Invloed commercie/tv op voetbal

09 aug 2012 04:30 09 aug 2012 04:44 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
Onderwerp Auteur
Invloed commercie/tv op voetbal #1

Snuf schreef : TEGEN HET MODERNE VOETBAL!

Begrijp ik het goed dat jij je met je uitspraak "tegen het moderne voetbal" je keert tegen de huidige (te) grote invloed van de commercie op het voetbal, omdat de commercie tegenwoordig o.a. kan bepalen wanneer voetbalwedstrijden moeten plaatsvinden?

Ook ik vind het verplaatsen van wedstrijden i.v.m. televisie-uitzendingen heel vervelend. Voetbal op de maandagavond is al helemaal klote. Maar volgens mij valt er niks aan te doen. Protesten tegen de macht van de tv-commercie lijken mij geen zin te hebben. Een belangrijk deel van de begrotingen van BVO's uit de eredivisie en eerste divisie bestaan immers uit televisiegelden. Zouden de televisie-inkomsten wegvallen, dan zou dat de financiële doodsteek voor erg veel clubs betekenen.

Daarom zie ik de grip van de commercie (Eredivisie Live en binnenkort Fox/Murdoch) op het betaalde voetbal als een vervelend gegeven. Hoe vervelend die invloed ook is, protesteren daartegen heeft weinig zin. Ik vind protesten daartegen getuigen van weinig realiteitszin. Maar ik laat me hierop, echt, heel graag corrigeren!

Sterker - veel erger - nog: ik zou willen dat eerstedivisieclubs bij Fox/Murdoch aankloppen, om te kijken of er niet een lucratief contract voor uitzendingen kan worden afgesloten, zodat eerstedivisieclubs er ook financieel erop vooruitgaan. Ik zeg dit ook om de discussie over dit interessante onderwerp verder op te poken. Misschien is een aparte rubriek (een andere dan 'Overig nieuws') daarvoor op zijn plaats?

(Daarom heb ik deze nieuwe rubriek "Invloed commercie/tv op voetbal" in het leven geroepen; ik zie wel of een slotje volgt.)


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 06:55
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Invloed commercie/tv op voetbal #2
De kloof tussen de top 9 van de eredivisie en de onderste helft van de eredivisie wordt als gevolg van deze Murdoch deal alleen maar groter. De kloof tussen 1ste en eredivisie vervolgens schier onoverbrugbaar.
Uitzendingen van de 1ste divisie op TV gaan naar zaterdag 18.00h en worden vooral door de lokale zenders uitgezonden : de TV - opbrengsten voor clubjes als MVV, Emmen, Veendam, Fortuna, Eindhoven, Telstar etc, etc. kelderen dus nog meer.
Met andere woorden De 1ste divisie wordt als gevolg van deze deal als geheel de exponent van het begrip "Against Modern Football": De ultieme voetbalbeleving in krakkemikkigge stadionnetjes, kil, koud en met alleen de echte lokale liefhebbers vol sentiment als toeschouwer.
Bij voorbaat (vanwege het ontbreken van de noodzakelijke middelen) kansloos voor een aansluiting bij de eredivisie en dus noodgedwongen ambitieloos, en hopeloos - maar wèl sfeervol- verloren in de periferie van het betaalde voetbal.
Doel bereikt zou ik zo zeggen en positief: Against Modern Football heeft vanaf nú een hele competitie ter beschikking. Ben ik benieuwd of al die groepen nu ook vanuit de diverse eredivisiestadions komen afzakken naar de AMF-competitie (sponsored by Jupiler en de lokale kruidenier).
Voor sfeer en vrienden ga ik naar de AMF-competitie en als ik echt betaald voetbal wil gaan zien, ga ik sporadisch - want niet meer te betalen - naar Standard, Eindhoven, Genk, Essen, Keulen of - liever nog- kijk ik met vrienden onder het motto: "John, doech miech nog mér unne Guinness!" in de Walkabout!

Ik ben echt bang dat we in ons 13-jarige bestaan als 1ste divisieclub - als gevolg van deze deal- de aansluiting nu definitief gemist hebben. Helaas: Money rules en niets meer is zoals het was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 12:08
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Invloed commercie/tv op voetbal #3

Ben Salemans schreef :

Snuf schreef : TEGEN HET MODERNE VOETBAL!

