Maurice Verberne

06 mrt 2024 13:24 06 mrt 2024 13:29 door Sander70.
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 297
Meer
Maurice Verberne #61
Volgens espn heeft Verberne zelf besloten om zijn contract niet te verlengen bij Mvv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 13:50
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 306
Meer
Maurice Verberne #62
Heel jammer dit! Ook al apart dat dit naar buiten komt vlak nadat hij heeft verteld dat-ie graag zou willen blijven (na MVV-Dordrecht)...
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 14:09
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 901
Meer
Maurice Verberne #63

Lassie80 schreef :

Boschpoort schreef : “Maurice is een talentvolle coach en in onze ogen
toe aan een volgende stap, dat gunnen we hem natuurlijk van harte.”
Een opvolger heeft MVV nog niet aangesteld. Ook is nog niet bekend waar
Maurice Verberne volgend seizoen actief zal zijn.”


Dit vind ik een bijzondere verklaring van Ronny, want:
- Maurice heeft nog geen aanbod/nieuwe club (aanname); hoezo een volgende stap gunnen?
- met Maurice heeft MVV een talentvolle, betaalbare trainer voor de groep die boven verwachting presteert (gezien de middelen)
- MVV is in mijn ogen niet in de positie om zo'n 'luxe keuze' te maken; de talentvolle, betaalbare trainers die naar MVV willen komen liggen niet voor het oprapen (aanname)


Ik denk dat MVV zelf niet verder wil met Verberne en op een "nette" manier aangeeft dat ze hem een volgende stap gunnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 14:27
steefmestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Maurice Verberne #64
Verberne die onaangenaam verrast is dus zeker geen eigen keus. Goed uithangbord voor de club die zeker niet alles goed doet. Benieuwd wie nog op dit zinkende schip wilt stappen ….

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 14:40
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 707
Meer
Maurice Verberne #65
Ik heb Maurice Verberne hoog zitten als mens en als trainer, maar ik snap deze keuze van MVV best wel. Vorig jaar hebben we natuurlijk een topjaar gehad, mede dankzij Ruben van Bommel (die Verberne overigens pas laat bracht) en Jarne Steuckers, spelers die je maar eens in de zoveel jaar voorbij ziet komen. Tactisch moest MVV het toen volgens mij veelal van Mark Luijpers hebben, wiens rol nog wel eens onderschat wordt. Dit jaar zie je dan ook dat er tactisch wel het een en ander aan schort. Ik heb regelmatig wedstrijden gezien waarbij de tegenstander iets omzette, en MVV daar geen antwoord op had. Ook late wissels, en altijd dezelfde mensen wisselen vind ik een zwaktebod van Maurice. Ik vind hem een type Frans Körver: veel vertrouwen aan een vaste kern spelers, mouwen opstropen, niet piepen en alles geven. Dat werkte bij MVV na miskleun Wels, maar dat is ook een werkwijze die een houdbaarheid heeft. Ik dacht even dat die al dit seizoen in zicht zou komen met de resultaten de eerste seizoenshelft, maar MVV (en dus ook Maurice) heeft zich goed herpakt. Maar als je dan naar de toekomst kijkt en ziet dat de selectie voor een groot deel intact blijft, Maurice alweer aan zijn derde seizoen begint (incl dat jaar als assistent) dan snap ik best dat MVV iets anders wil. Bovendien gun je hem zo een vertrek door de grote poort, en dat komt in de voetballerij niet al te vaak voor. Ik snap ook wel weer de teleurstelling bij Maurice, maar ik denk dat die snel genoeg een club vindt als hoofdtrainer dan wel assistent, want ook dat is een rol die hem goed past. Ben benieuwd wie er nu aan het roer komt bij MVV, veel zal afhangen van de Amerikanen en het budget dat dan (hopelijk) vrijkomt. Voor Maurice uiteraard alle succes gewenst!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., opadiehard, jovkle, Boschpoort, jasonke7, bokkesprongen, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 17:22
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 54
Meer
Maurice Verberne #66
Ik ben wel erg benieuwd welke afweging er intern gemaakt is om tot deze beslissing te komen. Maurice zelf is er overduidelijk verbaasd over en was zelf graag gebleven dus is het persbericht gewoon onzin. We gunnen hem een volgende stap terwijl hij zelf helemaal niet weg wilt slaat nergens op.

Nogmaals, benieuwd wat de beweegredenen echt zijn. Ik vind het in ieder geval doodzonde. Prima gozer die er meer dan het maximale uit gehaald heeft. Vind voor hetzelfde geld maar eens een betere, ik zie het niet gebeuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 17:36
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2375
Meer
Maurice Verberne #67

Lassie80 schreef :

Boschpoort schreef : “Maurice is een talentvolle coach en in onze ogen
toe aan een volgende stap, dat gunnen we hem natuurlijk van harte.”
Een opvolger heeft MVV nog niet aangesteld. Ook is nog niet bekend waar
Maurice Verberne volgend seizoen actief zal zijn.”


Dit vind ik een bijzondere verklaring van Ronny, want:
- Maurice heeft nog geen aanbod/nieuwe club (aanname); hoezo een volgende stap gunnen?
- met Maurice heeft MVV een talentvolle, betaalbare trainer voor de groep die boven verwachting presteert (gezien de middelen)
- MVV is in mijn ogen niet in de positie om zo'n 'luxe keuze' te maken; de talentvolle, betaalbare trainers die naar MVV willen komen liggen niet voor het oprapen (aanname)


Er staat duidelijk…Ook is nog niet bekend waar Maurice Verberne volgend jaar actief zal zijn!
Dus wie zegt dat Maurice niet zelf die stap/keuze heeft gemaakt en kan het nog niet bekend worden gemaakt in samenspraak met zijn nieuwe club?..mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 17:39
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2375
Meer
Maurice Verberne #68

Sander70 schreef : Volgens espn heeft Verberne zelf besloten om zijn contract niet te verlengen bij Mvv.


Dat sluit ook aan op mijn reactie bedankt Sander70…mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 17:56 06 mrt 2024 17:57 door Silverav.
Silverav
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Maurice Verberne #69
Verberne moet weg contract word niet verlengt zelf wilde hij blijven
Bron wat is loos in mestrech ( filmpje)
Succes en bedankt maurice

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 18:07
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Maurice Verberne #70
Mvv staat de dood in de ogen als knvb nee zegt.
Dus Verberne is weg .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 18:07
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 577
Meer
Maurice Verberne #71
Hoe het gecommuniceerd word is vooral erg raar.
Je geeft aan als club dat je Maurice goed genoeg vind om een stap hogerop te maken.
Maar dan zou je altijd je trainer willen behouden juist toch? Vind dat een rare reden.
Prima dat je iemand anders voor de groep wil hebben, maar als Maurice dan zelf zegt dat hij liever zelf nog een jaar wil blijven vind ik de reactie van Ronny vrij raar.
Maar goed, er is al vaker doorgeschemerd dat het wisselbeleid en het soms tacktisch niet altijd top was.
Maar ben benieuwd wie het nu word.
Hofland die genoemd word daar geloof ik niet in en voor de lange termijn is dat ook niks.
Hermans die assistent is was jaren geleden al bij Fortuna kandidaat om hoofdtrainer te worden.
Dus het zou zomaar kunnen dat hij die plek in neemt ofzo.
We laten ons verrassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 18:19
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 297
Meer
Maurice Verberne #72
Als donderslag bij heldere hemel. Het contract van MVV-trainer Maurice Verberne wordt niet verlengd en dat kwam voor hem als een grote verrassing. „Eerlijk gezegd snap ik er niets van.”

Enkele spelers van MVV doen in een prikkelend voorjaarszonnetje nog een afwerkoefening. Er lijken meer ballen op de lat te landen dan in het net. Aan de andere kant van het veld worden wat hoekschoppen getrapt. De woensdagtraining is zo goed als afgelopen in De Geusselt. Coach Maurice Verberne meldt zich aan de rand van het veld. Er hangt een fluitje om zijn nek, een bal die hij onderweg tegenkwam heeft hij onder de arm geklemd.

Cyclus
De coach van de Maastrichtse ploeg heeft zojuist zijn eerste training gegeven sinds hij hoorde dat hij na dit seizoen geen trainer meer in Maastricht zal zijn. De club besloot om zijn contract niet te verlengen. De reden: MVV gunt Verberne een kans om zich elders te ontwikkelen, een stap hogerop te maken. „Na drie jaar is de cyclus rond”, zo lichtte technisch manager Ronny Van Geneugden het besluit toe.
Ik heb aangegeven dat ik hier graag nog een jaar langer zou blijven. Ik heb het hier prima naar mijn zin.

Voor de coach, die één jaar assistent was en twee jaar hoofdcoach, viel die boodschap rauw op het dak. „Dit is echt een verrassing voor mij. Ik zag het niet aankomen. Ik heb aangegeven dat ik hier graag nog een jaar langer zou blijven. Ik heb het hier prima naar mijn zin. Ik heb nog genoeg ruimte om mijzelf te ontwikkelen. Niet alleen de club is prettig, maar ook de stad en de omgeving.” Zijn eigen enthousiasme ten spijt, de club trekt na dit seizoen toch een streep onder de samenwerking.

Onbegrip
Maar Verberne begrijpt het niet. „Nee, eerlijk gezegd snap ik er niets van. Ik denk dat we goed gepresteerd hebben. Het afgelopen seizoen werden we met het kleinste spelersbudget vijfde, nu zijn we nog in de race voor de promotie voor de play-offs . Maar ja, wat kan ik eraan doen? Dit is de beslissing van de club. Ik ben het er niet mee eens, maar de club heeft besloten.”

Het is inderdaad opmerkelijk dat MVV een punt zet achter de samenwerking. De coach die het beste resultaat neerzette sinds de eeuwwisseling en het dit jaar ook naar behoren doet, mag niet verder. Van Geneugden benadrukte nog dat het afscheid van Verberne niets te maken heeft met de prestaties die de coach heeft neergezet. „Als we naar het scorebord kijken, ziet dat er gewoon goed uit.” Het was natuurlijk niet allemaal koek en ei. Eerder dit seizoen kende MVV ook een magere periode, waarin de ploeg slechts één keer wist te winnen in negen duels. Daarna krabbelde MVV op. De Maastrichtenaren staan nu op plek twaalf, maar lopen slechts twee punten achter op een positie die recht geeft op nacompetitie.

Verberne kreeg de beslissing te horen op dinsdag, een dag nadat de wedstrijd tegen FC Dordrecht werd verloren. „Die nederlaag heeft me de das omgedaan”, grapt de Helmondenaar met een lach. „Ja, ik kan nog lachen hoor. Het is niet leuk en ik vind het erg jammer. Maar ik heb de afgelopen maanden wel andere dingen meegemaakt die een stuk vervelender waren.” Daarmee doelt hij op de ziekte van zijn moeder en haar overlijden daarna, rond de jaarwisseling.

Afscheidstournee
Tot het einde van het seizoen zijn er nog tien wedstrijden te spelen. „Mijn afscheidstournee”, grapt hij nog maar eens. Om direct te verduidelijken dat het méér zal worden dan een reeks uitzwaaiduels. „Dit is voor mij juist een motivatie. Dit triggert mij juist om alles uit de kast halen en het ongelijk van de club te bewijzen. Dit is ook het moment om mijzelf nog eens goed te laten zien. Iets soortgelijks zeg ik ook altijd tegen spelers als hun contract niet verlengd is. Alle ogen zijn gericht op die laatste fase van het seizoen. Er zit altijd wel een scout op de tribune en wedstrijden worden op televisie uitgezonden. Meer mensen kijken, meer mensen zijn ermee bezig. Als je goed presteert kom je heus wel ergens goed terecht.”

Dankbaar
Nu klinkt het haast alsof de oefenmeester getergd is over de beslissing van de club. Maar van kwaadheid is geen sprake. „Nee, ik ben MVV juist heel dankbaar dat ik hier de kans heb gekregen om in eerste instantie interim-trainer te zijn en vervolgens de mogelijkheid heb gekregen voor mijn eerste klus als hoofdtrainer.”

Zijn volgende klus? Dat is dus nog een groot vraagteken. „Mijn intentie was om hier verder te gaan, maar in ieder geval heb ik nu de duidelijkheid dat dat niet kan. Nu kan ik verder kijken. Eerst heb ik dit allemaal verwerkt, daarna mijn zaakwaarnemer aan het werk gezet. Voor mij gaat de focus weer op het sportieve. Vrijdag staat een mooie wedstrijd tegen Groningen te wachten.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 18:22
pieter
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
Maurice Verberne #73
Het bestuur zal wel een verrekt goede reden (lees opvolger) moeten hebben, anders is het snel afgelopen , want om deze sympathieke en succesvolle Verberne op te volgen zul je van goede huize moeten komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 19:25
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 480
Meer
Maurice Verberne #74
Sympathiek is hij zeker. Maar ben ik nu de enige misschien, dat ik er niet echt rouwig om ben. Ik zie liever wat meer bravour en pit langs de zijlijn, en iemand die ingrijpt. Ik vond het zo gezapig soms.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 19:46
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 297
Meer
Maurice Verberne #75

Mosae schreef : Sympathiek is hij zeker. Maar ben ik nu de enige misschien, dat ik er niet echt rouwig om ben. Ik zie liever wat meer bravour en pit langs de zijlijn, en iemand die ingrijpt. Ik vond het zo gezapig soms.


Ik ben er wel rouwig om. Liever een trainer die in staat is te overpresteren met matige selecties, dan een type Hyballa of die Spanjaard van Fortuna vorig jaar, waar die jongens alleen maar zenuwachtig van worden. Nee ik heb geen begrip voor deze keuze van Ronny. We zullen er wel achter komen wat de daadwerkelijke reden is van het vertrek van Verberne.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.427 seconden