Overig nieuws (niet over MVV)

18 mei 2016 20:42 18 mei 2016 21:54 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Onderwerp Auteur
Overig nieuws (niet over MVV) #1351
frontpage.fok.nl/nieuws/736626/1/1/50/ha...-weg-naar-zeist.html

Nee dat zal hun zaak helpen!

Kan ook een opgeklopt verhaal zijn natuurlijk.

Edit: Blijkt los alarm

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2016 23:57
Mental
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1352

Mr Sjaan schreef :

Roei baank schreef : Binnenkort zal over Fortuna ook wel nieuws komen. Ik vrees geen vrolijk nieuws.

Denk je dit of weet je iets?

Ach zal wel degradatie naar de derde divisie worden gezien de straf van twente

19 mei 2016 00:55
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1353
De FIOD gaat een strafrechtelijk onderzoek starten naar vermoedelijke fraude bij spelerstransfers van FC Twente. Dat bevestigt het Openbaar Ministerie desgevraagd aan Telesport.
FC Twente kreeg woensdagmiddag van de KNVB te horen dat het door de tuchtcommissie hoogstwaarschijnlijk wordt teruggezet naar de Jupiler League. De centrale spelersraad moet daar nog wel over stemmen, maar de kans dat FC Twente volgend seizoen nog in de Eredivisie te zien is, is zeer klein. De licentie Betaald Voetbal Eredivisie wordt door de KNVB afgenomen, maar de Tukkers krijgen dus een nieuwe licentie Betaald Voetbal Eerste Divisie.
Nu hangt er ook nog een FIOD-onderzoek boven FC Twente. De FIOD is de opsporingsdienst van de Belastingdienst, die forse boetes op kan leggen. Bovendien kan de dienst besluiten tot een naheffing van een niet betaald bedrag. FC Twente kreeg eerder al een boete van 170.000 euro van de FIFA opgelegd. Ook de KNVB deelde al boetes uit aan de club uit Enschede. De kans bestaat dat de FIOD onder meer oud-voorzitter Joop Munsterman verantwoordelijk wil stellen.

ken er ook nog bij

Groeten oet ; Hamburg . duitsland

19 mei 2016 08:58 19 mei 2016 08:59 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1354
KNVB reactie Over FC Twente:

Directeur betaald voetbal Bert van
Oostveen:"We vreesden dat de commissie
de stekker eruit zou trekken.Gelukkig
heeft de commissie een uitweg gevonden
en het is mooi dat de club een tweede
kans krijgt."

Een totaal andere situatie, maar ik moet toch steeds denken aan Haarlem, RBC, AGOVV en Veendam. Daar had de KNVB geen enkele 'vrees dat de stekker eruit zou gaan', dat kon allemaal maar gewoon. Zij kregen geen tweede kans. En dat over een paar ton... :puke:

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

19 mei 2016 09:15
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1355
Ik snap niet dat iedereen doet of de degradatie van Twente al een voldongen feit is.
Het is een voornemen van de KNVB. Eerst moet er nog een advies van de central Spelersraad overheen (en die gaan tegen stemmen). Dan wordt het uiteindelijke besluit genomen en als dat negatief is, kan Twente nog in beroep. En ze hebben wel wat argumenten!
Persoonlijk denk ik dat Twente volgend seizoen gewoon eredivisie speelt.

19 mei 2016 10:44 19 mei 2016 10:46 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1356

Boe is dat feeske? schreef :
Een totaal andere situatie, maar ik moet toch steeds denken aan Haarlem, RBC, AGOVV en Veendam. Daar had de KNVB geen enkele 'vrees dat de stekker eruit zou gaan', dat kon allemaal maar gewoon. Zij kregen geen tweede kans. En dat over een paar ton... :puke:

Ik vind het beleid van de KNVB wel duidelijk. Alleen de timing is zeer slecht, dit had voor de nacompetitie beslist moeten worden.

Of je nu een euro, een ton schuld hebt of 32 miljoen. Als je het bedrag af hebt gezekerd via externe financiers is er geen faillissementsdreiging. RBC, AGOVV, Haarlem en Veendam hadden dat niet en waren op papier al failliet, wat in strijd is met het behouden van de proflicentie. Bij Twente staat de gemeente garant voor de schuld. Het degradatie voorstel is puur voor het oneerlijke transferbeleid en dat is waar de FIFA ze ook op pakt met een geldboete. Als Twente failliet gaat, zijn ze de licentie gewoon kwijlt

Het faillissement wordt natuurlijk wel versneld als je een club als Twente in de Jupiler League gaat zetten. Het eerste jaar krijgen ze nog een kleine compensatie voor de TV gelden, maar bij lange niet genoeg om die 32 miljoen zelf te kunnen aflossen. Minder toeschouwers, minder sponsoren en geen uitzicht op Europees voetbal. Daar hoef je geen tekening bij te maken wil je snappen dat het een Houdini act gaat worden voor Twente om daar financieel gezond uit te komen. In feite zet de KNVB het faillissement zelf in werking, waar de andere clubs zelf de handdoek in de ring gooiden. Zonder de Gemeente Enschede waren ze de licentie al kwijt.

19 mei 2016 10:59
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1357
Zolang de gemeente garant blijft staan, zal Fc Twente m.i. niet zo snel failliet gaan; daar kunnen onze oosterburen over mee praten (en jaren terug wij zelf ook).
Wat mij wel vreemd overkomt is dat de licentiecommissie eerder had aangegeven dat het "nieuwe" Fc Twente aan alle licentievoorwaarden voldeed en dat ze nu afgerekend worden op het oude Fc Twente. Ik kan me voorstellen dat de club en haar supporters daar wel boos over zijn. Een arbitrage bij het CAS maakt best wel kans, lijkt me. Licentie afpakken op basis van verleden, meteen weer een nieuwe geven, maar dan wel afrekenen op de oude situatie? Mwah, lijkt me juridisch niet waterdicht wat de KNVB hier doet.

19 mei 2016 11:30 19 mei 2016 11:31 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1358

Boschpoort schreef : Ik snap niet dat iedereen doet of de degradatie van Twente al een voldongen feit is.
Het is een voornemen van de KNVB. Eerst moet er nog een advies van de central Spelersraad overheen (en die gaan tegen stemmen). Dan wordt het uiteindelijke besluit genomen en als dat negatief is, kan Twente nog in beroep. En ze hebben wel wat argumenten!

't Feit tot dit e veurnumme is, is zjus 't groete gevaar.
Gister zaot menier van Gelder aon de taofel bij Humberto Tan, en heer gaof aon wie de knvgay dit späölserke späölde;

Twente maag wel in beroop, mer daan pakke ze gewoen de licentie aof.
Maw: Twente moot die flikkers oet Zeist ouch nog 'ns daankbaar zien ouch, in de ouge vaan de Zeister mafia daan...

En daan krijgste bij 'n protes vaan Twente nog 'ns de volgende situatie;

Twente protesteert...Licentie weurt ingetrokke....

Twente teikent ouch dao weer beroop tegenaon...

Iech zeen de competitie daan neet starte veur midde september...

19 mei 2016 11:42
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1359
Ben benieuwd wat dit ook betekent voor de selectie van Twente, zijn er spelers die een clausule hebben dat bij degradatie het contract ontbonden wordt en de speler in kwestie transfervrij is?

Dat Twente een straf verdient dat is wel zeer duidelijk in hoeverre deze straf de club in zijn geheel raakt is nog maar te bezien.
Juventus werd in het verleden ook teruggezet naar een lagere divisie en was binnen een mum van tijd terug op het hoogste niveau, dat zie ik Twente ook wel doen.

Facta Non Verba

19 mei 2016 14:15
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1360
Als twente inderdaad naar de eerste divisie wordt teuggezet is dat selcht nieuws voor elke club met promotie ambities. Dus ook voor MVV. Zeker als zoals verwacht Fortuna er niet meer bij is. Scheelt ons weer zes punten. :lolno:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

19 mei 2016 15:43
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1361

Boschpoort schreef : Als twente inderdaad naar de eerste divisie wordt teuggezet is dat selcht nieuws voor elke club met promotie ambities. Dus ook voor MVV. Zeker als zoals verwacht Fortuna er niet meer bij is. Scheelt ons weer zes punten. :lolno:

Waarom zou Fortuna er niet meer bij zijn?

Facta Non Verba

19 mei 2016 16:12
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1362
Ronald de Boer vindt dat de KNVB zich hard moet maken om Nederlandse profclubs terug te laten keren naar echt gras. "Uiteindelijk is alles terug te voeren op prioriteiten stellen en dus op geld", schreef De Boer in zijn column in Voetbal International. "Heb je er de mankracht en faciliteiten voor over om een goed speelveld te realiseren?"

"De bouw en de gebrekkige lichtinval kunnen ook geen excuus meer zijn. Voor de velden zijn tegenwoordig de modernste lichtinstallaties beschikbaar. Daarom zou ik het een goed idee vinden als de KNVB een fonds gaat creëren waaruit clubs financiële ondersteuning krijgen om terug te keren naar een veld van echt gras."

De Boer vindt dat het spel op kunstgras anders wordt gespeeld dan op gewoon gras. "Het afzetten, het passen, het kappen en draaien en zelfs het schieten: alles is anders. Als je dan om je heen kijkt, zie je dat in alle grote competities alleen op echt gras wordt gespeeld. Voor de grote toernooien geldt hetzelfde. En dan komen wij met onze op kunstgras opgeleide voetballers."

Het omschakelen van gewoon gras naar kunstgras en andersom, is lastig. "Dan is het niet zo vreemd dat wij in internationaal opzicht steeds verder achteropraken."

Facta Non Verba
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

19 mei 2016 17:03
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1363
GEZAMENLIJK STATEMENT JUPILER LEAGUE CLUBS

De clubs van de Jupiler League hebben donderdag 19 mei tijdens de geplande Algemene Ledenvergadering onder meer gesproken over het voorgenomen besluit van de licentiecommissie inzake FC Twente. Hier is een gezamenlijk standpunt geformuleerd namens alle Jupiler League clubs:

"Als Jupiler League blijft onze focus liggen op het vasthouden van de ingeslagen weg omhoog binnen het Nederlandse voetbal. De recente berichtgeving omtrent het voorgenomen besluit van de licentiecommissie inzake FC Twente verandert niets aan deze focus.

We zijn als Jupiler League wel verbijsterd over de inhoud en de timing van het naar buiten brengen van dit nieuws, daar waar nog volop sportieve belangen in het geding zijn tijdens de Jupiler Play-Offs. Dit is in onze ogen onbegrijpelijk. Hierdoor worden de clubs in de Jupiler League geraakt.

Alle clubs uit de Jupiler League maken bezwaar tegen de deelname van FC Twente aan de Jupiler League aankomend seizoen. Het collectief van Jupiler League clubs zal de Algemene Vergadering Betaald Voetbal volgende week om toelichting en opheldering vragen in deze kwestie. Hierbij zullen we ons ongenoegen uiten over de onmogelijke situatie van grote onzekerheid die is ontstaan voor clubs.

Daarnaast zien we hier aanleiding om tijdens de Algemene Vergadering Betaald Voetbal de besluitvorming binnen het Betaald Voetbal ter discussie te stellen. Voorts zullen we ook de voorgestelde regelwijziging omtrent sanctionering door de licentiecommissie niet ondersteunen.”

Namens de Coöperatie Eerste Divisie en alle aangesloten clubs uit de Jupiler League.

19 mei 2016 18:50
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1364

houtengerard schreef :

Boe is dat feeske? schreef :

Ik vind het beleid van de KNVB wel duidelijk. Alleen de timing is zeer slecht, dit had voor de nacompetitie beslist moeten worden.

Of je nu een euro, een ton schuld hebt of 32 miljoen. Als je het bedrag af hebt gezekerd via externe financiers is er geen faillissementsdreiging. RBC, AGOVV, Haarlem en Veendam hadden dat niet en waren op papier al failliet, wat in strijd is met het behouden van de proflicentie. Bij Twente staat de gemeente garant voor de schuld. Het degradatie voorstel is puur voor het oneerlijke transferbeleid en dat is waar de FIFA ze ook op pakt met een geldboete. Als Twente failliet gaat, zijn ze de licentie gewoon kwijlt

Het faillissement wordt natuurlijk wel versneld als je een club als Twente in de Jupiler League gaat zetten. Het eerste jaar krijgen ze nog een kleine compensatie voor de TV gelden, maar bij lange niet genoeg om die 32 miljoen zelf te kunnen aflossen. Minder toeschouwers, minder sponsoren en geen uitzicht op Europees voetbal. Daar hoef je geen tekening bij te maken wil je snappen dat het een Houdini act gaat worden voor Twente om daar financieel gezond uit te komen. In feite zet de KNVB het faillissement zelf in werking, waar de andere clubs zelf de handdoek in de ring gooiden. Zonder de Gemeente Enschede waren ze de licentie al kwijt.

Alleen als Twente degradeert staat de gemeente niet meer garant dus dan raken ze alsnog hun licentie kwijt.

20 mei 2016 10:51
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1365

Boschpoort schreef : Ik snap niet dat iedereen doet of de degradatie van Twente al een voldongen feit is.

Gezien de straf die MVV in het verleden kreeg, stel ik voor dat FC Twente in het volgend seizoen aan de Eredivisie mag beginnen met - 25 punten. Enkele jaren geleden werd eenzelfde straf door de Engelse FA opgelegd aan Portsmouth FC wegens financieel wanbeleid.

Tijd voor maken pagina: 0.322 seconden