Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
08 juli 2013 12:38
08 juli 2013 12:45 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Misschien zijn ze klaar met saneren in Kerkrade? Schulden aflossen gaat sneller als je een hoger inkomen hebt.
We moeten ons wel realiseren dat als we in Maastricht een liter in de maatbeker hebben, ze in Kerkrade onder normale omstandigheden, er drie in de maatbeker moeten krijgen. Ze hebben 60% van Zuid-Limburg in handen en worden ondersteund door gebieden waar bedrijven zich graag vestigen gezien de lage huur/grondprijs. Hoe goedkoper de grond, hoe groter de onderneming kan worden, daar kun je als stad niet tegen op, je hebt gewoon extra buitengebieden nodig. Laten we eerlijk zijn, café eigenaar zijn en MVV sponsoren is leuk, maar het echte grote kapitaal wordt in de industrie en bouw verdient. En als je zo'n onderneming binnen hebt, dan wordt het voor de club sportief veel leuker, al zijn het maar een paar die zich inschrijven voor de club van duizend.
MVV kan maar een kleine cirkel om Maastricht trekken als voedingszone voor haar voetbalclub, en die cirkel is niet eens rond, want de concurrentie heeft daar haar slag al geslagen (Margraten en omstreken/Delen van het heuvelland/Valkenburg). Eind jaren 60/begin jaren 70 is MVV 70% van haar supporters en sponsoren kwijt geraakt door de komst van Fortuna en Roda. En zo liggen de kaarten nu nog altijd geschud. MVV kan over de grens kijken, maar dan kom je in het vaarwater van nog meer concurrentie.
Die supporters, of beter gezegd de kinderen van die generatie gaan echt niet meer terugkomen. Vooral als de club draait om het stadsgevoel en niet om het provinciegevoel. Een faillissement door wanbeleid bij de concurrentie is in mijn ogen de enige hoop op groei voor MVV, want onder normale omstandigheden zou Roda de laatste club in het zuiden zijn die verzuipt. Je zou zelfs kunnen zeggen dan Fortuna niet goed haar positie inneemt daar op de grens tussen Midden en Zuid-Limburg. De enige concurrent daar is VVV op een gebied dat groter is dan heel Zuid-Limburg en een grondprijs kent die nog lager ligt dan hier.
Ik ben benieuwd of het gras weer groener is bij de buren, maar dat zullen we snel gaan zien in hun jaarcijfers. Het zou me niet verbazen dat ze hun problemen weer op één of andere manier op de lange baan hebben geschoven.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
08 juli 2013 12:42
houtengerard schreef :
Ik ben benieuwd of het gras weer groener is bij de buren, maar dat zullen we snel gaan zien in hun jaarcijfers. Het zou me niet verbazen dat ze hun problemen weer op één of andere manier op de lange baan hebben geschoven.
En exact dát is dus boe iech neet bij kin mèt m'n verstand. 't Is bij die club gei probleem vaan noe, meh 'n probleem dat al jaore structureel is. Wie kin 't daan tot geine binne de KNVB dat zuut. Creatief bookhawwe is ouch neet ieweg heileg he...(al begint 't dao bij die club toch verdach väöl op te liekene)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jo70
08 juli 2013 13:07
08 juli 2013 13:08 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
MVVke schreef :
houtengerard schreef :
En exact dát is dus boe iech neet bij kin mèt m'n verstand. 't Is bij die club gei probleem vaan noe, meh 'n probleem dat al jaore structureel is. Wie kin 't daan tot geine binne de KNVB dat zuut. Creatief bookhawwe is ouch neet ieweg heileg he...(al begint 't dao bij die club toch verdach väöl op te liekene)
Klopt, dat geldt niet alleen voor Roda, maar voor alle voetbalclubs. Fortuna speelt al zeven maanden betaald voetbal met nog maar 200 euro in de kas. Hoe ze het doen mag Joost weten? Een proflicentie van de KNVB is blijkbaar een rechtszaak, met de juiste juridische benadering krijg je alles geregeld. Natuurlijk heeft MVV hier ook zijn voordeel mee kunnen doen drie jaar geleden, want 'blessuretijd' krijgen na een deadline is ook teveel maatwerk van een voetbalbond. Maar het zou me niet verbazen als dit seizoen weer twee clubs hierdoor omvielen. We zullen het gaan zien dit seizoen met 'Financial Fair Play' dat is ingevoerd, in principe zou je niks meer onder het tapijt moeten kunnen vegen, wat in strijd is met eerlijke concurrentie. Maar of je hiermee alles zichtbaar krijgt? Vooral als je op persoonlijk niveau bevriend bent met de Gemeente en ex medewerkers hebt rondlopen bij de bond, dan heb je heel wat tapijten tot je beschikking.
