Ongeoorloofde staatssteun aan MVV

05 mei 2013 15:24
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #91
Mooie sticker!
Wat een aandachtstrekker.
Al die financiële geldsteun heeft voor de verstrekker maar 1 doel en dat is de plaatselijke BVO te helpen.
Tja, hoe het verpakt wordt? Dat de ene ambtenaar deskundiger is om het kadootje te verpakken? Want dat is waar het eigenlijk hier om gaat. En omdat er een wereldverbeteraar is, is een clubje als usMVVke nu de dupe... terwijl er "grotere", "veel grotere" voorbeelden zijn. En voor het rechtsgevoel... er zijn andere, veel andere onderwerpen om aan te pakken. :thumbsdown:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2013 14:56
Thomas007
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 5
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #92
Men kan alle pijlen wel op Loek richten, maar verstandiger zou zijn om boos te zijn op de eigen gemeente. Deze had de staatssteun gewoon moeten aanmelden bij de EC. Er wordt gezegd dat hier geen tijd voor was, aangezien MVV dan failliet gegaan was. Echter, als de gemeente goed geinformeerd was geweest dan wisten zij dat het is toegestaan om binnen de termijn van drie belastingjaren een gift tot 200.000 euro te doen. Deze 200.000 had gebruikt kunnen worden om het faillissement af te wenden, termijl de Commissie het onderhavige steunpakket onder de loep nam. Dat het is toegestaan om 200.000 euro te geven verklaard ook waarom Loek zijn geliefde handbalvereniging in een cheque van 50.000 overhandigd, zoals op een foto te zien is eerder in dit draadje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2013 15:33 12 sept 2013 15:33 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #93

Thomas007 schreef : Men kan alle pijlen wel op Loek richten, maar verstandiger zou zijn om boos te zijn op de eigen gemeente. Deze had de staatssteun gewoon moeten aanmelden bij de EC. Er wordt gezegd dat hier geen tijd voor was, aangezien MVV dan failliet gegaan was. Echter, als de gemeente goed geinformeerd was geweest dan wisten zij dat het is toegestaan om binnen de termijn van drie belastingjaren een gift tot 200.000 euro te doen. Deze 200.000 had gebruikt kunnen worden om het faillissement af te wenden, termijl de Commissie het onderhavige steunpakket onder de loep nam. Dat het is toegestaan om 200.000 euro te geven verklaard ook waarom Loek zijn geliefde handbalvereniging in een cheque van 50.000 overhandigd, zoals op een foto te zien is eerder in dit draadje.


Gaan we weer oude koeien uit de sloot halen. of ben je soms familie van Loek ???

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, damske, Sjotelsplak, Gamin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 10:41
Thomas007
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 5
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #94
Sorry, u heeft gelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2014 14:59
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #95
Ondanks de radiostilte blijkt deze staatssteun ellende ook nog steeds boven de markt te hangen:

www.sportknowhowxl.nl/nieuwsberichten/8735

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 18:34
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #96
Meneer Loek hou de club Roda JC eens de komende tijd goed in de gaten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2014 07:24
loek
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #97
@ Schapendonk. Het ministerie van Binnenlandse Zaken en de Europese Commissie houden zich hier al langer mee bezig. Daar hoefde ik niets meer voor te doen. In een ander medium heb ik al aangegeven dat nu over heel Europa deze kwestie uitgebreid aan de orde is, ik hierin geen rol meer heb. Zie ook de onderzoeken in Spanje bij Real Madrid, Valencia, etc. Zie ook de UEFA met het financieel Fair Play. Maar omdat je het me zo duidelijk voorhield vond ik het wel gepast je te antwoorden.
Loek
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2014 08:25
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 107
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #98
Hier zijn toch alleen maar de kleine clubs de dupe van,want de echte grote kunnen elke boete met links betalen.
Heeft de europa nu echt niks belangrijkers om zich mee bezig te houden?22 mei klein stem advies.........nou ik weet het wel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2014 18:59
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #99
Ik ben het met glowwie eens de kleinere clubs zijn uiteindelijk toch de dupe.

En nog iets.
Waar is de uefa met hun financieel fair play gedoe clubs met schulden mogen niet aan de CL meedoen vanaf aankomend seizoen was dit niet 3 of 2 jaar geleden de afspraak??
En nu gaat dit toch niet door....
Zo kan MVV ook 100 miljoen in schulden neerzetten en dan CL halen en dan even steeds 30 miljoen cashen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2014 05:21
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #100

loek schreef : @ Schapendonk. Het ministerie van Binnenlandse Zaken en de Europese Commissie houden zich hier al langer mee bezig. Daar hoefde ik niets meer voor te doen. In een ander medium heb ik al aangegeven dat nu over heel Europa deze kwestie uitgebreid aan de orde is, ik hierin geen rol meer heb. Zie ook de onderzoeken in Spanje bij Real Madrid, Valencia, etc. Zie ook de UEFA met het financieel Fair Play. Maar omdat je het me zo duidelijk voorhield vond ik het wel gepast je te antwoorden.
Loek


Oké, maar het gaat me erom dat andere clubs nu ook eens in het nieuws verschijnen en niet alleen MVV, Willem II en Psv. Waarom kan dan niet eens gezorgd worden dat daar net als bij MVV een krantenknipsel over komt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2014 10:49
loek
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #101
@Schapendonk. Ok, had dat niet zo begrepen. Momenteel zijn Roda en ook Ajax (ruimte voor hun fans zou ook staatssteun zijn) in het nieuws. En FC Twente zou wel graag willen dat de gemeente staatssteun zou geven maar de huidige onderzoeken zorgen er juist voor dat FC Twente die niet zal krijgen. En via bijgaand link kan je ook zien hoe ik naar Reuters heb gereageerd met mijn klachten en het onderzoek in Spanje.
Ook dat was destijds breed in het nieuws.
Het leek me juist je hierover nog te antwoorden.
loek
uk.reuters.com/article/2013/12/20/soccer...dUKL6N0JZ1DM20131220
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2014 11:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #102
Tsja, Loek, voor mij blijf je een regeltjesfetisjist die een paar willekeurige clubs heeft aangegeven. En iemand die graag aandacht trekt. Je doel is helemaal niet het voetbal gezonder maken, maar jouw ergernis tegen het overtreden van regeltjes uiten. Ik ga het nog een keer proberen:

- Je hebt niets tegen overheidssteun an sich; als de regels het toestaan is het best. Enkel nu er wat regeltjes zouden zijn overtreden, vind jij het niet goed. Dus het argument dat het voetbal niet afhankelijk zou moeten zijn van overheidssteun, daar gaat het je niet om. Kun je hier nog eens op reageren?
- We zijn inmiddels 4 jaar na de bewuste overheidssteun. Het lijkt er niet op dat Europa binnen korte tijd een uitspraak gaat doen/straf uitspreken. Welke les gaan MVV (en die andere clubs) nog leren als er over, laten we zeggen, twee jaar opeens een dikke boete op de mat valt? Bij een beetje Jupiler League-club zou dat zomaar het faillisement kunnen betekenen. Welk belang is daarmee gediend? Het hebben van een betaald voetbalclub levert een regio een duidelijke economische impuls op, daar is genoeg onderzoek naar gedaan. In dat geval heeft jouw actie dus tot gevolg dat er economische waarde vernietigd wordt. Vind je die kosten niet nogal belachelijk hoog om enkel aan jouw regeltjesdrift te voldoen?

