MVV - Willem II, za 20 april 2024, 18:45u

21 apr 2024 01:07
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV - Willem II, za 20 april 2024, 18:45u #46

LRB schreef :



Wat beteikent dat noe..?

Kin miech iemes zegke of Dord uzze eenige teegestender is um dees periode nog te kinne kriege ?
umtot de nummers ein tot en met drei al ein periodetitel höbbe...


Reglementen Periodekampioenschappen
– Alle teams kunnen periodekampioen worden.

– Als een team zich tweemaal weet te kronen tot periodekampioen, zullen ze tweemaal het Bronzen Kampioensschild ontvangen. Het gewonnen ticket voor de Keuken Kampioen Play-Offs is maar één keer te winnen. Het Play-Off ticket schuift in dat geval door naar de nummer twee van de periodestand, indien dit een jong-team betreft dan schuift het door naar de eerstvolgende op de ranglijst.

– Bij een periodekampioenschap van een belofteploeg gaat het Play-Off ticket eveneens door naar de nummer twee van de periode. Belofteploegen zijn immers uitgesloten van deelname aan de Keuken Kampioen Play-Offs.

– Mocht er bij de bovenstaande scenario’s een ploeg op de tweede plek eindigen die zelf al een Play-Off ticket heeft bemachtigd (of uitgesloten zijn van deelname aan de Keuken Kampioen Play-Offs), vervalt deze kwalificatie en wordt het overgebleven Play-Off ticket aan het eind van het seizoen extra uitgegeven op basis van de eindklassering.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2024 01:10
BOCA
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 46
Meer
MVV - Willem II, za 20 april 2024, 18:45u #47
Het is (helaas) een veel gemaakte misvatting dat de periodetitel opschuift naar de volgende ploeg in de periodestand als de hoger geplaatste ploegen reeds een periodetitel op zak hebben. Die regel gaat alleen op voor de nummer twee in de periode. Een ploeg die derde wordt in de periode kan dus nooit de play off rechten claimen omdat deze in dat geval automatisch na de hoogst geplaatste ploeg zonder periodetitel in de eindstand gaan. Overigens maakt dit voor ons niets uit omdat we, wanneer we de hoogst geëindigde ploeg in de periodestand zonder periodetitel zouden worden, automatisch ook bij de eerste 8 eindigen. Alleen een periodetitel voor een ploeg buiten de top 8 had dan roet in het eten kunnen gooien, maar dat is niet meer mogelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2024 07:49
johan
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 140
Meer
MVV - Willem II, za 20 april 2024, 18:45u #48
wel jammer van die 1-1 maar wel trots op usMVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2024 09:31 21 apr 2024 09:42 door Kay.
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
MVV - Willem II, za 20 april 2024, 18:45u #49
Als je familie op sleeptouw neemt naar MVV kun je achteraf heel trots zijn of je schaamt je kapot, een tussenweg is er niet. Deze keer gelukkig dat eerste, echt genoten. Heerlijke sfeer in het stadion en iedereen op het veld haalde een dikke voldoende. De eerste helft zelfs helemaal niks weg gegeven. Jammer genoeg op beslissende momenten (Livramento 1 op 1 met de keeper, de domme buitenspel situatie, Mmaee in blessuretijd) net niet, maar toch geen echte kater.

Ik vond het ook logisch dat El Basri bleef staan, weer een heel solide wedstrijd. Als hij zich zo doorontwikkelt, wordt hij een vaste waarde in de basis. En Smeets kan in zo'n laatste fase (zeker bij 'maar' 1-0) de nodige rust in het spel brengen. Al is Zeegers daarbij natuurlijk weer een ander verhaal. Tot slot mag Schenk niet onvermeld blijven. In het begin van het seizoen hier regelmatig afgeschreven, maar nu al een hele reeks wedstrijden op rij verdedigend heel betrouwbaar en ook steeds vaker in opbouwend opzicht.

