Zaak Vergeer - MVV Maastricht

03 juli 2012 01:34
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 782
Meer
Onderwerp Auteur
Zaak Vergeer - MVV Maastricht #1
Op de site van de KNVB vind ik op page www.knvb.nl/nieuws/straffenbv/vonnissen een link naar het pdf-bestand ( bin617-01.website-voetbal.nl/sites/voetb...l/files/0271_001.pdf ) waarin het Arbitraal Vonnis nr. 1298 van 17 februari 2011 staat over de zaak van Vergeer en MVV Maastricht. Weet je nog, Vergeer was de man die beweerde dat hij 24 uur per dag, zeven dagen per week scoutingwerk voor MVV had verricht in Spanje e.d. Dat deed hij in opdracht van het oude bestuur van MVV (dat van Jongen en Goumans). Vergeer was daarmee doorgegaan toen het nieuwe bestuur aantrad. Het nieuwe bestuur van Rinkens en co. wist nergens van, omdat er geen contract tussen MVV en Vergeer in de paperassen van het oude bestuur te vinden was. Goumans en Jongen - ik dacht dat zij het waren: in elk geval waren het leden van het oude bestuur van MVV - getuigden bij de KNVB dat dat contract inderdaad bestond. Mede 'dankzij' die getuigenis werd er door de KNVB vonnis gewezen: het nieuwe MVV moest Vergeer vele tienduizenden euro's achterstallig loon/onkostenvergoeding betalen. Dat was een schrikbarend hoog bedrag voor het nieuwe MVV Maastricht.

Na 17 februari 2011 is er een vervolgzaak Vergeer - MVV Maastricht geweest, waarin de definitieve onkostenvergoeding werd bepaald die MVV aan Vergeer moest betalen. Ik weet niet meer precies wanneer die vervolgzaak plaatsvond: in april of mei 2011? Over die vervolgzaak (waar ik ook zijdelings bij betrokken ben geweest) kan ik helemaal niks terugvinden op de KNVB-site. Maar misschien kijk ik wel met mijn neus. Weet iemand waar ik de uitspraak van de KNVB in die vervolgzaak kan vinden?

(Moet ik daar nu een heel nieuw topic voor openen? Och, zo erg is dat toch niet? En om mijn vraag nu onder de ongelukkig gekozen - want veel te ruime, allesomvattende - topictitel 'MVV Algemeen' te plaatsen, leek mij ook niet goed. Bovendien: misschien plaats ik hier over een tijdje nog wel wat andere interessante informatie over deze zaak. Maar dan moet ik wel eerst precies de uitspraak van de KNVB in de vervolgzaak kennen.)


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2012 08:38
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
Zaak Vergeer - MVV Maastricht #2

Ben Salemans schreef : Na 17 februari 2011 is er een vervolgzaak Vergeer - MVV Maastricht geweest, waarin de definitieve onkostenvergoeding werd bepaald die MVV aan Vergeer moest betalen. Ik weet niet meer precies wanneer die vervolgzaak plaatsvond: in april of mei 2011? Over die vervolgzaak (waar ik ook zijdelings bij betrokken ben geweest) kan ik helemaal niks terugvinden op de KNVB-site. Maar misschien kijk ik wel met mijn neus. Weet iemand waar ik de uitspraak van de KNVB in die vervolgzaak kan vinden?


Ik denk niet dat je met je neus zoekt :) Heb de hele site doorgezocht en kom inderdaad alleen de bestanden tegen die je ook hierboven al benoemd hebt.
Mijn missie voor vandaag: de vervolgzaak vinden ;)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2012 09:35
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 699
Meer
Zaak Vergeer - MVV Maastricht #3
DIt stond begin november over de zaak-Vergeer in de krant:

MVV moet opnieuw een bedrag van ongeveer 50.000 euro overmaken aan voormalig scout Hans Vergeer. Dat heeft de arbitragecommissie van de KNVB bepaald.
De Maastrichtse club was in januari al veroordeeld tot het overmaken van dezelfde som. Daarmee heeft Vergeer in deze langslepende zaak uiteindelijk 100.000 euro gekregen van de 160.000 euro die hij had geëist.
Vergeer werd in 2007 binnengehaald door MVV om de scouting onder zijn hoede te nemen. In 2009 kreeg hij, naar eigen zeggen, een driejarige verbintenis tot de zomer van 2012. Het salaris zou 4500 euro per maand zijn. In ruil daarvoor zou hij scouten en tevens diensten als assistent-trainer gaan verlenen.
Vergeer kwam echter in conflict met hoofdtrainer Fuat Capa en legde zijn assistentschap neer. Als scout ontving hij nog enkele maanden salaris, maar de betalingen werden stopgezet toen MVV in zwaar weer terechtkwam. In augustus 2010 maakte het nieuwe bestuur een eind aan zijn werkzaamheden.
Vergeer nam daar geen genoegen mee en wees erop dat hij een overeenkomst met de club had. De nieuwe MVV-top zei echter dat er geen enkel bewijs hiervoor gevonden was. De scout stapte daarop naar Zeist. Tijdens een aantal zittingen bleek dat Vergeer weliswaar afspraken met het oude bestuur had gemaakt, maar dat er nooit een contract was getekend.
Het oordeel van de KNVB heeft veel weg van een compromis: Vergeer krijgt met 100.000 euro een forse schadevergoeding, maar MVV hoeft niet het gehele geëiste bedrag van 160.000 euro te betalen. De arbitragecommissie liet meewegen dat Vergeer al geruime tijd andere bronnen van inkomsten heeft, als scout voor Marokko.
Vergeer zei gisteravond ‘opgelucht’ te zijn dat de hele zaak achter de rug is. ,,Ik heb MVV van meet af aan duidelijk gemaakt dat ik liever wilde werken voor mijn geld. Maar de club zei steeds dat er geen getekende overeenkomst was.
Teleurstellend dat het zover heeft moeten komen. Ik had de samenwerking liever anders afgesloten.”
MVV-voorzitter Paul Rinkens was gisteravond niet bereikbaar voor een reactie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.208 seconden