Selectie 2026 / 2027

• Zwegel
  • Zwegel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Selectie 2026 / 2027

24 Apr 2026 06:24
Wat mij betreft wil ik Jonker wel een kans geven.
Hofland mag voor mij wegblijven.
Persoonlijk zou ik Mark Luijpers terughalen, die weet precies hoe er met mensen moet worden om gegaan.
The following user(s) said Thank You: M-MVV

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• RoedWitHart
  • RoedWitHart's Avatar
  • Away
  • Premium Member
  • Premium Member

24 Apr 2026 08:42
Ik vroeg me af of de rol van Davy Heymans uitgespeeld is als Jonker en Hofland komen? Hij heeft het als invalcoach toch best goed gedaan met relatief goede resultaten? Het maakte op mij de indruk dat hij goed lag bij de selectie.

• Mappie
  • Mappie's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

24 Apr 2026 09:16
Puime wrote: Wat voor mij de belangrijkste vraag is : betekent het feit dat ze met Jonker en Hofland bezig zijn dat eindelijk het budget omhoog gaat ? En zo ja, met hoeveel dan, en waar komt het geld vandaan?

Ervan uitgaande stafleden ook in het "spelersbudget" zitten: Smeets gaat weg en ook Braken's contract loopt af. Dat scheelt al een slok op een borrel is mijn gevoel.
Combi Jonker-Luijpers zie ik eigenlijk wel zitten. Hebben nog 20 jaar geleden met elkaar gewerkt in Maastricht (trainer-speler). Hofland geen fan van, maar als ze beiden komen, zouden we er met het laagste budget in de KKD en een huidige 18e plaats best blij mee mogen zijn.

• Punker73
  • Punker73's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

24 Apr 2026 09:28
Hill wrote: Dan ga je toch praten met een paar meiden van het vrouwenelftal, dan weet je gelijk wat voor man het is.”

Zegt de man die in het nieuws komt nadat hij een kaars "achter laat" bij een bewusteloze vrouw .....
I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
The following user(s) said Thank You: Tuor, itsman

• RoedWitHart
  • RoedWitHart's Avatar
  • Away
  • Premium Member
  • Premium Member

26 Apr 2026 09:46 - 26 Apr 2026 09:57
De wedstrijd tegen TOP Oss was kenmerkend voor het hele seizoen. Spelers die er zelf niet meer in lijken te geloven, of simpelweg niet beter kunnen. Voor de toeschouwers was het dit seizoen bij veel wedstrijden echt een gruwel om aan te zien; je herkent je eigen club niet meer. Als supporter word je het middelpunt van plagerijen op feestjes. En vaak vroeg ik me dit seizoen ook af wat ik in vredesnaam in De Geusselt aan het bekijken was. Nog nooit was mijn MVV-gevoel zo laag. Maar ik zal altijd blijven gaan.

Ik denk dat de kern van het probleem begonnen is met de afwezigheid van Brian Smeets. Een speler met briljante momenten die andere spelers op de juiste plek weet te zetten. En, essentieel, die onervaren jonkies beter had kunnen laten renderen. Als de beste voetballer van MVV wegvalt (en net als technisch directeur RvG niet in staat is zijn eigen egobelang wat te temperen ten bate van het clubbelang) dan leidt dat tot een team-uit-balans. 11 spelers in het veld die weliswaar hard werken, maar zobder echt geloof en zonder elkaar weten te vinden. Laat staan elkaar te versterken. En Smeets die met zijn salaris wel doorbetaald moet worden. 

Ik denk dat met name RvG gefaald heeft. Niet alleen in de kwestie Smeets, maar ook in zijn optiek om voor elke plek in de opstelling 2 gelijkwaardige spelers te hebben. Dat is hem weliswaar gelukt (22 spelers op amateurniveau), maar het lijkt me beter om voor kwaliteit te kiezen i.p v. kwantiteit. In de as van het team een stuk of zes toppers en daar een selectie omheen bouwen met een speler of tien. Een selectie van 16 spelers. De rest een amateurcontract aanbieden. 

De enige speler die de laatste weken professionaliteit uitstraalde was voor mij Dicke. Niet dat die briljant is, maar wel een speler die altijd aanspeelbaar is waar je een bal bij kwijt kunt. En die vervolgens weet wat hij met die bal wil gaan doen.

Breugelmans is niet briljant maar gaat wel voorop in de strijd. Hij zou misschien een goed verdedigingsblok kunnen vormen met Dicke. Dan heb je een gedegen verdedigend hart, al is Breugelmans wat klein (misschien eens als linksback proberen) en een type Aktas aankopen en naast Dicke posteren? 

Beyds als rechtsback heeft ook potentie. Verder zou ik spelers als Van Dessel en Braken met hun ervaring niet afschrijven.

Spelers als Asante, Silva Timas, Coomans, El Basri, Westerveld (spelhervattingen!) zijn te wisselvallig. Tran vind ik weliswaar qua inzet goed, maar verdedigend te kwetsbaar.

Ik hoop dat we volgend seizoen een meer evenwichtig team kunnen aanschouwen met meer kwaliteit en samengesteld met het oog op kwaliteit in de as. Want nog zo'n seizoen is simpelweg niet meer te verteren. 

Ik hoop dat het nieuwe trainersduo genoeg in huis heeft om er weer een echt team van te maken. En vanuit hun ervaring Ronnie wat tegengas te geven. Al zou algemeen directeur Tom Daemen (zulke types graag in het veld!) daar ook wat meer tegengas in mogen geven. En dat geldt ook voor iemand als Bert van Marwijk. 

Kom op die roed-witte!

P.S. Mijn reactie gaat achteraf gezien meer over de selectie dan over de wedstrijd MVV - TOP Oss. Vandaar dat ik het verplaatst heb.
Last edit: 26 Apr 2026 09:57 by RoedWitHart.
The following user(s) said Thank You: Lassie80

• Driver
  • Driver's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 Apr 2026 18:30
Mitch van Kempen zou zijn contract ingeleverd hebben en verlaat Mvv. Peter Reynders van de technische staf verlaat ook Mvv, waarschijnlijk weer terug naar Canada.

Time to create page: 0.362 seconds