Ook opvallend dat scheidsrechters tegenwoordig bekertjes die vanuit het uitvak het veld belanden weer gedogen. Je moet er niet aan denken dat er weer een kwartier gestaakt was voor die laatste twee minuten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2024 11:20
Mithrandir
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 117
Meer
MVV - Willem II, za 20 april 2024, 18:45u #50
Ondanks het zure gelijkspel , alle complimenten voor dit team. Spelers hebben zich samengepakt na de blamage tegen Roda en de streep getrokken. Dit is wat wij willen zien! Inzet! Heerlijk. Schenk heeft zich ook aardig herpakt.

In mijn beleving wel weer onbegrijpelijke wissel om Smeets als vervanger in te brengen van Boufrahi. Of je brengt Smeets niet in, of op het middenveld. Dit voegde echt helemaal niks toe. Je weet dat willem 2 gaat komen, haal je vanaf links iedere counter mogelijkheid weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2024 11:30 21 apr 2024 11:31 door Kay.
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
MVV - Willem II, za 20 april 2024, 18:45u #51
Trouwens, die Koeman gaat ons toch niet wéér een seizoen naaien he? Onnozele

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2024 14:04
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV - Willem II, za 20 april 2024, 18:45u #52
Wat een pot, eerste helft misschien wel de beste van MVV dit seizoen waar het gewoon 2-0 bij rust moet zijn. Willem 2 had niets in te brengen. 2e helft gelijkwaardig waarbij Livramento ook wederom de 2-0 had moeten maken. Helaas stond Aktas te slapen terwijl hij 3x naar de spits kijkt, heel jammer deze 2 verliespunten want dat zijn het wel weer.

In een volle Geusselt heeft MVV laten zien profclub waardig te zijn, dat kan toch niemand ontkennen.

Souren en El Basri zeer goed gisteren, Buifrahi laat ook elke week steeds meer zien. Komende weken punten pakken
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2024 17:18
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - Willem II, za 20 april 2024, 18:45u #53
MVV laat ook tegen de koploper zien dat het weer helemaal terug is: ‘Harde noten gekraakt na pijnlijke nederlaag tegen Roda’

Maastricht - MVV had meer verdiend dan een knap gelijkspel tegen koploper Willem II. Na de late gelijkmaker van de Brabanders waren er dan ook gemengde gevoelens in Maastricht. Alleen spits Dailon Livramento zat er helemaal doorheen: „Ik dacht nog: iedereen zal mij blijven aankijken op het missen van die kans.”
Emil Visser
Vandaag om 07:51

Die ene mogelijkheid na pakweg uur spelen spookte drie kwartier na de wedstrijd nog rond in het hoofd van Dailon Livramento. En de komende nachten zal hij nog wel eens wakkerschrikken als dat moment tijdens een nachtmerrie voorbij vliegt.

Natuurlijk is een punt tegen de koploper niet slecht, maar hier hadden we gewoon moeten te winnen.

Dailon Livramento in zak en as

De MVV-spits kreeg in de wedstrijd tegen Willem II dé mogelijkheid om zijn ploeg op 2-0 te zetten. Hij sprintte zijn directe opponent met gemak voorbij, maar schoot vervolgens oog-in-oog met de Brabantse doelman naast het doel. „Toen ik naar de kant ging vanwege mijn wissel, dacht ik nog: ‘ik hoop dat we de voorsprong vasthouden, anders zal iedereen mij blijven aankijken op het missen van die kans’.” Dat tegendoelpunt viel uiteindelijk wel. Diep in blessuretijd scoorde Jeredy Hilterman met het hoofd de 1-1, waardoor MVV een spectaculaire zege tegen de koploper in rook op zag gaan. En dus zat Livramento, die wel knap de 1-0 binnen schoot, in zak en as op een bankje in de catacomben, nabij de kleedkamer van MVV. De spits die dit seizoen al zoveel mooie momenten meemaakte en de club regelmatig de nodige punten bezorgde, keek naar de grond en kon nog steeds niet geloven dat hij die grote kans na een uur spelen niet benutte. Hij friemelde wat aan zijn scheenbeschermers die hij uit zijn sokken had genomen. „Natuurlijk is een punt tegen de koploper niet slecht, maar hier hadden we gewoon moeten te winnen. Zeker in de eerste helft hebben we echt goed gespeeld.” En gezien de mogelijkheden van MVV – en dus met name van de spits – was een overwinning een juiste uitslag geweest.

