Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder

19 okt 2023 19:06 19 okt 2023 19:06 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 464
Meer
Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder #31
Is dit bij Fortuna en Gün ook gebeurd. Kan ik me niet herinneren. Het lijkt wel of dit binnen de week geregeld was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2023 23:51
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder #32

Mosae schreef : Is dit bij Fortuna en Gün ook gebeurd. Kan ik me niet herinneren. Het lijkt wel of dit binnen de week geregeld was.

dat weet ik niet maar op dit moment speelt ook de overname van Vitesse. En met Russen daarbij betrokken zal de KNVB daar ook zwaar op inzetten. Mogelijk dat daardoor minder tijd en middelen beschikbaar zijn voor MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2023 10:30
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder #33
Voor supporters die meer willen lezen hoe de KNVB deze routes aanvliegt

www.knvb.nl/downloads/sites/bestand/knvb...chap-per-1-juli-2022


Verder zegt men dat er minstens 8 weken nodig zijn , en dat de club ( MVV) dus moet aantonen dat het geld zeg maar eerlijk verdiend is door de investereerders
Maar zoals gezegd lees het document maar eens


Wat ik ook niet snap , waarom MVV in 2022 of in 2021 geen gebruik heeft gemaakt van de WHAO regeling een speciale regeling die in corona tijd in t leven is geroepen .
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2023 11:09
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder #34

Napoleon schreef : Voor supporters die meer willen lezen hoe de KNVB deze routes aanvliegt

www.knvb.nl/downloads/sites/bestand/knvb...chap-per-1-juli-2022


Verder zegt men dat er minstens 8 weken nodig zijn , en dat de club ( MVV) dus moet aantonen dat het geld zeg maar eerlijk verdiend is door de investereerders
Maar zoals gezegd lees het document maar eens


Wat ik ook niet snap , waarom MVV in 2022 of in 2021 geen gebruik heeft gemaakt van de WHAO regeling een speciale regeling die in corona tijd in t leven is geroepen .


Wellicht omdat deze regeling geen zekerheden biedt bij een dreigend faillissement; ik neem aan dat MVV deze mogelijkheid voor heeft gelegd aan juristen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2023 11:18
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder #35
WHOA is bedoeld om (financierings) lasten en schulden te verlagen / (verlieslatende) contracten te beëindigen of te wijzigen;
Als het probleem in de operationele sfeer ligt (personeelskosten, achterhaalde strategie) biedt de WHOA geen oplossing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2023 15:52
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder #36
Totale onzin. WHOA (Wet Homologatie Onderhands Akkoord) gebruik je alleen als een faillissement het allerlaatste alternatief is. Gelukkig is dat niet aan de orde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2023 09:30
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder #37
Bedankt Jovkie en Boschpoort voor jullie duidelijke uitleg naar de reactie op Napoleon van 24 okt 10.30 uur!
Napoleon ik hoop dat je indd je MVV hart laat spreken zoals je zelf zegt!
Je kunt wel vanalles gaan roepen maar check dat eens van tevoren,je maakt het voor de supporter die niet veel inzage en overzicht heeft wel heel erg onrustig naar de toekomst binnen MVV!
Ik hoop dat je ooit uit de oppositie stapt en echt iets gaat,,veranderen,,maar doe dat maar niet als vervanger van perschef mocht deze vacature ooit vacant worden!
Je schrijft heus wel in je stukjes een stuk waarheid maar teveel iets waar het steeds klinkt alsof je nog steeds wilt afgeven en dit al jaren!
Je bent er een tijdje tussenuit geweest en bent heel voorzichtig terug gekomen maar nu ,,hak,, je er weer vrolijk oplos!
Ja mag best wel kritisch zijn maar bij jou nou neemt dat altijd de overhand!…..Mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 12:29
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder #38
Mvv lijdt 1 miljoen verliest.
Kijk l1 website .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 13:12
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder #39
Woensdag 01 november 2023

MVV Maastricht kijkt in het vandaag gepubliceerde jaarverslag 2022-2023 terug op een uitermate sportief succesvol seizoen waar MVV constant om de bovenste plekken heeft meegestreden. Dit zorgde ervoor dat stadion De Geusselt steeds voller liep en zelfs (in de play offs) uitverkocht raakte. Ook met de MVV Academy werden grote stappen voorwaarts gezet terwijl MVV een nieuwe hoofdsponsor tot de zomer van 2025 wist vast te leggen. Daarbij werd het topsportklimaat flink verbeterd.

Financieel was 2022-2023 helaas een ander verhaal. We sluiten het seizoen 2022-2023 af met een verlies van 1.1 miljoen euro. Het tekort is ontstaan door de tegenvallende (sponsor)inkomsten en door extra noodzakelijke uitgaven die niet gedekt waren. Door het toenemende aantal toeschouwers moest de beveiliging flink worden opgeschroefd. In het verleden konden hier eigen stewards voor worden ingezet. Nu deze er bijna niet meer zijn, moeten externe (dure) beveiligers worden ingehuurd. Verder waren er extra uitgaven door de komst van een voedingscoach en de aanpassingen in de voorzieningen voor de spelers. Ook was er een verhoging in de aanschaf van nieuwe kleding. Omdat MVV overstapte van Masita naar Nike moesten alle MVV-teams voorzien worden van nieuwe outfits.

Alle extra uitgaven zijn overigens wel in overleg gedaan met RVC en de aandeelhouders, die – om de groei van de club niet in de weg te staan – groen licht gaven aan het overschrijden van het budget.

De bodem van de MVV-schatkist is inmiddels bereikt. Deze bodem is overigens niet het resultaat van alleen het voetbalseizoen 2022-2023. Door de Corona-periode teerde MVV flink in op het eigen vermogen, immers wel lange tijd uitgaven maar weinig tot geen inkomsten.

Desondanks is de weg omhoog ingezet richting verbetering van het topsportklimaat en deze route blijft MVV volgen. Met als leidraad dat er geen geld wordt uitgegeven wat er niet is. We gaan nu verdere stappen vooruit zetten, samen met de beoogd Amerikaans grootaandeelhouder, waarbij de Visie ‘Magie van Maastricht’ als uitgangspunt wordt genomen.


Bron: www.mvv.nl/nieuws/jaarcijfers-mvv-sporti...nancieel-minder-jaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 13:14
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder #40
Ik heb een nieuw topic geopend voor de discussie over het jaarverslag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2024 15:40
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder #41
www.vi.nl/nieuws/licentiecommissie-blokk...nse-overname-vitesse

De overname van Vitesse is na anderhalf jaar* onderzoek afgewezen door de KNVB. En Vitesse krijgt daarbovenop een boete voor misleiden licentiecommissie. Vitesse zou wel eens in grote problemen kunnen zitten.

Ben erg benieuwd wat dit voor ons betekent. Het is heel lastig in te schatten of de KNVB hier nu zo'n rare eisen stelt, of dat Vitesse/die overnemende partij luchtfietsers zijn.

*Uiteraard is er volgens mij niet daadwerkelijk anderhalf jaar lang gezocht, het is vooral de KNVB die om aanvullende documenten vraagt en Vitesse/de overnemende partij die die niet, of langzaam, leverden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2024 18:56
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder #42

Jacques schreef : www.vi.nl/nieuws/licentiecommissie-blokk...nse-overname-vitesse

De overname van Vitesse is na anderhalf jaar* onderzoek afgewezen door de KNVB. En Vitesse krijgt daarbovenop een boete voor misleiden licentiecommissie. Vitesse zou wel eens in grote problemen kunnen zitten.

Ben erg benieuwd wat dit voor ons betekent. Het is heel lastig in te schatten of de KNVB hier nu zo'n rare eisen stelt, of dat Vitesse/die overnemende partij luchtfietsers zijn.

*Uiteraard is er volgens mij niet daadwerkelijk anderhalf jaar lang gezocht, het is vooral de KNVB die om aanvullende documenten vraagt en Vitesse/de overnemende partij die die niet, of langzaam, leverden.



Blijkbaar heeft de Amerikaanse investeerder in deze al 2 andere clubs in "bezit"

De lat zal gewoon extra hoog liggen bij de KNVB inzake overnames , dat blijkt wel ...

Wat dat voor ons betekend geen idee, spannend , maar ook bij ons duurt het lang , is dat een goed teken ?? ik weet het niet laten we het hopen !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2024 19:32
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder #43
Over beleid gesproken
Fc antwerp 46 miljoen verlies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2024 20:32
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder #44
Weet dat de Amerikaanse investeerder bij Vitesse amper tot geen openheid van Financiën wilde geven.
Dat is bij ons volgens mij totaal niet het geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2024 11:50 23 feb 2024 12:08 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 595
Meer
Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder #45

CatenaccioMestreech schreef : Weet dat de Amerikaanse investeerder bij Vitesse amper tot geen openheid van Financiën wilde geven.
Dat is bij ons volgens mij totaal niet het geval.


Maar wat voor de KNVB wel bevreemdend zou kunnen zijn is de "wisselende" partijen ;
eerst ome Bob met zijn compagnon als overnemend team, vervolgens duiken er dan 3 Big Boys op met een CV van heb ik jou daar en dan als het om de ping ping gaat, wordt er maar een persoon naar voren geschoven om het allemaal "eenvoudiger" te maken.

Dan mag men verwachten dat er niet een twee drie een beslissing wordt genomen. Zeker niet omdat de investeerder(s) niet echt willen investeren en vinden dat MVV zichzelf moet bestieren en financieel en sportief van de jeugd afhankelijk moet zijn ( dat laatste is iets wat zelf de grote 4 clubs niet kunnen realiseren ...).
Dan vraag je als KNVB misschien af, wat is de bedoeling hiervan. Zeker als men kijkt naar de mening van enkelen binnen het MVV-se die hetzij direct hetzij indirect een binding, relatie met de club door de jaren heen hebben of hebben gehad...Vraag ook maar eens enkele zeer gewaardeerde forumleden ;)

Niettemin blijft het jammer, wrang, wat zuur of realiteit...hoe je het maar noemen wil, dat op dit moment de buidel met geld van de Amerikanen de enige redding lijkt te zijn...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.457 seconden