Oud-MVV'ers

01 nov 2012 08:28 01 nov 2012 08:35 door Roei baank.
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #166

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 08:35 01 nov 2012 08:36 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Oud-MVV'ers #167

Nao Väöre schreef : Vanmorgen een leuk stuk in de krant over Ajax - MVV 3 - 6
Titel: zelfs stem nieuwslezer haperde bij Ajax - MVV
In het stuk komen namen voor als: Cees Schapendonk, Arie van Staveren, Peter Gerards, Frans Roosen, Soren Busk en Bert van Marwijk.
Trainer destijds was Leo Steegmans.
Misschien kan ieman het stuk hier plaatsen. Ik ben niet zo handig hierin

Deze wedstrijd blijft mij altijd bij, omdat ik op 20 april 1980 in de Meer was

digitaal.ddl.x-cago.net/DDL/20121101/pub...1101-02004GO006.html

oh al geplaatst

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

01 nov 2012 08:55
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Oud-MVV'ers #168
Tobiasen: "Met opgeheven hoofd uit Eindhoven"
Gepubliceerd op donderdag 1 november 2012 om 08:27

PSV boekte woensdagavond slechts een bescheiden zege op de amateurs van EHC in het bekertoernooi (3-1). Trainer Ole Tobiasen van de hoofdklasser had vooraf getekend voor de uitslag.

"We gaan hier met opgeheven hoofd weg, we waren bijna bij een verlenging", laat de oud-Ajacied optekenen op de website van PSV. "Op voorhand weet je dat PSV veel aan de bal is en je weinig inbreng hebt. In de eerste helft hadden we wat counters die we niet goed uitspeelden. In de tweede helft ging dat al beter en durfden we zelfs wat meer op te bouwen."

Tobiasen dacht dat de wedstrijd na de 2-0 gespeeld was. "Maar uit het niks maken wij de 2-1. Daarna zijn we nog heel dicht bij de 2-2. Daar moet je gewoon blij mee zijn. Als ik dit op voorhand had geweten, had ik Dick Advocaat daarvoor de hand geschut."

01 nov 2012 11:51
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Oud-MVV'ers #169
MVV-held Toennaer: "Koppositie abnormaal"

Jo Toennaer maakt deel uit van de rijke geschiedenis van MVV Maastricht. De 78-jarige oud-speler geniet van het huidige succes, maar waarschuwt ook voor al te veel optimisme.

1 nov. 2012 11:00:00

De 78-jarige Toennaer werd in 1949 lid van MVV. Na de B1 en de A1 sloot hij in 1952 op 18-jarige leeftijd aan bij het eerste elftal. Hij speelde van 1952 tot 1972 twintig jaar aaneen in de hoofdmacht van Us MVV’ke, altijd op het hoogste niveau en vanaf 1956 in de destijds tot stand gekomen Eredivisie. “Nooit gedegradeerd”, stelt Toennaer trots tegenover Goal.com. “Dat kende ik niet, kan ik me geen voorstelling bij maken.”

"Heel Maastricht vierde feest"
In dat eerste seizoen in de Eredivisie had MVV een vliegende start met een 1-3 overwinning op PSV en een 1-0 zege op Fortuna ’54. “Die wedstrijd tegen Fortuna was voor mij een hoogtepunt”, aldus Toennaer. “Fortuna kwam met grote spelers als Cor van der Hart en Frans de Munck naar De Boschpoort, het toenmalige stadion. Tien minuten voor tijd maakte ik het winnende doelpunt met een schot in de kruising. Heel Maastricht vierde feest. We waren erg sterk en werden uiteindelijk vierde. Elke ploeg deed het in de broek voor ons in Maastricht. Een ander hoogtepunt was het bereiken van de halve finales van de KNVB Beker, waarin we verloren van FC Volendam (1957/1958, red.). Ook wonnen we met 0-1 bij Ajax in Amsterdam (1959/1960).”

“Ik begon als rechtsbuiten, maar heb daarna lang als rechtshalf gespeeld,” vervolgt de MVV’er. “Ik was geen gemakkelijke jongen. Een harde speler. Ze stelden met altijd op tegen de beste spelers van de tegenstander. Tegen Willem van Hanegem en Johan Cruijff bijvoorbeeld. Van Hanegem heb ik wel eens een tikkie gegeven. Maar hij mij ook hoor, haha. Ik heb met hele grote namen gespeeld als Co Prins, hij was linkshalf en ik rechtshalf. En met Ivan Mraz, een sterke Tsjechische midvoor. En met Jo Bonfrère en Willy Brokamp.”