Nicky Souren blonk uit tegen Willem II.

Ook aanvoerder Nicky Souren, die zaterdagavond in De Geusselt uitblonk met rappe acties, slimme passjes en zijn kenmerkende rust aan de bal, vond dat zijn team meer had verdiend dan het gelijkspel. „Maar ik ben ook trots op de jongens. Je ziet: als we keihard voor elkaar vechten en werken dan kunnen we echt heel goed spelen. Als je weet waar we vandaan komen is dit heel knap.” Dat MVV het sentiment totaal heeft omgedraaid is inderdaad een bijzondere prestatie. Na de smadelijke 3-0 nederlaag tegen Roda JC in eigen huis, gaf niemand meer een stuiver voor de uitgebluste Sterrendragers. Inmiddels zijn de Maastrichtenaren een van de favorieten van een handjevol clubs die strijden om de laatste twee play-offtickets.

De waarheid

Souren: „We hebben elkaar na die pijnlijke wedstrijd tegen Roda flink de waarheid gezegd. Er zijn toen harde noten gekraakt. We zijn duidelijk naar elkaar toe geweest. Nu merk je binnen de groep dat alle neuzen dezelfde kant op staan. En dat maakt het verschil. Als wij op deze manier blijven spelen dan gaan we zeker genoeg punten pakken om de play-offs te halen. Maar we juichen niet te vroeg, we hebben nog drie lastige duels te gaan.”

Lees ook: MVV moet kiezen: hulp van Maastrichtse ondernemers of (toch weer) Amerikaanse investeerders

Geldschieter(s)

Die seizoensfinale belooft dus bloedstollend te worden. Net zo spannend is nog altijd de situatie van de club. Naar verwachting zal MVV maandag de knoop doorhakken met welke geldschieter(s) het in zee gaat om de financiële problemen op te lossen. Aan de ene kant wappert een gefortuneerde Amerikaanse investeerder met dollars, aan de andere kant staat een groep regionale ondernemers met een flinke som geld klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2024 21:12
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 899
Meer
MVV - Willem II, za 20 april 2024, 18:45u #54
Grootste winst is dat het gelijkspel tegen de (waarschijnlijk) toekomstig kampioen voelt als een nederlaag.
Wie had dat gedacht?!
Trots op ons elftal. Gestreden voor iedere meter, leuke combinaties en mooie aanvallen. Helaas belonen ze zichzelf niet en bouwen ze de 1-0 niet verder uit. Iedere 2e bal was voor MVV. Middenveld met Souren, Kleinen en El Basri was ijzersterk. Verder iedereen een ruime voldoende. Matthys lekkere saves (maar ook 1x onbegrijpelijk ver uitkomen..). Jammer dat elke wissel ons zwakker maakte in mijn ogen.
Dit elftal kan in deze vorm van iedereen winnen en hoeft voor niemand bang te zijn.
Sfeer was ook prima.
Wederom op alle vlakken positieve reclame voor MVV. Deze club kán toch niet verdwijnen? Er is zoveel bestaansrecht!
Op naar de superboeren!
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2024 21:12 21 apr 2024 21:15 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV - Willem II, za 20 april 2024, 18:45u #55
Het klinkt tegenstrijdig: een gelijkspel dat voelt als een nederlaag is - in dit geval - eigenlijk winst. Ik zal het proberen uit te leggen. Als je tegen de koploper speelt en je neemt daarbij de (financiële) middelen van zowel Willem II als MVV in ogenschouw, dan is één punt al een resultaat op zich. Laat staan drie punten. MVV speelde met drive, passie, strijd en voetbalde goede kansen bij elkaar. Niet zomaar rollertjes op doel, maar echte mogelijkheden. En ja, die hadden beter benut moeten worden, dat weten de spelers zelf ook wel. Maar juist in het veldspel en de vechtlust en de daaruit voortkomende vonk die oversloeg naar de tribunes zat de échte winst. MVV liet de ruim 7.800 toeschouwers dromen van een stunt. Uiteindelijk in de extra tijd in plaats van drie punten één punt pakken deed niets af aan de winst die toen al was geboekt: het vertrouwen en de trots bij de fans was bijna voelbaar. Jong, oud, nieuwkomer, trouwe seizoenskaarthouder of supporter die na een paar decennia besloot weer eens te komen kijken; velen waren aangenaam verrast. Dat is winst die je niet kan uitdrukken in één of zelfs drie punten.
Het was een genot om naar dit MVV te kijken. Souren heerste als een veldheer met zijn overzicht en rushes naar voren, Kleinen was de ballenafpakker en stofzuiger en El Basri heeft de longen van een paard. Achterin stond het prima (minus dan de tegengoal) en ook voorin was MVV gevaarlijk. Klein puntje van kritiek is toch het wisselbeleid. Slegers mocht wat mij betreft erg lang blijven staan.
De donkere (financiële) wolken boven De Geusselt lijken nog niet verdreven, maar de eerste zonnestralen breken door het wolkendek. Sportief gloort er hoop aan de horizon, financieel ook? Volgens diverse media zou morgen de hemel kunnen openbreken. Kiest MVV voor de lokale reddingsboei, die inmiddels op breed draagvlak kan rekenen of wordt het een Amerikaans avontuur?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, jovkle, Kay

