Uit de oude doos - MVV geschiedenis

03 okt 2012 20:23
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #61
Zo. Eve e tiedsje bezig gewees, mer 'n 95 foto's derop gezat:
www.mvvfans.nl/fotos/category/64-uit-de-oude-doos

Op slideshow zette en geniete!!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Jean

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2012 20:46 03 okt 2012 20:47 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #62
HISTORIE MVV 1990-2002

De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2012 21:28
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #63
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2012 21:55 03 okt 2012 21:57 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #64
Als we dan toch bezig zijn. Het toegangsbewijs van de kampioenswedstrijd 96/97 voor de hoofdtribune mét controlestrook. Nu zul je je misschien afvragen hoe dit kan. Hier zit namelijk een verhaaltje aan vast. Vrienden van mij hadden een kaart gekocht voor de Boschpoort-tribune. Maar ik was te laat, en de tribune was uitverkocht, en moest ik deze kaart voor de hoofdtribune kopen. Later kwam ik in de kroeg iemand tegen(een successupporter) die vertelde dat hij een kaart voor de Boschpoort-tribune had. Ik heb toen aan hem gevraagd, of hij die aan mij wilde verkopen. In eerste instantie wilde hij dit niet, maar nadat ik 50 gulden bood, verkocht hij me de Boschpoort-kaart toch. Nu kon ik toch bij mijn vrienden zitten. Ik natuurlijk blij maar had inmiddels wel 75 gulden uitgegeven. Ik zag toen op t.v. dat mensen geen kaart hadden kunnen krijgen, en de wedstrijd op schermen moesten gaan volgen. Ik ben toen voor het stadion gaan staan, en heb de kaart geprobeerd te verkopen voor 50 gulden, omdat ik dit ook voor de nieuwe had betaald. Er kwamen wat geinteresseerden, maar nadat ik een paar keer was uitgemaakt voor oplichter, heb ik het gelaten voor wat het was, en ben naar huis gegaan. Zodoende heb ik nog altijd deze kampioenskaart voor de hoofdtribune mét controlestrook, waar die wedstrijd niemand gezeten heeft....
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2012 09:50
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #65

Schapendonk schreef : Als we dan toch bezig zijn. Het toegangsbewijs van de kampioenswedstrijd 96/97 voor de hoofdtribune mét controlestrook. Nu zul je je misschien afvragen hoe dit kan. Hier zit namelijk een verhaaltje aan vast. Vrienden van mij hadden een kaart gekocht voor de Boschpoort-tribune. Maar ik was te laat, en de tribune was uitverkocht, en moest ik deze kaart voor de hoofdtribune kopen. Later kwam ik in de kroeg iemand tegen(een successupporter) die vertelde dat hij een kaart voor de Boschpoort-tribune had. Ik heb toen aan hem gevraagd, of hij die aan mij wilde verkopen. In eerste instantie wilde hij dit niet, maar nadat ik 50 gulden bood, verkocht hij me de Boschpoort-kaart toch. Nu kon ik toch bij mijn vrienden zitten. Ik natuurlijk blij maar had inmiddels wel 75 gulden uitgegeven. Ik zag toen op t.v. dat mensen geen kaart hadden kunnen krijgen, en de wedstrijd op schermen moesten gaan volgen. Ik ben toen voor het stadion gaan staan, en heb de kaart geprobeerd te verkopen voor 50 gulden, omdat ik dit ook voor de nieuwe had betaald. Er kwamen wat geinteresseerden, maar nadat ik een paar keer was uitgemaakt voor oplichter, heb ik het gelaten voor wat het was, en ben naar huis gegaan. Zodoende heb ik nog altijd deze kampioenskaart voor de hoofdtribune mét controlestrook, waar die wedstrijd niemand gezeten heeft....


