MVV algemeen
- mvvke4life
-
- Platinum Member
-
Re: MVV algemeen
30 Aug 2018 17:49Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MVVke
-
- Platinum Member
-
30 Aug 2018 17:57Alle respec veur Paul Penders, dee euver 't algemein zinnege zake vertèlt, mer dit is ein groet leuterverhaol.
a) 't Volksleed weurt alles behalve krachteger door 't in te korte. Dit is gewoen rommele aon 'n Mestreechse traditie.
b) Wat boeit 't miech tot de tegestander steit te springe bij 't twiede couplèt. Mote veer us daan mer aonpasse in eus eige hoes, umtot de tegestander dat zoe wèlt? Dat is de wereld op z'ne kop!!
c) Alle respec veur 't volksleed vaanoet M.V.V.? Neet dus, es dat zoe waor, hadde ze d'r wel vaanaof gebleve.
d) Rekene op begrip? Vergeet 't mer!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Raffalaldo
-
- Platinum Member
-
30 Aug 2018 18:16 - 30 Aug 2018 18:18En ja, af en toe duurt het te lang, maar dit trekt al helemaal op niets. Het excuus dat je het spelers niet kunt aandoen om 2,5 minuut stil te laten staan na een warming-up... lariekoek. Dan kom je maar 2 minuten eerder het veld opgelopen met je team in trainingspak gedost, na het volkslied pakkie uit en het lichaam is nog warm.
Hoeveel jaar heeft MVV al het volkslied voor de wedstrijd, in weer en wind werd het gedaan en nu denkt iemand slim te zijn om de tegenstander te plezieren (want anders kan ik het niet zien) om het even in te gaan korten. Verwacht binnenkort toch wel een welgemeende excuses van de bedenker hiervan voorafgaand aan het normale volkslied.
En Paul vindt het dan ook nog een prachtige wisselwerking met het publiek dat zij het tweede couplet zelf zingen. Volgens mij heeft Paul het flinke fluitconcert niet gehoord. Als het publiek het zelf moet afmaken, weet je al dat er iets fout is en het in ere hersteld moet worden.
- dreekemvvke
-
- Banned
-
30 Aug 2018 19:29Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Komopdieroeie
-
- Elite Member
-
30 Aug 2018 19:53

Begrip en respect voor dhr. Penders en ergens begrijp ik wel waar deze beslissing vandaag komt en ik geloof niet dat hij en de club deze beslissing hebben genomen in de veronderstelling dat wij als supporters dit wel prima zouden vinden, dus laten we dit niet op de man spelen. Hopelijk wordt deze beslissing snel teruggedraaid.
- Sjonnie
-
- Away
- Platinum Member
-
30 Aug 2018 21:42dreekemvvke wrote: niet om te zeuren maar we hebben maar een volkslied en dat is het Nederlandse ,dus zit ik persoonlijk niet wachten op het Maastrichtse of het Friese volkslied ik vind dit weinig respectvol naar je tegenstander .En geloof mij maar ik zou ook niet stil blijven staan als ik tegenstander zou zijn.vind het gewoon belachelijk.maar dit is puur mijn mening.
Dreeke is zeker zo iemand die met een oranje petje en vlaggetje staat te zwaaien op koningsdag ??? Vraag me af waar Dreeke geboren is ?? Maastrichtenaren zijn achterbaks/ Maastrichts volkslied is belachelijk ??
- dreekemvvke
-
- Banned
-
30 Aug 2018 21:52Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Bieske
-
- Premium Member
-
30 Aug 2018 22:13Zou het jammer vinden als de normale versie niet in ere hersteld wordt. Doet afbraak aan het avondje mvv.
- Kay
-
- Elite Member
-
30 Aug 2018 23:28Nog niet zo lang toch, een jaar of 5? Ik had het in de jaren ervoor ook nooit in het stadion gehoord. De eerste keer lag zelfs de tekst op alle stoeltjes en zong vrijwel niemand het mee.Raffalaldo wrote: Hoeveel jaar heeft MVV al het volkslied voor de wedstrijd
Persoonlijk kan ik me er niet druk om maken, heb het altijd al een beetje overdreven gevonden.
- Boys_in_Red
-
- Elite Member
-
30 Aug 2018 23:49Please Log in or Create an account to join the conversation.
- mvvke4life
-
- Platinum Member
-
31 Aug 2018 01:02Ik durf te wedden dat de meeste supporters falikant tegen de inkorting zijn!
Verstuurd vanaf mijn moto e5 plus met Tapatalk
- Armand
-
- Platinum Member
-
31 Aug 2018 05:35Maar goed ieder zijn eigen ding voor mij hoef dat niet stoor me er ook verder niet aan
- Jacques
-
- Platinum Member
-
31 Aug 2018 08:16
Ik vind het om eerlijk te zijn afbreuk doen aan de spanningsboog richting begin wedstrijd. Het mag van mij best wat meer knallen richting aftrap. Ik houd van een iets meer intimiderende sfeer in het stadion.
Wat er bij mij nog meer achter zit is een ander argument, hoe slecht ook: volgens mij is er maar één andere club in Nederland met een volkslied voor de wedstrijd. Dat is één van de meest sfeerloze, bij elkaar geraapte clubs van Nederland. Het FC Limburg van Friesland waar nog net niet kwijlende bejaarden met hun door de club verstrekte klappertje het 'Frysk bloed tsjoch op' zingen voor ze braaf weer teruggaan naar hun dorp na de wedstrijd. Ik moest vroeger altijd lachen dat precies díe club als enige in Nederland een volkslied voor de wedstrijd zong. En toen werden wij opeens club twee... Ik snap dat ik wat mensen beledig met voorgaande tekst, maar voor mij hoort het gewoon niet bij een voetbalwedstrijd. Het voelt aan als kunstmatig een sfeer proberen te creëren. Zoiets als onze geliefde Roda-vrienden, waar ze als het stil valt op de tribune doodleuk door de speakers supportersgezang afspelen.
Maar goed, die tirade daargelaten, als de meerderheid wél een volkslied wil, dan houden we dat toch lekker.
- Sjarelke
-
- Elite Member
-
31 Aug 2018 08:28Maar inderdaad, we leven in een democratie, meeste willen het dan doen we dat gewoon en uiteraard zing ik uit volle borst mee.
- dreekemvvke
-
- Banned
-
31 Aug 2018 08:29 - 31 Aug 2018 08:30Please Log in or Create an account to join the conversation.