Mark Veldmate

21 okt 2012 23:34 21 okt 2012 23:44 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Mark Veldmate #46
Leuk interview.... :thumbsup:

Sjiek, dat het toch gelukt is, om hem naar Maastricht te halen. ( Ron Elsen&Co :applaus: )

Mark woont dus in Malberg.....Zal wel ergens in de nieuwbouw zijn, en vermoedelijk niet in "de Musketruwe."

Waar woont Nathan ?

(dacht eerst dat beide spelers wonen in de nieuwbouw op de Terblijterweg/Geusselt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2012 14:51 22 nov 2012 14:53 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Mark Veldmate #47
Exclusief interview: Mark Veldmate: ‘MVV voelt als een warm nest'

Zuid-Limburg is in de ban van MVV. De Maastrichtse voetbalvereniging presteert als nooit tevoren. Al wekenlang prijkt de club bovenaan de ranglijst in de Jupiler League. Een van de spelers die opvalt binnen de equipe van trainer/coach Rene Trost is aanvaller Mark Veldmate. De speler die afgelopen zomer Sparta Rotterdam inruilde voor De Geusselt gooit hoge ogen met zijn doelpunten (vijf in totaal) en zeven assists.

Dat MVV het voortreffelijk doet in de competitie ligt volgens Veldmate grotendeels aan het 'wij-gevoel'. "We zijn als team supergoed bezig vind ikzelf. We hebben een ploeg met alleen maar goede jongens die iets voor elkaar over hebben. Dat laatste geeft denk ik ook wel aan waar onze kracht ligt. We willen voor elkaar werken, vechten en strijden. Bij balverlies willen we gelijk elkaar corrigeren. Daarnaast hebben we veel kwaliteit en voetballend vermogen in de ploeg."

Zoals ik net al aangaf speelde Veldmate vorig jaar nog in het voetbalshirt van Sparta. De spits presteerde volgens eigen zeggen matig en moest dat in de voorbereiding op het nieuwe seizoen bekopen met een invallersrol. "Ik geef eerlijk toe dat ik een minder seizoen heb gedraaid in Rotterdam. Het gevoel was op de een of andere manier niet goed. Ik miste een soort van waardering bij die club. De rol die ik had als linkervleugelspeler lag mij niet echt. Ik ben geen buitenspeler. Ik kom het beste tot mijn recht als aanspeelpunt. Het vasthouden, het kaatsen en de combinatie zijn mijn sterke punten als frontspeler."

"De transfer naar MVV voelt als een warm nest voor me. Vanaf dag een dat ik hier mag zijn voelt het al zeer vertrouwd. Iedereen binnen de club heeft het beste met me voor. Ik ben van nature een gevoelsmens dus dat ervaar ik als enorm prettig." Mark Veldmate (28) tekende een contract voor drie seizoenen bij 'Us Mvv-ke'.”

"Ik hoop in die periode een enorme waarde te kunnen zijn en blijven voor de club en mijn medespelers. De club heeft een bepaalde visie en dat bevalt me uitstekend. De mensen hier moeten weten dat ik nooit zal verzaken. Ik zal alles geven. Nu we bovenaan staan in de Jupiler League vind ik dat we nu ook voor het kampioenschap moeten gaan spelen. Tegen de naaste concurrentie hebben we goed gespeeld dus waarom niet? Tegen Sparta (0-1 verlies, red.) hadden we niet hoeven te verliezen. We hadden in die wedstrijd veel pech. Tegen FC Den Bosch, een van de betere teams uit de Jupiler League, wonnen we met 4-0, maar dat was weliswaar geflatteerd. Dus zo zie je maar dat je ook een beetje geluk moet hebben. Ik hoop dat we nog een tijdje kunnen blijven genieten van de zogeheten 'flow' waar in wij zitten," lacht de speler. "Voor de club alsmede voor de trouwe achterban zou het fantastisch zijn als we kampioen kunnen worden. Maastricht ademt een en al voetbal uit, het is de stad en de fans van harte gegund."

Mark Veldmate was als twaalfjarige al een voetballer c.q. filmster. Als speler van amateurvereniging Be Quick 1887 uit Groningen kreeg hij een rol in een film over Jari Litmanen. "Het was natuurlijk een enorme eer voor mij. Litmanen was in die tijd 'de grote ster' van Ajax. Uniek vond ik dat. Die film is nog steeds te zien in het Ajax-museum."

Via Be Quick kwam de spits in kwestie uit voor FC Groningen, echter veel plezier genoot hij niet bij die club. Via Emmen en Veendam belandde de Noorderling bij Helmond Sport. Bij de Brabantse club schoot de aanvaller met scherp. Het resulteerde uiteindelijk na twee seizoenen in een aanbieding en een transfer naar Sparta.

