MVV algemeen
- Schapendonk
-
- Banned
-
Re: MVV algemeen
26 Dec 2020 21:57Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Roed en Wit 70
-
- Platinum Member
-
27 Dec 2020 14:23 - 27 Dec 2020 14:25Een van Seumeren vind je helaas niet zomaar, dat zijn de uitzonderingen. Genoeg mensen rondom mvv uit Maastricht en omstreken die behoorlijk wat geld hebben, maar die er niks in willen steken. Ward Vleugels is/was dan weliswaar supporter en had met zijn geld mvv allang naar de eredivisie kunnen loodsen. Dat zijn echter weer supporters die er net genoeg instoppen (en gelukkig maar destijds! ) dat je geen kopje onder gaat, maar ondertussen wel op die manier grote macht uitoefenen, aan de touwtjes trekken. Vervolgens zijn ze het ergens niet mee eens en laten ze de club bijna verzuipen. En dan zijn er ook nog de supporters die de club gebruiken om er iets voor terug te krijgen zoals een deal voor qpark in Maastricht of een hotel. Dus investeerder of fan met geld, op een of andere manier verwacht men altijd iets terug.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- M.V.V. 1902
-
- Platinum Member
-
27 Dec 2020 16:48Ster_Drager wrote: Omdat ze er zelf ook geld op verdienen, daarom heet het ook investeren...
Voor zover ik weet is investeren in een voetbalclub niet de beste manier om geld te verdienen. Sterker nog, als je een voetbalclub ziet als een bedrijf zijn het vaak heel slecht geleide bedrijven met veel omzet, maar weinig tot geen winst.
De voorbeelden van investeerders die hun geld hebben zien verdampen bij een voetbalclub zijn legio. Kijk alleen al naar de talloze overnames in België. En ook dichter bij huis zijn er voorbeelden van mensen die miljoenen hebben geïnvesteerd, maar daar niets van terug hebben gezien.
Met alleen een zak geld kom je er niet. Rustig bouwen, de juiste mensen met het juiste netwerk op de juiste plek en tal van andere factoren (waarvan ik geen weet heb) spelen mee. Natuurlijk zijn er ook succesverhalen, maar als een voetbalclub echt een goede investering was dan stonden voor iedere bvo de zakenlui in een rij.
Over het algemeen betekent investeren in een voetbalclub toch: geld er op toe leggen. Is ook niet erg. Als je dat weet, maar je gebruikt de club om aan je naamsbekendheid te bouwen of je zakenrelaties uit te breiden of om in de picture te komen of uit liefhebberij, is dat ook prima. Maar dan moeten er wel organen/statuten zijn die voorkomen dat de club speelbal wordt van snelle jongens met louche bedoelingen.
Nog even terugkomend op de Q&A-sessie via Facebook. Leuk idee, maar veel spannends heb ik niet gehoord. Er zaten wel wat kritische vragen bij van supporters, maar door de setting (geen publiek) bleef een echt antwoord uit. Nu werd er vooral heel veel gepraat, maar weinig gezegd.
- Larsbak
-
- Elite Member
-
27 Dec 2020 17:56Het is echt een utopie om, zeker in deze tijd, te denken dat er geld verdiend kan worden met investeren in MVV. Überhaupt in de Keuken Kampioen Divisie, waar gemiddeld een keer per jaar een transfer van boven de miljoen plaatsvindt.
Van alle (legale) motieven die ik kan bedenken om in MVV te investeren zijn clubliefde, persoonlijke prestige of van een enorme uitdaging houden.
- Kletswief
-
- Platinum Member
-
27 Dec 2020 23:36Larsbak wrote: Ik kan zo gauw geen club in Nederland bedenken waar een investeerder geld heeft verdiend met een voetbalclub. Van Seumeren heeft bijvoorbeeld tussen de 40 en 50 miljoen in FC Utrecht gestoken, Fortuna maakte onder Gün vóór corona ook al 1,7 miljoen verlies, Mandemakers heeft miljoenen gespendeerd om RKC van een faillisement te behoeden, bij Vitesse worden de jaarlijkse miljoenen tekort aangevuld door de Russische eigenaar, ADO is nog steeds verliesgevend ondanks de investeringen van de Chinezen en in de Keuken Kampioen Divisie zijn FC Den Bosch en onze oosterburen (tot drie keer toe) ook niet echt succesverhalen.
Het is echt een utopie om, zeker in deze tijd, te denken dat er geld verdiend kan worden met investeren in MVV. Überhaupt in de Keuken Kampioen Divisie, waar gemiddeld een keer per jaar een transfer van boven de miljoen plaatsvindt.
Van alle (legale) motieven die ik kan bedenken om in MVV te investeren zijn clubliefde, persoonlijke prestige of van een enorme uitdaging houden.
Tsja en dat geldt ook voor het buitenland. Grote clubs leiden mega verliezen en zijn toch gewild bij rijke mensen.
Een Mandemakers is een supporter pur sang... en dat geldt voor sommige sponsoren zoals die met die schroef los en 25 miljoen heeft gestopt in Aken noord.
En er zijn natuurlijk schimmige constructies die (il)legale intenties hebben...
En een investeerder is natuurlijk niet geïnteresseerd in de KK divisie. Maar usmvvke kan weel heel interessant zijn voor potentiele investeerders. Omdat er maar een beperkt aantal bvo's zijn (die vrij zijn) en usmvvke nog geen investeerde heeft, en men dus bij usmvvke met een geringe investering eigenaar of zeggenschap kan krijgen en zo kan promoveren naar de eredivisie waar waar de bedragen en kansen groter zijn. Ook de randvoorwaarden....Er hoeft niemand uitgekocht te worden, er hoeven geen schulden afgelost te worden , een club met historie en een relatief grote stad met uitstraling.
Hopelijk dat het bestuur er voorzichtig mee omgaat en de goede keuzes maakt, en juridisch alles goed waarborgt.
- Kletswief
-
- Platinum Member
-
27 Dec 2020 23:38jeoff wrote: Inderdaad leuk om weer eens in het stadion te zijn! Heb er ook besteld
Leuke en originele actie!
Oliebollen zijn besteld!
- Kletswief
-
- Platinum Member
-
27 Dec 2020 23:41 - 27 Dec 2020 23:42Burgundian043 wrote: De fans konden vragen stellen via fb om deze vervolgens voor te stellen aan Darije, Ron en Erik.
Dit interview staat inmiddels op de officiele fb van MVV Maastricht.
Heel interessant ook ivm evt investeerders, schijnen 2 zich gemeld te hebben na de bekendmaking van de aanpassing statuten binnen de club.
En veel andere intressante toelichtingen op een aantal vragen van supporters.
Leuk en interessant filmpje!
Vind dat Noor en zijn team goed communiceren! Komen met een goed verhaal... realistisch en ook geen wonderen voorspellen. Hopelijk kan de lijn doorgetrokken worden!
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Vind dat Noor en zijn team goed communiceren! Komen met een goed verhaal... realistisch en ook geen wonderen voorspellen. Hopelijk kan de lijn doorgetrokken worden!
- Bieske
-
- Premium Member
-
28 Dec 2020 09:44Kletswief wrote:jeoff wrote: Inderdaad leuk om weer eens in het stadion te zijn! Heb er ook besteld
Leuke en originele actie!
Oliebollen zijn besteld!
Hier ook!
Leuke actie en goed om op een minder traditionele manier aandacht te vragen voor sponsoren.
- Hill28
-
- Visitor
-
28 Dec 2020 14:57 - 28 Dec 2020 14:59Kletswief wrote:Burgundian043 wrote: De fans konden vragen stellen via fb om deze vervolgens voor te stellen aan Darije, Ron en Erik.
Dit interview staat inmiddels op de officiele fb van MVV Maastricht.
Heel interessant ook ivm evt investeerders, schijnen 2 zich gemeld te hebben na de bekendmaking van de aanpassing statuten binnen de club.
En veel andere intressante toelichtingen op een aantal vragen van supporters.