“Veel geld verdiende ik niet in mijn loopbaan. Het grote geld kwam pas na het vertrek van Johan Cruijff naar FC Barcelona. Ik verdiende in het begin 350 gulden per overwinning. Verder mochten we volgens de bond niet meer dan 3600 gulden per jaar verdienen als basiscontract. Daarnaast had ik nog een glashandel, die mijn zoon inmiddels heeft overgenomen.”

"Koffie met de veteranen"

Toennaer is inmiddels met pensioen, maar is nog wekelijks te vinden bij MVV. Hij is woordvoerder van de Veteranen Kompeneij en prominent aanwezig in de businessclub en het sponsorhome. Hij bezoekt de wedstrijden en elke donderdag meldt hij zich op trainingscomplex Klein Geusselt, vlakbij het stadion van de club. “Met enkele veteranen komen we nog elke donderdagochtend voor een kop koffie. We halen verhalen op over vroeger en we lachen. Ook de trainer (René Trost - foto onder, red.) drinkt altijd een kopje koffie mee. En als er iemand jarig is eten we een vlaai. Het is heel gemoedelijk.”

Vier jaar nadat Toennaer zijn voetbalschoenen aan de wilgen hing, degradeerde MVV in 1976 voor het eerst uit de Eredivisie. De club kwam nog wel enkele keren terug, maar de Limburgers slaagden er sinds 2000 niet meer in terug te komen. Enkele jaren geleden speelden financiële problemen de club parten. Nu lijkt MVV echter weer springlevend met de koppositie in de Jupiler League als hoogtepunt. “De financiële problemen van de afgelopen jaren gingen me zeker aan het hart, maar nu hebben ze het weer perfect voor elkaar”, aldus Toennaer.

“Dit succes had ik niet verwacht. Helemaal niet. Ik had ze rond de tiende of elfde plaats verwacht, misschien meedoen aan de nacompetitie. Dat ze nu bovenaan staan, is abnormaal. De grote vraag is of ze het volhouden. Maandag tegen Sparta wordt een echte test. Als ze die winnen, ziet het er heel goed uit. Dat neemt niet weg dat het huidige team niet rijp is voor de Eredivisie. Het is geweldig dat ze zo hoog staan, maar het spelpeil is niet Eredivisiewaardig. Daarvoor is meer geld nodig.”

01 nov 2012 13:17 01 nov 2012 13:20 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #170

Danny1983 schreef : MVV-held Toennaer: "Koppositie abnormaal"

Jo Toennaer maakt deel uit van de rijke geschiedenis van MVV Maastricht. De 78-jarige oud-speler geniet van het huidige succes, maar waarschuwt ook voor al te veel optimisme.

1 nov. 2012 11:00:00

De 78-jarige Toennaer werd in 1949 lid van MVV. Na de B1 en de A1 sloot hij in 1952 op 18-jarige leeftijd aan bij het eerste elftal. Hij speelde van 1952 tot 1972 twintig jaar aaneen in de hoofdmacht van Us MVV’ke, altijd op het hoogste niveau en vanaf 1956 in de destijds tot stand gekomen Eredivisie. “Nooit gedegradeerd”, stelt Toennaer trots tegenover Goal.com. “Dat kende ik niet, kan ik me geen voorstelling bij maken.”

"Heel Maastricht vierde feest"
In dat eerste seizoen in de Eredivisie had MVV een vliegende start met een 1-3 overwinning op PSV en een 1-0 zege op Fortuna ’54. “Die wedstrijd tegen Fortuna was voor mij een hoogtepunt”, aldus Toennaer. “Fortuna kwam met grote spelers als Cor van der Hart en Frans de Munck naar De Boschpoort, het toenmalige stadion. Tien minuten voor tijd maakte ik het winnende doelpunt met een schot in de kruising. Heel Maastricht vierde feest. We waren erg sterk en werden uiteindelijk vierde. Elke ploeg deed het in de broek voor ons in Maastricht. Een ander hoogtepunt was het bereiken van de halve finales van de KNVB Beker, waarin we verloren van FC Volendam (1957/1958, red.). Ook wonnen we met 0-1 bij Ajax in Amsterdam (1959/1960).”

