Overig nieuws (niet over MVV)

26 mei 2016 16:46 26 mei 2016 16:49 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1381
Aongezeen.....

veer väöl Belzje in us seleksie höbbe...
Hollenders us deiks veur Belzje oetmaake...
jeekre rasechte Mestreechteneer zoewiezoe örregens get Belsj blood heet...
Oranje braggelt en de Roej Duuvels neet....

MVV vekansie viert....

heet LRB get um uuch vaan de straot aof te houwe.... :P

Cristal Arena (Genk dus ;) ) verwelkomt Rode Duivels

De Rode Duivels trainen van maandag 30/5 tot en met maandag 6/6 in onze Cristal Arena. Wij nodigen jullie uit om een kijkje te komen nemen en te supporteren voor onze Rode Duivels tijdens de open trainingen. Tijdens de gesloten trainingen is er geen publiek toegelaten.

Programma:
•Maandag 30/05 om 11u00: Open training
•Maandag 30/05 om 17u00: Open training
•Dinsdag 31/05 om 16u30: Gesloten training
•Donderdag 02/06 om 10u30: Open training
•Vrijdag 03/06 om 17u00: Open training
•Zaterdag 04/06 om 16u30: Gesloten training
•Maandag 06/06 om 10u30: Gesloten training

De deuren openen telkens anderhalf uur voor de training en worden enkele drankstanden voorzien.

Kom op tijd!
Er worden GEEN rugzakken, tassen of zakken toegelaten in het stadion. Gelieve hier rekening mee te houden. Ook scholen die graag een bezoekje brengen, dienen hiermee rekening te houden in het belang van de kinderen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2016 10:55
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1382

thomas043 schreef :

Spelersraad adviseert negatief over FC Twente-straf
Spelersraad adviseert negatief over FC Twente-straf
De Centrale Spelersraad (CSR) adviseert negatief over de beruchte FC Twente-uitspraak. Het adviesorgaan met vakbondsbazen en tien profvoetballers heeft dat kenbaar gemaakt aan de licentiecommissie van de KNVB.
Hoewel de CSR in zijn 31-jarige bestaan nog nooit een besluit ongedaan heeft kunnen maken en de KNVB-licentiecommissie niet verplicht is om het advies over te nemen, is wel opvallend dat de spelers ingaan tegen de Eredivisie en de bond. Afgelopen dinsdag voerden zij juist de druk op en vroegen de Tukkers om akkoord te gaan met degradatie.

FC Twente leek geen vrienden meer over te hebben, maar nu kan de crisisclub toch schermen met steun van de spelers. De argumenten zijn nog niet bekend gemaakt door de spelersraad die nog niet wil reageren.

Door het advies van de CSR loopt een definitief besluit alleen maar verdere vertraging op. Volgens de KNVB-reglementen is de licentiecommissie nu verplicht om het negatieve advies twee weken in beraad te nemen. Pas daarna kan de uitspraak definitief worden gemaakt. Niet voordat de straf formeel is uitgesproken, kan FC Twente in beroep gaan. Dat zou dus op zijn vroegst in de tweede week van juni kunnen.

Deh, om de poppenkast nog maar wat ingewikkelder te maken.

Vandaag dient het kort geding. Zeer interessante kwestie vanuit juridisch oogpunt.
Ik verwacht dat de rechter oordeelt dat de sanctie zoals die nu met een wel heel ruime uitleg van het licentiereglement is opgelegd niet kán. De commissie heft twee keuzes: de maximale boete van 45.000 euro, óf de licentie onvoorwaardelijk intrekken. De tussenoplossing met een nieuwe licentie verstrekken om in de eerste divisie uit te komen, kán simpelweg niet op deze manier. Althans, zoals ik het zie.
Dus ik vermoed dat de KNVB het niet aandurft de licentie onvoorwaardelijk in te trekken en met tegenzin de boete oplegt die maximaal mogelijk is. Twente speelt gewoon eredivisie komend seizoen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

28 mei 2016 10:47
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1383
Mij zou het niets verbazen als de kort geding-rechter helemaal geen beslissing neemt in deze zaak. Allereerst dient op 6 juni de interne beroepszaak bij de KNVB. In het algemeen wacht de gewone rechter deze rechtsgang af. Verder is afgesproken dat de leden van de KNVB geschillen niet voorleggen aan de gewone rechter. Hier ziet de FIFA op toe. In de internationale voetbalwereld zijn voldoende precedenten te vinden van gedwongen degradatie bij financieel wanbeleid. Juventus, (Glasgow) Rangers en Portsmouth kunnen daarover meepraten.
Zoals al eerder geschreven, denk ik dat FC Twente wel in de Eredivisie zou mogen beginnen, maar met een behoorlijk aantal punten in de min. Dat moeten er zeker veel meer zijn dan MVV destijds. FC Twente heeft de competitie vervalst, dat kon je van MVV niet zeggen!