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2024 12:19
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 52
Meer
MVV - Willem II, za 20 april 2024, 18:45u #56
Alles is hierboven wel al gezegd maar wat is het sentiment ineens omgeslagen rondom MVV. Alsof de financiële problemen bij iedereen peper in de reet hebben gestopt. Er wordt door iedereen ongelofelijk gestreden en veel twijfelaars laten ineens zien perfect mee te kunnen. Buifrahi gewoon goed, Schenk prima, El Basri uitstekend. Als dit vastgehouden kan worden kunnen er nog hele mooie dingen gaan gebeuren in Maastricht dit seizoen. Okay dan, nog één keer terugkomen op mijn stokpaardje. Biedt in godshemelsnaam Verberne een nieuw contract aan! Man is een perfect uithangbord, wil zelf graag blijven en presteert al 2 seizoenen flink over. Weet niet wat hij nog meer moet doen om te mogen blijven. Ineens ongelofelijk zin in de ontknoping van dit seizoen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Sjonnie, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2024 12:28
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 507
Meer
MVV - Willem II, za 20 april 2024, 18:45u #57
Poll veur Verberne
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2024 22:29
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 469
Meer
MVV - Willem II, za 20 april 2024, 18:45u #58

Hill28 schreef : MVV laat ook tegen de koploper zien dat het weer helemaal terug is: ‘Harde noten gekraakt na pijnlijke nederlaag tegen Roda’

Maastricht - MVV had meer verdiend dan een knap gelijkspel tegen koploper Willem II. Na de late gelijkmaker van de Brabanders waren er dan ook gemengde gevoelens in Maastricht. Alleen spits Dailon Livramento zat er helemaal doorheen: „Ik dacht nog: iedereen zal mij blijven aankijken op het missen van die kans.”
Emil Visser
Vandaag om 07:51

Die ene mogelijkheid na pakweg uur spelen spookte drie kwartier na de wedstrijd nog rond in het hoofd van Dailon Livramento. En de komende nachten zal hij nog wel eens wakkerschrikken als dat moment tijdens een nachtmerrie voorbij vliegt.

Natuurlijk is een punt tegen de koploper niet slecht, maar hier hadden we gewoon moeten te winnen.

