Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt

05 sept 2019 14:37
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
Onderwerp Auteur
Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt #1
Aangezien het seizoen nu écht kan beginnen, rest mij de vraag meer publiek richting het stadion te krijgen.

A: luij trek luij! Mer um luij te trekke, moote ver iers nog mie luij trekke! (Vrijkaarte jeugd)

B:prestaties 1ste elftal. (Kinne veer niks aon doen)
Boete support.

C:eederein veilig én met opgeheve kop de geusselt in en oet.

D: um dit same te realiseren moote veer t verleije laote ruste, en alle köp de zelfde kant op kriege, wie lestig dat auch is.

E, Same kinne veer de club weer get groeter make.. um unne positieve drej aon t gehiel tegeve, en neet metein euveral euver te goon zeike!
Allein op dis meneer kinne veer greuje!

Snoor de kritiekasters de moil.. Same nao vöre!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2019 14:49
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt #2
Volgens mij waren er tegen de moffen weinig toeschouwers door een combinatie van factoren:
- de kansloze nederlaag in de eerste thuiswedstrijd tegen De Graafschap
- de -tot de wedstrijd- weinig zeggende selectie van MVV
- het goede weer
- de kassa's gesloten op zondag
- start van de amateurs
- nog genoeg mensen op vakantie
- Max verstappen in spa
- Bruis
- Het Parcours
- Processie
- Grote rommelmarkt in Wyck
- Weinig reclame door MVV

En misschien ben ik nog wel wat dingen vergeten. Overal was een hoop te doen en al die dingen samen hebben heus wel wat mensen gekost. Dan nog was het aantal toeschouwers veel te laag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2019 15:02
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt #3

pinobel schreef : Volgens mij waren er tegen de moffen weinig toeschouwers door een combinatie van factoren:
- de kansloze nederlaag in de eerste thuiswedstrijd tegen De Graafschap
- de -tot de wedstrijd- weinig zeggende selectie van MVV
- het goede weer
- de kassa's gesloten op zondag
- start van de amateurs
- nog genoeg mensen op vakantie
- Max verstappen in spa
- Bruis
- Het Parcours
- Processie
- Grote rommelmarkt in Wyck
- Weinig reclame door MVV

En misschien ben ik nog wel wat dingen vergeten. Overal was een hoop te doen en al die dingen samen hebben heus wel wat mensen gekost. Dan nog was het aantal toeschouwers veel te laag.


Het ontbreken van een klantvriendelijke ontvangst in de Geusselt het afgelopen seizoen.
Ook het ontbreken een gezellige kantine à la belgique, dit helpt ook mee aan een leuke beleving.
Ontbreken van de "heksenketel" op de tribune.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2019 18:59 05 sept 2019 19:01 door Boer458.
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt #4
Ik denk dat MVV ook eens mag kijken naar de omringende dorpen om publiek te trekken. Nu er 'im Osten' de pleuris is uitgebroken mag je rustig eens proberen je territorium te vergroten. Vroeger was MVV prominent aanwezig in de bushokjes in mijn Heuvelland woonplaats maar dat is tegenwoordig zelfs blijkbaar teveel gevraagd. Ook het star vast houden aan overdreven stadse chauvinisme helpt hier niet bij. Die 'im Osten' hadden dat goed begrepen en die trokken de Limburg kaart. Nu die zich zelf in beide voeten aan het schieten zijn, zou moet MVV in actie moeten komen denk ik dan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Jacques, opadiehard, Lassie80, Strucht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2019 19:36
hindriks
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt #5
Ik heb op diverse plaatsen in het Heuvelland, abri formaat posters zien hangen. Oa in Hulsberg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2019 19:50
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 903
Meer
Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt #6
Op het Berkelplein in Valkenburg hing de poster in een bushokje (afgelopen zaterdag)

In Maastricht nergens een poster gezien ( vreemd)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2019 20:32
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt #7
Meer toeschouwer naar De Geusselt ,

De selectie rond bij de eerste wedstrijd .

Geen negatieve geluiden meer in de pers zoals bij uitwedstrijden en in thuiswedstrijden tegen Roda-jc was de sfeer goed en gezellig maar helaas staat er toch weer een op de foto met een bevak muts op en goeoien met bier en een ijzeren staaf ( was karton maar dat weet moeders thuis niet ) mensen vinden dit bedreigend en haken af .

Geen kaartverkoop op de wedstrijd dag .

Kansloos verlies in de eerste wedstrijd .........Het uitvak was ook niet uitverkocht de mensen geloven niet meer in Roda jc .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2019 20:55
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt #8
Volgens mij schelen al de genoemde zaken tot nu toe misschien wel een aantal tientallen supporters, misschien in een enkel geval een paar honderd (bv. kassa dicht op wedstrijddag), maar uiteindelijk heeft MVV na twintig jaar eerste divisie een relatief vaste trouwe basis van pakweg 4000 à 4500 fans. Je gaat pas echt meer mensen trekken als je kans maakt op promotie (en dat betekent zelfs nog niet bij de kerst bovenaan staan, dat heeft het recente verleden wel laten zien, maar wel bv. finale play-offs of in april via de competitie nog meedoen voor de top twee). Je gaat pas structureel meer volk trekken in de eredivisie. Mensen komen af op succes. Ik weet niet of dat ooit onderzocht is, maar dat is ook gewoon een groot verschil tussen een eredivisie- en een eerste divisie publiek. In een eredivisiepubliek zitten veel meer mensen die puur komen vanwege de aantrekkelijke tegenstanders en de aandacht die er veel meer is voor je club. Zet de gemiddelde eredivisieclub vijf jaar in de eerste divisie zonder direct uitzicht op promotie en ze verliezen minstens 50%, en ik vermoed nog veel meer, van hun publiek. Uiteindelijk is dit het publiek dat je moet zien aan te trekken in je stadion.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2019 21:17
BOCA
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 44
Meer
Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt #9


Valkenburg
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2019 21:19 05 sept 2019 21:28 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1349
Meer
Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt #10
Hoeveel inkomfeesten zijn er niet geweest de afgelopen weken, zelfs naast de Geusselt? Had Erik Meijer en Kenneth Perez daarheen gestuurd met groepskaarten of geef die studentenverenigingen een Zuipkaart...maak een of twee studentenwedstrijden per jaar waarbij je een aantal kaarten verstrekt aan die verenigingen...