Begrijp ik het goed dat jij je met je uitspraak "tegen het moderne voetbal" je keert tegen de huidige (te) grote invloed van de commercie op het voetbal, omdat de commercie tegenwoordig o.a. kan bepalen wanneer voetbalwedstrijden moeten plaatsvinden?


Het gaat onder andere over de te grote invloed van de commercie. "Tegen het moderne voetbal" omvat natuurlijk nog meer punten. Ik zal nooit beweren dat we in deze tijd het zonder commercie kunnen doen. De commercie moet echt in dienst zijn van het voetbal, niet anders om.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 13:32
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Invloed commercie/tv op voetbal #4





On ne parle pas d'argent of Über Geld spricht man nicht.
De tijd dat ik me druk maakte over dit onderwerp ligt al lang achter me. MVV heeft de boot gemist in het verleden. Toen het concept van een overdekt stadion werd gepresenteerd had het toenmalig bestuur de mogelijkheid om MVV naar een hoger plan te tillen maar helaas is het na die tijd alleen maar berg afwaarts gegaan door hoofdzakelijk wanbeleid.
De enigste kans dat het tij gekeerd wordt is het feit dat het voetbal TV publiek zoveel voetbal krijgt voorgeschoteld dat er een desinteresse ontstaat en ik ben ervan overtuigd dat dit op korte termijn al zal gaan spelen in medialand.
Als ik spreek voor mezelf dan kijk ik nog maar mondjesmaat naar voetbalbeelden want het niveau is vaak niet om aan te zien en dat ook nog elke dag.
Nee dan ga ik liever naar MVV op de vrijdagavond en drink een Juup in een hoog gelegen te warm etablissement met een paar lotgenoten of op de zondagmiddag naar Herstal, Richelle, Aubel of Banneux..Voetbal puur met de reuk van echt gras , boudin blanc, Oxo en Midalgan. Waar men van grensrechters nog nooit gehoord heeft en na afloop de plaatselijke bakker zijn niet verkochte vla gratis verdeeld in het buvette. Gelukkig is er nog een alternatief voor modern foot en dan ook nog in de directe omgeving.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 14:50
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Invloed commercie/tv op voetbal #5
Wellicht dat dit stuk iets te suggestief van aard is. Er wordt in mijn ogen iets te snel geconcludeerd dat we dezelfde kant opgaan als in engeland. Toch de moeite waard om eens te lezen.

Een duivels dilemma

Een miljard euro voor 12 jaar voetbal op televisie, dat is wat de Amerikaanse mediatycoon Rupert Murdoch over heeft voor onze Eredivisie. Waar onze onderbuik heel erg hard nee schreeuwt tegen deze deal is het de clubs eigenlijk niet kwalijk te nemen. In tijden dat de broekriem aangehaald moet worden zijn extra financiële injecties van harte welkom en in veel gevallen zal de entree van Murdoch er zelfs voor zorgen dat veel clubs in één klap weer financieel gezond kunnen worden en dat is iets waar wij als supporters ook baat bij kunnen hebben.


Meer geld
Waar de clubs nu jaarlijks 50 miljoen euro mogen verdelen gaat dit in het Murdoch- tijdperk aardig oplopen. Van 60 miljoen in 2013 zal dit bedrag in de jaren daarna stijgen naar 80 en zelfs 100 miljoen euro. Als we even kijken naar de begrotingen van de Eredivisieclubs van afgelopen seizoen dan hoeven we niet uit te leggen hoe groot deze overeenkomst is. Als de clubs hier slim mee omgaan betekent dit dat ze elk jaar fluitend bij de licentiecommissie van de KNVB kunnen aanschuiven.

