Brokamp en Bonfrère: Een Magigsch en Mysterieus Duo

01 apr 2022 15:07
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 758
Meer
Onderwerp Auteur
Brokamp en Bonfrère: Een Magigsch en Mysterieus Duo #1
Op 31 maart 2022 was er in boekhandel Dominicanen een boekpresentatie over het wellicht beste en beroemdste duo uit de MVV-historie: Willy Brokamp en Jo Bonfrère. Onder aanwezigheid van Jo Bonfrère (Willy Brokamp was wel uitgenodigd maar, uiteraard, niet gekomen) en onder leiding van spreekstalmeester Reginald Thal werd dit boek gepresenteerd. Het werd een mooie presentatie, waar de ruim opgekomen MVV-supporters en -coryfeeën (meer dan 200 aanwezigen) hun rood-witte hart warmer ging kloppen.

De opbrengst van het boek gaat in zijn geheel naar de Jeugdacademy van MVV Maastricht. Auteurs Paul van Grinsven en Paul Strijp slagen er in dit prachtig vormgegeven boek in om een indrukwekkende en goed onderbouwde ode te brengen aan dit illustere duo, zonder in mogelijk sterke verhalen of ranzige details over hun privéleven te vervallen. Een liefdevol portret over deze twee topvoetballers, MVV, straatvoetbal en hondstrouwe supporters. Met anekdotes die de herinnering aan vroeger doet versterken; met hoop op betere tijden voor het huidige MVV. Leuk voorwoord van Johan Derksen!

Te koop voor 22,95 euro: van harte aanbevolen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2022 15:40
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
Brokamp en Bonfrère: Een Magigsch en Mysterieus Duo #2
Prachtig boek over deze 2 spelers waar je voor naar het stadion kwam..
Ook veel oudere spelers van de jaren 70-80 -90 waren aanwezig.
Ik voelde me weer een Mvv supporter.
Dat gevoel heb ik al een tijdje niet gehad.
Mvv blijft mijn club.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2022 17:08
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
Brokamp en Bonfrère: Een Magigsch en Mysterieus Duo #3

Frank Salemans schreef : Op 31 maart 2022 was er in boekhandel Dominicanen een boekpresentatie over het wellicht beste en beroemdste duo uit de MVV-historie: Willy Brokamp en Jo Bonfrère. Onder aanwezigheid van Jo Bonfrère (Willy Brokamp was wel uitgenodigd maar, uiteraard, niet gekomen) en onder leiding van spreekstalmeester Reginald Thal werd dit boek gepresenteerd. Het werd een mooie presentatie, waar de ruim opgekomen MVV-supporters en -coryfeeën (meer dan 200 aanwezigen) hun rood-witte hart warmer ging kloppen.


Ik was heel graag erbij geweest, maar omdat het KNMI Code Geel had afgekondigd voor het gehele land, heb ik besloten me af te melden. Dat het achteraf allemaal nogal mee is gevallen met de sneeuwval, maakt het extra spijtig dat ik er niet was. Ik had mijn toeter van zolder gehaald en de oude melodietjes ingestudeerd!
De volgende gebruiker (s) zei dank u daan4suz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2022 08:41
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 758
Meer
Onderwerp Auteur
Brokamp en Bonfrère: Een Magigsch en Mysterieus Duo #4
MVV gaat aan vrijwilligers dit boek als cadeau aanbieden als dank voor hun inspanningen. Na intekening kunnen ze dit vrijdag ophalen in de businessclub en (met partner) de wedstrijd tegen Jong FC Utrecht gratis bijwonen. Ik vind het een mooi gebaar!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, M.V.V. 1902, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2022 10:48
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1853
Meer
Brokamp en Bonfrère: Een Magigsch en Mysterieus Duo #5

Frank Salemans schreef : MVV gaat aan vrijwilligers dit boek als cadeau aanbieden als dank voor hun inspanningen. Na intekening kunnen ze dit vrijdag ophalen in de businessclub en (met partner) de wedstrijd tegen Jong FC Utrecht gratis bijwonen. Ik vind het een mooi gebaar!


Ben ik met je eens !

Mooi boek ! Had graag Johan Derksen en Brokamp en Bonfrere nog eens samen op MVV 120 jaar gezien
En iets zegt me als Derksen zou zijn benaderd dat hij zou zijn gekomen

Is er overigings een oud MVV reunie inzake 120 MVV gepland met oud spelers ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2022 12:10 05 apr 2022 12:11 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
Brokamp en Bonfrère: Een Magigsch en Mysterieus Duo #6
Cees Schapendonk gaf bij rtv Maastricht (mvv tv) ook al aan ooit nog eens te willen samen te komen met oud ploeggenoten….mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2022 18:31
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
Brokamp en Bonfrère: Een Magigsch en Mysterieus Duo #7
Weet iemand of er nog ergens een exemplaar van "Brokamp en Bonfrère" te krijgen is? De schrijvers zeggen dat het uitverkocht is en er geen nieuwe druk komt. Een tweedehands exemplaar is ook welkom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.150 seconden