Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Aswin
  • Aswin's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

18 Sep 2013 11:48
www.elfvoetbal.nl/nieuws/296221_vier-ver...okduels-gepubliceerd

Vier verdachte Nederlandse gokduels gepubliceerd

Hier zijn ze: BV Veendam-Helmond Sport (0-0), Fortuna Sittard-SC Cambuur (1-2), FC Volendam-Excelsior (1-0) en De Graafschap-Telstar (2-1).

Deze wedstrijden zijn de vier van matchfixing verdachte Nederlandse voetbalwedstrijden. Voetbal International meldt de duels uit de Jupiler League in haar uitgave van vandaag. De betreffende duels zijn allemaal in september 2009 gespeeld.
Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 Sep 2013 12:02
Aswin wrote: www.elfvoetbal.nl/nieuws/296221_vier-ver...okduels-gepubliceerd

Vier verdachte Nederlandse gokduels gepubliceerd

Hier zijn ze: BV Veendam-Helmond Sport (0-0), Fortuna Sittard-SC Cambuur (1-2), FC Volendam-Excelsior (1-0) en De Graafschap-Telstar (2-1).

Deze wedstrijden zijn de vier van matchfixing verdachte Nederlandse voetbalwedstrijden. Voetbal International meldt de duels uit de Jupiler League in haar uitgave van vandaag. De betreffende duels zijn allemaal in september 2009 gespeeld.

En boe is Feyenoord-Roda 2-3???????
The following user(s) said Thank You: Maosbrögk, Sjotelsplak, opadiehard, tcb, Rebel

• Och jeh
  • Och jeh's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

18 Sep 2013 15:53
De wedstrijden zijn bij de KNVB bekend. "We hebben de wedstrijden doorgespeeld aan de UEFA. Die hebben ze door hun 'betting fraude system' gehaald, maar niets kunnen ontdekken. We hebben de wedstrijden ook aan justitie overgedragen, daar zagen ze geen aanleiding voor verder onderzoek", aldus manager competitiezaken Gijs de Jong in VI.

Bron: Voetbalprimeur

Dan vind je iets en doe je er niks mee, waarom dan een publicatie ervan? Waarom dan onderzoeken als er toch niks mee gedaan word. Raar verhaal of snap ik iets niet?

• De_Lange
  • De_Lange's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 Sep 2013 16:23
Ze höbbe cent teveul. En es ze ut neet zoe op make aon dee kwatsj motte ze ut jaor d'r op inlevere.

Dus daan mer zinloze deenger doen.

• Hill28
  • Hill28's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

18 Sep 2013 18:59
Ten eerste vraag ik me af: hoe fix je zo n wedstrijd? Dit gaat toch moeilijk via 1 speler. De keepers en de scheidsrechters hebben wat dat betreft het meeste invloed. Maar niemand is bestraft.

De puntenaftrek die MVV voor een veel lichter vergrijp heeft gekregen krijgt nu ook een dubbel wrange nasmaak. Hadden we wellicht een wedstrijdje moeten verkopen, dan hadden we er finacieel beter voorgestaan en waren we maar 3 punten kwijt geweest. Heel raar dit allemaal. Als dit toeneemt kan dit even schadelijk zikn voor het voetbal als doping voor het wielrennen.

Desalniettemin ben ik blij dat MVV er niet tussen staat..

• pepernoot
  • pepernoot's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

18 Sep 2013 19:32 - 18 Sep 2013 19:39
Het fixen gaat niet zoals velen denken, 1 speler omkopen en die laat dan 3x zijn man lopen.... Dat valt wel erg op.

Ik denk dat er gewoon flink geld gepompt wordt op bijvoorbeeld meer dan 2 goals, dat levert ongeveer tussen 1.7 en 2x je inzet (of allebei scoren is soms iets hoger). Die verdediger is dan in principe hun joker. Als bijvoorbeeld na 75 minuten al meer dan 2 goals zijn gevallen dan hoeft de verdediger niks te doen. Staat het na 75 minuten 1-1 dan zal hij waarschijnlijk een blunder maken maar dat kan hij ook doen bij 2-0 voor. Als de verdediger niks doet is hij waarschijnlijk de sjaak...

