Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez

07 juli 2012 19:13
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez #16
Ik wil alleen maar aangeven dat ik moe wordt om onder iedere steen iets te zoeken.
Wij hebben afgehaakt in dit hele RJO gebeuren, verstandige keuze.
Roda gaat dus in zijn eentje verder, is dus de enige RJO in het zuiden en passen daar hun naam op aan.
Niets meer en niets minder.
In Kerkrade lachen ze zich de L*L uit hun broek waar wij een topic over openen.
En dat Roda de deur open laat voor de andere BVO's is niet meer dan normaal, want alleen houden ze dit niet overeind.

Ps: Ik dacht dat het een van de voorwaarde van de KNVB was dat een RJO uit meerdere clubs bestond.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Paus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2012 21:52 07 juli 2012 21:53 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez #17
Ik ben het helemaal met Anita eens. Ik vind dit getuigen van een verregaande arrogantie van onze oosterburen. Ze weten dat MVV Maastricht en Fortuna Sittard (beiden toch een aanzienlijk groter stuk Zuid-Limburg en aanzienlijk meer inwoners bevattend dan Kerkrade) niet meedoen en dan annexeren ze met hun naamgeving toch even dat gebied. Mij lijkt de enige juiste benaming RJO Roda JC Kerkrade.

Ik ben benieuwd welke ontwikkelingen zich nog gaan voordoen. Want als MVV op zijn eigen manier aan talentenbinding in stad en regio wil doen, zelfs over de Nederlandse grens heen, dan lijkt me inderdaad de EJO-B-NL (Euregionale jeugd opleiding B-NL) een goede benaming. Want met het nieuwe beleid van MVV Maastricht, dat echt van een totaal andere visie uitgaat dan de RJO, zie ik MVV Maastricht de komende jaren echt niet meer zo snel aansluiten bij de RJO Zuid-Limburg. Veranderen dus die naam. Ik vind dat het bestuur van MVV daar werk van moet maken bij de KNVB. De ledenraad van MVV zou dit aan het bestuur kunnen verzoeken c.q. opleggen om te doen; ook daar ligt een mooie opgave!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2012 22:46
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez #18

Boe is dat feeske? schreef : Laten we nou niet in de calimero-val lopen.

Slotje?!

Nee, geen slotje.

Denk dat zowel MVV als fortuna hier maar eens over na moet denken. In de eerste plaats zou MVV hier instappen, niet gedaan, gelukkig. En nu, komt rjc, met deze stand alone versie en deze naam .

Discussie waard, al weten we weer hoe betrouwbaar die Duitse Zwijnen zijn.

Achteraf blij, dat MVV er niet ingetrapt is, toekomst... rjc ofwel rjo het maakt geen drol uit; blieve pruuse en misbaksels.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 05:00
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 806
Meer
Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez #19
Roda heeft de RJO binnengehaald. Velen ergeren zich aan de naam van die RJO. Maar eigenlijk doet die naam er niet toe, want elke naam die die RJO zou dragen roept weerstand in Maastricht (en Sittard) op. Ik kan me wel iets voorstellen bij de naam die Roda gekozen heeft: zo kunnen clubs als MVV daarbij aansluiten (wat waarschijnlijk niet zal gebeuren).

Eerlijk gezegd vind ik het veel interessanter te vernemen welke eisen de KNVB aan MVV Maastricht gaat opleggen. Immers, een Betaald VoetbalOrganisatie als MVV hoort een tweede team te hebben, en ons MVV'ke voldoet niet aan die eis en kan ook geen dispensatie meer krijgen, omdat MVV niet meedoet aan een RJO. Anders gesteld: wat vindt de KNVB ervan dat MVV geen tweede team heeft, terwijl de KNVB tevens vindt dat elke BVO een tweede team moet hebben (of mee moet doen aan een RJO)?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 06:08 08 juli 2012 06:09 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 806
Meer
Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez #20
P.S. Ik verwacht dat de KNVB MVV nog een seizoen (2012-2013) dispensatie verleent: MVV ging immers voor een RJO met Roda en dat idee is pas enkele weken geleden afgeschoten; het zou dan wel heel onredelijk van de KNVB zijn om van MVV te eisen binnen enkele weken met een eigen jeugdopleiding, inclusief een tweede team, te komen. Maar in seizoen 2013-2014 zal de KNVB wel van MVV eisen een eigen jeugdopleiding en tweede team te hebben (of deel te nemen aan de RJO Zuid-Limburg). MVV heeft dus een jaar de tijd om die eigen jeugdopleiding en tweede team op poten te zetten. Dat gaat lukken. Dat is net het jaartje tijd dat we nodig hebben...


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 09:55 08 juli 2012 09:58 door Anita.
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
Onderwerp Auteur
Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez #21
Ben:
Velen ergeren zich aan de naam van die RJO. Maar eigenlijk doet die naam er niet toe, want elke naam die die RJO zou dragen roept weerstand in Maastricht (en Sittard) op


Nou nee, met de naam RJO roda heb ik geen enkel probleem. De naam RJC Zuid-Limburg wel. Dat kan/heeft mogelijk gevolgen voor de financiering van de BVO's in Zuid-Limburg, de groei van MVV en Fortuna, de jeugdopleiding, de sponsoren etc. Mij lijkt dat we deze gevolgen mogelijk goed moeten onderzoeken, zowel intern in MVV als samen met Fortuna. Daarnaast staat de poort voor een BVO voor andere deelnemers geheel open, maar wel onder voorwaarde: kom binnen en volg (blindelings) roda.

De vraag en zorgen van Ben m.b.t de eisen van de KNVB voor een tweede elftal lijkt me terecht, maar die zijn m.i. niet gekoppeld aan de onjuiste naamgeving van de RJO van roda.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 10:08
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez #22
Wat betreft de naam, ik kan er niet zo wakker van liggen. Iedereen in Nederland kan een naam kiezen die hij/zij vindt aansluiten bij zijn activiteiten. In deze kan ik die club dan ook geen ongelijk geven.
Wat zouden de reacties zijn als MVV met een dergelijke naam een RJO was gestart, was iedereen er dan ook zo over gevallen of was het dan in eens een verstandige keuze?

Ik denk dat de sterke punten van een Jeugdopeiding van MVV zeker is ze het internationale moet gaan opzoeken in deze, zoals Ben ook al aangeeft. Kijk eens verder dan de (stads)grenzen. Maastricht is een internationale stad waarom niet een samenwerking zoeken met de United world College zodat jeugdspelers uit het buitendland toch een goede opleiding kunnen volgen die internationaal ook nog goed staat aangeschreven.

Laat ze daar in Kerkrade lekker zichzelf Zuid Limburg noemen, wij moeten verder kijken dan een de mijnstreken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 10:44
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 444
Meer
Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez #23
MVV en Fortuna zijn niet in de RJO gestapt, Roda heeft deze nu toegewezen gekregen, dus kan Roda de naam kiezen wat ze willen, als men hier bezwaar tegen gaat maken , kun je het antwoord al raden en sta je compleet voorschut.Roda profileert zich al jaren als de club van Limburg, misbruikt hier zelfs het Limburgs volkslied voor, maar gezien de grote financieele problemen waar deze club al jaren in verkeerd zegt meer dan genoeg. Ze proberen al tig jaren wanhopig en krampachtig het respect als Heerenveen in de provincie te krijgen. :lachen: :daag: :lachen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2012 14:19
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez #24

Ben Salemans schreef : Ik kan me wel iets voorstellen bij de naam die Roda gekozen heeft: zo kunnen clubs als MVV daarbij aansluiten (wat waarschijnlijk niet zal gebeuren).


Kom op Ben! Ik kan mij echt niet voorstellen dat jij gelooft dat dit de echte grindslag is voor deze naamgeving. De moffen gebruiken deze uitleg alleen om sympathiek over te komen op de knvb en de neutrale lezer.

Ik MEEN overigens gehoord/gelezen te hebben dat een club maximaal een jaar geen tweede elftal hoeft te hebben. Of de knvb inderdaad zo redelijk is als jij het voorstelt betwijfel ik. Ik zou ook als MVV het op iets heel anders gooien. De knvb stelt bij een rjo, geen tweede elftal verplicht. MVV zegt een plan te hebben voor de jeugd wat veel malen beter is dan een rjo (tot op beppaalde hoogte kan ik mij hier in vinden). Bij een situatie die beter is dan een rjo, zou de knvb op zijn minst dezelfde vrijstelling moeten verlenen.

Boe is dat feeske, enkel [ctrl + c] toepassen op teksten van de voorzitter of proefballonnetjes oplaten noem ik niet argumenteren en zeker niet nadenken. Je hebt eens geschreven dat je bewust niet als Gaston post, maar onder een forumnaam, zodat je posts niet je persoonlijke mening hoeven te bevatten. Ik vind dit een waardeloze manier van schrijven, vooral omdat mensen die dit forum lezen een verkeerd beeld krijgen over de MVV supporter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2012 11:02
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez #25
ik snap de commotie niet zo goed .......

Het ding heet RJO (REGIONALE jeugd opleiding) wat had je dan verwacht dat ze regio Brabant West zouden toevoegen aan hun naam? Het enige wat misschien gepaster was was RJO Parkstad geweest maar ja die regio daar wil niemand mee geassocieerd worden .... ik snap hun keuze wel.

Voor de rest stoort het mij niet en laat ik die club uit 045 gewoon helemaal links liggen en eerlijk gezegd denk ik dat iedereen dit gewoon zou moeten doen ....

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2012 19:15
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
Onderwerp Auteur
Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez #26
Inderdaad RJO Parkstad zou een zeer toepasselijk naam zijn. Gelijk een pr voor hun gebied.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2012 10:08
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez #27
Maar of daar de KNVB akkoord mee gaat betwijfel ik ... Parkstad betreft volgens mij alleen Heerlen en Kerkrade (en misschien een paar dorpen er om heen) maar of je dat een regio mag noemen :thumbsdown:

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2012 16:00 10 juli 2012 16:01 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez #28
Snuf, ik weet niet of je nou een discussie wilt beginnen over wie er hier een MVV supporter is, of wie dat juist niet is? Of dat je me persoonlijk te kijk wilt zetten?

Blijkbaar zit iets erg hoog, want het gaat al een paar posts over mij.
Een en ander heeft me aan het denken gezet, dank daarvoor! Ik ga eens een paar weken met 'vakantie'.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2012 18:51
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez #29

Boe is dat feeske? schreef : Snuf, ik weet niet of je nou een discussie wilt beginnen over wie er hier een MVV supporter is, of wie dat juist niet is? Of dat je me persoonlijk te kijk wilt zetten?

Blijkbaar zit iets erg hoog, want het gaat al een paar posts over mij.
Een en ander heeft me aan het denken gezet, dank daarvoor! Ik ga eens een paar weken met 'vakantie'.


Die discussie hoef ik niet per sé hier te voeren hoor. Het zit mij inderdaad erg hoog. Fijne vakantie! Als je terugbent weet je me vast wel te vinden in de gezelligste kaffee van de stad, dan hoef je niet het gevoel te hebben dat ik je hier te kijk wil zetten.

Punker, de knvb zal het echt niet uitmaken welke naam erop wordt geplakt (tot op zekere hoogte). Als de knvb deze naam getoetst zou hebben, zou men in Zeist hetzelfde als ons geconcludeerd hebben. Er is geen sprake van een RJO van Z-limburg.

Ps. Maastricht is geen limburg!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2012 20:28
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
Naam 'RJO Zuid-Limburg', wat vinden jullie van dez #30
in 1 topic valt alleen de naam fortuna in het andere alleen de naam roda. Wanneer word er nu weer eens gewoon over mvv gepraat! Roda geniet van deze aandacht uit Maastricht.Zij hebben die naam gekozen en er valt niks aan te veranderen, omdat zowel mvv als fortuna daar niet aan meedoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.588 seconden