"Misschien ben ik te vroeg vertrokken uit Groningen, maar goed wat moest ik? Ik speelde nauwelijks. Je moet als jonge speler spelen dus dan moet je af en toe dit soort keuzes maken. Dat mijn vader bij FC Groningen werkt maakte toentertijd niets uit. Ik moest voor mijn eigen ontwikkeling kiezen."

Henk Veldmate is technisch manager van FC Groningen en vader van de voetballers Mark en Jeroen. Mark is de goalgetter en aangever van MVV, Jeroen is verdediger en transfereerde afgelopen zomer van Sparta naar Heracles Almelo. "Voetbal leeft enorm binnen onze familie. Mijn moeder is ook helemaal gek van het spelletje. Ze werkt zelfs achter bar bij een amateurclub bij ons uit de buurt. Mijn vader reist in het weekend stad en land af om ons te zien spelen. Echt geweldig! Hij mist zelden een wedstrijd. Het is wel spijtig dat het momenteel niet zo lekker gaat met Jeroen in het Almelose. Jeroen heeft iets onder zijn voet zitten. Het is nog steeds raadselachtig wat het is. Hij is er nu al drie maanden zoet mee. Jeroen is als mijn broertje ook mijn beste maatje, dus ik leef ontzettend met hem mee. Het is nooit leuk om zo te beginnen bij je nieuwe club. Maar we blijven moed houden. Uiteindelijk komt het allemaal goed."



Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2012 14:54
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Mark Veldmate #48

Sjraveleer schreef : Leuk interview.... :thumbsup:

Sjiek, dat het toch gelukt is, om hem naar Maastricht te halen. ( Ron Elsen&Co :applaus: )

Mark woont dus in Malberg.....Zal wel ergens in de nieuwbouw zijn, en vermoedelijk niet in "de Musketruwe."

Waar woont Nathan ?

(dacht eerst dat beide spelers wonen in de nieuwbouw op de Terblijterweg/Geusselt)


woont op 5 minuten van het stadion met de fiets ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 10:26 24 nov 2012 11:01 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Mark Veldmate #49
Fijn dat Veldmate weer terug was gisteren. De 3de goal van MVV vloeit voort uit het jagen van hem! Jammer dat hij zelf niet kon scoren, die bal op de paal was snoeihard.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 12:43
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Mark Veldmate #50
Wat een klasbak is Mark! 14 wedstrijden, 6 doelpunten en 7 assists. Hij werkt, hij sleurt, hij jaagt. Klasse!
Hij is attent na 53 seconde waar hij uit scoorde, ook jaagde hij goed door waar de 3-3 uitvalt. Ik hoop dat hij nog lang bij MVV blijft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 13:11
Oaktree
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 127
Meer
Mark Veldmate #51

Mie leef Mestreech schreef : Wat een klasbak is Mark! 14 wedstrijden, 6 doelpunten en 7 assists. Hij werkt, hij sleurt, hij jaagt. Klasse!
Hij is attent na 53 seconde waar hij uit scoorde, ook jaagde hij goed door waar de 3-3 uitvalt. Ik hoop dat hij nog lang bij MVV blijft.


is ie ook!
Blijf het jammer vinden dat hij redelijk traag is op de eerste meters.. Dan was hij echt compleet!!!

Natus et suscitavit in Marsana

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 13:30
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Mark Veldmate #52

Oaktree schreef :

Mie leef Mestreech schreef : Wat een klasbak is Mark! 14 wedstrijden, 6 doelpunten en 7 assists. Hij werkt, hij sleurt, hij jaagt. Klasse!
Hij is attent na 53 seconde waar hij uit scoorde, ook jaagde hij goed door waar de 3-3 uitvalt. Ik hoop dat hij nog lang bij MVV blijft.


is ie ook!
Blijf het jammer vinden dat hij redelijk traag is op de eerste meters.. Dan was hij echt compleet!!!


Je moet niet vergeten dat Mark past terugkomt van een liesblessure wat uiteraard ook niet bijvoordelijik is voor zijn startsnelheid.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 14:18
Oaktree
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 127
Meer
Mark Veldmate #53

Sandro schreef :

Oaktree schreef :

Mie leef Mestreech schreef : Wat een klasbak is Mark! 14 wedstrijden, 6 doelpunten en 7 assists. Hij werkt, hij sleurt, hij jaagt. Klasse!
Hij is attent na 53 seconde waar hij uit scoorde, ook jaagde hij goed door waar de 3-3 uitvalt. Ik hoop dat hij nog lang bij MVV blijft.


is ie ook!
Blijf het jammer vinden dat hij redelijk traag is op de eerste meters.. Dan was hij echt compleet!!!