Slim omgaan met meer geld brengt ons meteen op het eerste kanttekening, het verleden met onder andere Sport “we gaan iets nieuw doen” 7 heeft ons geleerd dat meer geld niet automatisch voor goed beleid zorgt. In de tijd van Sport 7 rekenden clubs zich rijk op basis van de televisiegelden en dat zorgde na de jammerlijke mislukking van de zender voor financiële chaos in het betaalde voetbal. Het feit dat er zoveel clubs onder verscherpt toezicht staan geeft ook al aan dat gezond financieel beleid maken erg moeilijk is in de opportunistische voetballerij. Het is te hopen dat de KNVB streng toezicht zal blijven houden op de clubs en ze dwingt om financiële reserves op te bouwen.

Solidariteit
Een van de dingen die meteen opvalt aan de deal is dat Ajax, Feyenoord, PSV, Twente en AZ meer geld ontvangen dan de andere clubs. Gemiddeld kunnen deze clubs 5 tot 5,5 miljoen euro meer tegemoet zien dan de andere clubs en zij claimen hier echt op te hebben op basis van het imago, de grootte van de club en de prestaties uit het verleden. Ondanks dat de supporters van deze clubs zich hier waarschijnlijk wel in kunnen vinden is het duidelijk dat een scheefgroei op dit gebied niet echt de schoonheidsprijs verdient.

Kaartprijzen
Sky Sports greep begin jaren ’90 de macht in het Engelse voetbal en ondanks dat dit er voor heeft gezorgd dat de Premier League een van de grootste competities ter wereld is moeten we ook concluderen dat de normale supporters hier flink de dupe van zijn geworden. Het is natuurlijk niet allemaal de schuld van Sky, maar de commerciële opgang van de Premier League is wel keihard doorberekend aan de supporters. Waar supporters van pak hem beet Arsenal in 1989 nog 5 pond betaalden voor een wedstrijdkaartje betalen ze nu 51 pond, een stijging van maar liefst 920%. Dit soort prijsstijgingen hebben er in Engeland voor gezorgd dat voetbal voor jongeren vrijwel onbetaalbaar is geworden. Waar 23% van de Engelse jeugd in 1983 nog naar het voetbal ging was dat percentage in 2007 al gezakt naar 9%. Nu is een zelfde ontwikkeling in Nederland ook zonder de aanwezigheid van Murdoch al te zien (supporters haken af, het grote publiek hapt toe), maar het is niet te hopen dat we nog meer richting het Premier League model opschuiven.

Jeugd
Door de economische neergang werden de clubs de afgelopen twee jaar gedwongen werden om de eigen jeugdopleiding belangrijker te maken. Er werden geen blikken Afrikanen en Zuid-Amerikanen leeg getrokken en het was een verademing om al dat Nederlandse talent te zien lopen op de velden. Meer geld zal de verleiding om buiten de deur te gaan kijken weer vergroten en dat zou eeuwig zonde zijn. Niet alleen voor de ontwikkeling van talent is het van belang dat de Nederlandse jeugd de kans krijgt, supporters zien graag spelers op het veld waar ze zich mee kunnen identificeren.

TV
Nu de rechten naar Murdoch gaan zal het TV- landschap een transformatie ondergaan en het is de vraag hoe dit allemaal uit gaat pakken. Als supporter zitten we een beetje in een spagaat wat dat betreft, we willen met het bord op schoot naar de samenvattingen kijken, maar we zien onze clubs ook graag presteren. Met de bedragen die nu worden betaald voor de samenvattingen is het misschien niet realistisch om te verwachten dat dit nog kan. Of wij als consumenten nu rechtsom (via de belastinggelden) of linksom moeten betalen voor voetbal, betalen moeten we toch.

Fox/Eredivisie Live staat wel een flinke uitdaging te wachten omdat de Nederlander niet zomaar nog meer gaat betalen voor een abonnement. Een maand Eredivisie Live kijken kost je nu gemiddeld 15 euro per maand, terwijl de Engelsen bij Sky Sports 21 pond moeten neertellen. Zomaar even 10 euro bovenop een abonnement gooien met het argument dat er nu wel 10 extra camera’s langs het veld staan en we Humberto Tan en Jan van Halst in 3D kunnen bekijken gaat hier in ieder geval niet werken.

Conclusie
De overname stelt ons voor een duivels dilemma, moeten we blij zijn voor het voetbal of gaat dit de zoveelste luchtbel zijn die straks weer keihard in ons gezicht zal ontploffen? Vooralsnog is het te vroeg om een echt oordeel te geven, maar dat we kritisch moeten blijven kijken naar de ontwikkelingen is wel zeker.

www.indehekken.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 15:08
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Invloed commercie/tv op voetbal #6
De Murdoch deal is volgens mij het failliet van het betaalde voetbal.
Veel clubs halen nu opgelucht adem ik denk ook de directie van Eredivisie Live immers is de 60 miljoen schuld mede in de deal betrokken en is dus weggepoest.

Het betaalde voetbal is een overgewaardeerde en overschatte bedrijfstak, structureel overeind gehouden door gemeentes en overheden immers anders was allang de helft van BVO's er niet meer oa ons eigen MVV.

Meer geld heeft alleen maar geleid ( in de meeste gevallen) tot meer schulden en meer bijna faillisementen.
Alle limburgse BVO's zijn overeind gehouden door gemeentes, had de markt zijn werk gedaan dan waren de BVO's er niet meer geweest en misschien hadden andere clubs zoals EVV of Meerssen in het betaald voetbal gestaan.

Het Voetbal in Nederland zal de komende 12 jaar ziich zelf opblazen, geen plofkippen maar plofvoetbal gaat het worden.
Clubs gaan nu weer meer geld uitgeven aan spelers, het niveau wordt niet beter,alleen de prijs wordt hoger.
Wellicht kun je een talentje misschien een jaartje langer behouden, structureel zal er niets veranderen.

De stand op de ranglijst is zo bepalend geworden voor je inkomsten stroom dat clubs hierop beleid voeren, wel of geen europees voetbal, wel of geen degradatie, wel of geen CL, het kunnen verschillen van dag en nacht zijn.

Dan is een zak met geld zalligmakend , uiteindelijk willen supporters alleen het hoogsthaalbare..
Het betaald voetbal is dan ook zijn zekere voorbeeldfunctie aan het verliezen....gelukkig vind je in de JL nog wel vaak het pure voetbal terug, weinig budget betekent creatief zijn in je keuzes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Equinox, les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 16:57
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Invloed commercie/tv op voetbal #7
Sinds voetbalclubs hun begroting niet meer uit de recettes (kunnen) halen, en dat is al heel lang geleden, is het hellend (financieel) vlak waarop het betaald voetbal zich beweegt begonnen en werd men afhankelijk van sponsoring.

Op zich zelf is er niks mis mij met dat laatste, als dit goed en met beleid wordt uitgevoerd. Dat betekent wel dat de club, net zoals een gezond firma in het bedrijfsleven, niet afhankelijk moet en mag zijn voor > 40 % van een klant of een leverancier.
Bij het voetbal is dat dan niet afhankelijk zijn van die ene "sponsor" (of suikeroom.) of diegene die "leningen" verstrekken / rood staan mogelijk maken (zoals in de grote competities te zien is bij Barca, Real en noem ze maar op).

Bij de top 20 van Europa is maar een club ( Bayern München) die en winst maakt en onafhankelijk is en een goed gezond financieel beleid heeft (door Ulli Hoeness stap voor stap en met een zeer zorgvuldig beleid in tientallen jaren opgebouwd)...

Anders zit die club zwaar in de problemen: dat heeft al bij ManU, LFC en Newcastle tot menig contraverse geleid. Laat staan als die sponsor vertrekt ( zag je op klein nivo bij RJC toen hun grootste fan en weldoener "Ome Nol" vertrok en ook Vitesse heeft zo iets ternauwernood overleefd...)
Denk maar eens aan "Chealski" als Abramovich een nieuw speeltje ontdekt, of de heren bij Man City zich bedenken...

Een ander alternatief om zich enig ademruimte en wat onafhankelijkheid van sponsoren proberen te creëren zijn dan vaak (noodgedwongen?) de TV contracten...

Maar zoals Napoleon en Snuf terecht zeggen, treedt dan het "van de regen in de drup" scenario of risico vaak op:

- solidariteit is onderling vaak ver te zoeken, waarbij het grijpgrage gedrag van de groten leidt tot armoede bij de anderen en kwaliteitsverarming in het algemeen
- de fan (de toeschouwer op de tribune) het gelag betaalt, omdat hij niet meer meetelt en dus reclame & TV programmering het hoe, wanneer en wat bepaalt.

