Overige wedstrijden (Niet MVV)
14 mrt 2013 22:01
14 mrt 2013 22:02 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Ik heb net Inter tegen Tottenham gekeken op RTL 7. Die wedstrijd werd beslist door een uitdoelpunt tijdens de verlening. (4-4)
Ik snap niet waarom een uitdoelpunt gehanteerd moet blijven tijdens een verlenging? Dat is in de loting toch dubbel nadelig, degene die in het tweede duel uit voetbalt is dan extra in het voordeel.
Dat je het hanteert tot de reguliere speeltijd, dat zou volkomen logisch zijn, die kans heeft de tegenstander ook gehad in het eerste duel. Maar de extra 30 minuten met dit voordeel, die je meer krijgt dan de tegenstander, daar snap ik geen bal van. De UEFA zou de extra tijd gewoon als een derde duel op neutraal terein moeten beschouwen. Ik begrijp daar niets van, zouden die extra 30 minuten in een uitduel echt zo zwaar zijn dat je de bezoekende partij dit voordeel moet gunnen? Elke wedstrijd had een gelijke situatie voor beide partijen, die verlenging had bijvoorbeeld ook al in het eerste duel voorkomen kunnen worden.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
14 mrt 2013 22:05
peter ruiver
Platinum Boarder
Als we dan toch aan het "zeiken"
zijn over de regels:
Waarom moet een geblesseerde speler die door de verzorger weer "opgelapt" is van het veld, en mag na 2 seconden weer het veld in??
Wie verzind zo iets??
Draan wie verkes Wullem !!
14 mrt 2013 22:15
14 mrt 2013 22:17 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
peter ruiver schreef : Als we dan toch aan het "zeiken" zijn over de regels:
Waarom moet een geblesseerde speler die door de verzorger weer "opgelapt" is van het veld, en mag na 2 seconden weer het veld in??
Wie verzind zo iets??
Ik vind die regel opzicht niet verkeerd. Hiermee demotiveer je spelers om tijd te trekken en schwalbes te maken. Alleen zuur als het de scheidsrechter zelf was die een elleboog gaf, zoals bij Inter vanavond..
Maar ik was overigens serieus aan het zeiken
(zonder eigen belang of in een natte lucide- en surrealistische- droom, dat MVV ooit Europees voetbal zal spelen)
. Je geeft Inter 90 minuten voordeel en Tottenham 120 minuten voordeel, het voordeel moet juist voor het balans zorgen in het voetbal. En ook voorkomen dat de tegenstander zich niet de hele wedstrijd ingraaft, denk ik.
14 mrt 2013 22:28
Raffalaldo
Platinum Boarder
houtengerard schreef :
peter ruiver schreef : Als we dan toch aan het "zeiken" zijn over de regels:
Wie verzind zo iets??
Ik vind die regel opzicht niet verkeerd. Hiermee demotiveer je spelers om tijd te trekken en schwalbes te maken. Alleen zuur als het de scheidsrechter zelf was die een elleboog gaf, zoals bij Inter vanavond..
Maar ik was overigens serieus aan het zeiken (zonder eigen belang of in een natte lucide- en surrealistische- droom, dat MVV ooit Europees voetbal zal spelen)
. Je geeft Inter 90 minuten voordeel en Tottenham 120 minuten voordeel, het voordeel moet juist voor het balans zorgen in het voetbal. En ook voorkomen dat de tegenstander zich niet de hele wedstrijd ingraaft, denk ik.
Ik snap de gedachtegang van HoutenGerard wel. Vind een verlenging weer iets op zich. Iedereen weer 50% kans.
Toevallig heb ik het laatst met een vriend van me het nog over gehad. Als thuisspelende ploeg wordt je dan benadeeld. Dan moet je er toch weer 2 maken om nog te kunnen winnen. 1 is dan net meer genoeg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard
15 mrt 2013 00:44
Kletswief
Platinum Boarder
houtengerard schreef : Ik heb net Inter tegen Tottenham gekeken op RTL 7. Die wedstrijd werd beslist door een uitdoelpunt tijdens de verlening. (4-4)
Ik snap niet waarom een uitdoelpunt gehanteerd moet blijven tijdens een verlenging? Dat is in de loting toch dubbel nadelig, degene die in het tweede duel uit voetbalt is dan extra in het voordeel.
Dat je het hanteert tot de reguliere speeltijd, dat zou volkomen logisch zijn, die kans heeft de tegenstander ook gehad in het eerste duel. Maar de extra 30 minuten met dit voordeel, die je meer krijgt dan de tegenstander, daar snap ik geen bal van. De UEFA zou de extra tijd gewoon als een derde duel op neutraal terein moeten beschouwen. Ik begrijp daar niets van, zouden die extra 30 minuten in een uitduel echt zo zwaar zijn dat je de bezoekende partij dit voordeel moet gunnen? Elke wedstrijd had een gelijke situatie voor beide partijen, die verlenging had bijvoorbeeld ook
al in het eerste duel voorkomen kunnen worden.
Ik vind het logisch. Immers dit is dan ter compensatie van het feit dat de thuisploeg in de 2e wedstrijd het thuisvoordeel heeft van de extra speeltijd in de verlenging.
15 mrt 2013 07:49
En Inter speelde als eerste uit dat word in de regel door de meeste voetbalclubs ook als een voordeel gezien.
15 mrt 2013 12:59
houtengerard schreef : Ik heb net Inter tegen Tottenham gekeken op RTL 7. Die wedstrijd werd beslist door een uitdoelpunt tijdens de verlening. (4-4)
Ik vind dit juist genieten. Geweldige prestatie van Tottenham.
20 mrt 2013 08:49
Twee duels Volendam uit april 2011 bestempeld als 'verdacht'
FC Volendam lijkt plotseling een spil rond matchfixing in ons land. Twee wedstrijden uit het Nederlandse profvoetbal uit het seizoen 2010-2011 worden door Oostenrijkse wedkantoren als verdacht bestempeld.
Het gaat om twee duels van de Dijkbewoners. Rond de Jupiler League-duels FC Eindhoven - FC Volendam (29 april 2011, 0-3) en FC Volendam - Fortuna Sittard (8 april 2011, 2-1) zouden verdachte praktijken hebben plaatsgevonden. Er zijn geen bewijzen van matchfixing, maar volgens de wedkantoren is er voldoende aanleiding om de duels grondig te onderzoeken, meldt BNR Nieuwsradio. De club wijst echter alle speculaties van de hand en komt later vandaag (woensdag) met een officiële verklaring.
Volgens de Oostenrijkse onderzoeker Rudolf Stinner negeert de KNVB echter voortdurend aanwijzingen uit de goksector over matchfixing in Nederland. In het seizoen 2010-2011 hebben wedkantoren buitensporige weddenschappen uit Azië ontvangen op wedstrijden in het Nederlandse betaalde voetbal.
In totaal zijn er nu acht verdachte wedstrijden, onder meer duels uit de Eredivisie uit datzelfde seizoen en een wedstrijd uit de beloftencompetitie. Twee waren er al bekend: FC Volendam - Excelsior en De Graafschap - Telstar uit het seizoen 2009-2010. Die werden genoemd tijdens een rechtszaak tegen een Duitse scheidsrechter in Bochum.
KNVB zei gisteravond (dinsdag) tegenover het radiostation niet te willen reageren op de bekendgemaakte wedstrijden om te voorkomen dat er meteen met de beschuldigende vinger naar clubs wordt gewezen. Wel voegt de bond eraan toe dat ze alle signalen serieus nemen en dat tips altijd welkom zijn.
22 mrt 2013 17:18
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
NEC bleef in de Eredivisie al drie duels zonder punten.
Vandaag Vrijdag ging het ook onderuit in een oefenwedstrijd tegen Sparta Rotterdam: 0-1.
De ploegen speelden drie keer dertig minuten op het veld van AWC in Wijchen. Er was ruimte voor de vriendschappelijke ontmoeting, omdat er in het weekend geen competitievoetbal wordt gespeeld. Iliass Bel Hassani (foto) maakte vrijdag de enige treffer.
Uitslagen oefenduels:
NEC - Sparta Rotterdam 0-1
PEC Zwolle - SC Veendam 1-0
www.voetbalprimeur.nl/nieuws/item/sparta...t-nec-oefenwedstrijd
Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
31 mrt 2013 09:12
Nao Väöre
Platinum Boarder
EN HET GING WEER MIS.
RESPECT iis toch het nieuwe thema van de KNVB. Haar leden denken daar blijkbaar anders over. Ingrijpen dus.
Grote vechtpartij bij voetbalwedstrijd in Langenboom
Een voetbalwedstrijd tussen de eerste teams van SES Langenboom en FC Schadewijk Oss is zaterdag uitgelopen op een grote vechtpartij.
Dat meldt Omroep Brabant zondag.
Een speler van SES werd net voor het einde van de wedstrijd onderuit gehaald door een speler van het andere team. De overtreder ontving een rode kaart van de scheidsrechter.
De met rood beboete speler schopte vervolgens de onderuit gehaalde speler tegen het hoofd, waarop de twee teams met elkaar in gevecht raakten. Bij de vechtpartij zouden zowel spelers als toeschouwers betrokken zijn. De scheidsrechter deelde vervolgens nog 2 rode kaarten en 2 gele kaarten uit.
Gestaakt
De scheidsrechter hervatte vervolgens de wedstrijd, maar staakte de match alsnog toen hij in het veld werd bedreigd door een speler van Oss. Op het verzoek van de arbiter is vervolgens de politie gebeld.
Volgens een toeschouwer is er ook na de wedstrijd nog door een grote groep gevochten, totdat de politie ter plaatse kwam.
Aon de géng
01 apr 2013 11:35
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
01 apr 2013 11:56
Danny, wat is het vandaag ook alweer voor een dag? Plaats niet alles klakkeloos hier vandaag.
01 apr 2013 12:16
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
ja dat was de bedoeling denk je dat ik dat niet gezien had das was nou juist de grap
01 apr 2013 14:57
peter ruiver
Platinum Boarder
Emmen komt in de 25e minuut tegen Sparta met 0-1 voor!!
Draan wie verkes Wullem !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983
08 apr 2013 16:09
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Kijken wat de concurrentie doet vanavond en wat onze tegenstander van vrijdag doet. 2 vliegen in 1 klap ik hoop dat Dordrecht vanavond wint dan mogen ze vrijdag verliezen
20:00
FC Dordrecht - Cambuur Leeuwarden
Live 1
Tijd voor maken pagina: 0.331 seconden