11 juli 2013 12:52
Nao Väöre
Platinum Boarder
Alweer een tranfer van Aachen-Nord.Waar doen die gasten het toch van. Ik hoop dat de KNVB eens een nader onderzoek doet naar de wandelgangen van die club (en de gemeente Kerkrade)
Luijckx voor drie jaar naar RodaRoda JC Kerkrade heeft Kees Luijckx voor drie jaar vastgelegd.
Luijckx komt over van NAC Breda, waar hij transfervrij kon vertrekken. De centrale verdediger was ook in beeld bij FC Utrecht, maar dat besloot hem vorige week niet aan te trekken. Luijckx ging daarna in onderhandeling met Roda JC en beide partijen kwamen vanochtend tot een akkoord.
Daarmee krijgt de Kerkraadse verdediging een totaal ander gezicht. Eerder werden al Ard van Peppen, Henk Dijkhuizen en Guy Ramos vastgelegd. Roda JC is nog op zoek naar een doelman. Ajacied Jasper Cillissen zou een van de kandidaten zijn maar het is nog onduidelijk of Ajax de doelman aan Roda JC voor een jaar wil verhuren.
Aon de géng
11 juli 2013 13:16
Luijckx en van peppen waren sowieso transfervrij. En Cillisen willen ze huren dus weet niet waar jij je zorgen
over maakt....?
11 juli 2013 13:23
Och jeh schreef : Luijckx en van peppen waren sowieso transfervrij. En Cillisen willen ze huren dus weet niet waar jij je zorgen
over maakt....?
Iech wel!! Al die speulers moote toch ouch betaold kriege door de club. En dat kin dus -gezeen 't financiele pleetsje vaan die club- allein meh door creatief bookhawwe. Of dachste tot ze dao veur 'nen appel en è ei koume speule..
't Weurt ech tied tot de ganse wandel en handel vaan ze 'ns good oonder de aondach weurt gebrach, want dit rammelt langs alle kante.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
16 juli 2013 10:09
Napoleon
Platinum Boarder
Volgens L1 begint Dullens aan zijn laatste klus, is hij uberhaupt ooit wel aan een klus begonnen die resultaat heeft opgeleverd.
Wat is dat toch een nietszeggende man...ongelofelijk dat BVO's hier iets in zien, het geeft ook wel het niveau van het betaalt voetbal aan in Sittard en in Venlo
www.l1.nl/sport/221080-dullens-begint-aa...sittard#.UeT_V43BpEM
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke
16 juli 2013 13:43
Mestreech85
Senior Boarder
24 juli 2013 17:44
KNVB waarschuwt Fortuna Sittard
Fortuna Sittard is door de KNVB op de vingers getikt voor het niet tijdig nakomen van één van de normstellingen die de club waren opgelegd om aan de licentie-eisen te voldoen. De club heeft een publieke waarschuwing gekregen. Blijft Fortuna nogmaals in gebreke, dan volgt puntenaftrek en dreigt de club uiteindelijk de licentie te verliezen.
VOETBAL
Van onze verslaggever
De KNVB heeft Fortuna bestraft omdat de club niet voor 15 mei schriftelijk heeft aangetoond dat er een betalingsregeling met de belastingdienst is. De schriftelijke bevestiging van de belastingdienst liet tot 4 juli op zich wachten.
Directeur Martin Masset van Fortuna is verbolgen over de maatregel van de KNVB. „Het is eigenlijk te gek voor woorden. We kunnen zwart op wit aantonen dat we de regeling met de belastingdienst zijn nagekomen en hebben alles in het werk gesteld dat voor 15 mei op papier te krijgen. Desondanks krijgen we van de KNVB een waarschuwing.”
Zeggen die Fortunezen wel iets over ons verleden, beter kijken ze eerst eens naar hun eigen fantastische club.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques
24 juli 2013 17:56
Tsja, Fortuna heeft jarenlang met de regeltjes gespeeld, ze zodanig uitgelegd en gebogen dat ze er door kwamen. Vanuit Fortuna-oogpunt begrijpelijk. Maar dan is het ook begrijpelijk dat de KNVB zich op dit soort punten heel formeel opstelt en precies de regeltjes volgt. Wie de bal kaatst...
