Sven Braken blijft Almere City trouw en verlengt contract
Sven Braken is ook komend seizoen te bewonderen in het shirt van Almere City FC. De 23-jarige spits heeft zijn handtekening gezet onder een nieuw eenjarig contract, met de optie voor nog een jaar. ,,Mijn gevoel bij deze club, de trainersstaf en de spelersgroep is gewoon ontzettend goed en ik hoop komend seizoen een heel jaar te kunnen knallen”, aldus de aanvaller.
Met zes doelpunten in evenzoveel wedstrijden liet Braken afgelopen jaar zien hoe waardevol hij is voor Almere City FC. Een knieblessure hield hem echter het overgrote deel van het seizoen noodgedwongen aan de kant. ,,Dat is voor mij een extra reden om Almere City trouw te blijven. Ik wil mijn ding doen en belangrijk worden voor de ploeg. Het liefst natuurlijk met veel doelpunten.”
In de laatste play-offwedstrijd tegen Helmond Sport maakte Braken na maanden van afwezigheid zijn rentree binnen de lijnen. Die periode hoopt hij nu definitief achter zich te hebben gelaten. ,,Ik was eigenlijk net weer fit toen het seizoen ten einde was. Daar baalde ik wel een beetje van. Ik kan dan ook niet wachten om weer te beginnen”, besluit de aanvaller.
Trainer Jack de Gier reageert verheugd op de contractverlenging van Braken. ,,Ondanks de interesse van andere clubs heeft Sven ervoor gekozen om bij Almere City te blijven. Daar zijn we uiteraard heel blij mee. Hij is een speler met de juiste mentaliteit, een spits die alles heeft om door te groeien. Zo’n jongen is belangrijk voor het team.”
Algemeen directeur John Bes sluit zich bij die woorden aan. ,,Wij zijn heel blij dat we Sven kunnen behouden. In de duels die hij heeft meegespeeld hebben we allemaal zijn kwaliteiten kunnen zien. Voor het nieuwe seizoen rekenen we op een fitte en veel scorende Sven.” ( bron: Almere 30 mei 2017 )