Vergeet niet dat studenten ook voor sponsoren een interessante groep zijn.

En wat ik al eerder zei, misschien minder kans op succes, maar voeg MVV bij de toeristenattracties, folders bij de VVV, bij het naastgelegen hotel. Hoe krijg je die toeristen naar binnen? Laat Rieu het volkslied spelen voor de wedstrijd..bedenk iets out of the box..we hadden toch zogenaamde commerciele jongens ingehuurd?

Gebruik de kracht van Maastricht..talloze websites bieden voetbaltours/weekendjes aan..meestal in het buitenland..waarom niet een weekendje MVV+Maastricht aanbieden.

En dan binnen de box...ik zie stukken minder wedstrijdposters dan vroeger in de stad.

Het zullen niet allemaal top ideeen zijn, maar dit bedenk ik als leek binnen 5 minuten dus dan moet het voor de zogenaamde professionals toch mogelijk zijn om met echt goede ideeen te komen..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2019 21:24 05 sept 2019 21:26 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt #11
De waan van de dag/opportunisme, zoals hierboven beschreven is alles. Die gloryhunters, die mensen die we hier verafschuwen als ze in de 87ste minuut uitlopen, dat zijn de mensen die nu wegblijven. Als een ui, zijn wij hier de kern, daar steeds een schilletje buiten en het buitenste vliesje krijg je alleen als je tegen de joden speelt.
Mensen willen succes zien, bij MVV komen veel supporters pas als dat succes al gemaakt is, bij een club als NAC werkt dat blijkbaar andersom (de club naar succes schreeuwen, ook in slechte tijden). Het is dus ook deels de wat pessimistischere Limburger waar we mee te maken hebben.

+ elk jaar de 50 opa’s die afhaken, die vervangen worden door ‘maar’ 20 nieuwe boys want KK divisie etc etc.

Hopelijk dit jaar weer eens beetje proeven aan succes, dat kan door wat verder te komen in beker, door periodetitel, door playoffs, een hand van een fan is snel gevuld!

PS wat Hill zegt, aanboren van nieuwe groepen als studenten en mensen buiten de stadsgrenzen. Ironisch genoeg worden die mensen door een aantal van ons juist scheef aangekeken en dus niet warm welkom geheten.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2019 22:14 05 sept 2019 22:16 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt #12
Ik heb het idee (dus geen harde cijfers) dat ik dit bij steeds meer clubs zie. Als ik de samenvattingen van de eredivisie zie zie ik bij Groningen, Heerenveen en Den Haag matig gevulde stadions. Zeker bij die eerste twee zal dat met de prestaties te maken hebben. Dat waren voorheen goed gevulde stadions. Maar ook bij AZ, Vitesse, Utrecht, VVV, Fortuna zit het niet vol.
Clubs met een soort van cultstatus zoals NAC scoren goed. Helaas kun je dat etiket niet zomaar op je club plakken. Daar zit een soort van natuurlijke groei aan vast.
Een aantal eerder geopperde ideeën kan meespelen in het voller krijgen van het stsdion: aanboren van nieuwe groepen geïnteresseerden, voorzieningen in het stadion, de behandeling van supporters, marketing en reclame etc. Maar volgens mij is het allerbelangrijkste: succes. Zeker als dat gepaard gaat met aantrekkelijk voetbal. Als er wat te beleven valt, is dat leuk om naar te kijken. Ik denk dat er veel mensen zijn die liever een spectaculaire 4-4 zien dan een 1-0 overwinning die 90 minuten lang niet om aan te gluren was. (Ook al heb je daar meer aan.)
Ik moet de hele tijd denken aan die stickers die een aantal jaar geleden op lantaarnpalen werden geplakt. Daar was het oude MVV-shirt op te zien met als tekst iets van ‘Allemaol naor de Geusselt’. Zo is het natuurlijk wel. Veel Maastrichtenaren en mensen uit omliggende gemeenten komen als er iets te winnen valt. Veel mooier zou zijn als het anders om was; als we met een vol stadion de ploeg naar 3 punten kunnen stuwen. Een moeilijk te bewerkstelligen dynamiek waar ik de vinger niet achter kan krijgen. Aan de forummers hier zal het niet liggen, maar hoe krijg je de rest het stadion in?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2019 22:37
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt #13
Er is nog een belangrijke. Fox sport.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2019 07:07
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt #14
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Laat de jeugd tot 14 jaar gratis binnen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2019 14:50 06 sept 2019 14:52 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Wie kriege veer de luij weer nao de Geusselt #15
De jeugd hangt ook liever voor Fox Sport met popcorn, chips, nootjes en cola. Want op de tribune is het te koud in de winter duh... We leven niet meer in de jaren '70. De welvaartsgeneratie in het kwadraat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden