MVV transfergeruchten 2023-2024

• ASR
  • ASR's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: MVV transfergeruchten 2023-2024

10 Aug 2023 12:45
Zeer volwassen reactie van Bryan. Ik heb dat uitfluiten vanwege sportieve redenen nooit begrepen...bij geen enkele speler.
Ben benieuwd wat hij ons kan brengen komend seizoen.
The following user(s) said Thank You: Ben Salemans, Jacques

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Sjappie
  • Sjappie's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

07 Sep 2023 10:47
Staat een artikel op VI Pro over Bryan, voor mij niet te open daar ik geen VI Pro account hebt.
Wellicht iemand anders wel en kan deze het volledige artikel hier plaatsen?

www.vi.nl/pro/bryan-smeets-ik-sprak-meer...dan-met-mijn-trainer
The following user(s) said Thank You: bokkesprongen, Mestreech28

• Pierrot
  • Pierrot's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

15 Apr 2025 15:22
www.l1nieuws.nl/sport/2892678/vertrekwen...nog-ergens-om-spelen

Vertrekwens MVV'er Bryan Smeets groot na drama-seizoen: 'Wil nog ergens om spelen'

Een nieuwe nederlaag voor MVV verleidde aanvoerder Bryan Smeets om hardop na te denken over een mogelijk vertrek uit De Geusselt. "Ik heb nog een doorlopend contract en weet zeker dat de club wil meewerken."
Daarmee sloeg hij de spijker op de kop, omdat MVV iedere euro goed kan gebruiken.
Maximaal
Een transfersom voor een 32-jarige routinier is dan een mooi extraatje. "Ik ben 32 jaar en ik heb nu twee goede seizoenen gehad bij MVV", licht Smeets zijn standpunt toe na de 3-2 nederlaag tegen Jong PSV. "Als er dan iets voorbij komt, dan wil ik daar zeker naar kijken. En dat weet de club ook. Ik wil niet uitvoetballen tot het einde van mijn loopbaan. Ik ben fit, en ik wil nog graag om iets spelen. Promotie, kampioenschap, handhaving, wat dan ook. Daar ben ik voetballer voor. Je weet als voetballer één ding: dat komt niet meer terug als je gestopt bent. Dan ga ik iets anders doen, maar ik wil wél die laatste jaren het maximale eruit halen. En ik weet zeker dat de club daar aan wil meewerken.”
Toekomst
"Je merkt dat de club in ontwikkeling is", vervolgt Smeets zijn verhaal. "Met de komst van Japanse investeerders gaat dat de goede kant op. Maar het heeft ook tijd nodig en dat heb je in de voetballerij niet. Dus moet je met z’n allen geduld hebben. Slikken om de komende jaren wél een stap vooruit te zetten. Of ik daar in de toekomst deel van uitmaak, weet ik dus nog niet. Mijn contract loopt nog één jaar door. Maar ik ga na dit seizoen zeker praten met de club en kijken wat er op mijn pad komt."
Besef
De gedachten komen boven bij de routinier na de zevende nederlaag in de laatste acht duels. Slechts een 0-0 gelijkspel tegen De Graafschap leverde tussendoor iets op. Voor de laatste Maastrichtse zege moeten we terug naar 14 februari, toen FC Eindhoven met 2-0 werd verslagen. Routinier Smeets kijkt daarin kritisch naar zichzelf en het elftal. "We belonen onszelf weer niet. Maar dat zeggen we al weken. Ik denk dat het besef er gewoon niet in zit, om de kansen te benutten. Het vervelende is dat we ook tegen Jong PSV best weer aardig speelden. In de eerste helft waren er al wat mogelijkheden, na rust kregen we drie kansen binnen één minuut. Maar we incasseren ook weer de tegentreffers veel te eenvoudig. De balans en dynamiek in het elftal is onvoldoende geweest dit seizoen. We zijn te weinig overtuigend geweest om genoeg te winnen."
Kijk hier naar het interview met MVV'er Lars Schenk

Moedeloos
Het zijn dramatische rapportcijfers voor de ploeg van Edwin Hermans. Vooral ook omdat de nederlaag, opnieuw, in de slotfase tot stand kwam. "Heel teleurstellend allemaal", zegt de trainer. "Je wordt er wel een beetje moedeloos van. We spelen weer een hele aardige wedstrijd, creëren kansen, maar het is al met al niet goed genoeg."
Accepteren
En daarmee deden de Maastrichtenaren zichzelf te kort. Zoals wel vaker in de tweede helft van dit seizoen, dat nu wel heel snel doodbloedt. "We hebben nog heel veel te verliezen", kijkt Hermans naar de laatste weken van de voetbaljaargang. "We zullen alles uit de kast moeten halen, zodat we met een goed gevoel het seizoen kunnen afsluiten. Verslapping accepteren we niet. Dat zijn we verplicht naar de fans en kunnen we ons niet permitteren naar de mensen die de club hebben gered."
Vrijdagavond ontvangt MVV in De Geusselt Jong FC Utrecht. De aftrap van dat duel is om 20:00 uur en de wedstrijd is live te volgen via L1 Radio.