Kijk een naar de O.L. in Londen waar beach volleyballers rond middernacht spelen omdat hun "advertisers", lees TV sponsoren, zich in Brazilië en de VS bevinden en op ons nivo de terechte kritiek van onze UM m.b.t. de maandagavondwedstrijden.

Nu zullen de Murdoch's en soortgelijken zich in het begin wel netjes gedragen om niet al teveel ophef en tegenwind te creëren, maar uiteindelijk naar een aantal jaren bepalen ze toch wat en hoe het gebeurd.

Ik ben bang dat de kleintjes, waartoe de Juup-cluppies behoren, zware tijden tegemoet gaan en het voor us MVVke voor de zware klus staat om met gezond beleid zo snel mogelijk naar het hoogste nivo te gaan, op een manier dat men er overleefd en dus mee kan profiteren van het weinige dat er te verdelen is . In ieder geval meer dan de armoede die over de eerste divisie gaat afdalen...

een opmerking m.b.t. kaartprijzen: inderdaad is een Engeland en Schotland een merkwaardig fenomeen te bewonderen; ondanks de onafhanelijkheid van recetttes zijn daar de kaartprijzen enorm de pan uitgeschoten, dat de fan uitgeperst wordt ( naast de merchandising truc van ieder jaar een nieuw tenue), vooral bij de topclubs.
Maar of dat hier gebeuren zal denk ik niet; in Duitsland en België is men daar qua kaarten wat voorzichtiger en verstandiger of creëert men tenminste een paar alternatieven voor de fans ; familiekaarten, groepskaarten e.d. ( die familiekaart had Feyenoord ook toen het wat minder ging met de centjes van 2007-2009).

Maar of NL dit Engeland achterna gaat of Duitsland en België is dan de grote vraag...Joe neffa knoow ... ;)
Injeker geval ein posietief effek: weer get veur uzze Sjra um weer e miljaarke in elkaar te finsternelle... :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 17:18 09 aug 2012 17:19 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Invloed commercie/tv op voetbal #8
dubbel ... :schamen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 17:59
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Invloed commercie/tv op voetbal #9
Iech vin ut vaan wienig solidariteit toenen dat de "groete" clubs miejer geld kriege. Daan kreijgste Spaanse toestande tot de gaanse competitie sjeef weurt getrokke. Nein, nog sjever es ut noe is....
Es Murdoch slum waor had heer ut sjus umgedreijd of maximaal geliek verdeild. Wie gelieker de clubs, wie sjoener de wedstrijde en dat zow ouch in zien belang motte zien. Heer had motte eise tot de mindere clubs ut mieste geld kraoge (of eveveul).
Eederein kin zien tot wat dat geleid heet in Spanje, stom dat ze dao noe weer intrappe.
In Spanje kinne Madrid en Barcelona beter un eige competitie beginnen en eeder week tege elkaar speule....
(Dao kriege deze twie clubs >50% vaan ut geld en de res weurt verdeilt euver de aander 18 clubs...)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2012 09:37
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Invloed commercie/tv op voetbal #10
Het Murduch Miljard zou moeten leiden tot een aagepaste degradatie - promotieregeling voor eredivisie en 1ste divisie: nr.'s 17 en 18 rechtreekse degradatie naar 1 ste divisie, nr.'s 1 en 2 van de 1stedivisie promoveren. Nummer 16 en nummer 3 spelen een best out of 3.
Alleen op die manier profiteren de 1 ste divisie clubs mee van het Murdoch Miljard en wordt via de verbeterde doorstroming het gat, zowel op sportief als op financieel vlak, tussen ere en eerste divisie verkleind.
Meer concurentie in en tussen de onderste regionen van de eredivisie en de top van de 1stedivisie moet leiden tot kwalitatief sterkere competities.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2012 10:18
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
Invloed commercie/tv op voetbal #11
Zoals ik al vaker zei, alle sport word kapot gemaakt door het geld en die multimiljonairs :evil: die sport een spelletje vinden om nog meer geld te verdienen.
Het zal ooit weer eens een keer terug naar de basis moeten anders word alles alleen maar schever getrokken totdat het helemaal misgaat en dan mogen bv de clubs die maar heel weinig hebben meegeprofiteerd er wel mee voor op draaien !!
Vroeger had je ook bv voetballers die meer verdienden maar dit loopt de spuigaten uit, maar toen was alles nog binnen de perken, zie eens hoeveel publiek er toen zat, dat word hierdoor alleen maar minder. Mensen kunnen soms niet eens meer een kaartje betalen, laat staan nog een consumptie nuttigen. Straks zit alles achter decoders, en dan vallen er nog meer mensen af, dit is niet alleen in nederland maar overal.