Je moet niet vergeten dat Mark past terugkomt van een liesblessure wat uiteraard ook niet bijvoordelijik is voor zijn startsnelheid.


Ja dat kan er ook mee te maken hebben, maar dat zou betekenen dat hij met veel angst speelt..

Natus et suscitavit in Marsana

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 16:13
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Mark Veldmate #54
respect voor de manier, hoe Mark het publiek probeert op te zwepen.

Ook gisteren pakt hij even zijn moment aan de kant van de noord-tribune.

Had met hem te doen, onze spelers verdienen meer...DIT KAN BETER!!!!!

ben toen maar opgestaan en even aangemoedigd, helaas is de "hoofdtribune" waar ik zit niet de ideale plek om dit te doen.

"ZITTEN" wordt er dan meestal in "koor" gezongen.

"Helaas boeit hij me toch geen reet wat de rest denkt....ze zien me toch niet voor vol aan daar" :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 16:17
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Mark Veldmate #55

Oaktree schreef :

Mie leef Mestreech schreef : Wat een klasbak is Mark! 14 wedstrijden, 6 doelpunten en 7 assists. Hij werkt, hij sleurt, hij jaagt. Klasse!
Hij is attent na 53 seconde waar hij uit scoorde, ook jaagde hij goed door waar de 3-3 uitvalt. Ik hoop dat hij nog lang bij MVV blijft.


is ie ook!
Blijf het jammer vinden dat hij redelijk traag is op de eerste meters.. Dan was hij echt compleet!!!


Als hij ook nog snel was, dan voetbalde hij niet hier. Ik denk zelfs niet in Nederland

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 11:03
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Mark Veldmate #56

Sjraveleer schreef : respect voor de manier, hoe Mark het publiek probeert op te zwepen.

Ook gisteren pakt hij even zijn moment aan de kant van de noord-tribune.

Had met hem te doen, onze spelers verdienen meer...DIT KAN BETER!!!!!

ben toen maar opgestaan en even aangemoedigd, helaas is de "hoofdtribune" waar ik zit niet de ideale plek om dit te doen.

"ZITTEN" wordt er dan meestal in "koor" gezongen.

"Helaas boeit hij me toch geen reet wat de rest denkt....ze zien me toch niet voor vol aan daar" :)

Kom daan 'ne kier op de Angelside zitte, kins diech diech hielemaol laote goon!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 17:10
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Mark Veldmate #57

MVV4life schreef :

Sjraveleer schreef : respect voor de manier, hoe Mark het publiek probeert op te zwepen.

Ook gisteren pakt hij even zijn moment aan de kant van de noord-tribune.

Had met hem te doen, onze spelers verdienen meer...DIT KAN BETER!!!!!

ben toen maar opgestaan en even aangemoedigd, helaas is de "hoofdtribune" waar ik zit niet de ideale plek om dit te doen.

"ZITTEN" wordt er dan meestal in "koor" gezongen.

"Helaas boeit hij me toch geen reet wat de rest denkt....ze zien me toch niet voor vol aan daar" :)

Kom daan 'ne kier op de Angelside zitte, kins diech diech hielemaol laote goon!


Dat kin iech beamen. Iech zit op de Boschpoort (iech weiger um Q-parktrebuun te zegge)
Naodat Beppie of Angelina veerdig zien met 't volleksleed beginne al 'n aontal luij te rope zitte, zittrebuun.
Bij de oetwedstrijde stoon veer altied en is de sfeer altied hiel gezellig.

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 18:12 25 nov 2012 18:26 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Mark Veldmate #58
@mvv4life: Bedaank veur d'n tip... ;) Kom zeker 'ns kieke oan dee kant..

't waor de veurigekier teege den bosch gewoen "sjiek"

"Bin gelökkig neet de eenigste in 't stadion met 'n liegte afwieking, beij mieg in de buurt zitte oag 'n paar "sjoene" :)

"t vilt mieg dekser op dat völ "sjengen" 'n eigen "ritueel" hubbe...veur, tijdens en nao de wedstrijd.

Dit zuus de normaal neet gouw in groete stadions..meh beij is us is 't "sjus" of eederein "toes" is. :)

"n paar veurbeelde zal ieg opnumme:

Rechts neeve mieg zitte de echte "Statler&Waldorf" (teege GAE waor Statler helaas kraank..meh LRB heet dit opgevaange :) )
Mot altied lache met die 2 "hiere" ....de hiele wedstrijd zien ze aon 't sodemietere...meh nao aoflaop es 't 4-0 is gewoore ,zien ze "dik tevreije"euver de jongens.