Dailon Livramento in zak en as

De MVV-spits kreeg in de wedstrijd tegen Willem II dé mogelijkheid om zijn ploeg op 2-0 te zetten. Hij sprintte zijn directe opponent met gemak voorbij, maar schoot vervolgens oog-in-oog met de Brabantse doelman naast het doel. „Toen ik naar de kant ging vanwege mijn wissel, dacht ik nog: ‘ik hoop dat we de voorsprong vasthouden, anders zal iedereen mij blijven aankijken op het missen van die kans’.” Dat tegendoelpunt viel uiteindelijk wel. Diep in blessuretijd scoorde Jeredy Hilterman met het hoofd de 1-1, waardoor MVV een spectaculaire zege tegen de koploper in rook op zag gaan. En dus zat Livramento, die wel knap de 1-0 binnen schoot, in zak en as op een bankje in de catacomben, nabij de kleedkamer van MVV. De spits die dit seizoen al zoveel mooie momenten meemaakte en de club regelmatig de nodige punten bezorgde, keek naar de grond en kon nog steeds niet geloven dat hij die grote kans na een uur spelen niet benutte. Hij friemelde wat aan zijn scheenbeschermers die hij uit zijn sokken had genomen. „Natuurlijk is een punt tegen de koploper niet slecht, maar hier hadden we gewoon moeten te winnen. Zeker in de eerste helft hebben we echt goed gespeeld.” En gezien de mogelijkheden van MVV – en dus met name van de spits – was een overwinning een juiste uitslag geweest.

Even een hart onder de riem voor de spits. Ik geniet op dit moment iedere keer weer van het voetbal wat Livramento laat zien. Wat is hij belangrijk voor MVV geworden. Ondanks de gemiste kansen tegen Willem 2, was het (althans voor mij) genieten dat er een spits staat, waarvan ik vind dat hij zich zeker dubbel en dik kan meten met de vertrokken Kostons. Wie had dit van te voren gedacht. Er is zoveel (snelle) groei in het spel en maakt mooie goals! Dat je nog lang bij MVV mag blijven!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjonnie, jovkle, kyleman333

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2024 16:24
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 305
Meer
MVV - Willem II, za 20 april 2024, 18:45u #59
Alles is wel gezegd: een heerlijke pot voetbal, MVV dat alles gaf, goed speelde, en een fantastische sfeer. De financiële malaise heeft bij iedereen de ogen geopend: zo ongelooflijk veel mooie initiatieven, de ondernemers die zijn opgestaan, de lokale politiek die grotendeels best positief is, en de punten die ineens worden gepakt: dit MVV heeft genoeg bestaansrecht. Er zullen nog veel hobbels de komende tijd genomen moeten worden, maar met deze positieve vibe, moet er wel een goede oplossing gevonden / gekozen worden. De tegentreffer in de blessuretijd (de zoveelste dit seizoen, als MVV de play-offs niet haalt is het daar aan te wijten) was de enige smet op de avond.

Wat betreft de periode: die zouden we nog best wel kunnen pakken, ondanks de 5e plaats. In de top 4 moeten nog veel teams tegen elkaar: Willem II-Groningen (wat een clash wordt dat!), Dordrecht-Willem II en Groningen-R#da. Daar zullen dus punten gemorst worden, en buiten Dordrecht mag er altijd 1 team boven MVV eindigen, want met een 2e plek pak je die periode ook. Als MVV genoeg punten pakt in de laatste 3 wedstrijden, dan zou het zomaar kunnen. En anders die 8e/9e plaats pakken (9e als Jong AZ boven je eindigt). Dat is zeker mogelijk, want je hebt momenteel alles in eigen hand. De belangrijkste belagers zijn Emmen en Helmond, en die moeten de 29e ook nog tegen elkaar. Maar als MVV de laatste 3 wedstrijden met dezelfde drive als afgelopen zaterdag speelt, dan moet dat zeker goed komen. Het brengt weer extra geld in het laatje, en ik zou het tof voor Verberne vinden. Nog 3x knallen samen en dan de play-offs in, go MVV! :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, bokkesprongen, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.430 seconden