Verder kan de KNVB wel aanwijzingen hebben dat er een bepaalde fix is maar de vraag is dan welke fix. Je kunt op zoveel wedden. In die oostblok landen doen ze vaker achter met rust en dan alsnog winnen want dat levert dikke qouteringen op maarja dat zou hier wel erg opvallen en daar heb je meer dan 1 speler voor nodig.

Haha als ik nu de samenvatting van fortuna - cambuur kijk en ik kijk naar de 1-2 dan kan mijn theorie best wel kloppen. De aansluitings treffer valt wat laat zegt de commentator ook nog.

Zal me niet verbazen als er al gesprekken zijn gevoerd met Hese of dat ze hem flink onder de loep hebben genomen.

Last edit: 18 Sep 2013 19:39 by pepernoot.
The following user(s) said Thank You: Hill28

• Hill28
  • Hill28's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

18 Sep 2013 19:38
Veldmate deed tijdens die wedstrijd tussen veendam - helmond sport trouwens mee aan de kant van helmond. Hij werd in de 65e minuut gewisseld. De scheidsrechter kan ik nog niet vinden.

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 Sep 2013 19:38
Fixe kin op zoeväöl manere, en jao, dao kom iech weer mèt mien feyenoord-roda wedstrijd:

Feyenoord zeet: Geer maag winne (en dus in de ieredevizie blieve), meh daan kriege veer volgend jaor Cissé vaan uuch....

En voila, de deal is gebore...

• Hill28
  • Hill28's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

18 Sep 2013 19:45
Hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat ze Veldmate hebben betaald om niet te scoren, dat doet alleen MVV. Thnx voor je reactie pepernoot.

• Karakter
  • Karakter's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 Sep 2013 22:44
Overigens kun je in die Oostblok/Aziatische landen ook wedden op welk team de meeste hoekschoppen krijgt. Ga dat maar eens uitzoeken wie hiervoor is omgekocht.. :rolleye:

• Sjotelsplak
  • Sjotelsplak's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 Sep 2013 23:03
Zolang er geen echt bewijs is blijft het natuurlijk gissen. Dat ze maar eerst eens met namen(van spelers) of bewijzen komen.
Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

• Hill28
  • Hill28's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

19 Sep 2013 00:20
Bij de eerste 2 wedstrijden is de scheidsrechter beide keren Serdar Gözübüyük. Bij de laatste 2 wedstrijden niet, maar ik kan niet vinden wie de grensrechters waren bij Fc Volendam - Excelsior in 2009...

• Hill28
  • Hill28's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

19 Sep 2013 00:22 - 19 Sep 2013 00:28
In het najaar van 2011 stelde de KNVB een integriteitsonderzoek in naar Gözübüyük. Er waren anonieme brieven verspreid onder verschillende media en de KNVB die meldden dat hij zou pokeren met spelers uit de Eredivisie. De scheidsrechter ontkende de aantijgingen en zou zelf bij directeur betaald voetbal Bert van Oostveen hebben aangedrongen op het onderzoek.[3] Per 1 januari 2012 is Gözübüyük als jongste ooit namens Nederland gepromoveerd op de door FIFA opgestelde lijst van arbiters die internationale wedstrijden mogen fluiten. Gözübüyüks eerste internationale duel is het eerste duel in de voorronde van de Europa League tussen FK Borac Banja Luka en FK Celik Niksic uit Montenegro.[4]...
Last edit: 19 Sep 2013 00:28 by Hill28.

• Hill28
  • Hill28's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

19 Sep 2013 00:27
20 april 2013: Serdar Gözübüyük heeft toegegeven dat hij vrijdagavond in de wedstrijd tussen Ajax en sc Heerenveen (1-1) in de fout is gegaan. De scheidsrechter besefte na afloop dat hij een strafschop had moeten toekennen aan de Amsterdammers, maar liet dat na.

19 december 2012: (...) Zelfs zijn privé-leven werd erbij gesleept. Zo zou de 27-jarige leidsman een flamboyant leven leiden. “Het klopt dat ik voor een jong iemand veel verdien, ik werk er samen met mijn vrouw ook hard voor.”

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

19 Sep 2013 11:41
Dee Gözübüyük is ouch dat menneke boevaan 't verhaol ging tot heer mèt bepaolde speulers same aon de pokertaofel zaot...

Iech vin 't ein vaan de bèste sjeidsrechters momenteel, meh verdach is 't zeker en vas.
The following user(s) said Thank You: houtengerard

Time to create page: 0.369 seconds