Veiligheid verbeteren bij MVV

08 mrt 2024 20:28
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #16
Buiten het feit dat we ons gewoon moeten gedragen vind ik het belachelijk dat ze een klein groepje raddraaiers niet kunt tegenhouden die naar het uitvak willen. Daarbij heb ik nooit begrepen waarom het uitvak niet aan de zijde van de hoofdtribune is gemaakt, zo moeilijk is dat toch niet! Het is triest hoe we er momenteel op alle gebied voorstaan en hoop op snel duidelijkheid uit Zeist zodat we mss wat meer positivisme bij mvv krijgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2024 22:08 08 mrt 2024 22:08 door De Zwarte Vogel. Reden: taalfoutje
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #17
Wat mij betreft moet het supportersplein toch ook toegankelijk zijn voor mensen met een seizoenkaart voor andere tribunes. Immers op het supportersplein heeft Veer Zien MVV weer een plekje met merchandise en hardwerkende vrijwilligers. Goede stevige beveiligers kan MVV zich niet veroorloven, dus moet een veel beter toegangssysteem hoge prioriteit krijgen. Ruim meer dan 90 % van de bezoekers is helemaal niet uit op problemen in het stadion. Deze bezoekers zijn te registreren, andere bezoekers moeten maar eerst een toelatingsexamen doen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2024 23:06
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #18
Tja, er staan bij de tunnel toch altijd 4 stewards beetje te kletsen , kleine moeite om even iedereen netjes naar de plek te sturen ivm veiligheid. En als men niet luistert naar de stewards dan is er toch een VC die dit moet oplossen, of wat is anders zijn taak ?



opadiehard schreef :

Buurke76 schreef : Het ergste van alles is, dat de gewone fan (en dat ben ik) dadelijk niet meer gaat omdat er alleen maar gezeik is. Op de angel Side is geen enkele controle. Hoe vaak is er al geklaagd over het feit dat mensen bovenaan de trap staan, tegen de reling aan staan waardoor 2 vakken het doel niet zien.

Als dit kleine probleem niet eens wordt aangepakt (wie is de baas in de Geusselt?) dan zal het grote probleem nooit worden aangepakt.


Ben blij dat jij dit ook nog eens aankaart,ik zit op vak A angelside en kan het doel niet zien door de jeugd bovenaan de ijzerentrap op het plateau dus mis wel het een en ander zoals de meeste acties binnen de 5 meter!
Wat ik ook niet begrijp niet alleen kwa zicht maar ook kwa veiligheid zouden er geen kinderen mogen staan bovenaan de ijzeren trap en dat de hele wedstrijd?
Ooit is daar wel op gehandhaafd nu heeft het bij mij wel een irri grens dat het controleren daarop niet meer gebeurd,moet er eerst wat gebeuren?….mvrgr Ampa.

De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 08:17
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 607
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #19
Ook die treden niet op, ben dat enkele keren gaan melden bij stewards (en ook hoofdsteward).. Alleen die "treden" dan een keer op, maar na de rust (of zelfs tijdens de eerste helft) staan ze er weer. En om nu iedere thuiswedstrijd naar stewards toe te moeten lopen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 08:53
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #20
Beste Opadiehard,

Ik snap je klacht helemaal en die is volledig terecht. Toen ik enkele jaren geleden nog op de A-side zat (voordat dat vak een sfeervak van de Angelside werd en wij naar de Boschpoort zijn verhuisd) was dat ook al vaker het geval, alleen werden die jongeren steeds weggestuurd door de beveiligers. Er is al vaker iemand naar beneden gevallen op die tribune, met name jongeren. Er moet bij elke trap een suppoost staan die de hele wedstrijd ervoor zorgt dat die leeg blijft en dat de mensen op hun gat blijven zitten op de niet-Angelside vakken. Bovendien kunnen die suppoosten de oudere mensen die niet goed ter been zijn helpen de onhandige trappen op te klimmen. Gewoon een beetje klantenservice in dit Middeleeuwse stadion. Anders ben je straks inderdaad de helft van je trouwe supporters kwijt....
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 10:37 11 mrt 2024 10:37 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #21
Sjarelke ik vraag mij toch af of dit niet,,simpel,,op te lossen kan zijn?
Wij hebben toch een nieuwe VC die zal dit toch ook meelezen,hoe kan dit aangekaart worden bij MVV is er een partij tussen supporters en VC?
Dit valt toch onder de categorie Veiligheid kan een van de gebroeders Salemans die ooit VC is geweest hier advies afgeven?
…..mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 11:43 11 mrt 2024 11:44 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Onderwerp Auteur
Veiligheid verbeteren bij MVV #22
Ik heb VC (mevr. Booten) er al op geattendeerd dat ik hier een topic over Veiligheid geopend heb. Ik lees overigens heel bruikbare tips, dank daarvoor. Ik weet zeker dat ze meeleest.

Overigens ben ik nooit VC geweest, opa. Wel kort, in een ver verleden, supporterscoördinator, samen met Anita.

Ik hoop dat er iets gedaan kan worden aan de onvrede wat betreft staan op trappen en bordessen.

Overigens denk ik dat een groot deel van de regelovertredingen te wijten is aan
- (overmatig) gebruik van drank en drugs;
- het eigenbelang boven dat van MVV stellen en zich de baas in het stadion wanen;
- de heftige sfeer/cultuur die bij sommigen anarchistische trekken heeft waarbij eigenmachtig over grenzen heengegaan wordt;
- machogedrag en indruk willen maken op anderen.

Ik ben niet tegen een heftige sfeer, zolang dat binnen de grenzen van het toelaatbare blijft. Lees: acties waar de KNVB geen boetes voor oplegt aan MVV. De meeste supporters begrijpen dit. Maar naar mijn smaak nog te veel niet.

Niemands individueel of groepsbelang kan en mag groter zijn dan dat van de club zelf. Supporters met een clubhart begrijpen dat. Die gaan tot de grens, maar niet eroverheen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 12:05
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 821
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #23
Heel veel geleuter Frank Salemans ...Het moet gedaan zijn met agressie in de Geusselt ....... alleen harde maat regelen is de oplossing en dan maar geen uitwedstrijden meer .......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 12:42 11 mrt 2024 12:45 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #24
De jaren '70/'80/'90 waren stukke erger. Naar mijn mening is het stadion gewoon niet meer van deze tijd. En voor de gemeente is een nieuw stadion voor een club als MVV een peulenschil. De wil is er gewoon niet. Wellicht heeft dit te maken met de prestaties (geen eredivisie??), dus misschien denkt men op amateur niveau. Geen idee. Zo kom je in ieder geval nooit verder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 13:00
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #25
Allemaal leuk en aardig die heftigheid etc...
Maar dat is in andere stadions net zo en soms nog wel erger.
Alleen is in de Geusselt alles mogelijk en is het qua veiligheid helemaal niks.
De Geusselt is gedateerd.
De gemeente zal toch niet met een nieuw stadion komen, dus blijven we maar lekker doorgaan totdat het een keer zo hard mis gaat dat het stadion gewoon word afgekeurd.

Tuurlijk moeten we ook naar de agressie kijken en dat keurt niemand goed.
Maar bij Willem 2 bijv heb je een uitvak tussen de harde kern in liggen.
En daar is het zo dat het zo goed beveiligd is dat alleen als er deuren of poorten per ongeluk door beveiliging worden open gelaten iets kan gebeuren.

Zolang die beveiliging in de Geusselt of in een nieuw stadion (laot us druime) niet in orde is, kun je er van uit gaan dat dit blijft gebeuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 14:30
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Onderwerp Auteur
Veiligheid verbeteren bij MVV #26
Ach Bokkesprongen, geleuter? Ik probeer alleen wat andere oorzaken aan te geven dan alleen de toestand van het stadion en de kwaliteit van de beveiliging als oorzaken voor de toegenomen supporters problematiek. En met alleen harder straffen ben je er niet, al zou dat wel een onderdeel van een nieuwe aanpak kunnen zijn.

Ik vraag me dus af wat je geleuter vindt aan de punten die ik noem?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 15:00
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 821
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #27
Te veel pappen en nat houden in gesprek gaan met de raddraaiers ......te veel begrip ........

Wat zou je doen met die raddraaiers als bij je thuis op bezoek waren en je alles vernielden ...........ik wel ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 16:30 11 mrt 2024 16:42 door Maosbrögk.
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 899
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #28
Het is schijnbaar erg lastig om je aan regels te houden. Je bent te gast in het "huis" van MVV. Daar gelden huisregels.
Staat er een hek? Dan staat dat er niet voor niets en dan probeer je daar niet langs of over te gaan.
Heb je een kaartje voor tribune X, dan blijf je op tribune X.
Jammer dat je van een voetbalstadion een soort isoleercel moet maken, omdat een kleine minderheid zich niet kan beheersen.

We weten allemaal dat het stadion oud is en dat er geen geld is om het probleem echt op te lossen.

Paar dingen die mij te binnen schieten:
* toegangspoortjes: het is echt te belachelijk voor woorden dat de poortjes al jaaaaaaren niet werken. Toegangskaarten worden af en toe met een GSM gescand naar geldigheid, maar vaker staat er een steward te kijken naar een streepjescode. Niet alleen loop je zo inkomsten mis, omdat je een ticket tig keer kunt gebruiken, maar ook heb je geen idee wie er het stadion in komen.
* stewardcorps: wat wordt er precies van deze mensen verwacht? Het zijn voornamelijk oudere mensen, die je wellicht vriendelijk groeten, misschien nog wel mensen wegwijs kunnen maken, maar moeten ze in staat zijn om een hek te "verdedigen", om mensen van een trap te werken (waar ze niet mogen staan)? Dat zie ik ze niet doen. En ook wel logisch. Je krijgt een grote bek terug, of het een fysieke aanvaring. Daar zijn ze niet voor opgeleid en die fysieke krachten hebben ze ook niet. Professionele beveiliging die dat wel kan, kost teveel geld.
* Poort tussen Angel-Side en Boschpoort: hier word ik zelden naar mijn seizoenkaart gevraagd. Stewards staan daar vaak met handsignalen duidelijk te maken dat iedereen vooral kan doorlopen. En gaat het hek uit veiligheidsoogpunt dicht, dan gaan mensen er net zo makkelijk via de boarding wel langs.
Dit is gewoon een kat en muis spel.
* hekken weghalen snap ik vanuit het oogpunt dat het er vriendelijker uit ziet, maar blijkbaar kunnen "we" niet met deze vrijheid om gaan helaas. foute keuze geweest destijds.
* het verplaatsen van de harde kern recht achter/boven de spelerstunnel is vragen om problemen. Wie dacht dat dit goed zou gaan....? foute keuze
* we hebben een stadion dat pal naast de autoweg ligt. Ideaal. Het uitvak ligt echter het verst van de autoweg af. Eigenlijk zou deze aan de kant van huidige Angel-Side vak F/G moeten liggen met een bussluis, van waaruit je direct de autoweg op kunt draaien. Verplaatsing van Angel-Side terug naar waar staantribune vroeger was. Groot supportshonk onder die tribune waar eerst het kegelhome zat.
* uitvak is een drama: ooit groots aangekondigd als een soort nieuw wereldwonder, want het is verplaatsbaar. Weliswaar nooit in die hoedanigheid gebruikt (ja, tegen Sittard, Venlook en NEC hebben ze een keer de thuisvakken als uitvak gebruikt...pfff...). Er is geen net voor het uitvak: heel supportersvriendelijk, maar helaas ook daar kan men niet omgaan met deze vrijheden. Een hek dat met trots gemeld wordt dat er nu toch echt niemand meer op zou kunnen zitten, was meteen wedstrijd daarna al eenvoudig te beklimmen.

Ach, ik kan nog wel ff doorgaan.
Wil je vrijheden in een stadion? Dan moet je je gedragen.
Zolang "we" dat niet kunnen zal een stadionbezoek steeds minder vrij en open zijn.
Veel oplossingen kosten dusdanig veel geld dat MVV dat niet kan doorvoeren of zijn zo lastig te verwezenlijken dat je al beter over een nieuw stadion kunt gaan nadenken (iets dat er ook nooit gaat komen helaas).
Het is wachten dat de KNVB bepaalde tribunedelen verplicht gaat sluiten. Zoals we al 2 buffervakken hebben die we niet kunnen gebruiken. En zoals vak F Boschpoort eerder ook al dicht moest.
Veiligheid verbeter je niet zomaar. Zoals gezegd: dat is een kat en muis spel.
Ik zou meer energie steken in het contact met je harde kern. Ik geloof ook in een soort gezag door oude harde kern leden tov de jongere generatie.

Veiligheid begint bij het opvoeden van mensen, niet bij het plaatsen van nog hogere of bredere hekken.

In Engeland hebben ze geen hekken, geen netten voor het uitvak, geen bussluizen, geen verplichte buscombi's. Gewoon een doek van 1m breed over de stoeltjes.
Nu is dat zeer zeker ook niet allemaal koek en ei daar. Maar waarom kan er daar veel meer dan bij ons?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Brncic, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 16:37
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #29

Maosbrögk schreef : In Engeland hebben ze geen hekken, geen netten voor het uitvak, geen bussluizen, geen bussluizen. Gewoon een doek van 1m breed over de stoeltjes.
Nu is dat zeer zeker ook niet allemaal koek en ei daar. Maar waarom kan er daar veel meer dan bij ons?


In Engeland geven ze wel genoeg geld uit aan veiligheid en straffen ze niet collectief, maar straffen ze de personen gelijk en flikkeren ze raddraaiers er onder de wedstrijd zelfs nog eruit. Hier straffen ze gewoon hele supportersgroepen met lege uitvakken of thuistribunes wat echt niet helpt aangezien meerendeel van die raddraaiers dus niet of amper worden opgespoord.
Er is ook veel meer geld om het daar te handhaven en daar willen ze in Nederland niet aan.
Terwijl daar gemiddeld 2.000 tot 3.000 man mee naar een uitwedstrijd gaan en hier worden ze al gek met 300 supporters die naar Groningen moeten met een verplichte buscombi.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, Vriethof18

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 17:11
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 705
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #30

CatenaccioMestreech schreef :

Maosbrögk schreef : In Engeland hebben ze geen hekken, geen netten voor het uitvak, geen bussluizen, geen bussluizen. Gewoon een doek van 1m breed over de stoeltjes.
Nu is dat zeer zeker ook niet allemaal koek en ei daar. Maar waarom kan er daar veel meer dan bij ons?


In Engeland geven ze wel genoeg geld uit aan veiligheid en straffen ze niet collectief, maar straffen ze de personen gelijk en flikkeren ze raddraaiers er onder de wedstrijd zelfs nog eruit. Hier straffen ze gewoon hele supportersgroepen met lege uitvakken of thuistribunes wat echt niet helpt aangezien meerendeel van die raddraaiers dus niet of amper worden opgespoord.
Er is ook veel meer geld om het daar te handhaven en daar willen ze in Nederland niet aan.
Terwijl daar gemiddeld 2.000 tot 3.000 man mee naar een uitwedstrijd gaan en hier worden ze al gek met 300 supporters die naar Groningen moeten met een verplichte buscombi.


Spijker op de kop Maosbrögk en Catenaccio. Eén aanvulling: om dadergericht te kunnen straffen, moet je wel weten wie er in je stadion of in het uitvak zit. En daar wringt de schoen bij MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.461 seconden