ZEER FASCINEREND !!

07 dec 2012 10:43
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3818
Meer
ZEER FASCINEREND !! #16
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wat scherper inzette dan ik echt vind gewoon om reacties uit te lokken ;) Maar de kern meen ik wel degelijk.

Op computergebied had Apple vroeger inderdaad wat primeurs, je verhaal over muis en windows klopt gewoon. Over het algemeen kon je in die tijd zeggen: heb je grafische kracht nodig, koop dan een Apple-computer, heb je rekenkracht nodig, koop dan een mainstream computer. Het was niet zo dat één van de twee per definitie beter of slechter was, lag er aan wat je nodig had.

Maar ik ben het er absoluut niet mee eens dat bijvoorbeeld de Iphone vernieuwend was. Telefoons met mp3speler en camera en internetverbinding bestonden al lang. Wat Apple handig deed was alles samenpakken en gebruikersvriendelijk presenteren, dat moet ik meegeven.

Mijn mening over inferieure producten gaat vooral over hoe snel Apple-producten kapot gaan. Als ik de mensen om me heen bekijk echt heel snel. Ik laat mijn telefoon wel eens vallen, ik ben nogal onhandig. Hij doet het nog altijd. Genoeg mensen die ik ken die hun Iphone één keer lieten vallen en een kapot scherm oid hadden...

Iedereen moet zijn eigen keuzes maken natuurlijk, als je geen zin hebt om veel uit te zoeken, niet zelf aan je apparaat wilt knutselen en voorzichtig met je spullen omgaat, dan zijn Apple-producten prima. Ik kijk net iets verder, wil graag zelf programmas installeren en dergelijken, en dan kan ik voor een lagere prijs dan Apple vraagt op dit moment gelijkwaardige producten vinden die op android draaien. Niet dat Android de heilige graal is overigens, maar op dit moment voor mij het beste. ;)

Sorry voro het off topic gaan :woohoo:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2012 11:09
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
ZEER FASCINEREND !! #17
Ik vind apple zo een triest merk en dat komt alleen door het feit dat het door zoveel 'hippe' mensen als geloof wordt gezien..
Ze worden net als alle andere gelovige bezeikt door de gene die het geloof verkondigen.
Er word door Apple expres te weinig producten geleverd terwijl ze weten dat er ontzettend veel vraag naar is.
100 mensen willen de iphone 5, ze leveren er 10, die 10 personen voelen zich 't menneke omdat die andere 90 willen wat zij wel al hebben. Omdat die 10 personen door die iphone5 als menneke worden gezien door 90 andere, willen ook weer vele andere die iphone5 hebben zodat zij ook als 't menneke worden gezien door hun omgeving..
Ik begrijp niet hoe mensen verliefd kunnen zijn op een merk dat gewoon zoveel mogelijk winst wil maken op hun producten.
En service bij apple? Niet mee willen werken aan standarisatie van allerlei producten is absoluut niet in het voordeel van de consument.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2012 11:25
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
ZEER FASCINEREND !! #18
En dan nog hetzelfde verhaal met die dagenlange wachtrijen bij winkels creëren, ook weer om andere mensen het idee te geven dat het hier om een of ander godsgeschenk gaat en dat je iets mist als je er niet bij bent.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2012 16:35
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 551
Meer
ZEER FASCINEREND !! #19
jean, het kunstmatig (terecht of niet) creeren van schaarste is een prima marketing middel die niet alleen door apple gebruikt wordt En de hype rond nieuwe producten wordt voornamelijk gecreerd door media fansites en blogs. Als je apple goed volgt zie je dat zij nauwelijks geruchten of aankondigingen doen. Mockups, geruchten mogelijke onderdelen etc die naar buiten komen komt toch alleen maar door derden. Uiteraard worden deze sites natuurlijk gevoed door t zwijgen van apple. Dat zij dit verdomd goed weten en het zo werkt is natuurlijk een 2de. Het blijft in principe natuurlijk wel een winstgevend bedrijf he, geen padvindersclubje die koekjes verkoopt. Bovendien als je van knutselen, techniek en alle vrijheid met je telefoon wilt bestaat er bij apple een jailbreakcommunity die jouw ipad/iphone alle vrijheid geeft om er mee te doen en laten wat je wilt. Ik zelf heb zo apple voor 100den zo niet duizenden euros schade toegebracht. Of ik daar mee zit? Nee niet echt ;) Ik heb zelf altijd geexperimenteerd met smartphones, van wappen (wie kent het nog) tot nu. Heb denk ik 40 telefoons gehad vanaf pak en beet 1998. Maar nog nooit ging een telefoon zo lang mee als de iphone. Inmiddels heb ik wel een barst in mijn glas :p morgen maar eens inleveren. Ik had vorig jaar ook een kapot glas maar met mijn prima verzekering en dito service van apple kreeg ik gewoon een hele nieuwe mee van apple. Het is inderdaad toch een fragiel product maar inferieur gaat er bij mij niet in ;) Gewoon een beetje opletten wat je er mee doet. Heb overigens nu mijn oog laten vallen op het windows phone besturingssysteem, de lumia series schijnen keigoed te zijn en sta ik best wel voor open.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Jean

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2012 18:24
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
ZEER FASCINEREND !! #20
Ieder zijn eigen merk, ieder zijn eigen club ... heerlijk toch!

:thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2012 18:50
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
ZEER FASCINEREND !! #21

houtengerard schreef :

Boe is dat feeske? schreef : Fabrice, verklaar je nader?


Alle Apple producten ondersteunen geen flash. Je krijgt dan geen afbeelding te zien als je de pagina laadt. Dat is wat hij volgens mij probeert te zeggen.

Adobe flash komt in de toekomst te vervallen als alle browsers overgaan op html5, dan wordt de markt weer wat gelijk getrokken. De concurrenten hebben wel flash op hun product, voor de helft van de prijs die Apple vraagt. Raar dat zo'n rijk bedrijf nooit om de tafel is gaan zitten met Adobe voor een simpele licentie, je wilt je klanten toch een compleet product bieden?


Nog even een tip gratuit, Puffin Web Browser downloaden in plaats van Safari gebruiken op je iPhone en deze mooie app ondersteunt wel Flash. Ik had trouwens op een maandag de iPhone besteld en hij werd zaterdag geleverd dus dat valt reuze mee wat betreft leveringsproblemen die hier werden aangehaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2012 19:28
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
ZEER FASCINEREND !! #22
Eigenlijk is zo'n hele Apple of Android gewoon zinloos, beide zijn het prima Operating Systems met beide hun sterke- en zwaktepunten. Zelf zweer ik bij Android, maar wil niet zeggen dat ik Apple slecht vindt.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2012 11:12
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
ZEER FASCINEREND !! #23

Anna D. schreef : Nog even een tip gratuit, Puffin Web Browser downloaden in plaats van Safari gebruiken op je iPhone en deze mooie app ondersteunt wel Flash. Ik had trouwens op een maandag de iPhone besteld en hij werd zaterdag geleverd dus dat valt reuze mee wat betreft leveringsproblemen die hier werden aangehaald.


Flash heeft sinds kort een mooie tool die het mogelijk maakt om flash bestanden naar HTML5 te converteren zodat ze ook op de Apple (iPhone en iPad) zichtbaar zijn. Probleem is dat niet alles ondersteund wordt dat je in flash bouwt maar igg voor de toekomst ga ik proberen de huidige banner om ter zetten naar HTML5.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.271 seconden