>
Ontvangen bedankjes 1691
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
thomas043 schreef :
Spelersraad adviseert negatief over FC Twente-straf
Spelersraad adviseert negatief over FC Twente-straf
De Centrale Spelersraad (CSR) adviseert negatief over de beruchte FC Twente-uitspraak. Het adviesorgaan met vakbondsbazen en tien profvoetballers heeft dat kenbaar gemaakt aan de licentiecommissie van de KNVB.
Hoewel de CSR in zijn 31-jarige bestaan nog nooit een besluit ongedaan heeft kunnen maken en de KNVB-licentiecommissie niet verplicht is om het advies over te nemen, is wel opvallend dat de spelers ingaan tegen de Eredivisie en de bond. Afgelopen dinsdag voerden zij juist de druk op en vroegen de Tukkers om akkoord te gaan met degradatie.
FC Twente leek geen vrienden meer over te hebben, maar nu kan de crisisclub toch schermen met steun van de spelers. De argumenten zijn nog niet bekend gemaakt door de spelersraad die nog niet wil reageren.
Door het advies van de CSR loopt een definitief besluit alleen maar verdere vertraging op. Volgens de KNVB-reglementen is de licentiecommissie nu verplicht om het negatieve advies twee weken in beraad te nemen. Pas daarna kan de uitspraak definitief worden gemaakt. Niet voordat de straf formeel is uitgesproken, kan FC Twente in beroep gaan. Dat zou dus op zijn vroegst in de tweede week van juni kunnen.
Deh, om de poppenkast nog maar wat ingewikkelder te maken.
Frank Salemans schreef : Niet te snel conclusies trekken, MVVke. Verenigingsrecht/tuchtrecht is van een heel andere orde. Ook ik moet niets van de monopoliepositie van de KNVB hebben, maar dergelijke rechtsvormen maken dit wel veel gemakkelijker. Een vereniging en overkoepelend orgaan hebben juridisch een sterke positie.
Ik ben heel benieuwd wat de uitspraak van de rechter zal zijn; ik denk dat de KNVB sterk staat.
De Zwarte Vogel schreef : Zoals al eerder geschreven, denk ik dat FC Twente wel in de Eredivisie zou mogen beginnen, maar met een behoorlijk aantal punten in de min. Dat moeten er zeker veel meer zijn dan MVV destijds. FC Twente heeft de competitie vervalst, dat kon je van MVV niet zeggen!
Boschpoort schreef : Onbegrijpelijk dat niemand het heeft over het feit dat de licentiecommissie zich niet aan de licentiereglementen houdt en 'gewoon' een licentie voor de eerste divisie afgeeft. Slappe hap van de overige eerste divisie clubs die hier niets tegen doen.