>
Ontvangen bedankjes 1603
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Hill28 schreef : Maastricht op het shirt is mooi. Al was het niet te lezen van afstand. Persbericht is klassieke gebakken lucht. Kan me niet voorstellem datde persvoorlichter dit een fijn bericht heeft gevonden. Maar als er met bedrijven gesproken wordt al dan is dat positief. Ook goed dat er gebruik gemaakt wordt van de kracht van Mestreech.
Ook ik had gegoogled op Maastricht Region en je komt inderdaad bij een expat centrum. Dat is amateuristisch. Er moet een site klaarstaan of gemaakt worden, geboost met google ads zodat je bovenaan komt in de zoekresultaten.
Mr Sjaan schreef :
Hill28 schreef : Ooit werkte ik een tijdje voor een groot adviesbureau. Ook daar was allerlei ‘kennis en expertise’ en als je dan ging doorvragen, dan kwam er zelden iets van begrijpelijke taal, concrete ideeën of laat staan iets bruikbaars uit. Het ‘gebakken-lucht’ verschijnsel. De communicatie adviseur werd er destijds ook gek van. Hoe vager de plannen, hoe duurder en ondoorgrondelijker het taalgebruik van de ‘experts’. Dat adviesbureau is inmiddels failliet, laten we hopen dat WSH het beter zal doen.
Concreet van mijn kant dan:
- “voordat Noor binnenwam was het een zooitje, nu is het allemaal geweldig.” Dat lijkt een beetje de bottomline van zijn betoog. Logisch dat Noor de spaarzame verbeteringen opnoemt. En een geluidsinstallatie en schone stoeltjes zijn natuurlijk welkome verbeteringen. En dat Van Marwijk zich aan MVV heeft verbonden, dat vind ik heel waardevol.
Maar ik vind dat Noor veel te hoog van de toren blaast als hij nu schrijft dat het allemaal ‘rommelde en rammelde’ en dat nu onder hem het fundament van MVV is verstevigd.
Sportief is het dramatisch, onder Noor zijn we zo n 50% van de seizoenskaarthouders kwijtgeraakt, schulden zijn flink opgelopen, veel is uitbesteed en er is juist kennis verloren gegaan door vele vertrekkende medewerkers. Veel vrijwilligers, waaronder (bijna gratis) stewards, zijn vertrokken door toedoen van MVV naar wat ik van die mensen zelf hoor. Vervangen door dure en incapabele veiligheidsbedrijven.
Supporters, vrijwilligers en sponsoren zijn toch het fundament onder je club. Als je dan de helft van je bezoekende supporters kwijtraakt, vrijwilligers kwijtraakt en geen extra sponsors vindt, hoe kan het fundament dan verstevigd zijn..?
Persoonlijk had ik ook meer met de trend ‘minder managers en meer geld naar de spelersgroep’. Onder dat beleid, met Elsen destijds in een dubbelfunctie, deden we mee om de prijzen. Nu hebben we een aparte dure fulltime technisch directeur, accountmanagers, Elsen die duurbetaald de jeugd regelt, (zijn capaciteit wordt minder optimaal benut), Noor die zelf naar verluid een ton opstrijkt voor zijn ‘prestaties’. Dan zou ik me inderdaad ook zo stil mogelijk houden. Heeft het allemaal al veel extra sponsoren opgeleverd en goede spelers? Hebben we al een shirtsponsor?
Het spijt me zeer ik wil geen Bonaparte zijn, maar dit stuk van Noor vroeg om repliek.
Tsja Hill, ik ben het volledig met je eens, dit is een stukje op de borst klopperij van Eric Noor. Hoe kut was het allemaal ( en dat was het ook in vele opzichten) voordat de wonderdokter uit Eindhoven kwam en hoe geweldig staan we er nu voor. Ook ik heb dit soort lieden in het verre maar ook recente verleden van dichtbij meegemaakt.
Kleine verbeteringen of stapjes worden geweldig opgeblazen en mislukkingen of andere negatieve zaken worden onder het tapijt geveegd. Nadat deze leden vertrokken zijn blijkt meestal pas hoezeer ze de zaken mooier hebben voorgespiegeld dan wel verzwegen.
Om maar eens een paar zaken te noemen:
- nooit (ja daar is ie weer) het boetekleed aangetrokken ( laat staan excuses aangeboden) voor het niet tijdig aanvragen van €250.000,- NOW geld. Dat is toch ook onder zijn leiding gebeurd, waarom heeft hij dit nooit benoemd?
- hij schrijft dat het aantal sponsoren licht is afgenomen, maar hoe zit het met de totale sponsorinkomsten?
- over een bijna halvering van het aantal seizoenkaarthouders rept hij met geen woord
- ook het ontbreken van een shirtsponsor blijft onbesproken
- leveranciers en sponsoren heten tegenwoordig (business)partners
- het hele visiedocument heb ik voor mijn vakantie nog eens doorgenomen, het is en blijft een warrig en onduidelijk stuk
- we hebben met Telstar het laagste spelersbudget van de KKD, dat is toch om je kapot te schamen
- de deal met de Amerikanen begrijp ik nog steeds niet, ik heb geprobeerd zoveel mogelijk over deze club te weten gekomen via internet maar ik begrijp nog steeds niet wat zij voor ons gaan betekenen en omgekeerd. Mij bekruipt het gevoel dat deze zet uit pure armoede gedaan is. Onder leiding van Eric Noor zijn nieuwe schulden ontstaan en vanaf oktober aanstaande dienen de eerste aflossingen plaats te vinden. Waarschijnlijk was dit een mission impossible geweest zonder het geld uit de VS. Een bijkomend nadeel is dat door deze zet de deur voor een andere mogelijke investeerder (met wellicht veel betere vooruitzichten) zo goed als dichtgegooid is.
Al met al maak ik mij heel veel zorgen om onze club, ik heb geen inzicht in het cijfermateriaal maar het zou mij niet verbazen als we gedurende het seizoen weer in de financiële problemen komen. Helaas kan het voldoen van rekeningen en schulden niet uitbesteed worden.
Ik hoop dat ik geen gelijk ga krijgen en dat MVV het financieel en sportief voor de wind zal gaan. De tijd zal het leren.
Sjotelsplak schreef : Een paar weken geleden werd er vol trots en bombarie op sociale media gecommuniceerd dat we een nieuwe hoofdsponsor hadden. Vooralsnog blijkt het -weer- een lege huls van Erik Noor om het gebrek aan een echte sponsor (met geld) te verdoezelen.
webmastersfm schreef :
Sjotelsplak schreef : Een paar weken geleden werd er vol trots en bombarie op sociale media gecommuniceerd dat we een nieuwe hoofdsponsor hadden. Vooralsnog blijkt het -weer- een lege huls van Erik Noor om het gebrek aan een echte sponsor (met geld) te verdoezelen.
Bij de presentatie van de hoofdsponsor is gecommuniceerd dat zich ongeveer 11 bedrijven hier al aan gecommitteerd hadden of in gesprek mee waren. Buiten dat lijkt het, met de nadruk op lijkt een project en input van WSH te zijn. Het valt namelijk onder de expertise van Bob. Verder wordt het uitmelken van het Noor bashen heel ongemakkelijk en zielig te worden. Nu wachten tot ze weer verliezen. Heeft het wat meer cachet.