Links neeve mieg zit...Mr. HoutenGerard, dee aoch garant steit veur "sjerpe" analyses ;)
Neeve Gerard zit miene Pa..dee miestal noa 6 minuten standaard begint te klaoge dat 't nog 0-0 is. En heer wet dan miestal al zeker dat 't 'ne zwoere aovend geit weure. :) . Daan hubbe veer 2 maan die standaard vreigele euver de arbitrage. Wel of Neet boetespeul zörg miestal veur leuke "situaties" tusse die 2. Achter mieg zit eine dee aog "sjrouf"los heet , en dat wet heer zelf aoch wel. 2 rije veur mieg zitte 2 maan, die beij 'nne goal de "highfive" doen met 't hiele VAK.
(num dat nog mer normaal!)

Meh 't klop wel...dat de "sfeer" op de angelside beter is...dao staon ze miestal es "ierste" ..

Mot wel zegge...dat ieg voetbal 't liefste bekiek vanoaf 't midden vaan 't veld. Achter de goal kin ieg neet oan weene.

"De Ultas zien toch wel 'n "pre" in 't stadion...de merks 't gewoen te zier es geine sfeer is"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 19:57 25 nov 2012 20:02 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Mark Veldmate #59

Sjraveleer schreef : @mvv4life: Bedaank veur d'n tip... ;) Kom zeker 'ns kieke oan dee kant..

't waor de veurige kier teege den bosch gewoen "sjiek"

"Bin gelökkig neet de eenigste in 't stadion met 'n liegte afwieking, beij mieg in de buurt zitte oag 'n paar "sjoene" :)

"t vilt mieg dekser op dat völ "sjengen" 'n eigen "ritueel" hubbe...veur, tijdens en nao de wedstrijd.

Dit zuus de normaal neet gouw in groete stadions..meh beij is us is 't "sjus" of eederein "toes" is. :)

"n paar veurbeelde zal ieg opnumme:

Rechts neeve mieg zitte de echte "Statler&Waldorf"
(teege GAE waor Statler helaas kraank..meh LRB heet dit opgevaange :) )


Oi Sjraveleer... pas op he...niks verkierds euver dee menier zegke... 'ne echte fan vaan "de Keers"! :thumbsup:
dao maagste neet aon koume :P

Sjraveleer schreef : Mot altied lache met die 2 "hiere" ....de hiele wedstrijd zien ze aon 't sodemietere...meh nao aoflaop es 't 4-0 is gewoore ,zien ze "dik tevreije"euver de jongens.

Links neeve mieg zit...Mr. HoutenGerard, dee aoch garant steit veur "sjerpe" analyses ;)
Neeve Gerard zit miene Pa..dee miestal noa 6 minuten standaard begint te klaoge dat 't nog 0-0 is. En heer wet dan miestal al zeker dat 't 'ne zwoere aovend geit weure. :).
Daan hubbe veer 2 maan die standaard vreigele euver de arbitrage. Wel of Neet boetespeul zörg miestal veur leuke "situaties" tusse die 2. Achter mieg zit eine dee aog "sjrouf"los heet , en dat wet heer zelf aoch wel. 2 rije veur mieg zitte 2 maan, die beij 'nne goal de "highfive" doen met 't hiele VAK. (num dat nog mer normaal!)

'ne normale mins heet niks in de Geusselt te zeuke...veer höbbe allemaol e roejwitte afwieking..! :lachen:
En zien dao gruuts op... :thumbsup:

Sjraveleer schreef : Meh 't klop wel...dat de "sfeer" op de angelside beter is...dao staon ze miestal es "ierste" ..

Mot wel zegge...dat ieg voetbal 't liefste bekiek vanoaf 't midden vaan 't veld. Achter de goal kin ieg neet oan weene.

"De Ultas zien toch wel 'n "pre" in 't stadion...de merks 't gewoen te zier es geine sfeer is"


es diech oets oppe Eenzjelsaajtribuun wuls koume met geneete vaan de sfeer...
neet bij forlaajf goon zitte ( dee heet e groete afwieking en zit drum neeve die levensgevierlikke :lachen: gamins )
mer kom bij Opa, Aajt Wief en de res... ;)
oondertösse zien der steeds die die vaan de Boschpoort nao de Eenzjelsaajt koume...
Merci nog veur de kinnismaaking met diech en houte Sjra..waor 'n ier en e groet plezeer!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2012 08:25
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Mark Veldmate #60
Ik heb zo een gevoel dat jij vanavond bij al mijn voorspelde doelpunten een grote rol gaat spelen ;)
Veel succes Mark, Nathan en jij zijn echte aanwinsten voor dit MVV en nu al niet meer weg te denken :applaus:
Hoop dat ik op tijd thuis ben om het begin niet te missen dus niet te snel beginnen met scoren :lachen:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden