>
Ontvangen bedankjes 1705
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Mr Sjaan schreef :
Roei baank schreef : Binnenkort zal over Fortuna ook wel nieuws komen. Ik vrees geen vrolijk nieuws.
Denk je dit of weet je iets?
Boe is dat feeske? schreef :
Een totaal andere situatie, maar ik moet toch steeds denken aan Haarlem, RBC, AGOVV en Veendam. Daar had de KNVB geen enkele 'vrees dat de stekker eruit zou gaan', dat kon allemaal maar gewoon. Zij kregen geen tweede kans. En dat over een paar ton...
Boschpoort schreef : Ik snap niet dat iedereen doet of de degradatie van Twente al een voldongen feit is.
Het is een voornemen van de KNVB. Eerst moet er nog een advies van de central Spelersraad overheen (en die gaan tegen stemmen). Dan wordt het uiteindelijke besluit genomen en als dat negatief is, kan Twente nog in beroep. En ze hebben wel wat argumenten!
Persoonlijk denk ik dat Twente volgend seizoen gewoon eredivisie speelt.
Waarom zou Fortuna er niet meer bij zijn?Boschpoort schreef : Als twente inderdaad naar de eerste divisie wordt teuggezet is dat selcht nieuws voor elke club met promotie ambities. Dus ook voor MVV. Zeker als zoals verwacht Fortuna er niet meer bij is. Scheelt ons weer zes punten.
houtengerard schreef :
Boe is dat feeske? schreef :
Een totaal andere situatie, maar ik moet toch steeds denken aan Haarlem, RBC, AGOVV en Veendam. Daar had de KNVB geen enkele 'vrees dat de stekker eruit zou gaan', dat kon allemaal maar gewoon. Zij kregen geen tweede kans. En dat over een paar ton...
Ik vind het beleid van de KNVB wel duidelijk. Alleen de timing is zeer slecht, dit had voor de nacompetitie beslist moeten worden.
Of je nu een euro, een ton schuld hebt of 32 miljoen. Als je het bedrag af hebt gezekerd via externe financiers is er geen faillissementsdreiging. RBC, AGOVV, Haarlem en Veendam hadden dat niet en waren op papier al failliet, wat in strijd is met het behouden van de proflicentie. Bij Twente staat de gemeente garant voor de schuld. Het degradatie voorstel is puur voor het oneerlijke transferbeleid en dat is waar de FIFA ze ook op pakt met een geldboete. Als Twente failliet gaat, zijn ze de licentie gewoon kwijlt
Het faillissement wordt natuurlijk wel versneld als je een club als Twente in de Jupiler League gaat zetten. Het eerste jaar krijgen ze nog een kleine compensatie voor de TV gelden, maar bij lange niet genoeg om die 32 miljoen zelf te kunnen aflossen. Minder toeschouwers, minder sponsoren en geen uitzicht op Europees voetbal. Daar hoef je geen tekening bij te maken wil je snappen dat het een Houdini act gaat worden voor Twente om daar financieel gezond uit te komen. In feite zet de KNVB het faillissement zelf in werking, waar de andere clubs zelf de handdoek in de ring gooiden. Zonder de Gemeente Enschede waren ze de licentie al kwijt.
Boschpoort schreef : Ik snap niet dat iedereen doet of de degradatie van Twente al een voldongen feit is.
Het is een voornemen van de KNVB. Eerst moet er nog een advies van de central Spelersraad overheen (en die gaan tegen stemmen). Dan wordt het uiteindelijke besluit genomen en als dat negatief is, kan Twente nog in beroep. En ze hebben wel wat argumenten!
Persoonlijk denk ik dat Twente volgend seizoen gewoon eredivisie speelt.