hoop dat het ooit weer eens goed komt !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2012 10:28
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Invloed commercie/tv op voetbal #12

serke schreef : Zoals ik al vaker zei, alle sport word kapot gemaakt door het geld en die multimiljonairs :evil: die sport een spelletje vinden om nog meer geld te verdienen.
Het zal ooit weer eens een keer terug naar de basis moeten anders word alles alleen maar schever getrokken totdat het helemaal misgaat en dan mogen bv de clubs die maar heel weinig hebben meegeprofiteerd er wel mee voor op draaien !!
Vroeger had je ook bv voetballers die meer verdienden maar dit loopt de spuigaten uit, maar toen was alles nog binnen de perken, zie eens hoeveel publiek er toen zat, dat word hierdoor alleen maar minder. Mensen kunnen soms niet eens meer een kaartje betalen, laat staan nog een consumptie nuttigen. Straks zit alles achter decoders, en dan vallen er nog meer mensen af, dit is niet alleen in nederland maar overal.

hoop dat het ooit weer eens goed komt !!!


Hoe doen ze dit in Duitsland En Engeland dan?
Dit lijken toch landen waar dit minder aan de orde is?
Altijd volle stadions zelfs in de lagere divisies.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2012 10:47
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
Invloed commercie/tv op voetbal #13
Ben benieuwd of de Jupiler League ook nog wordt uitgezonden op vrijdag en maandag, en of er ook iets aan de stok blijft hangen voor de clubs?

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2012 13:02
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
Invloed commercie/tv op voetbal #14
Hoe doen ze dit in Duitsland En Engeland dan?
Dit lijken toch landen waar dit minder aan de orde is?
Altijd volle stadions zelfs in de lagere divisies.[/quote]



De ard zend 1ste 2de en 3de liga uit op anderhalf of 2uurtjes tijd samen uit. samenvatingen intervieuws (Korte reclameblokken)
Ze nemen alle 3 de competities een voor een door met ranglijst bespreken enzo. Super goed georganiseerd.

Maar omdat hier in nederland de eredivisie van erelive is en de 2de divisie van rtl 7 is Is het moeilijk om zo iets hetzelfde te doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2012 20:39
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Invloed commercie/tv op voetbal #15
Weet niet of dit het juiste topic is als dat zo is verplaats het dan maar ;)



De KNVB gaat nadenken over een aangepaste regeling voor de Jupiler League. Volgens de voetbalbond moeten de licentie-eisen mogelijk omlaag om de voetbalpiramide in Nederland te versterken.

Sinds enkele seizoenen is het voor amateurclubs mogelijk om toe te treden tot het profvoetbal. Tot op heden maakte geen enkele club gebruik van deze mogelijkheid, waardoor laagvliegers uit de Jupiler League zich telkens handhaafden. Dat heeft mogelijk te maken met de strenge eisen van de KNVB.

Bestuurssecretaris Mark Boetekees van de KNVB verklaarde woensdag tijdens een bijeenkomst over 'Financial Fair Play' te willen kijken naar de kwestie. "We gaan alle eisen voor een licentie tegen het licht houden. Dan moet je bijvoorbeeld denken aan de vereiste capaciteit van het stadion. Voor veel clubs uit het amateurvoetbal is de drempel momenteel te hoog", liet hij weten.

Boetekees werkt naar eigen zeggen aan 'licentiesysteem 3.0'. Dat is een gemoderniseerde versie van het huidige systeem, welke in medio 2014 in werking moet treden.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.429 seconden