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Ik had wel graag willen weten wie er nu verantwoordelijk is voor het waarschijnlijk mislopen van de 200.000 euro door de NOW-regeling niet goed aan te vragen. Want diegene berokkent de club zoveel schade, dat kun je niet zonder consequenties laten. Wij allemaal maar geld bij elkaar schrapen, posters, mondkapjes, oliebollen - ja ik heb ook weer een zak besteld -, seizoenskaarten kopen, donaties doen en dan 2 ton mislopen door pure onkunde? Dat gaat er bij mij echt niet in. Als MVV dat NOW-geld misloopt en de verantwoordelijke blijft zitten - en in mijn ogen is dat gewoon Noor - dan steek ik er persoonliik ook geen euro meer in.
- OOFUS!
-
- Premium Member
-
28 Dec 2020 19:11 - 28 Dec 2020 19:12Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Napoleon
-
- Platinum Member
-
29 Dec 2020 11:35 - 29 Dec 2020 13:05Wat vond ik nu van de settings , de vragen en de antwoorden : Over het algemeen waren veel antwoorden wollig en met de handrem erop gegeven.
Noor geeft bijvoorbeeld aan dat ze 15% meer inkomsten uit commercie hebben dan begroot !! , maar wat houdt dat nu precies in . Is dat nu een moment opname of is dit op jaarbasis bekeken . In datzelfde antwoordt geeft hij ook aan dat de uitgaven kant ook de kosten hoger zijn opgelopen , daar noemt hij geen percentage maar wel voorbeelden die kosten verhogend zijn geweest, trainer /covid etc , waarom noemt hij daar geen percentage , angst voor de beeldvorming ??
Betekent dat nu dat MVV een sluitende begroting gaat krijgen over 20-21 of dat er toch tekorten gaan komen ?!
De NOW2 regeling die vraag is wel gesteld met het directeur diner van L1 , is op dit platform niks gevraagd . MVV doet daar geen uitspraken over dan alleen dat er bezwaar is gemaakt en dat de procedure loopt.
Bij MVV is "Iemand" die verantwoordelijk was voor het geld ziek thuis , het te laat indienen van de NOW2 heeft daar blijkbaar mee te maken
Wie is nu verantwoordelijk , MVV heeft een 2 koppige directie Noor en Elsen , beide tekenen de jaarrekening van de BV MVV Maastricht af , dus beide zijn verantwoordelijk voor het te laat indien van de NOW2 .
In die lijn is de AD , Erik Noor gevoelsmatig als algemeen directeur iets meer verantwoordelijk dan Ron Elsen maar ik vind hier in dit dossier en het belang van het geld dat beide hier bovenop hadden moeten zitten , 200.000 wel of niet hebben is gigantisch
Ik ben het met Hill eens je kunt allerlei zaken verzinnen commercieel maar als je 200K te laat indient dan heb je inderdaad geen recht van spreken
Het bezwaar loopt , hopende voor de club dat coulance wordt toegepast door het UWV , maar de NOW is een regel zonder maatwerk en weinig uitwijk mogelijkheden , een NOW te laat indienen is eigenlijk geen reden voor coulance , helaas pindakaas. Maar goed wie weet vind men ergens een konijn uit de hoge hoed.
Feit wel dat MVV helemaal niet ingaat op de reden is veel zeggend, een beschamend dossier eigenlijk .
Voor zowel Noor als Elsen geldt als je tussen de regels door luistert dat ze heel tevreden zijn over hun inbreng en hun werkzaamheden . Elsen vind dat hij al 4-5 prima werk aflevert en Noor die er nu 6 maanden zit is de nodige bruggen aan t slaan maar kan alleen geen concreet antwoordt geven bij de vraag wat nu echt aan netto inkomsten /instroom uit zijn netwerk is binnen gekomen aan gelden binnen MVV. Het antwoordt is wollig en gaat alle kanten op dan het directe antwoordt , want dat komt er niet .
Daar vind ik trouwens ook een rol wegegeld voor de interviewer die moet daar veel meer op sturen en op door vragen . Maar goed die zelfde interviewer wilt het de MVV directie niet te moeilijk maken want hij moet ook nog zijn filmpjes kunnen maken van MVVTV , dat is ook te begrijpen maar in dit geval omdat er geen interactie met publiek is had daar wel wat meer boven op gezeten mogen worden
Een uur durende setting waarin je eigenlijk niks wijzer bent geworden , ik denk dat Noor , Elsen en ook Kalazic blij zijn dat het voorbij en achter de rug is .
Maar het onderstreept maar eens waarom MVV , 17de staat en dit jaar een verloren jaar is . Ik vraag me wel eens af als nu seizoen 2021-2022 ook zo gaat verlopen en die kans is aanwezig wat wordt dan het verhaal .
Nu MVV op zoek is naar een investeerder(s) maar beter gezegd een nieuwe eigenaar (en) want dat zal de uitkomst zijn dat MVV een club gaat worden met nieuwe eigenaren als die stap gezet gaat worden dan hoop ik dat MVV de RVC zo verstandig is dat de huidige directie niet in dat traject wordt "betrokken"in de zin van beslissingen nemen want dat zou betekenen dat de directie over haar eigen lot zou beslissen en dat kan nooit de bedoeling zijn denk ik
Wil MVV wisselen van eigenaar dan moet dat compleet los worden gekoppeld dat traject van de huidige directie en zullen die gesprekken en plannen worden opgesteld en besproken met personen die de emotie kunnen loskoppelen van de ratio en die voor de club een goede deal maken .
Ik begreep in het stuk van Boschpoort dat de RVC uit 3 personen komt bestaan ( vind dat minimaal 2 te weinig) en dat dar 1 persoon voortkomt uit de ledenraad en 2 personen aangesteld voortkomen uit het bestuur van de Stichting , dat betekent dus te alle tijden dat de invloed van het huidige bestuur in de RVC 66% is en dus de meerderheid . Goed dat er iemand uit de ledenraad in de RVC mag komen maar die heeft eigenlijk niks te vertellen . Wel meer invloed dan dat de ledenraad nu heeft maar feitelijk is het bij stemming ( en ik neem aan dat t soms zo gaat) een 2-1 situatie .
Het worden spannende tijden nu het eigen vermogen aan t einde van dit seizoen wellicht is verdampt , nieuw geld is een absolute must !
Houtengerard Edit: " Napoleon, ik heb een naam weggehaald uit je verhaal. Het is hier niet de bedoeling om interne informatie te gaan gebruiken in de zoektocht naar een dader. Die interne informatie is voor ons forum niet bedoeld en kan beschadigend zijn voor desbetreffende persoon, daarnaast moet de lezer maar aannemen dat jij de waarheid spreekt. Daarom is de naam weggehaald uit je verhaal."
- bokkesprongen
-
- Platinum Member
-
29 Dec 2020 12:57Wat heeft het voor z,n om lid van VZM te zijn of sponser als het grote geld zo verkwanseld word .......?????????
- steefmestreech
-
- Away
- Premium Member
-
29 Dec 2020 13:05Please Log in or Create an account to join the conversation.
- jeoff
-
Topic Author
- Administrator
-
29 Dec 2020 13:22 - 29 Dec 2020 13:22Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Napoleon
-
- Platinum Member
-
29 Dec 2020 14:37jeoff wrote: Natuurlijk is het schandelijk dat MVV het geld van de NOW regeling dreigt mis te lopen, en consequenties mogen niet uitblijven als het bezwaar wordt afgewezen. Maar ik denk dat het nu wellicht ook meteen iets duidelijk wordt wie e.e.a. gelekt heeft naar het limburgse vodje.. iemand die zich supporter noemt, maar die al te graag met naam en toenaam de club probeert te beschadigen om zijn eigen ego te strelen.
Wat n onzin !!
Je moet geen dingen schrijven die onwaar zijn leugens bevatten Jeoff en dat doe je nu weer
Het is duidelijk dat je mij wil beschadigen en nog een aantal mensen hier op dit forum zoals laatst Huib inzake verhaal Jonker .
Geen idee waar de informatie vandaan komt het interesseert me ook niet eens maar het is wel goed dat de onkunde van MVV directie wordt onderstreept want dat is ....