Bier in de Geusselt

14 aug 2013 16:56
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3829
Meer
Onderwerp Auteur
Bier in de Geusselt #1
Op verzoek van Boschpoort maak ik voor dit onderwerp een eigen topic aan. Het is wellicht niet zo belangrijk voor de club als een topic over de sfeer, maar het hoeft niet altijd over de meest belangrijke zaken te gaan. Daarnaast is voor velen een biertje voor/tijdens/na de wedstrijd een vast onderdeel.

De discussie ging als volgt:

de bok schreef : Er valt binnenkort nog wat te boycotten bij mvv ! Jupiler wordt vervangen door Amstel bier ! mvv probeert er nog een draai aantegeven en over te stappen naar Alfa -bier ! GRRRRRRRRRRRRRRRRR.

Belgske schreef : Tijd voor een grote boycot lijkt me. Als we nu allemaal buiten het stadion actie voeren en samen jupiler drinken en zorgen dat de wedstrijd wordt stil gelegd, gaan we hier zeker landelijke aandacht voor krijgen ;)

Bieske schreef : alfa :thumbsup:

Jacques schreef : Ik heb over het bier uit verschillende bronnen verschillende verhalen gehoord, ben erg benieuwd wat het nu echt gaat worden :lachen: Alfa en Brand werden bij mij genoemd, Amstel is nieuws voor mij. :blink:

De Zwarte Vogel schreef : Ik heb nooit begrepen waarom Jupiler zo populair is. Brand en Alfa zijn kwalitatief zeker zo goed. Ik zou het voor de club uit de hoofdstad van Limburg toejuichen, wanneer het stadion van MVV wordt verbonden met een Limburgs bier. Van mij mogen dus ook Gulpener en Lindeboom een gooi naar de gunst van MVV doen.
Amstel Bier smaakt maar op één plaats in Nederland en dat is bij Café Hoppe op het Spui in Amsterdam.


Praat hier verder! :thumbsup:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 17:01
de bok
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 123
Meer
Bier in de Geusselt #2
Kump er daan gene boycot es Jupiler er oet mot ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 17:04
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3829
Meer
Onderwerp Auteur
Bier in de Geusselt #3
Zelf toch nog even op het laatste bericht van De Zwarte Vogel reageren. Ik vind Lindeboom niet lekker smaken, ik vind het zelfs ronduit vies. Dus dat hoeft voor mij sowieso niet. Daarnaast ligt de brouwerij van Jupiler ongeveer even ver van de Geusselt als die van Brand en Alfa, dat verschil is niet noemenswaardig.

Daarnaast speelt er voor mij een gevoelskwestie mee. Roda JC wil zich heel graag profileren als DE club van Limburg. Ik wil niet dat MVV daar ooit aan mee gaat doen. Ik weet dat het chauvinisme is, maar MVV is een Maastrichtse club en daar ben ik trots op. Dat wil niet zeggen dat alles van buiten Maastricht maar geweerd moet worden, begrijp me niet verkeerd. Integendeel. Ik zou het prachtig vinden als heel Limburg MVV als "zijn" club zag. Maar dan wel de Maastrichtse club MVV, ik hoef geen Limburgs vlaggetje op de mouw en al helemaal geen Limburgs volkslied voor de wedstrijd. Dus als er een Limburgs bier moet komen omdat Maastricht door die *** van een Dibbets nu eenmaal bij Limburg hoort, dan krijg ik daar een naar gevoel bij. Ik wil niet zo'n gemaakte geforceerde club als Roda zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 17:36
wsly
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 191
Meer
Bier in de Geusselt #4
Brand zal het niet worden denk ik, ik gok eerder op Alfa. Gulpener zou ook nog wel een mooie zijn.

Maarja... laten ze maar eerst eens beginnen met de leidingen eens na te kijken van de tappunten buiten... Ze tappen er Jupiler maar het smaakt eigenlijk nooit goed.. als ik mij niet vergis komt dit door 2 dingen; plastic bekertjes en hoogstwaarschijnlijk slecht gespoelde leidingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 17:44
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 908
Meer
Bier in de Geusselt #5
Sjeng 1902, la bière du MVV Maastricht.



Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 17:57
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 694
Meer
Bier in de Geusselt #6
Dat is het betere ''photoshop'' werk :lachen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 18:06 14 aug 2013 18:08 door wsly.
wsly
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 191
Meer
Bier in de Geusselt #7
Valt mij net in... die stichting wat is opgericht van de Maestrichter Bierbrouwerij... als dat project goed begint te lopen en we weer een eigen brouwerij in de stad hebben dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat dit de leverancier zou worden van het goud gele gerstenat in De Geusselt. Zo wordt het ook makkelijker om bijv. een 'Sjeng 1902' uit te brengen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Aswin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.290 seconden