MVV algemeen

29 okt 2020 21:42
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #6406

Maastr-Boys schreef : Mooie dia van mijn vader zaliger. Op mijn facebook heb ik de meeste dia,s staan uit de jaren 70-80. MVV heeft ze ook maar doet er weinig mee.


Heel jammer, want daar zouden ze een mooie wall mee kunnen maken en eventueel tijdens wedstrijden een videowall in de sponsors ruimte. Dat schept sfeer en je proeft wat uit het MVV verleden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2020 22:10
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
MVV algemeen #6407

Maastr-Boys schreef : Mooie dia van mijn vader zaliger. Op mijn facebook heb ik de meeste dia,s staan uit de jaren 70-80. MVV heeft ze ook maar doet er weinig mee.


Heb je ook een link naar je facebookprofiel? Wil die dia's wel eens zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2020 23:36
Maastr-Boys
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 6
Meer
MVV algemeen #6408
MVV wilde idd in de sponsorruimte op grote beeldschermen oude videobeelden en foto's laten zien. Dit is gelukt maar veel werk. Zelf heb ik het nog niet gezien. Je mag rustig kijken op mijn Facebook. Mijn MVV dia's zijn voor elke MVV supporter. Vriendelijke groeten Johan Habets.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 09:58
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV algemeen #6409
Helmond-MVV en wat algemene opmerkingen en bevindingen/adviezen ( bewust hier geplaatst omdat het meer algemeen is dan de wedstrijd)

Ik heb het gister via het schakelprogramma gekeken ,daar waar Fox beloofde alle wedstrijden uit te zenden tot aan December 2020 vind ik dat die belofte maar ten dele wordt waar gemaakt.
Maar goed soms is een schakelprogramma voldoende , een wedstrijd als deze is toch maar voor maximaal 20-25 minuten aan te zien en de rest is zonde van je tijd.

Terug naar het begin van het seizoen en ons verwachtingspatroon , met de komst van Kalazic is dat verwachtingspatroon gestegen . Kalazic was de trainer die we nodig hadden gehad ipv Usta het jaar ervoor maar dat is verleden tijd.
Door het stijgen van het verwachtingspatroon door het aanstellen van de trainer Kalazic ( en ik vind hem een prima trainer met duidelijke uitspraken soms wat over de grens maar meestal kraak helder) gaat toch bij supporters wat meer leven, ten onrechte denk ik en dat zien we ook terug. Voor MVV is maximaal plek 10-11 haalbaar en dat gaan we waarschijnlijk niet doen, plek 13-16 is meer reëel .
De wanhoop en de reactie op het forum na weer een wedstrijd zonder enige betekenis is te begrijpen maar anderzijds ook niet meer dan normaal gezien hoe selectie bij MVV tot stand komen .
We zullen nog 28 wedstrijden zo door moeten en daar waar een lichtpuntje is deze aangrijpen. Zo’n lichtpuntjes zijn onze eigen jeugdspelers , Last , Zeegers , van Bommel … stel ze gewoon op en geef ze het vertrouwen . Ook een van Bommel , de grootste marketing fout die Usta verleden jaar heeft gemaakt is door hem niet te laten debuteren in MVV1 . Al raakte hij geen pepernoot, een van Bommel trekt 1000 keer meer de aandacht dan een Zeegers of een Last of een Schrooijen . Geloof maar dat scouts van Bommel nu al aan t volgen zijn …. Alleen al op zijn naam
Als we het dan al over een proces hebben binnen MVV dan wil ik die lijn zien , met het starten van eigen kweek , al zijn ze 15 procent minder dan hun concurrent die geen MVV jeugdopleiding heeft dat zal me in deze fase een zorg zijn, we spelen voor spek en bonen mee en het enigste kapitaal en eigen vermogen wat de club het zijn die jongens .
Een van Bommel blijft een van Bommel , een Porsche blijft een Porsche , een Verstappen blijft een Verstappen … die namen trekken aandacht en dat kan er ook toe lijden dan men soms meer ziet in een speler dan dat hij daadwerkelijk brengt , maar dat de voetbal markt is vreemd maar biedt voor ons kansen .
Zet achter van Bommel ervaring neer als van Acker en Heerings en geef hem gewoon het vertrouwen, dat geldt ook voor Zeegers en Last.
Dat is het proces wat ik wil zien bij MVV… zijn mijn enige lichtpuntjes die ik zie in de groep dat jongens uit eigen jeugd lekker fris van de lever willen voetballen , daar moet Kalazic op in zetten.
Verder zie ik geen proces bij MVV en is het proces niks anders dan van week tot week een wedstrijd spelen … dit team kan misschien 15-20% beter maar ook nog 20-30 procent slechter. Vertrouwen is het sleutel woord , en dat krijg je alleen door resultaat . Het is ook bijna niet train baar , de wedstrijd blijft de beste training …
De koers die MVV moet inzetten is per direct inzetten van die spelers in MVV1 , het is ook na de achterban en ook na de partners het meest sympathieke gebaar en ook de enigste manier om te overleven .
Nu we weten bij MVV dat de sponsorinkomsten niet gaan groeien maar wellicht gaan dalen door o.a geen hoofdsponsor te hebben is winst uit transfers de enige manier om aan extra geld te komen gezien de huidige positie ( los van PO of promotie wat een utopie is)
Ook het binnen halen van een investeerder is denk ik nu geen haalbare kaart omdat de club eigenlijk geen “onderpand” heeft. We zijn nergens eigenaar van , dan wat eigen vermogen een licentie en wat contractspelers . We moeten ons dan ook van die optie niet veel voorstellen.
Met ons budget van 2,5 miljoen zit je ongeveer 5,5 miljoen af van het budget van VVV ( die onderkant Eredivisie spelen) VVV heeft een spelers budget van 3 miljoen en MVV 700.000.
Promotie houdt in dat je van TV gelden van nu circa 400.000 naar een kleine 2 miljoen gaat
Je begroting stijgt dan gelijk van 2,5 naar 4,1 miljoen en je gaat meer gaan ophalen uit de sponsormarkt en recettes maar dan nog is er een gat van ergens 2,5 miljoen met een VVV Venlo
Die ga je in de Geusselt niet goed maken , dus wil je onderkant Eredivisie voetballen dan zal een groep investeerders jaarlijks tussen de 1,5 en 2 miljoen moeten bijlapen …. Op basis waarvan gaat dat gebeuren , ik zie dat model niet en dat gaat dan ook niet gebeuren

