Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Jacques
-
- Platinum Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
09 Mar 2014 03:18Ekstertjj wrote:Boschpoort wrote: Jammer, maar er zijn nog zeven wedstrijden te gaan waar het mis kan gaan.
Keep on dreamin' ... Geloof je het nou echt zelf dat Roda gaat degraderen?!!
Straks is iedereen weer dood en doodziek in Maastricht (en Sittard) omdat ze het toch weer (voor de zoveelste keer) gered hebben.
Ga er nou eens van uit dat ze het (wel) redden, dan is ten 1e de teleurstelling minder erg, omdat je er toch van uit was gegaan dat ze er in zouden blijven, en ten 2e als ze het dan toch onverwachts niet redden is de ontlading ook 10x groter dan dat ie nu zou zijn (bij jullie dan, want ik geef er geen f#ck om ik hou me liever met me eigen ploeg bezig dan elke week bezig te moeten zijn met de 'vijand' om 'hun' dan tenslotte aan het einde van het seizoen zichzelf toch weer te zien handhaven!!)
Ja, die eigen club waarvan volgens jou het seizoen in januari al voorbij was?

Wat je zegt kun je ook omdraaien. Laten we genieten van iedere seconde dat die van daarachter in degradatienood zitten, als ze het dan toch redden, hebben we in ieder geval een paar weken plezier gehad. Laat eenieder gewoon zijn eigen weg daarin vinden. Ik ben ook bang dat ze het wederom redden want NEC was belachelijk zwak vandaag. Maar toch zal ik nog een paar weken om ze blijven lachen.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- gaston satijn
-
- Platinum Member
-
09 Mar 2014 07:41Inderdaad Jacques een kinderhand is snel gevuld.
Vooral als je MVV supporter bent,