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
24 juli 2013 19:58
Jacques schreef : Tsja, Fortuna heeft jarenlang met de regeltjes gespeeld, ze zodanig uitgelegd en gebogen dat ze er door kwamen. Vanuit Fortuna-oogpunt begrijpelijk. Maar dan is het ook begrijpelijk dat de KNVB zich op dit soort punten heel formeel opstelt en precies de regeltjes volgt. Wie de bal kaatst...
MVV en de Gemeente Maastricht hebben toch precies hetzelfde gedaan ?
Algemeen directeur Martin Masset reageerde teleurgesteld en boos tegelijk: “Ik ben zeer verbolgen over de uitspraak en de manier van handelen van de KNVB. Ik werk als directeur met een Fortuna-hart, samen met een gedreven team, keihard om de club weer helemaal financieel gezond te krijgen. Aan dit soort beroepszaken ben ik buitenproportioneel veel tijd, kosten en energie kwijt. Tijd, geld en energie die ik liever in de verdere financiële gezondmaking van Fortuna steek.
Gisteren lees ik dat het door de KNVB toegelaten belofteteam van PSV nog niet eens een locatie voor de thuisduels heeft. Ook is er bij hen nog steeds geen duidelijkheid is over de toegangsprijzen en de aanwezigheid van het uitpubliek. Als ik dan zie aan welke details wij als club allemaal moeten voldoen en de wijze waarop dit beoordeeld wordt, dan lijken mij de verhoudingen inzake de licentie-eisen volledig scheefgetrokken. Dat voelt heel onrechtvaardig. We beraden ons in ieder geval de komende weken op verdere stappen”.
24 juli 2013 20:29
Audiowaste
Platinum Boarder
Eerlijk gezegd vind ik dat het een hele kinderachtige reactie.
Het kan best zo zijn dat PSV zich niet heeft geconformeerd aan bepaalde regels, maar veeg eerst voor je eigen deur voordat je met tranen in je ogen naar anderen gaat wijzen.
“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
24 juli 2013 20:59
24 juli 2013 21:00 door Gohf.
Dus met 2 maten meten is ok ? Of had hij zoals Rinkens waarschijnlijk zou doen direct moeten aangeven dat ze akkoord zouden gaan met de straf van de KNVB en uiteraard achter de beslissing van de KNVB staan ?
Benieuwd dat de reacties waren geweest als er MVV ipv Fortuna had gestaan. Dan was het natuurlijk weer "KNVB maffia"
25 juli 2013 00:28
Raffalaldo
Platinum Boarder
Gohf schreef : Dus met 2 maten meten is ok ? Of had hij zoals Rinkens waarschijnlijk zou doen direct moeten aangeven dat ze akkoord zouden gaan met de straf van de KNVB en uiteraard achter de beslissing van de KNVB staan ?
Benieuwd dat de reacties waren geweest als er MVV ipv Fortuna had gestaan. Dan was het natuurlijk weer "KNVB maffia"
Kan je reactie wel begrijpen Gohf. Alleen zijn de 2de elftallen geen "volledig" opzichzelfstaande clubs. Daar zal de knvb behoorlijk veel water bij de wijn gaan doen, zeker ook om het project te doen slagen.
Al vind ik wel dat de knvb dit op een nettere manier moet aankaarten, als eerste bij de club zelf voordat het de media induikt. (wie weet hebben ze dit wel al verschillende keren gedaan. Iets wat ik iig niet weet).
De knvb zal nog wel een punt willen zetten tegen het Fortuna dat hun paar jaar geleden een rechtzaak heeft laten verliezen.
Vind het uberhaupt belachelijk dat een organisatie als de knvb zich niet beter inzet om de competitie en vooral de clubs ( die lid zijn van de organisatie knvb ) financieel beter te laten worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gohf
25 juli 2013 00:49
Raffalaldo
Platinum Boarder
KNVB legt Roda boete op
De KNVB heeft Roda JC twee boetes (samen 10.000 euro) opgelegd vanwege wanordelijkheden met supporters.
Voetbal
Van onze verslaggever
Het betreft de uitduels tegen Willem II (2500 euro) en De Graafschap (7500 euro). Bovendien heeft Roda een voorwaardelijke straf gekregen: bij een volgende overtreding mag de Kerkraadse club bij een uitwedstrijd geen publiek meenemen. Roda heeft de straf geaccepteerd.
Bron: DDL
Tijd voor maken pagina: 0.307 seconden