De enigste oplossing voor MVV is door een compleet unieke club te worden en een compleet uniek model te introduceren zodat we jaarlijks transfers kunnen maken en zodat we jaarlijks als club groeien en waarde toevoegen aan de markt .
Daar zullen bestuurlijk en ook op directie niveau veranderingen moeten komen maar cruciaal in dat plan is de aansluiting bij de Universiteit Maastricht , nogmaals ik zie in dat model zoals ik dat in het verleden heb bedacht de enigste manier voor MVV om een unieke USP te hebben in het Limburgse voetbal en daarvan te gaan profiteren . Overnames gezien bovenstaande berekeningen gaan in mijn optiek niet gebeuren en als MVV wordt verkocht dan zijn onze problemen niet opgelost ( denk ik)
De sleutel tot verandering ligt heel dicht bij de Geusselt en kan ons kapitaal en kennis verschaffen waar we van gaan profiteren , echter de bereidheid om schoon schip te maken bij MVV is een must om dat proces in te zetten , want dat vind ik nog steeds namelijk het proces waar alles op gefocust moet zijn .
En tot die tijd zullen we ons moeten verzoenen met hoe het nu gaat , ik zie die toekomst heel somber in wanneer we deze koers blijven varen . De fase waar we nu in zitten komt veelal door verkeerde beslissingen uit het verleden en we maken te weinig goede beslissingen zodat we uiteindelijk netto al 3 jaar achteruit gaan… we maken dus als voetbalclub gezien onze progressie verlies en dat is een heel gevaarlijk signaal .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, middenstip, De Zwarte Vogel, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 10:50
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #6410
Er zal toch iets moeten gebeuren, organisatorisch. Alleen geld (een investeerder, of meerdere investeerders) is niet het enige wat ontbreekt. Het ontbreekt ook aan mensen die weten hoe ze een betaald voetbalorganisatie moeten leiden. Dus bepaalde mensen binnen MVV die het nu voor het zeggen hebben, zijn lichtgewichten. Die hebben het niet in zich om een BV te leiden. Misschien wel goed voor het bedrijfsleven, maar dat is toch iets anders dan een BVO.
Dat soort mensen missen we al 21 jaar (met dit seizoen erbij). Anders waren we op z'n minst toch wel één keer gepromoveerd.

Zoals het op dit moment gaat, kan niet langer meer. Ieder jaar wordt het minder. Het volgende seizoen zal het niet in een keer beter gaan. Er zal ook niet in een keer meer geld beschikbaar zijn.

Dus bepaalde mensen zullen hun conclusie moeten trekken en niet aan hun eigen belang denken, maar aan het belang van MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 11:44 31 okt 2020 11:45 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 754
Meer
MVV algemeen #6411
Als men nog niet eens een paar grote sponsordoeken geregeld krijgt op de Boschpoort tribune dan is het commerciële deel van de organisatie toch niet capabel genoeg of wel...op z'n minst zichbaar in het schakelprogramma, maar ook al 'n paar keer vol 1.5 uur in beeld op het open fox kanaal, gisteren dan fox3. In verhouding best wel wat exposure tot die paar minuutjes vorig seizoen in 'n samenvatting. Veel meer dan 'n reclamebordje op ooghoogte.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 13:42
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
MVV algemeen #6412
als je jaren de deur dicht houd voor sponsors en investeerders , die mensen zie je dan niet meer terug en dan is het moeilijk een te vinden als je de deur eens open doet

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 13:58
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 901
Meer
MVV algemeen #6413
Vraag aan iedereen die denkt dat het gemakkelijk is om een investeerder te vinden: wat heeft MVV te bieden?
En kom niet met "de stad Maastricht", want daar hoef je geen voetbalclub voor te kopen. Zijn mogelijkheden genoeg om daar "iets" mee te doen zonder voetbalclub.
* Het stadion is niet van ons.
* Er zijn geen fatsoenlijke faciliteiten voor sponsoren.
* Het gebied rondom het stadion is niet van ons en is voor groot deel al "bestemd".
* De kwaliteit van de selectie is dermate laag, dat je daar geen verkopen hoeft te verwachten (zoals Fortuna dat wel kon doen met bv Schuurs).
* De jeugdopleiding heeft nog nooit wat voorgesteld.
* De stad Maastricht heeft absoluut geen topsportmentaliteit, dus zowel van de gemeente als haar inwoners hoef je weinig te verwachten.
* Meeste Maastrichtenaren kankeren alleen maar op MVV, maar staan wel vooraan als er iets te vieren is.
* Maastricht trekt met name bedrijven aan uit de gezondheidszorg, wetenschap, kennisindustrie. En die kunnen een voetbalclub niet sponsoren.
* De Keuken Kampioen Divisie heeft geen uitstraling en weinig te bieden voor investeerders.
* We hebben de nodige concurrenten in onze regio (Genk en Luik) en natuurlijk Fortuna/Roda.
* Door de Corona-crisis hebben investeerders steeds minder spek op de ribben en zullen ze zeker in deze onzekere tijden geen voetbalclub overnemen.

Waarom zou iemand dan in vredesnaam opeens geld in onze club willen steken?

Tuurlijk moet er iets veranderen. Gisteren was weer profvoetbalonwaardig. En dat is het eigenlijk al meerdere seizoenen.
Gelukkig kunnen we dit jaar niet degraderen, want we gaan echt wel meedoen om die laatste plaatsen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 14:12 31 okt 2020 14:15 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV algemeen #6414
je hoeft potentiële sponsoren/adverteerders maar een rekensom voor te leggen over de doelgroep, het aantal mensen, dat ze kunnen bereiken voor welk bedrag. Als je dan voordeliger bent dan andere kanalen dan ben je aantrekkelijk. Vind je echt geen nieuwe sponsoren/adverteerders (wat ik echt ongelofelijk zou vinden) gebruik dan in elk geval je mogelijkheden voor bestaande sponsoren, al is het voor niks of voor een kleine meerprijs, om te laten zien wat mogelijk is in de trant van “hier kan ook uw advertentie staan”

En met een verhaal komen, “we hadden bijna een hoofdsponsor”. Nou, ik had gisteren bíjna een ton gewonnen met de toto. Alleen het hoofdkantoor op Malta vond op het laatste moment toch dat ik 1 wedstrijd niet goed had voorspeld. Wat koop je daar nou van..

Uit mijn eigen ervaring weet ik, hoe langer mensen ergens zitten en hoe incapabeler, hoe meer ze tot het uiterste zullen gaan om hun eigen positie veilig te stellen. Ook ten koste van de organisatie waar ze zitten. Al zullen ze dat laatste zelf nooit zo zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, Ster_Drager, InDoDoNnY

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 15:39 31 okt 2020 15:40 door Ster_Drager.
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #6415
Je moet tegenwoordig als voetbalclub toch echt wel een investeerder vinden !!!, investeren in een voetbalclub is hot en trending in de zakenwereld voor mensen met geld. Het levert hun ook geld op anders zouden ze het niet doen.

En als je het hebt over het stadion en eromheen dat zou geen probleem moeten zijn, kijk naar fortuna daar is het ook gelukt.
Daar lag ook niks om het stadion heen en dat stadion was toen ook van de gemeente.
Of kijk naar lommel idem dito.

En zolang MVV niet met een duidelijk statement naar buiten komt dat ze opzoek zijn naar een (betrouwbare) investeerder dan meld niemand zich inderdaad, behalve dan de ONbetrouwbare investeerders want die kloppen overal constant aan bij diverse clubs.

MVV is er niet naar op zoek en zo zakken we alleen maar verder het moeras in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 17:55
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #6416

Ster_Drager schreef : En zolang MVV niet met een duidelijk statement naar buiten komt dat ze opzoek zijn naar een (betrouwbare) investeerder dan meld niemand zich inderdaad, .


Bedoel je zo'n statement? m.limburger.nl/cnt/dmf20200114_00141980

Maar vraagje, denk je dat investeerders in De Limburger op zoek gaan naar clubs om te investeren? Dat gaat heel anders via connecties etc. Maar het statement is iig duidelijk gemaakt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 18:40
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV algemeen #6417
Ik vraag me af wie is verantwoordelijk van deze selectie? Wie weet hier meer van!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2020 20:59 31 okt 2020 20:59 door Ster_Drager.
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #6418
Ik zeg toch ook nergens dat ze het via de Limburger moeten doen, dat maak jij er weer van...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2020 09:45 03 nov 2020 09:48 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV algemeen #6419
De investeerder waar de roep om is van de meeste forumleden die gaan wij nooit vinden ( als je mij vraagt) Het MVV van nu met 2.5 miljoen omzet en het MVV wat we allemaal graag zien een stabiele eredivisie ( 12-14 miljoen) club daar zit minimaal 10 miljoen euro tussen , jaarlijks moeten er miljoenen bij om tot daar te komen en de voorbeelden voldoende waar het niet lukt. Fortuna staat weer onderaan te bungelen, Roda met Schroeff 20 miljoen lichter en spelen nog eerste divisie . VVV met 9 aandeelhouders komen niet boven de 9 miljoen omzet en ga zo maar door.

We zullen een ander rieeel beeld moeten gaan schetsen en alleen daar waar sterke punten zitten gaan inzetten
Dat is mijn inziens een kennisclub worden, de UM volledig integreren in MVV Maastricht en van MVV een opleidingsclub maken en een club met de connecties naar het bedrijfsleven voor doorstroom nationaal ,internationaal en regionaal van studenten en werkgelegenheid en markten

Omdat te kunnen zal MVV Maastricht moeten gaan koppelen met de beschikbare verschilden netwerken( differentiatie ) die op zoek zijn naar een hoogwaardige inbreng van kennis en kwaliteit en afzet markten . Het eigen MVV netwerk is veel te klein om iets te bieden aan aan de huidige partners en bv UM . MVV Maastricht zal dus de deur moeten opzetten naar ieder fatsoenlijk netwerk in de regio als het gaat om het verbreden van het aanbod in een bepaalde branche en tevens de provincie genoten zoals VVV, Roda en Fortuna moeten gaan koppelen aan de BC MVV Maastricht . Het is goed voor het totale aanbod en het voetbal en je kunt nog steeds anders zijn . De netwerken hebben elkaar nodig en zullen elkaar gaan versterken
We zijn te kleinschalig en zullen onze afzet kanalen moeten vergroten dat doen we door een open karakter te gaan worden en tevens kennis en kwaliteit in te brengen door de koppeling met de UM .

Het is in mijn inziens de enige manier om de club te laten groeien tegen de stroom in en daar moet MVV Maastricht haar strategische ligging en positie voor gebruiken . MVV blijft een voetbalclub maar gaat op een ander vlak veel interessanter worden voor opleiding, business en o.a werkgelegenheid wanneer deze zaken worden opengesteld.
Daar hoort dan ook op termijn een nieuw stadion bij , immers de Geusselt voldoet niet aan meer aan de huidige standaarden voor deze missie .
De volgende gebruiker (s) zei dank u johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2020 13:10
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
MVV algemeen #6420
Hele mooie plannen en ideeën, maar MVV kan niet eens een shirtsponsor vinden, laten we dan maar zwijgen over een connectie proberen op te zetten met UM en andere Limburgse clubs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.422 seconden