• Driver
  • Driver's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 Apr 2025 17:50
Bryan steekt er bij Mvv met kop en schouders bovenuit, een geweldige speler die overal te vinden is op het veld ondanks zijn leeftijd.
Als hij Mvv verlaat met Mathys dan zie ik hele donkere wolken boven Mvv.
Ik hoop dat de investeerders inzien dat er iets moet gebeuren op het veld bij Mvv anders komend seizoen bij iedere thuiswedstrijd maximaal  2000 toeschouwers en dus weer een grote daling aan inkomsten.

• Sjonnie
  • Sjonnie's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 Apr 2025 17:56
Voor mij mag hij oprotten , wat een waardeloze instelling heeft die gast .

• CatenaccioMestreech
  • CatenaccioMestreech's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 Apr 2025 18:40
Beste voetballer die we hebben.
En snap best dat hij een stap nog wil maken.
Maar Bryan is altijd van het zeiken en zeuren geweest, en vind het niet erg als we hem zien vertrekken. Dan komt ook weer geld vrij voor iemand anders. Bryan past ook niet in het spel wat we spelen.

• ASR
  • ASR's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 Apr 2025 19:53
Iemand die de ster niet met trots wil dragen mag wat mij betreft afnokken. Ook met Smeets in de selectie worden we gewoon 15de. 
The following user(s) said Thank You: Sjonnie

• Buurke76
  • Buurke76's Avatar Topic Author
  • Elite Member
  • Elite Member

15 Apr 2025 21:11
Dubbel gevoel, denk dat hij de beste voetballer is maar denkt dat hij alles moet doen. Gisteren weer van dichtbij gezien , loopt overal op het veld en dat werkt ook tegen hem. Komt gewoon omdat de rest van dramatisch niveau is. Jammer dat de kwaliteiten die we hebben (Mathys, Smeets) weggaan. De vraag is of mmae en Timas wel licht in de tunnel zien volgend seizoen. 

Kan wel begrijpen dat hij nog 1 of 2 seizoenen ergens voor wil voetballen. Week in week uit voor spek en bonen spelen wil geen enkele voetballer.

Met Klaassen, v Dessel, El Basri en Sleegers op 10 heb je 4 prima middenvelders volgens mij. 
The following user(s) said Thank You: opadiehard, Brncic

• Sjonnie
  • Sjonnie's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Apr 2025 00:17
Ga lekker nog 2 jaartjes bij Helmond Sport of bij Eindhoven spelen , krijg je het volgend seizoen een draai om je oren in de Geusselt .

• Brncic
  • Brncic's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Apr 2025 07:39
Sluit me aan bij Buurke. Smeets steekt er voetballend met kop en schouders bovenuit, maar aan de andere kant is hij voor zijn status weinig beslissend en komt hij qua loopvermogen vaak te kort. In zijn interviews en soms gedrag vind ik hem bovendien zeer negatief over team en medespelers. Dan is het inderdaad beter om hem nog een uitdaging te gunnen. Alternatieven zijn aanwezig zoals Buurke schrijft.

• Maosbrögk
  • Maosbrögk's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Apr 2025 10:33
Ik snap Smeets zijn reactie wel. Hij is 32 jaar. Bij MVV hoef je de komende jaren niets te verwachten omdat ze voor de lange termijn willen gaan opbouwen (daar hopen we al 25 jaar op, maar goed). 
Je ziet dat er hier op korte termijn weinig perspectief is. Als voetballer wil je winnen en heb je ambitie. Met zijn leeftijd snap ik dan best dat je niet nog 2 jaar voor jan lul wil spelen. 
Als men hier de hoofdtrainer zijn contract verlengt en niet ingrijpt terwijl we al maanden dramatisch presteren, dan weet je dus ook genoeg over de ambitie van de club.
Zoals het nu gaat is het dus blijkbaar naar tevredenheid. De onderkant van de middenmoot. Wat kabbelend je wedstrijdjes spelen. Eigenlijk zoals de jong-teams dat al jaren doen.
Maar als speler wil je wedstrijden spelen met druk erop. Als Smeets die wedstrijden elders wél kan spelen de komende 2 jaar, dan geef ik hem gelijk.
Bij MVV hoeft ie die, m.u.v. de wedstrijden tegen roda, niet te verwachten.
Uiteindelijk is het ZIJN carrière.

• Larsbak
  • Larsbak's Avatar
  • Away
  • Elite Member
  • Elite Member

16 Apr 2025 11:42
Ik kan prima volgen wat Bryan zegt. Het is geen prettig vooruitzicht om nog een paar jaar in de marge te spelen als je 32 bent en nog een hoger niveau aan kan dan rechterrijtje van de KKD. Getuigt voor mij juist van een hele goede instelling. 

Het siert hem daarnaast dat hij gewoon zegt wat hij vindt en eerlijk uitkomt voor zijn ambities.  Beter dan een standaardantwoord dat hij zich richt op de laatste wedstrijden van het seizoen en daarna wel ziet wat er gaat gebeuren.

Time to create page: 0.331 seconds