Je bent een gemakkelijke prater maar helaas voor jou laat ik me niet zo snel overtuigen door iemand met een 'regel is regel'-mentaliteit. Ik hoop voor je dat je geniet van de aandacht, ik krijg het idee dat je het stiekem wel erg leuk vind dat reuters bij je aanklopt. Dat mag natuurlijk, maar ik vind dat je een schijnheilige houding aanneemt als de grote gezondmaker van het voetbal. Dat is je doel helemaal niet, kom nou.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2014 12:08
loek
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #103
Hoi Jacques. Ik neem graag je uitnodiging aan om te reageren op jouw vragen en stellingen.

Ik heb geen paar willekeurige clubs aangegeven. Ik heb, met als voorbeeld van daadwerkelijke overtreding van de staatssteunregels een aantal bvo's, ook een compleet onderzoek naar alle bvo's in Nederland en Europa gevraagd. Want ik heb ook gewezen op o.a. Real Madrid. Dat onderzoek heeft plaatsgevonden. De EC heeft alle aangesloten landen naar hun informatie gevraagd. Alle landen hebben die info gegeven. Mede op basis daarvan zijn ook de andere bvo's in Spanje naar boven gekomen.

Ik heb inderdaad niets tegen overheidssteun. Daarvoor betalen we ook belasting! En als belastingbetalers hebben we afgesproken dat ons belastinggeld alleen naar die instituties gaat die een groot algemeen belang vertegenwoordigen. En die daar zorgvuldig mee omgaan en daarover verantwoording afleggen. Regels die we eisen dat er aan voldaan wordt. Betaald voetbal, herhaal, betaald voetbal, is niet zo'n institutie. Het betaald voetbal heeft er zelf voor gekozen dat er een ongeremd marktmechanisme mee gepaard gaat. En de besturen van die bvo's gaan telkens in de fout. Kijk naar FC Twente bijv. Ik ben er voor dat het amateurvoetbal, met zijn vele vrijwilligers, en de sport als geheel, mede vanwege zijn gezondheidswaarde wél voor overheidsbemoeienis in aanmerking moet komen. Stimuleer bewegen.

Wat betreft de uitspraak van de Commissie. Ik schreef eerder dat Europa nog dit jaar, vrijwel zeker deze zomer, een uitspraak zal doen. Ik verwacht niet dat dat zal leiden tot een faillissement van een van die clubs. Mocht dat dreigen dan kan het volgende gebeuren. De betrokken bvo wordt aangemerkt als een 'bedrijf in moeilijkheden'. Wanneer dan voldaan wordt aan bepalingen (plan van aanpak, toezicht, etc. etc. te vinden op internet) dan kan de betrokken overheid voor een bepalde periode overheidssteun ter beschikking stellen. Dat kan. Daar is niks mis mee. Daarna kan die bvo weer gewoon verder. Zo is dat - in het oordeel van de Commissie - ook het geval geweest bij Vitesse. Daarom was daar geen sprake van ongeoorloofde staatssteun. Hieruit kan je ook afleiden dat regels niet alleen als belemmering functioneren, maar juist als het bieden van mogelijkheden voor diegenen die er voor in aanmerking komen. Ook die regels hebben we zelf vastgesteld.

Mijn actie leidt dus niet tot kapitaalvernietiging. Integendeel. Door het in toom houden van besturen van bvo's die met kapitalen smijten om te proberen een plaatsje hoger op de ranglijst te komen, wordt juist economische waarde voor ons allemaal toegevoegd. In plaats van het toevoegen van economische waarde aan een enkeling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2014 14:22
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #104
Laten we dit maar stoppen, anders wordt er steeds weer in de herhaling getreden. We kunnen nu beter wachten op het kranten artikel over de ongeoorloofde staatssteun aan Roda jc, als dit er ten minste nog van gaat komen. MVV is in ieder geval al genoeg in een kwaad daglicht gesteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2016 13:34
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Ongeoorloofde staatssteun aan MVV #105
Tja Loek, je kruistocht is ten einde. De uitspraak is iets anders dan je wellicht gedacht had, of gehoopt. Hier op t forum hoor je er weinig over, logisch ook. Maar hoe denk je er zelf over, al een week depressief?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden