Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam)

08 juli 2013 21:02
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
Onderwerp Auteur
Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam) #1
Wanneer ben je nu eigenlijk een Maastrichtenaar, wanneer een Limburger? Aan welke eisen moet je dan voldoen? De eenvoudigste definitie van een Maastrichtenaar (Limburger) is dat dat een inwoner van Maastricht (Limburg) is. De Limburgse media denken daar anders over. Die zien Laurens ten Dam niet als een Maastrichtse (Limburgse) renner. Lau woont al vele jaren in Maastricht samen met zijn vrouw en zoon (een geboren Maastrichtenaar). Beste mensen, wat mij betreft staat Maastrichtenaar Laurens ten Dam momenteel vierde in de Tour de France. Daar mogen we heel trots op zijn!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 21:31
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam) #2

Ben Salemans schreef : Wanneer ben je nu eigenlijk een Maastrichtenaar, wanneer een Limburger? Aan welke eisen moet je dan voldoen? De eenvoudigste definitie van een Maastrichtenaar (Limburger) is dat dat een inwoner van Maastricht (Limburg) is. De Limburgse media denken daar anders over. Die zien Laurens ten Dam niet als een Maastrichtse (Limburgse) renner. Lau woont al vele jaren in Maastricht samen met zijn vrouw en zoon (een geboren Maastrichtenaar). Beste mensen, wat mij betreft staat Maastrichtenaar Laurens ten Dam momenteel vierde in de Tour de France. Daar mogen we heel trots op zijn!




Dat zie ik heel anders Ben . Een Maastrichtenaar ben je alleen als je er geboren en getogen bent!! Sorry Opa ..lol
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 21:39 08 juli 2013 21:42 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam) #3
Ben, Tv Mestreech (g'r wèt wel, dee waardeloze kut zender die us bij bekans eeder oonderwerp dat irritante Culturele Hoofstad 2018 door de stroot wèlle duie) benump Laurens toch ech es Mestreechteneer, umtot heer al 'n aontal jaore hei woent.

Meh Mestreechteneer zien moot in d'n hart zitte, dus of 'ch Lau noe Mestreechteneer kin nùmme...?? Nein, veur miech (nog) neet.

Euvergens dink 'ch tot Laurens -en ouch Bram Tankink- bès plezante lui zien um 'ne aovend 'ns good mèt door te zakke.

PS: Sjonnie is dat neet get kort door de boch?? Hiel väöl lui die in Mestreech woene, en veurt koume oet Mestreechse awwers, zien gebore in 't hospitaol vaan Heerle, Geleen of aander boereloker. Zien dat gein Mestreechtenere daan?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 21:51
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam) #4

MVVke schreef : Ben, Tv Mestreech (g'r wèt wel, dee waardeloze kut zender die us bij bekans eeder oonderwerp dat irritante Culturele Hoofstad 2018 door de stroot wèlle duie) benump Laurens toch ech es Mestreechteneer, umtot heer al 'n aontal jaore hei woent.

Meh Mestreechteneer zien moot in d'n hart zitte, dus of 'ch Lau noe Mestreechteneer kin nùmme...?? Nein, veur miech (nog) neet.

Euvergens dink 'ch tot Laurens -en ouch Bram Tankink- bès plezante lui zien um 'ne aovend 'ns good mèt door te zakke.

PS: Sjonnie is dat neet get kort door de boch?? Hiel väöl lui die in Mestreech woene, en veurt koume oet Mestreechse awwers, zien gebore in 't hospitaol vaan Heerle, Geleen of aander boereloker. Zien dat gein Mestreechtenere daan?





Ok laat ik het zo zeggen . Als je in Maastricht bent opgegroeit en je eerste woordjes Maastricht zijn ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 22:04 08 juli 2013 22:06 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam) #5

Ben Salemans schreef : Wanneer ben je nu eigenlijk een Maastrichtenaar, wanneer een Limburger? Aan welke eisen moet je dan voldoen? De eenvoudigste definitie van een Maastrichtenaar (Limburger) is dat dat een inwoner van Maastricht (Limburg) is. De Limburgse media denken daar anders over. Die zien Laurens ten Dam niet als een Maastrichtse (Limburgse) renner. Lau woont al vele jaren in Maastricht samen met zijn vrouw en zoon (een geboren Maastrichtenaar). Beste mensen, wat mij betreft staat Maastrichtenaar Laurens ten Dam momenteel vierde in de Tour de France. Daar mogen we heel trots op zijn!


Ik dacht dat ik op het mvvfans forum zat :huh:

Tour de france?

Misschien ligt het aan mij maar wat heeft dit met MVV te maken?

In Kazachstan woont ook een Maastrichtenaar die afgelopen vrijdag regionaal kampioen ezels fokken is geworden. Misschien daar ook even een topic over openen. Het is hier al lekker overzichtelijk.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 22:06
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam) #6
D'r steit toch dudelek: NEET VEURZEEN, AL 'T AANDERE....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 22:09
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam) #7
Omdat, en eerlijk is eerlijk, wielrenners veel meer man zijn dan voetballers!

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 22:15
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam) #8

Audiowaste schreef : Omdat, en eerlijk is eerlijk, wielrenners veel meer man zijn dan voetballers!



IDD , heb 2 woorden voor je ....... Tour de france/Doping !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 22:17 08 juli 2013 22:19 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam) #9

MVVke schreef : D'r steit toch dudelek: NEET VEURZEEN, AL 'T AANDERE....


Ik kom al een tijdje op dit forum, maar ik had nog nooit van dit stukje forum gehoord. Helaas dat ik daar achter ben gekomen.....

Ik zou zeggen daar heb je andere forums voor.... Dan wordt het ook hoog tijd dat jullie kennis maken met mijn grootmoeders recept voor appeltaart! :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 22:28
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam) #10

tuutsje schreef :

MVVke schreef : D'r steit toch dudelek: NEET VEURZEEN, AL 'T AANDERE....


Ik kom al een tijdje op dit forum, maar ik had nog nooit van dit stukje forum gehoord. Helaas dat ik daar achter ben gekomen.....

Ik zou zeggen daar heb je andere forums voor.... Dan wordt het ook hoog tijd dat jullie kennis maken met mijn grootmoeders recept voor appeltaart! :thumbsup:


Liekent m'ch lekker, meh 'ch höb liever vlaoj......

Meh zoonder flauweköl: Es 't d'ch neet kin bekore, daan lees 't neet. Gelökkeg zien d'r op dit forum ouch lui die weier loere es allein 22 maan die achter 'ne bal aonloupe...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 22:36 08 juli 2013 22:38 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam) #11

MVVke schreef :

tuutsje schreef :

MVVke schreef : D'r steit toch dudelek: NEET VEURZEEN, AL 'T AANDERE....


Ik kom al een tijdje op dit forum, maar ik had nog nooit van dit stukje forum gehoord. Helaas dat ik daar achter ben gekomen.....

Ik zou zeggen daar heb je andere forums voor.... Dan wordt het ook hoog tijd dat jullie kennis maken met mijn grootmoeders recept voor appeltaart! :thumbsup:


Liekent m'ch lekker, meh 'ch höb liever vlaoj......

Meh zoonder flauweköl: Es 't d'ch neet kin bekore, daan lees 't neet. Gelökkeg zien d'r op dit forum ouch lui die weier loere es allein 22 maan die achter 'ne bal aonloupe...


Dat gaat lastig als het in de linkerbovenhoek staat en nieuwe MVV gerelateerde berichten verstoot....
Ik kijk ook verder dan 22 man die achter een bal aanrennen, maar ik bekijk die dingen dan op de plaatsen waar ze IMO meer thuis horen. Ik ga het hier dan ook niet verder onoverzichelijker houden en voor de mensen die het wel bekoren; veel discussie plezier.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 22:39
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam) #12

Sjonnie schreef : IDD , heb 2 woorden voor je ....... Tour de france/Doping !!

Ik heb 1 woord voor jou: Generalisatie
Alle Russen drinken Wodka, alle basketballers zijn negers, alle politici zijn corrupt, alle Nederlanders zijn drugsverslaafden

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 22:48
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam) #13

Audiowaste schreef :

Sjonnie schreef : IDD , heb 2 woorden voor je ....... Tour de france/Doping !!

Ik heb 1 woord voor jou: Generalisatie
Alle Russen drinken Wodka, alle basketballers zijn negers, alle politici zijn corrupt, alle Nederlanders zijn drugsverslaafden





Heeft niks met Generalisatie te doen !! De hele Tour is een lachertje , de een na de andere bekent doping te hebben gebruikt !! Als vandaag in de krant zou staan dat MVV wedstrijden opzettelijk verloren had , ga jij dit seizoen dan nog kijken ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2013 01:10 09 juli 2013 01:12 door Dixi.
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam) #14

Sjonnie schreef :

Audiowaste schreef :

Sjonnie schreef : IDD , heb 2 woorden voor je ....... Tour de france/Doping !!

Ik heb 1 woord voor jou: Generalisatie
Alle Russen drinken Wodka, alle basketballers zijn negers, alle politici zijn corrupt, alle Nederlanders zijn drugsverslaafden





Heeft niks met Generalisatie te doen !! De hele Tour is een lachertje , de een na de andere bekent doping te hebben gebruikt !! Als vandaag in de krant zou staan dat MVV wedstrijden opzettelijk verloren had , ga jij dit seizoen dan nog kijken ??


En jij denkt dat de voetbalwereld clean is??
Dream on, daar zitten meer gebruikers tussen dan dat het pelton groot is.
Maar daar wordt geen woord over gerept want voetbal is een religie.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2013 04:08 09 juli 2013 04:44 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
Onderwerp Auteur
Tour de France (Tom Dumoulin & Laurens ten Dam) #15
Roel Wiche, zoals wij allen weten sportjournalist van Dagblad De Limburger, meldde mij via sms dat hij de indruk heeft dat wij toch redelijk sterk zijn om import-Limburgers (of import-Maastrichtenaren) te 'naturaliseren'. Hij geeft Bert van Marwijk als voorbeeld, die toch al heel lang een ´Limburger´ wordt genoemd, net als Tini Ruijs, om maar enkelen te noemen. Over Laurens ten Dam meldt Roel mij dat die toch al vaak benoemd is als een coureur die in Limburg woont en ook geworteld is. Maar, schrijft Roel mij, die omarming van Laurens door ons Maastrichtenaren of Limburgers kan altijd enthousiaster, zeker nu Laurens ten Dam zo geweldig presteert. "In een schoon peloton (hopelijk) zijn de verhoudingen anders geworden", schrijft Roel Wiche.

(De vrouw van Laurens, Tessa, is een alleraardigste collega van mij; zij geeft, hoe kan het ook anders, Frans op het Sophianum in Gulpen. Als de prestaties van Maastrichtenaren Ten Dam en Dumoulin zo goed blijven, zou ik het toch wel mooi vinden als zij gehuldigd zouden worden op het stadhuis. We hebben er twee Maastrichtse sporthelden bij; die moeten we koesteren...)


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Sjotelsplak, marinesjeng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.356 seconden