwak. Nu we beginnen zonder Siërra en van Dessel merk je meteen dat de breedte van de selectie een probleem is. Dan ga je er direct op achteruit. Jammer. Maar trots op MVV. Van een uitzichtloze 19e plek naar een uitverkocht stadion met ontzettend veel trots en hoop in onze harten.

• Hill
  • Hill's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

07 Sep 2026 02:12
Ja prachtige inzet vandaag over de hele linie. Achterin en op het middenveld staat het wel prima. Voorin heb je helaas te maken met een Toni diequa voetbal nog slechter is dan wat we bij een Harrie Gommans  ooit zagen (maar die trapte er nog wel een paar in). Ik snap niet dat je zi’n gast dan vandaag weer opstelt. Of dat je m niet op zn minst na 45 minuten wisselt. Hetzelfde voor Assante..die heeft geen bal goed geraakt, op een paar verdedigende acties na. Zuug t in..
Maar het zegt ook wel veel over het uitgerangeerde team van roda dat ze hier dan met heel veel moeite nog een punt wegslepen terwijl MVV met een niet functionele voorhoede staat.

Aardig gevoetvald en AUB opzoek naar een spits (binnen of buiten de selectie)

• Puime
  • Puime's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

07 Sep 2026 09:00
Ik vind de meningen over Tony V hier te negatief. Hij laat zien wel potentie te hebben. Hij kop uit een onmogelijke hoek liggend op de grond bijna de 1-0 binnen. Hij zet met één goede voetbeweging Dumont vrij voor de keeper voor de 2-0 , maar die schiet voor langs. Won veel kopduels, doorkoppend voorin op Hamdaoui en Assante bv maar ook achterin bij corners als hij mee verdedigt. 
The following user(s) said Thank You: kyleman333

• Mosae
  • Mosae's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

07 Sep 2026 09:16 - 07 Sep 2026 09:21
P.s. na het commentaar te hebben gezien van Paulissen, moet ik zeggen dat dit helemaal niet zo verkeerd was. Het blijft netjes en gedecideerd. En tja, het blijft een jongen van daar. Je kunt dan slecht niet chauvinistisch zijn naar je eigen mensen. Ook kon ik me wel vinden erin, door de bril van de tegenpartij. En nu alles is neergedaald, is een 1-1, en nog steeds ongeslagen en op een 2e plek, iets wat voor MVV op dit moment méér dan prima is. Op naar tegen Almere!
Last edit: 07 Sep 2026 09:21 by Mosae.

Time to create page: 0.454 seconds