Ik had toen ook geen kaart kunnen krijgen.
En heb kunnen kijken op 1 van de schermen in het Mecc.
Dat was ook gezellig druk wel heerlijk om daar weer aan terug te denken ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2012 19:16 04 okt 2012 19:18 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #66

Danny1983 schreef :

Schapendonk schreef : Als we dan toch bezig zijn. Het toegangsbewijs van de kampioenswedstrijd 96/97 voor de hoofdtribune mét controlestrook. Nu zul je je misschien afvragen hoe dit kan. Hier zit namelijk een verhaaltje aan vast. Vrienden van mij hadden een kaart gekocht voor de Boschpoort-tribune. Maar ik was te laat, en de tribune was uitverkocht, en moest ik deze kaart voor de hoofdtribune kopen. Later kwam ik in de kroeg iemand tegen(een successupporter) die vertelde dat hij een kaart voor de Boschpoort-tribune had. Ik heb toen aan hem gevraagd, of hij die aan mij wilde verkopen. In eerste instantie wilde hij dit niet, maar nadat ik 50 gulden bood, verkocht hij me de Boschpoort-kaart toch. Nu kon ik toch bij mijn vrienden zitten. Ik natuurlijk blij maar had inmiddels wel 75 gulden uitgegeven. Ik zag toen op t.v. dat mensen geen kaart hadden kunnen krijgen, en de wedstrijd op schermen moesten gaan volgen. Ik ben toen voor het stadion gaan staan, en heb de kaart geprobeerd te verkopen voor 50 gulden, omdat ik dit ook voor de nieuwe had betaald. Er kwamen wat geinteresseerden, maar nadat ik een paar keer was uitgemaakt voor oplichter, heb ik het gelaten voor wat het was, en ben naar huis gegaan. Zodoende heb ik nog altijd deze kampioenskaart voor de hoofdtribune mét controlestrook, waar die wedstrijd niemand gezeten heeft....


Ik had toen ook geen kaart kunnen krijgen.
En heb kunnen kijken op 1 van de schermen in het Mecc.
Dat was ook gezellig druk wel heerlijk om daar weer aan terug te denken ;)


Ik ben toen een dag van tevore aan het stadion gaan staan. Ik denk dat genoeg mensen die kaart hadden willen hebben en ook gekocht hadden. Maar er kwamen wat mensen uit de omringende dorpen op me af, die de kaart voor een prikkie wilden kopen. En ik wilde quitte spelen, en nog niet eens winst maken. Maar begin dit achterliggende verhaal maar eens uit te leggen. Niemand die dat op dat moment wil horen. Daarnaast ben ik geen geboren verkoper. Verkopen zit niet zo in mijn genen, dus voelde me vrij ongemakkelijk en wilde op een gegeven moment maar liever gaan. Ik was me meer aan het ergeren dan wat anders. Als ik je toen gekent had, had je mooi op de hoofdtribune gezeten. Maar ja, helaas. Zorg er dan maar voor dat je dit jaar niet mist :lol:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2012 11:47 05 okt 2012 11:50 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #67
nog een oude website van supporters uit 1999 / 2000:
www.globalxs.nl/home/m/marsie/stadion.htm

leuk om terug te zien :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2012 11:55
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #68

Schapendonk schreef :

Danny1983 schreef :

Schapendonk schreef : Als we dan toch bezig zijn. Het toegangsbewijs van de kampioenswedstrijd 96/97 voor de hoofdtribune mét controlestrook. Nu zul je je misschien afvragen hoe dit kan. Hier zit namelijk een verhaaltje aan vast. Vrienden van mij hadden een kaart gekocht voor de Boschpoort-tribune. Maar ik was te laat, en de tribune was uitverkocht, en moest ik deze kaart voor de hoofdtribune kopen. Later kwam ik in de kroeg iemand tegen(een successupporter) die vertelde dat hij een kaart voor de Boschpoort-tribune had. Ik heb toen aan hem gevraagd, of hij die aan mij wilde verkopen. In eerste instantie wilde hij dit niet, maar nadat ik 50 gulden bood, verkocht hij me de Boschpoort-kaart toch. Nu kon ik toch bij mijn vrienden zitten. Ik natuurlijk blij maar had inmiddels wel 75 gulden uitgegeven. Ik zag toen op t.v. dat mensen geen kaart hadden kunnen krijgen, en de wedstrijd op schermen moesten gaan volgen. Ik ben toen voor het stadion gaan staan, en heb de kaart geprobeerd te verkopen voor 50 gulden, omdat ik dit ook voor de nieuwe had betaald. Er kwamen wat geinteresseerden, maar nadat ik een paar keer was uitgemaakt voor oplichter, heb ik het gelaten voor wat het was, en ben naar huis gegaan. Zodoende heb ik nog altijd deze kampioenskaart voor de hoofdtribune mét controlestrook, waar die wedstrijd niemand gezeten heeft....


Ik had toen ook geen kaart kunnen krijgen.
En heb kunnen kijken op 1 van de schermen in het Mecc.
Dat was ook gezellig druk wel heerlijk om daar weer aan terug te denken ;)


Ik ben toen een dag van tevore aan het stadion gaan staan. Ik denk dat genoeg mensen die kaart hadden willen hebben en ook gekocht hadden. Maar er kwamen wat mensen uit de omringende dorpen op me af, die de kaart voor een prikkie wilden kopen. En ik wilde quitte spelen, en nog niet eens winst maken. Maar begin dit achterliggende verhaal maar eens uit te leggen. Niemand die dat op dat moment wil horen. Daarnaast ben ik geen geboren verkoper. Verkopen zit niet zo in mijn genen, dus voelde me vrij ongemakkelijk en wilde op een gegeven moment maar liever gaan. Ik was me meer aan het ergeren dan wat anders. Als ik je toen gekent had, had je mooi op de hoofdtribune gezeten. Maar ja, helaas. Zorg er dan maar voor dat je dit jaar niet mist :lol:


Nee een volgende keer zal ik niet missen, ;) gelukkig kon ik het op de markt goed maken wat een feest was dat toen ongekend wie weet mogen we dat snel weer meemaken

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 22:16
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #69

les rouges blancs schreef :

Mien GanseleevealMVVfan schreef : 30 mei 1976.... wee waor dr bij?
Zoondig waor Excelsior heij in de Geusselt. Op 30 mei 1976 ging MVV riechting Rotterdam um daor.......
Euver de wedstrijd toen zal iech ut noe verder neet höbbe, mer ut waor wel un spektakel dat miech es kleine supporter toen altied bijj is gebleeve. Vaanaof de awwe Geusseltrotonde (!! de veur-veur-veurlouper vaan de A2-ondertunneling) vertrokke tusse de 60 en 70 EBAD-busse vol mèt roed-wit euver de ootoweeg riechting Rotterdam. Pa en mien broor höb iech staon oetzweije, iech waor zellef nog te klein.
Reken zellef mer oet wieväöl luij dr toen ongeveer zien mètgewees in al die busse.


iech höb örregens nog 'n e foto vaan de ganse groep supporters agter de gool in Rotturdam ligge, met de aw Eenzjelsaajt sentraal. Höb dee twie jaor geleije al ins op ut forum geplaots. Zal dee zeuke en veur diech weer heij opnuij plaotse...
Waor door ne Eenzjelsider zellef genoome dee foto. :thumbsup:

Wat toen aoch hiel sjiek waor, waor tot oppe A2 bij alle viadukte in gans Limburg ( tot en met Weert) de lui stoonte us tow te zwaaje en suukses te winse... :thumbsup:
Dzjus dat waor sjiek... mer....noets zoe'n oplewaaj gekreege wie iech zaog wie de luij oetzaoge oppe weeg vaan 't stadion trök nao de bösse...


höb 'm gevoonde, hei is heer daan:


Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2012 22:53
Mien GanseleevealMVVfan
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 24
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #70
Geweldig die foto vaan bij Excelsior oet in 1976.
Mer noe get sjoens, bewegende beelde van mer 4 jaor later. um vaan te smulle.
MVV wint mèt 3-6 in de Meer vaan Ajax. Met Schapendonk, Van Marwijk, Van Staveren, Van der Poppe en Peter Gerards in de gool etc.
Iech hoop dat de link good werrek.
Veur väöle leeftiedsgenoote um weer sjevraoje vaan te kriege.
Veur de jeugdige oonder us: die kinne es kieke wat us allemaol mesjiens weer volgend seizoen te wachte geit stoon..........
Een veurproefje mer daan vaan 32 jaor trök. Boe blijf dn tied.

nos.nl/video/98859-1980-ajaxmvv-36.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 22:26
007
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #71
Voor degene die zich komend weekend verveelt omdat us MVV-ke niet speelt:

kranten.kb.nl

Hier vindt je een collectie kranten van vroeger en dus ook een flink aantal artikels over MVV.
Bijvoorbeeld de promotie in 1978, ikzelf was 14 en heb de wedstrijd bijgewoond:




Ik hoop dat de afbeelding duidelijk is, anders zelf maar even zoeken op de genoemde site, staan echt leuke herinneringen op.

Veel plezier ermee.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 23:02
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #72

007 schreef : Voor degene die zich komend weekend verveelt omdat us MVV-ke niet speelt:

kranten.kb.nl

Hier vindt je een collectie kranten van vroeger en dus ook een flink aantal artikels over MVV.
Bijvoorbeeld de promotie in 1978, ikzelf was 14 en heb de wedstrijd bijgewoond:




Ik hoop dat de afbeelding duidelijk is, anders zelf maar even zoeken op de genoemde site, staan echt leuke herinneringen op.

Veel plezier ermee.


wow, dit is een interessante link. hier kan je al je herinneringen terughalen. Dank je wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2012 00:09 10 okt 2012 00:10 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #73

pinobel schreef :

007 schreef : Voor degene die zich komend weekend verveelt omdat us MVV-ke niet speelt:

kranten.kb.nl

Hier vindt je een collectie kranten van vroeger en dus ook een flink aantal artikels over MVV.
Bijvoorbeeld de promotie in 1978, ikzelf was 14 en heb de wedstrijd bijgewoond:




Ik hoop dat de afbeelding duidelijk is, anders zelf maar even zoeken op de genoemde site, staan echt leuke herinneringen op.

Veel plezier ermee.

pinobel schreef : wow, dit is een interessante link. hier kan je al je herinneringen terughalen. Dank je wel.




wow, dit is een interessante link. hier kan je al je herinneringen terughalen. Dank je wel.

Die tien minuten waren een nachtmerrie, maar toen het eindelijk voorbij was en de hekken open gingen, voelde ik niet meer toen ik in Peter Gerards armen sprong, dat hij mee helemaal fijn kneep...

Wel ging ik 's avonds over mijn nek tijdens Studio Sport, toen Marga Kamlag nog effe us MVV-ke een schop na gaf, door te insinueren dat MVV het niet verdiende te promoveren.
Sinds die tijd heeft zij voor mij totaal afgedaan als "onafhankelijke" journaliste en kreeg ik altijd grote walgneigingen als ik dat mens ( zal het maar "gristelijk" zeggen) op TV zag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2012 21:57
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #74
Dee tien minute waore versjrikkelik. Ederein zoch 'n mins oppe trebuun mèt 'n transistorradiooke. Iech huur 't Ellis Bereger nog zegge.
AUB Groningen AUB Wageningen scoor een doelpunt want die Maastrichtenaren verdienen het niet !!!

Nao aofloup ging Georg Knobel (zaoliger) oppe sjouwers vaan Johan Dijkstra en reserve goalie Chritsje Baetsen
In 't LD stoont mèt groete letters ieljaar wat 'n aovend.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2012 22:11 10 okt 2012 22:22 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Uit de oude doos - MVV geschiedenis #75

Nao Väöre schreef : Dee tien minute waore versjrikkelik. Ederein zoch 'n mins oppe trebuun mèt 'n transistorradiooke. Iech huur 't Ellis Bereger nog zegge.
AUB Groningen AUB Wageningen scoor een doelpunt want die Maastrichtenaren verdienen het niet !!!

Nao aofloup ging Georg Knobel (zaoliger) oppe sjouwers vaan Johan Dijkstra en reserve goalie Chritsje Baetsen
In 't LD stoont mèt groete letters ieljaar wat 'n aovend.


Ik zat onderaan op de ouwe zit tribuun van de toen malige hoofd tribuun...Ellis is overigens de ega van barry hughes...ik zie de ontlading terrein knecht cox die een enorme ronde dans maakt.
Heel weinig mensen in het stadion maar het vriethof aofgelaje...maar zal het nooit meer vergeten...het is of het gister was...eggg wel...gr opa ;).

ps crit baetsen is enorm besodemieterd in die tijd hij tekende een 7 jarig contract en niet veel later werd toch bekend dat peter gerards de vaste keeper werd...dit was een enorme domper veur critsje...voor dat crit dit wist was het bij mij al bekend via een kei van een mvver nl leo kerstgens die terug kwam van een keiharde tijd om terug te keren vanuit blessure om ooit weer aan het voetballen toe
te komen...leo was van heel ver gekomen kwa blessure...gr opa ;).

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.519 seconden