Gemeenteraadsverkiezingen Maastricht 18 maart 2026
- RoedWitHart
-
Topic Author
- Away
- Premium Member
-
Gemeenteraadsverkiezingen Maastricht 18 maart 2026
02 Mar 2026 21:29
Natuurlijk ga ik weer stemmen op 18 maart. Ik weet echter nog niet op welke partij. Voor mij is een positieve kijk van een partij naar MVV en het nieuwe stadion wel een belangrijke voorwaarde om mijn stem te krijgen. Ik ga niet stemmen op een partij die MVV niet steunt. Alleen weet ik niet welke partijen positief staan t.o.v. MVV en met name de ontwikkeling van het nieuwe stadion. Kan iemand me helpen aan deze informatie?
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
Re: Gemeenteraadsverkiezingen Maastricht 18 maart 2026
02 Mar 2026 22:41Opa zeet moet je aan kitty vragen….mvrgr AmpaRoedWitHart wrote: Natuurlijk ga ik weer stemmen op 18 maart. Ik weet echter nog niet op welke partij. Voor mij is een positieve kijk van een partij naar MVV en het nieuwe stadion wel een belangrijke voorwaarde om mijn stem te krijgen. Ik ga niet stemmen op een partij die MVV niet steunt. Alleen weet ik niet welke partijen positief staan t.o.v. MVV en met name de ontwikkeling van het nieuwe stadion. Kan iemand me helpen aan deze informatie?
....
- CatenaccioMestreech
-
- Platinum Member
-
02 Mar 2026 23:12RoedWitHart wrote: Natuurlijk ga ik weer stemmen op 18 maart. Ik weet echter nog niet op welke partij. Voor mij is een positieve kijk van een partij naar MVV en het nieuwe stadion wel een belangrijke voorwaarde om mijn stem te krijgen. Ik ga niet stemmen op een partij die MVV niet steunt. Alleen weet ik niet welke partijen positief staan t.o.v. MVV en met name de ontwikkeling van het nieuwe stadion. Kan iemand me helpen aan deze informatie?
Onder andere PVM (Partij Veilig Maastricht) is heel erg pro MVV. Al zijn er tegenwoordig steeds meer partijen die pro een nieuw onderkomen zijn.
Maar bij PVM zitten ook mensen die MVV supporter zijn. En wekelijks in het stadion zitten.
Buiten dat vind ik dat ze ook goede standpunten hebben over de rest wat in en rondom Maastricht gebeurd.
- pinobel
-
- Platinum Member
-
03 Mar 2026 00:01
SAB is ook pro een nieuw stadion. En je gelooft het haast niet: CDA ook. Die hebben het zelfs in hun partijprogramma staan.
- Mosae
-
- Platinum Member
-
03 Mar 2026 00:17
Dat is toch helemaal niet zo gek. Andere clubs zijn MVV al láng voorgegaan. Dat partijen zich nu achter een nieuw stadion scharen is vrij logisch. Het is tijd voor vernieuwing. Sportief gezien, zou je het misschien in twijfel kunnen trekken, maar historisch gezien heeft MVV er het volste recht op.
- Farty
-
- Senior Member
-
03 Mar 2026 06:17
Standpunten politieke partijen te lezen vanaf blz 31:
issuu.com/denieuwester/docs/mvv_magazine_-_maart_2026/7?ff
issuu.com/denieuwester/docs/mvv_magazine_-_maart_2026/7?ff
- pinobel
-
- Platinum Member
-
03 Mar 2026 12:14
Dank je Farty.
Dus bij het stemmen iig geen 50plus en M:OED. Ook LPM niet; die hebben het nu al erover dat de gemeente de grond beter heel duur kan verkopen.
Dus bij het stemmen iig geen 50plus en M:OED. Ook LPM niet; die hebben het nu al erover dat de gemeente de grond beter heel duur kan verkopen.
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
03 Mar 2026 13:49SAB lijkt mij een leuke optie ben er nog niet helemaal uit,hun standpunten bevallen bevallen mij sowieso wel,maar we hebben nog ff pas over 14 dgn ‘’moeten’’ we….mvrgr Ampa.pinobel wrote: Dank je Farty.
....
- Roed en Wit 70
-
- Platinum Member
-
03 Mar 2026 14:19
Maastricht van NU. Die zijn er voor Maastricht en hebben ook in de wijk hun voelsprieten. Zijn pro sport op elk niveau. Wars van spelletjes zoals ook de wethouder Mackus van CDA zelf met zijn willekeur de ene amateurvereniging wel te helpen en de ander niet op basis van drogredenen. Zodra ze in het college zitten, verandert het spel. Overigens ook te zien is bij de seniorenpartij met een Bastiaens, partij die overigens qua naam niks met senioren ansich te maken heeft. Maar bovenal, stem vooral lokaal met een pro MVV standpunt, dat is voor Maastricht het beste. van NU
The following user(s) said Thank You: CivisMaastrichtiae
- CivisMaastrichtiae
-
- New Member
-
03 Mar 2026 18:13
Als je de pagina van de politieke partijen leest in het MVV magazine dan spreken de volgende partijen zich nadrukkelijk positief uit voor een betaald voetbal waardig stadion en faciliteiten of een nieuw stadion:
Positief en nieuwbouw:
Maastricht van NU
Partij Veilig Maastricht
SAB
PVV
Volt
Spreken niet direct steun uit voor een nieuw stadion maar willen vooral wachten op de uitkomst van het (verdere) onderzoek:
CDA
Senior Partij Maastricht (SPM)
SP
VVD
D66
PVDA
Forum voor Democratie
Partij voor de Dieren
LPM (uzze Kitty)
Negatief:
GroenLinks (zij willen namelijk niet dat de gemeente een voorfinanciering doet. Daarmee worden de kosten (waaronder rente) en verdere investeringen om een nieuw stadion te bouwen te hoog en niet reëel/interessant genoeg)
50PLUS
M:OED
Hoop dat ik jullie hiermee een beter beeld heb kunnen geven.
Positief en nieuwbouw:
Maastricht van NU
Partij Veilig Maastricht
SAB
PVV
Volt
Spreken niet direct steun uit voor een nieuw stadion maar willen vooral wachten op de uitkomst van het (verdere) onderzoek:
CDA
Senior Partij Maastricht (SPM)
SP
VVD
D66
PVDA
Forum voor Democratie
Partij voor de Dieren
LPM (uzze Kitty)
Negatief:
GroenLinks (zij willen namelijk niet dat de gemeente een voorfinanciering doet. Daarmee worden de kosten (waaronder rente) en verdere investeringen om een nieuw stadion te bouwen te hoog en niet reëel/interessant genoeg)
50PLUS
M:OED
Hoop dat ik jullie hiermee een beter beeld heb kunnen geven.
The following user(s) said Thank You: RoedWitHart
- bokkesprongen
-
- Platinum Member
-
03 Mar 2026 19:18
CDA is altijd fout en zijn een keer niet fout zijn ze fout omdat ze altijd fout zijn .
Time to create page: 0.362 seconds