Overig nieuws (niet over MVV)

08 juni 2022 08:42
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1741

mvv4ever schreef : KNVB wil nieuwe spelregels testen in KKD:

▪️ Ingooien wordt intrappen
▪️ Dribbelen bij een vrije trap is toegestaan
▪️ Er komt een 5 minuten-straf
▪️ Onbeperkt wisselen
▪️ Zuivere speeltijd


Knvb maakt het voetbal helemaal kapot met al die regels.
Zuivere speeltijd prima maar de rest ben ik helemaal niet mee eens.


Dat ligt eraan. Als die 5 minuten straf is voor het onnodig op de grond liggen huilen ben ik daar ook wel voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2022 11:11
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 709
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1742
Zo legt de KNVB de spelregelwijzigingen uit
Ingooien wordt intrappen: Is de bal over de zijlijn, dan mag je deze voortaan inschieten of indribbelen. Datzelfde geldt voor de aftrap, een hoekschop en doeltrap - allemaal handelingen die bij een wedstrijd in de huidige opzet minstens een kwartier speeltijd innemen.

Dribbelen bij een vrije trap: Per wedstrijd gaat gemiddeld bijna 11 procent van de speeltijd verloren aan het nemen van vrije trappen. Door die onderbrekingen wordt de snelheid uit het spel gehaald, maar ook voeding gegeven aan een van de grootste ergernissen bij toeschouwers en spelers: tijdrekken. Dat wordt grotendeels vermeden met de zelfpass, waarmee je meteen mag doordribbelen zodra de bal door de scheids is stilgelegd.

Tijdstraf: Een andere grote ergernis in het voetbal is het gedoe om gele en rode kaarten. Geel heeft een imagoprobleem, omdat je de eerste kaart nu voor lief neemt, vanwege het ontbreken van een directe consequentie. Met de vijfminutenstraf is dat verleden tijd.

Onbeperkt wisselen: Ook deze maatregel levert meer snelheid en spektakel op, want je mag ongelimiteerd spelers wisselen met zogeheten 'vliegende wissels', wat betekent dat het spel niet meer wordt stilgelegd.

Zuivere speeltijd: In 2020 bestond een gemiddelde Champions League-wedstrijd uit een krappe zestig minuten zuivere speeltijd. Bij deze nieuwe spelregels worden voetbalwedstrijden ingekort tot twee keer dertig minuten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2022 11:56
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1743
De volgende gebruiker (s) zei dank u JulioB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2022 11:56
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1744

JulioB schreef :

mvv4ever schreef : KNVB wil nieuwe spelregels testen in KKD:

▪️ Ingooien wordt intrappen
▪️ Dribbelen bij een vrije trap is toegestaan
▪️ Er komt een 5 minuten-straf
▪️ Onbeperkt wisselen
▪️ Zuivere speeltijd


Knvb maakt het voetbal helemaal kapot met al die regels.
Zuivere speeltijd prima maar de rest ben ik helemaal niet mee eens.


Dat ligt eraan. Als die 5 minuten straf is voor het onnodig op de grond liggen huilen ben ik daar ook wel voor.


Zuivere speeltijd vind ik prima. Maar 2x 30 minuten maar vind ik ook erg triest. Doe dan 40 min zuivere tijd.
Maar onbeperkt wisselen en zonder het stop zetten van het spel, sorry hoor waar slaat dat op. Laat het zoals het nu is en zelfs dat vind ik al best veel qua wisselen van spelers. En zie hier ook voor grotere clubs met meer en betere spelers voordelen voor. Wij als kleine clubs hebben misschien met geluk 4 volwaardige wisselspelers de rest is alleen maar opvulling.
Tijdstraf dan word het echt een wijvensport. Dan mag je elkaar straks nog niet eens aanraken of een sliding maken en je krijgt een tijdstraf.
Dribbelen bij een vrije trap terwijl het woord al genoeg zegt een VRIJE TRAP geen dribbel trap.

En trouwens kijk nu eens bijvoorbeeld naar de VAR, gaat dit allemaal soepel? Nee nog maken ze vaker fouten terwijl ze het gvd nog eens het beeld kunnen nakijken. Eigenlijk kunnen en mogen ze dan geen fouten maken. Dus dan neem ik het ze kwalijk dat er fouten gebeuren terwijl hiervoor als de scheids iets niet zag. Zoals vaker bij MVV prima het moment denk je van klootzak, maar erna denk je ach een scheids kan ook niet alles zien. Terwijl als de var er zou zijn en dan iets over het hoofd gezien word dan zou ik weken kwaad blijven om zo'n actie omdat dat gewoon niet kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2022 12:05
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1745
“KNVB door het stof: test met nieuwe regels niet aan de orde.”

Typisch

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2022 12:38
Vriethof18
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 83
Meer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2022 14:54
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 367
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1747
Tja, zo gaat dat met Turkse invloeden, 3x achter elkaar verliezen en de trainer (die afgelopen jaren nog overspoeld werd met complimenten) vliegt eruit!
Puur op emoties wordt de trainer ontslagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2022 15:21
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1748

Vriethof18 schreef : www.1limburg.nl/sport/1826639/fortuna-si...jors-ultee-op-straat


Fuat Capa is al tüterent gespot in zijn Dolmus rondom het stadion!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2022 09:31
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 692
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1749
Vreemde keuze, want het succes van de afgelopen jaren leek toch vooral op zijn conto geschreven te kunnen worden. Al lees ik op verschillende sites ook dat er al twijfels waren om hem aan het seizoen te laten beginnen, omdat de chemie weg was. Hoe dan ook interessant om de vervolgstappen te volgen. Is een clubeigenaar zaligmakend of duwt hij met deze keuze(s) Fortuna richting afgrond. Verhalen gaan dat ze een trainer willen aanstellen uit het netwerk van eigenaar Gun en spits Yilmaz. Die Gun leek tot nu toe niet zo'n 'typische' eigenaar die zich vanuit emotie en korte termijn liet leiden, maar dat is nu toch het geval.

Overigens heeft van Marwijk ook gereageerd op dit nieuws. Interessante reactie, ook met betrekking op onze club:
Van Marwijk
Bert van Marwijk, voormalig speler en trainer van Fortuna, vindt de timing van de rigoureuze ingreep wel opmerkelijk. "Als je een trainer de kans geeft om door te gaan, dan vind ik niet dat je 'm er al na drie duels uit kunt gooien", stelt de oud-bondscoach, die weet dat de situatie in Sittard iets anders is. "De eigenaar bepaalt. De club heeft alle zeggenschap uit handen gegeven en dat zie je op dit soort momenten terug. Je ziet hoe belangrijk het is om als club baas in eigen huis te blijven."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2022 14:30
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1750
1ste trainer al ontslagen in de kkd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2022 09:35 29 okt 2022 09:38 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1751
in 't verbooje dörp ( Kerrekraoj dus) motte ze 'n ontiegelikke gooje koffiesjop höbbe !
lees zjus

"Maar ze hebben echt niet een betere selectie dan *oda, sterker nog, naar mijn mening stukken minder, zeker in de breedte. Alleen Blummel en Mathys zou ik er bij roda wel graag bij hebben, de rest is pure middelmaat."

dus Orhan is niks, Waem idem dito en King Koen unne prutser, Jarne unne braggeleer ?

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen::lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2022 15:44
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 692
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1752
Prima toch? Laat hen en al die andere clubs zolang mogelijk in die waan. Zou mooi zijn als men er eind mei, begin juni ergens achterkomt dat het toch wel een goed stel was ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2022 20:29 29 okt 2022 20:32 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 537
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1753

LRB schreef : in 't verbooje dörp ( Kerrekraoj dus) motte ze 'n ontiegelikke gooje koffiesjop höbbe !
lees zjus

"Maar ze hebben echt niet een betere selectie dan *oda, sterker nog, naar mijn mening stukken minder, zeker in de breedte. Alleen Blummel en Mathys zou ik er bij roda wel graag bij hebben, de rest is pure middelmaat."

dus Orhan is niks, Waem idem dito en King Koen unne prutser, Jarne unne braggeleer ?


Als je dit.plaatst dan had je tussen dezelfde berichten op dat prikbord ook kunnen lezen dat er veel mensen gewoon lof spreken over MVV. Maak lekker daar een account aan, en reageer op de desbetreffende post. Dit zijn echt compleet nutteloze calimero berichten die eerder op fb thuishoren. "Lees het dan niet" , - en dat doe ik ook vaak bij dit soort berichten- lijkt me echt compleet het doel van een fatsoenlijk forum voorbij te gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2022 15:17 30 okt 2022 15:34 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1754

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 12:20 02 nov 2023 12:37 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 432
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1755
Ik wist in de gauwe niet waar ik het moest plaatsen maar:

nieuwspaal.nl/kabinet-overwoog-om-limbur...kopen-aan-duitsland/

Dus het verhaal van Faty Papy om MVV in te schrijven in de Belgische conpetitie is nog niet eens zo ver weg, als zoiets overwogen is (door de VVD)....:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.266 seconden