28 mei 2016 10:53
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1384
In feite steit de KNVB al mèt 1-0 achter noe.
Die lui meine naomelek eders kier opnui tot zie hun eige regels kinne make, en eder lid (club,speuler, etc) ziech dao aon deent te conformere es iemand ziech lid maak.
Noe bliek dus gelökkeg tot de KNVB gaar neet gemachteg is um ziechzelf in die monopoly positie te plaotse, en dat 't de wètgeving is die bepaolend is, en neet de knvb-regleminte.

31 mei 2016 00:07 31 mei 2016 01:31 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1385
Heel, heel, heel erg fout, misschien, de bijgevoegde foto. Maar toch leuk. Deze grap is zo dom, dat hij weer leuk is. Kom op, hier wordt de draak gestoken met het stereotype beeld van "Alle Turken rond of boven de 18 hebben een snor (en misschien doorgetrokken wenkbrauwen)". Dat beeld klopt natuurlijk niet, is zo idioot. Dat is de grap. De vermomming van Wesley is zo heerlijk dom, zo voor de hand liggend. De stupiditeit van de foto is leuk. Ik denk oprecht dat 'Turken' ook kunnen lachen om deze foto. Maar ik adviseer je toch de foto niet te forwarden...

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
Bijlagen:

31 mei 2016 08:59
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1386
Niet te snel conclusies trekken, MVVke. Verenigingsrecht/tuchtrecht is van een heel andere orde. Ook ik moet niets van de monopoliepositie van de KNVB hebben, maar dergelijke rechtsvormen maken dit wel veel gemakkelijker. Een vereniging en overkoepelend orgaan hebben juridisch een sterke positie.

Ik ben heel benieuwd wat de uitspraak van de rechter zal zijn; ik denk dat de KNVB sterk staat.

31 mei 2016 13:30
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1387

Frank Salemans schreef : Niet te snel conclusies trekken, MVVke. Verenigingsrecht/tuchtrecht is van een heel andere orde. Ook ik moet niets van de monopoliepositie van de KNVB hebben, maar dergelijke rechtsvormen maken dit wel veel gemakkelijker. Een vereniging en overkoepelend orgaan hebben juridisch een sterke positie.

Ik ben heel benieuwd wat de uitspraak van de rechter zal zijn; ik denk dat de KNVB sterk staat.

Klopt op zich Frank, maar een vereniging moet zich wel aan haar eigen statuten en reglementen houden. En dat is nu juist niet gebeurd, zelfs niet met een hele ruimte interpretatie van het licentiereglement. Mogelijk dat de rechter geen uitspraak doet vanwege de beroepsmogelijkheid bij de KNVB maar uiteindelijk gaat de bond dit op de inhoud niet winnen.

06 juni 2016 15:31
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1388
Vandaag dient het beroep van Twente.
Benieuwd wat de beroepscommissie van de KNVB gaat besluiten. Toch eredivisie met een boete of gaan ze een voorbeeld stellen en de licentie gewoon intrekken? Ik gok op het eerste.

06 juni 2016 20:41 06 juni 2016 20:41 door mvvke4life.
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1389
Het antwoord zal net als de beslissing van de licentie commissie onverwacht en onvoorspelbaar zijn

06 juni 2016 20:53
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1390

De Zwarte Vogel schreef : Zoals al eerder geschreven, denk ik dat FC Twente wel in de Eredivisie zou mogen beginnen, maar met een behoorlijk aantal punten in de min. Dat moeten er zeker veel meer zijn dan MVV destijds. FC Twente heeft de competitie vervalst, dat kon je van MVV niet zeggen!

Twente heeft nu al de maximale aantal strafpunten afgetrokken gekregen de laatste jaren. Ieder punt die er nu weer af gaat is intrekken licentie.
Ook hier is het duidelijk hoe erg de situatie is waarin twente zit. Her zou echt ongelooflijk zijn als twente gewoon weer in de eredivisie gaat uitkomen. Dit moet gewoon 5e klassen worden en een hele grote punt erachter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

06 juni 2016 21:02
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1391
Mocht het zo zijn dat Twente zou degraderen, dan zouden ze met straatlengte kampioen kunnen worden. Net als NEC in 2015.
Dan zou de KNVB erbij moeten zetten dat Twente komend seizoen niet mag promoveren. Dit zou toch ook niet eerlijk zijn voor de (top)-clubs uit de JL?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

06 juni 2016 22:37
Vrijgeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1392
Toch zit me op dit moment iets dwars, iets waar MVV niets aan kan doen maar waar het wel last van heeft.
Wij spelen op dit moment in een competitie die haar gezicht verloren is, wij kunnen promoveren naar een
divisie die haar gezicht dreigt te verliezen... De KNVB is bezig het Nederlands voetbal kapot te maken. Het
irriteert me mateloos dat we kijken naar een competitie die wij niet kunnen en mogen winnen, een competitie
die bol staat van de corruptie, van vriendjes politiek en van verraad.

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat clubs als RBC, AGOVV en Veendam zo maar in de steek gelaten worden,
waarom krijgt Twente in godsnaam nog een kans. Waarom worden regels door het seizoen aangepast in het
voordeel van bijvoorbeeld jong Ajax.

Er is in mijn ogen maar een antwoord dat MVV kan geven op deze achterbakse, misselijkmakende manier van
competitie vervalsing. Promoveren, terug naar huis en zorgen dat we door eerlijk te blijven tot de sub top gaan
behoren. Laten we hopen dat wij ooit weer een rol van betekenis kunnen spelen in de Eredivisie, dat wij door
een eerlijk management de weg naar de top weten te vinden, laten wij hopen dat we nooit meer achterom hoeven
te kijken...

Qua publiek, qua stadion, qua beleving en que wilskracht doen wij niet onder voor de subtop in Nederland. Laten we
met z'n allen zorgen voor een onvergetelijk jaar, laten wij Twente weerhouden van directe promotie, laten wij weer
gruuts zijn op us MVV. De laatste wedstrijden van dit seizoen geven mij hoop, hoop op een sportief succesvolle toekomst.
Ook ik moet me niet laten beïnvloeden door de machten van bovenaf, laten we als een blok achter onze club, onze trots en
onze hoop gaan staan. Laten we een agressie loze vuist vormen tegen de macht van hogerop, laten we als een blok achter
us MVV gaan staan, laten we hopen op betere tijden.

En als we dan toch allemaal in de Geusselt zijn, laten we dan vooral ook allemaal gebruik maken van de catering, laten we de
mannen en vrouwen van Veer Zien MVV nog harder helpen, door thuis een colaatje over te slaan!

I WANNA GO HOME :evil:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, aait wief, Nao Väöre, opadiehard, SJENG@BOSCHPOORT, Jim Cemint, La Chouffe

10 juni 2016 14:07
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1393
De rechter heeft geoordeeld. Volgend seizoen MVV - FC Twente.

10 juni 2016 21:17
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1394
Onbegrijpelijk dat niemand het heeft over het feit dat de licentiecommissie zich niet aan de licentiereglementen houdt en 'gewoon' een licentie voor de eerste divisie afgeeft. Slappe hap van de overige eerste divisie clubs die hier niets tegen doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

10 juni 2016 21:47
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1395

Boschpoort schreef : Onbegrijpelijk dat niemand het heeft over het feit dat de licentiecommissie zich niet aan de licentiereglementen houdt en 'gewoon' een licentie voor de eerste divisie afgeeft. Slappe hap van de overige eerste divisie clubs die hier niets tegen doen.

Tja, zoals gebruikelijk dus. Grote bek hadden de jupiler league clubs toen er een voorlopig besluit was, 'collectief maakten ze bezwaar tegen de degradatie van Twente' zo viel te lezen. En nu het besluit bijna definitief is hoor je niemand meer. Want ja, zo denkt waarschijnlijk de helft van de voorzitters, Twente op bezoek, dat zou zomaar 500 toeschouwers meer op kunnen leveren! En zo wordt het dus nooit wat met de jupiler league. Niemand neemt de competitie serieus, en het ergste is dat de clubs hier zelf volledig aan mee doen.

Eigenlijk zou de hele jupiler league volgend jaar uit protest de wedstrijden tegen Twente moeten laten lopen. Laat Twente maar alles met 7-0 winnen. Kan de rest voor de tweede plaats gaan en wordt op ludieke wijze duidelijk wat voor farce de KNVB en de licentiecommissie van de eerste divisie hebben gemaakt. Als de bond de competitie niet serieus neemt, hoeven de clubs dat ook niet te doen met de besluiten die de KNVB hen door de strot duwt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Tijd voor maken pagina: 0.333 seconden