Dat iedereen ons dit pleziertje toch gunt....als is het maar voor paar weken, dit topic heeft me de laatste tijd behoorlijk laten lachen...
- De Zwarte Vogel
-
- Platinum Member
-
- nao väöre
09 Mar 2014 09:05 - 09 Mar 2014 09:06Please Log in or Create an account to join the conversation.
- orakel
-
- New Member
-
09 Mar 2014 10:47MVV speelt al jaren geen rol van betekenis meer in de jupiler league en roda speelt nog altijd eredivisie met gemiddeld 13.000-14.000 toeschouwers.
Het is toch om je kapot te schamen dat dit in maastricht niet lukt, zo'n stad met zoveel bedrijven legt het al decennia af tegen een club uit de mijnstreek.
Kijk liever naar jezelf dan als een zielepoot je te verheugen op de resultaten van een ander....zielig!
- wsly
-
- Elite Member
-
09 Mar 2014 11:25Heb je dit bericht moeten typen met behulp van Google Translate?orakel wrote: Man, hoe kunnen jullie nu zo zielig zijn hiervan te genieten!
MVV speelt al jaren geen rol van betekenis meer in de jupiler league en roda speelt nog altijd eredivisie met gemiddeld 13.000-14.000 toeschouwers.
Het is toch om je kapot te schamen dat dit in maastricht niet lukt, zo'n stad met zoveel bedrijven legt het al decennia af tegen een club uit de mijnstreek.
Kijk liever naar jezelf dan als een zielepoot je te verheugen op de resultaten van een ander....zielig!
- Jacques
-
- Platinum Member
-
09 Mar 2014 12:08 - 09 Mar 2014 12:09Please Log in or Create an account to join the conversation.
- mvv4ever
-
- Platinum Member
-
09 Mar 2014 12:252. PSV uit
3. RKC thuis
4. AZ thuis
5. Twente uit
6. Groningen thuis
7. GAE uit
Ik denk misschien wel dat we wel eens te vroeg hebben gejuicht...
Ik denk zowiezo dat het pas op einde van competitie misschien zelfs de laatste wedstrijd beslist gaat worden.
Dan maar via nacompetitie door ons eruit geknikkerd worden!
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
09 Mar 2014 13:18 - 09 Mar 2014 13:20Het eredivisie stokpaardje is een troefkaart die een enorme boost aan inkomsten geeft. Als je als club onder de streep beland zoals Sparta, De Graafschap, VVV en Willem II. Dan is het heel moeilijk om met de middelen die je krijgt überhaupt weer terug in de eredivisie te komen. In deze competitie brengt geld niet altijd resultaat. Vergeet niet dat MVV even groot was als Roda in de jaren negentig qua achterban. En dat je na 15 jaar Jupiler League best trots mag zijn dat je als club nog 50% van je achterban hebt weten te behouden. Voor veel clubs zou dit het einde van hun bestaan betekenen.
Waar die haat van Roda bij mij persoonlijk vandaan komt. Is het feit dat er met twee maten wordt gemeten. Wij hebben politiek gezien een "werkende" raadszaal. De oppositie is hier genadeloos en zoekt voortdurend de media op als een besluit in het voordeel van MVV uitpakt. Kijkend naar het oosten, naar een raadszaal op dorpsniveau (met de nodige vriendjespolitiek) met de middelen van een stad. Dan gaan mijn haren rechtovereind staan. MVV krijgt 1,2 miljoen euro geschonken van de Gemeente (wat niet normaal is, laat ik dat voorop stellen). De club wordt in de media met de grond gelijk gemaakt tot aan Den Helder. Een week later schenkt de Gemeente Kerkrade het dubbele bedrag aan Roda JC, kwijtschelding huurgelden etc. En het staat ergens tussen de contactadvertenties van de Limburger en geen pers die er naar kraait.
De internationale setting van Maastricht en haar werkende raadszaal is juist het hele probleem waar een club als MVV mee kampt. Maastricht heeft niet in de gaten dat het overheidsgeld van haar burgers, via Den Haag en de provincie, rechtstreeks de staatskas van Roda JC invloeit. Lekker bezuinigen op de begroting,, maar wel de buurman ermee laten bouwen. Niet investeren in de industrie als stad, een grondprijs als ondernemer waar je beter via de Dela kunt huren. Nee MVV heeft helemaal niks aan de stad Maastricht. Maar het is wel hoe het in het voetbal hoort te gaan. Die natuurlijke weerstand. Als RJC degradeert komt het voetbalaandeel van Limburg weer op de markt.
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
09 Mar 2014 15:53orakel wrote: Man, hoe kunnen jullie nu zo zielig zijn hiervan te genieten!
MVV speelt al jaren geen rol van betekenis meer in de jupiler league en roda speelt nog altijd eredivisie met gemiddeld 13.000-14.000 toeschouwers.
OPA zeet:MET ZOVEEL BEDRIJVEN?
EEN CLUB UIT DE MIJNSTREEK DIE AL JAREN DOOR DE GEMEENTE RECHT GEHOUDEN WORD!
JAZEKER IS ER EEN HEUGELIJKE MENING OMTRENT ELK MINPUNT VAN 045 maar dat is is ook historie niet zover als de mammoet tijd maar wel uit een tijd gegroeid dat er minachting is binnen geslopen uit het gevoel dat zij zich verheven voelen boven alles wat met de rest van limburg te maken heeft.
Ik hoop dat je bezoek hier op de site eenmalig is,je voegt niks toe,of bewijs het tegen deel...gr opa

- orakel
-
- New Member
-
09 Mar 2014 19:46Roda vind ik een mooie club en ik kom veel in beide regio's maar ik ben het er niet mee eens dat de mensen zich daar verheven voelen.
Dat gevoel krijg ik, sorry dat ik het zeg, eerder in maastricht.
Het punt dat ik wilde maken dat het toch ergens vreemd en jammer dat er zoveel haat zit hier jegens roda.
Ben blij dat we in limburg nog een eredivisieclub hebben, met of zonder hulp van de gemeente.
Ik vind het nogmaals kinderachtig om zon blij te zijn met de zorgen in kerkrade. Als maastricht zich eens met zijn allen zouden focussen op mvv dat zou dat toch goed moeten kunnen komen...
- Jacques
-
- Platinum Member
-
09 Mar 2014 20:25Please Log in or Create an account to join the conversation.
- orakel
-
- New Member
-
09 Mar 2014 20:47Juist ja, jaloezie! Concentreer je liever op de sores van je iegen club!
- orakel
-
- New Member
-
09 Mar 2014 20:50Wat zou er mooier zijn dan eredivisie in maastricht maar dan hoeft niet ten koste van anderen.
Mij lijken derby's in de eredivisie fantastisch!
- αναρχος
-
- Platinum Member
-
09 Mar 2014 21:16Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
09 Mar 2014 21:33Wat doe jij dan hier? :lolno: :lolno: :lolno:orakel wrote: Concentreer je liever op de sores van je iegen club!