Mien ierste sezoen

13 jan 2024 23:25 13 jan 2024 23:28 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 595
Meer
Onderwerp Auteur
Mien ierste sezoen #1
Ging al deikser es gamin aon de hand vaan miene peer zaoliger in de jaore 60 nao de Geusselt, meh ech allein ..dat waor es tienerke in de jaore 70.

Mien ierste sezoenskaart waor in 72; e manjefiek jaor!
Boe die vaan us 't groete Ajax, Europacup winner op de kneeje kreege in unne manjefieke bloodstollende wedstrijd...de Geusselt mie es aofgelaoje vol ( kapaasiteit toen waor 18.000 , meh 't woorte get mie...☺ ). Knobel waor de trainer
Edsje Braken woende e straot weijer, zaot in de klas en op e veldsje speulde veer op Malpertuis voetbal. Op sjaol zoonge veer de leedsjes in de pauze.

Oet ginge veer met de bös vaan de SC, boe dreikwaart aw hierkes in zaote, veer us keduk moste houwe en met e maan of 10 tot 20 oet Caberg, Malpertuis, WVV, Nazareth bekans altied metginge...Waor 't begin vaan get sjoens
Dat in 74 en 75 oetgreujde tot 'n vaste eige groep gamins vaan tösse 14-18 jaor die zelfstandig met de trein ginge.




Wat is diene ierste sezoen, met welke seleksie en dien sjoenste momint ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2024 08:29
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Mien ierste sezoen #2
Prachtig deze nostalgie en ik was er bij kicke….mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2024 13:40
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 464
Meer
Mien ierste sezoen #3
Laten we daar maar aan vasthouden, dan komt het misschien nog eens goed. Wie is Bennie Redel eigenlijk. Met 13 goals weinig aandacht naar gegaan. Nooit van gehoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2024 14:17
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Mien ierste sezoen #4

Mosae schreef : Laten we daar maar aan vasthouden, dan komt het misschien nog eens goed. Wie is Bennie Redel eigenlijk. Met 13 goals weinig aandacht naar gegaan. Nooit van gehoord.


Ik dacht dat hij twee jaar bij MVV heeft gespeeld beginnend in 1972.
Hij speelde onder George Knobel o.a. met Frans körver,Jean Colombian,Dijkstra,Kerstgens,Mares,Bonfrere/Brokamp,Hoenen.
Daarna nog bezongen in een oude Lp vaan mvv met de mooie titel De Knievel vaan Redel….of het gister was….lekker mijmeren…thx LRB….mvrgr Ampa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2024 15:22
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 595
Meer
Onderwerp Auteur
Mien ierste sezoen #5
get aw keertsjes

De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2024 15:48 14 jan 2024 16:10 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 595
Meer
Onderwerp Auteur
Mien ierste sezoen #6

Mosae schreef : Laten we daar maar aan vasthouden, dan komt het misschien nog eens goed. Wie is Bennie Redel eigenlijk. Met 13 goals weinig aandacht naar gegaan. Nooit van gehoord.



speulerfotoos 1971, 1977, 1981...

in de aandere Maosstad waore ze neet blij met häöm...
waor de aonleijingk veur us um te zinge:

Wie wordt er in de Geusselt vermoord..?
Feye.... :lol:

De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2024 14:16
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
Mien ierste sezoen #7
Ben Redel is voor de oplettende Maastrichtenaar iemand die hij/zij erg vaak tegenkomt, al jarenlang. Hij staat op de stickers van een bekende carnavalsgroep die door de hele stad hangen/hingen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2024 23:00
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 595
Meer
Onderwerp Auteur
Mien ierste sezoen #8

Jacques schreef : Ben Redel is voor de oplettende Maastrichtenaar iemand die hij/zij erg vaak tegenkomt, al jarenlang. Hij staat op de stickers van een bekende carnavalsgroep die door de hele stad hangen/hingen.


Meh wat is dien ierste sezoen en beste herinneringk Sjaak ?
dao bin iech benuits nao....:thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2024 10:08
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Mien ierste sezoen #9
mijn eerste ervaring, als klein kind MVV-PSV achter het doel met de Sintelbaan op scheve trappen mijn (dacht ik lieve) buurman de hele wedstrijd horen schreeuwen:

STAMP UM KEPOT , BREEK ZIEN PUUH ! , HOW UM OP ZIEN BAKKES

haha, HEERLIJK !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2024 17:20 16 jan 2024 17:34 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 464
Meer
Mien ierste sezoen #10
Haha sjiek, miejer vaan dit :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2024 13:21
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 818
Meer
Mien ierste sezoen #11
Ik ging rond de tijd van de opening van De Geusselt naar MVV . MVV leefde enorm in onze familie en ik was de buurjongen van de melk boer Familie Limpens in de professor Scholstraat mijn buur meisje was Anita en buur jongen was Peter Het ging altijd over MVV dag en nacht ....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2024 13:50 17 jan 2024 14:07 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Mien ierste sezoen #12

bokkesprongen schreef : Ik ging rond de tijd van de opening van De Geusselt naar MVV . MVV leefde enorm in onze familie en ik was de buurjongen van de melk boer Familie Limpens in de professor Scholstraat mijn buur meisje was Anita en buur jongen was Peter Het ging altijd over MVV dag en nacht ....


Peter(melluk) was altijd bij onze groep in de jaren 70/80 vaak had hij een kort lontje en trok meermaals de aandacht van de thuissupporters aldaar.
Een keer samen met andere Mvvsupporters bij NEC een ander vak moeten kiezen begeleid door nijmeegse stewards!
Een heerlijk ,,joch,,en heb samen met hem niet lang voordat hij overleed nog een seizoenskaart gehad in Vak D angelside.
De tijd gaat supersnel voorbij maar de herinneringen blijven hangen….gelukkig…vooral de jaren 70/80 waren voor mij hele mooie jaren zeker ook op supportersgebied,reizend met een meermanskaart of bus hadden wij een onvergetelijke tijd.
Toen groeide onze grote liefde veur die vaan us en is alleen maar groter geworden….Mvrgr Ampa.

Ps Specifiek mijn eerste seizoen weet ik niet heel veel meer vanaf helaas wel meer een totaal beeld van die begin jaren.
Denk wel dat die begonnen is onder het scorebord achter het doel.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2024 17:36 17 jan 2024 17:38 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 595
Meer
Onderwerp Auteur
Mien ierste sezoen #13

opadiehard schreef :
Ps Specifiek mijn eerste seizoen weet ik niet heel veel meer vanaf helaas wel meer een totaal beeld van die begin jaren.
Denk wel dat die begonnen is onder het scorebord achter het doel.


Weet nog dat jij begin jaren 70 (moet zo rond 73/74 geweest zijn) toen wij met een vaste kliek van 30 man ( o.a. Pinobel, Aajt Wief, Roej Baank, Diederik, Conny) meestal jonges vaan ‘t Peurtsje (Pieterstraot) en Club69 oet de Koojstraot , ons een vast plekje veroverden midden lange tribune….
die 30 groeide trouwens later uit tot zo’n 100 tot 300.

Maar schrokken toen er plots een kleine krullebol met zwaar Hollands accent bij ons kwam staan…:blink:
Die “gozerd” was jij dus …;)
eerst dachten wij “ Mestreechteneere “ wat mot dee Hollender heij bij us…? “
en werd de toen.nog lang geen opa maar wel diehard , gewaardeerd, gerespecteerd en dus van ‘t eerste uur welkom…
eine vasn us ! denk vaak met plezier terug naar onze uitreisjes! B) B) B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, bokkesprongen, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.645 seconden