“Ik begon als rechtsbuiten, maar heb daarna lang als rechtshalf gespeeld,” vervolgt de MVV’er. “Ik was geen gemakkelijke jongen. Een harde speler. Ze stelden met altijd op tegen de beste spelers van de tegenstander. Tegen Willem van Hanegem en Johan Cruijff bijvoorbeeld. Van Hanegem heb ik wel eens een tikkie gegeven. Maar hij mij ook hoor, haha. Ik heb met hele grote namen gespeeld als Co Prins, hij was linkshalf en ik rechtshalf. En met Ivan Mraz, een sterke Tsjechische midvoor. En met Jo Bonfrère en Willy Brokamp.”

“Veel geld verdiende ik niet in mijn loopbaan. Het grote geld kwam pas na het vertrek van Johan Cruijff naar FC Barcelona. Ik verdiende in het begin 350 gulden per overwinning. Verder mochten we volgens de bond niet meer dan 3600 gulden per jaar verdienen als basiscontract. Daarnaast had ik nog een glashandel, die mijn zoon inmiddels heeft overgenomen.”

"Koffie met de veteranen"

Toennaer is inmiddels met pensioen, maar is nog wekelijks te vinden bij MVV. Hij is woordvoerder van de Veteranen Kompeneij en prominent aanwezig in de businessclub en het sponsorhome. Hij bezoekt de wedstrijden en elke donderdag meldt hij zich op trainingscomplex Klein Geusselt, vlakbij het stadion van de club. “Met enkele veteranen komen we nog elke donderdagochtend voor een kop koffie. We halen verhalen op over vroeger en we lachen. Ook de trainer (René Trost - foto onder, red.) drinkt altijd een kopje koffie mee. En als er iemand jarig is eten we een vlaai. Het is heel gemoedelijk.”

Vier jaar nadat Toennaer zijn voetbalschoenen aan de wilgen hing, degradeerde MVV in 1976 voor het eerst uit de Eredivisie. De club kwam nog wel enkele keren terug, maar de Limburgers slaagden er sinds 2000 niet meer in terug te komen. Enkele jaren geleden speelden financiële problemen de club parten. Nu lijkt MVV echter weer springlevend met de koppositie in de Jupiler League als hoogtepunt. “De financiële problemen van de afgelopen jaren gingen me zeker aan het hart, maar nu hebben ze het weer perfect voor elkaar”, aldus Toennaer.

“Dit succes had ik niet verwacht. Helemaal niet. Ik had ze rond de tiende of elfde plaats verwacht, misschien meedoen aan de nacompetitie. Dat ze nu bovenaan staan, is abnormaal. De grote vraag is of ze het volhouden. Maandag tegen Sparta wordt een echte test. Als ze die winnen, ziet het er heel goed uit. Dat neemt niet weg dat het huidige team niet rijp is voor de Eredivisie. Het is geweldig dat ze zo hoog staan, maar het spelpeil is niet Eredivisiewaardig. Daarvoor is meer geld nodig.”

umtot de mieste vaan uuch Tonnaer neet kinne of noets höbbe zien speule, get pleetsjes vaan miene Peer ziene held.

Heer stopte in 1970

veur Opadiehard (is dee aoch weer röstig... :lachen: ):

04 nov 2012 14:08
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #171

les rouges blancs schreef : bekans 40 jaor, trap heer nog steed e bälke...
beij FC Itzehoe.
Jao, 't is woer...op e lieg nivo ( Kreisklasse West ; 7de nivo) in Pruuses...
mer toch neet onverdeenstelik!
"uzze" Braziljaan.... Emerson Luiz Firmino (28.07.1973)
maakte oets veur us de sneltste gool : sezoen1997-98 MVV-Vitesse op 10-5-98 binne 12 sekonde !

"Hattrick: Je zwei Mal konnte Luiz Firmino Emerson (FC Itzehoe) über drei Treffer in einer Partie jubeln."
bron: Norddeutsche Rundschau (2012).

Voetbal is allein mer zien hobbie en heer verdeend noe zien geld met "personal training" te geve:
www.elf-personaltraining.de/

Iech höb nog 'ne foto vaan Emerson bij us MVV-ke gevoonde:

Bijlagen:

04 nov 2012 15:00
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #172
en nog eine vaan Emerson
Bijlagen:

07 nov 2012 17:13
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #173
Van Marwijk in beeld bij Brugge

Bert van Marwijk wordt genoemd als nieuwe trainer van Club Brugge.

Dat meldt de Belgische krant Het Nieuwsblad. Club Brugge ontsloeg afgelopen weekend oud-Roda-trainer Georges Leekens na de vijfde nederlaag op rij. De Belgische club is nu op zoek naar een buitenlandse trainer met een klinkende naam die clubloos is. In dat profiel zou de Meerssenaar perfect passen. "De ex-trainer van Dortmund en Oranje dwingt gezag af", staat in de Belgische krant te lezen.

Naast Brugge heeft ook Wolfsburg ïnteresse in Van Marwijk. Bij Brugge speelt onder andere de Nederlander Ryan Donk.

Aon de géng

15 nov 2012 19:06
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #174
Eerste Cypriotische prijs voor Daemen

Tom Daemen heeft in Cyprus zijn eerste prijs gewonnen.
De voetballer van AEK Larnaca won de trofee van mooiste doelpunt van de periode. Daemen scoorde dat doelpunt in de uitwedstrijd tegen AE Paphos. In die partij maakte de oud-MVV'er de 0-2 na een knap afstandsschot vanaf ruim dertig meter.

Daemen is bezig aan zijn eerste seizoen in Cyprus. Tijdens de zomerstop kwam hij over van MVV Maastricht.

Aon de géng

15 nov 2012 19:52 15 nov 2012 19:52 door Anna D..
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Oud-MVV'ers #175
Voor de liefhebber hier is die goal, na ongeveer 2 minuten te zien.

19 nov 2012 22:58
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #176
home.kpn.nl/dreeske/Awknarre.htm

Site met herinneringen!

25 nov 2012 18:16 25 nov 2012 18:17 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Oud-MVV'ers #177

geweldig met Engels commentaar 1 van mijn eerste wedstrijden waar ik bij was van MVV :P

De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard

25 nov 2012 18:19 25 nov 2012 18:20 door mvv1902.
mvv1902
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #178
Idd geweldige beelden

Supporter biste neer veur even!!
Maar dich bis t veur t ganse leve!!

MVV Mestreech

25 nov 2012 19:01
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Oud-MVV'ers #179
Deze wedstrijd blijft in mijn geheugen gegrift door het pak slaag dat ik na de wedstrijd kreeg van de Utrecht aanhang.
Zoals je op de beelden ziet hangen er spandoeken van Utrecht rechts op de hoofdtribune.
Deze grote groep herrieschoppers werden na de wedstrijd gewoon losgelaten met een nederlaag op zak.
Ik liep met twee vrienden achter de Boschpoort richting staantribune toen we deze groep tegen het lijf liepen.
De nodige klappen opgelopen uit het niets en was blij dat er een Utrecht supporter nog het volle verstand had om dat tuig een halt toe te roepen.
En dat terwijl de politie om de bocht stond te wachten bij de staantribune van MVV....wat heb ik die verwenst op dat moment.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Gianni Bruno

25 nov 2012 20:17
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Oud-MVV'ers #180

Dixi schreef : Deze wedstrijd blijft in mijn geheugen gegrift door het pak slaag dat ik na de wedstrijd kreeg van de Utrecht aanhang.
Zoals je op de beelden ziet hangen er spandoeken van Utrecht rechts op de hoofdtribune.
Deze grote groep herrieschoppers werden na de wedstrijd gewoon losgelaten met een nederlaag op zak.
Ik liep met twee vrienden achter de Boschpoort richting staantribune toen we deze groep tegen het lijf liepen.
De nodige klappen opgelopen uit het niets en was blij dat er een Utrecht supporter nog het volle verstand had om dat tuig een halt toe te roepen.
En dat terwijl de politie om de bocht stond te wachten bij de staantribune van MVV....wat heb ik die verwenst op dat moment.

Dixi

Ik kan me nog herinneren dat ze met volle blikjes naar de staan tribune gooiden dat was pas echt tuig die van Utrecht toen der tijd maar ja ik was nog maar een klein jongetje :thinking:

Tijd voor maken pagina: 0.437 seconden