MVV algemeen

27 jan 2021 08:41
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
MVV algemeen #6721

Kletswief schreef : Mooie aktie van de AngelSide! Ook van usse Frans!
Reclame op het nos en ook weer een mooi item van Wat is loos in Mestreech.
Chapeau!


Bij 't interview met Frans stond Frans met de tranen in de ogen voor de geweldige actie van de Angel-Side!! Hulde Hulde en nog eens Hulde!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2021 09:43 27 jan 2021 09:44 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #6722
Ik ga niet meer naar uitwedstrijden, zit ook niet meer bij de harde kern etc (vroeger wel) maar ik wist niet dat ondanks de slechte resultaten, de Angel-Side nog steeds zo'n grote georganiseerde groep was. Mooi om te zien, en zeker als ik zie dat de media nu ook positieve kant aan de Angel-Side benoemd. Hulde voor deze Maastrichtse militie!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2021 17:13 27 jan 2021 17:14 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
MVV algemeen #6723

Schapendonk schreef : Ik ga niet meer naar uitwedstrijden, zit ook niet meer bij de harde kern etc (vroeger wel) maar ik wist niet dat ondanks de slechte resultaten, de Angel-Side nog steeds zo'n grote georganiseerde groep was. Mooi om te zien, en zeker als ik zie dat de media nu ook positieve kant aan de Angel-Side benoemd. Hulde voor deze Maastrichtse militie!!


Ach Super Ceesie, velen gaan al heel lang niet meer uit...zitten niet meer bij de harde kern... maar geen van ons allen zijn mooi weer supporters...
maar blijven diehards die door dik en dun achter us MVV-ke blijven staan en nao uzzen tempel blieve koume !
Wat het resultaat ook is, hoe vol de gifbeker is of wat dan ook: red & white till the day we die.

Of Opa, Pinobel, Roeibaank, Aajt Wief en noem die aw buule allemaal en de daarop volgende generaties sinds de jaren 70 maar op. Daarom zijn we niet alleen gruuts op die gasten van nu, maar genieten we zeer dat de fakkel zo mooi overgenomen is en vind ik zelfs verbeterd is.

Was het al 10-15 jaar geleden begonnen met o.a. de prachtige spandoeken, is het nu met de haw pin, sinterklaos en Keerst aksies en nu weer met het afgeven van een signaal aan alle mismieters dat je vaan us Mestreech aof mos blieve !
Ja ze doen het anders, kunnen niet meer zo vrij en vrolijk zoals wij rondreizen (hetgeen ook zijn nadelen had) en we zijn het niet altijn met elkaar eens, maar het zijn ook andere tijden waarop wel gezegd moet worden dat ze manjefiek er op anticiperen! Das pas ech SJIEK EN SJOEN !


Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2021 07:50
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 424
Meer
MVV algemeen #6724
Bron: DDL 28-01-2021

Harde kern die zorgt voor veiligheid, dat voelt vreemd

Trouwe voetbalsupporters staan op om hun stad te beschermen tegen relschoppers en plunderaars. Het gebaar wordt breed gewaardeerd, zoals in Maastricht, maar het heeft ook iets ongemakkelijks. „Wat als de Bandidos zich ermee hadden bemoeid?”
DOOR BENTI BANACH

De Facebookpagina van de Angel Side loopt over van de positieve reacties. ‘Trots op jullie!’ ‘Superbedankt!’ En: ‘Kunnen jullie ook even naar Rotterdam komen?’ Het is niet de eerste keer dat de MVV-fans hun maatschappelijke betrokkenheid tonen – denk aan de recente sinterklaas- en kerstcadeaus voor Maastrichtse kinderen in armoede. Maar de actie van dinsdag om de Maastrichtse binnenstad te beschermen tegen plunderaars is uniek vanwege de actuele crisis. En wat nieuw en opvallend is: hun aanwezigheid op het Vrijthof en de Markt gaf een, al dan niet misplaatst, gevoel van veiligheid; de zekerheid dat er die avond niets zou gebeuren. En dat voelt vreemd.

Volgens sociale media hadden relschoppers afgesproken rond 19 uur op de Markt huis te houden. Maar het bleef rustig. Komt dat door de Angel Side, waarvan een filmpje van de militante mars naar de binnenstad al snel door velen is gedeeld op sociale media? Of was het ook rustig gebleven zonder supportersdeelname?

„Hun optreden heeft denk ik aardig preventief gewerkt. Als twintig, dertig relschoppers de beelden van de honderden voetbalsupporters zien die uitstralen ‘dit is onze stad, dit laten we niet toe’, dan bedenken ze zich wel”, zegt socioloog Jaap Timmer van de Vrije Universiteit, onderzoeker naar geweld tegen politie. Hij noemt de actie voor herhaling vatbaar. „Ik vind het een prachtig signaal dat hun chauvinisme zich niet beperkt tot de club, maar ook afstraalt op de stad. Hier kunnen we als samenleving verder. Hier wordt aangegeven dat dit gaat om onze stad, onze ondernemers en onze winkels, waar wij klant zijn. Als mensen dat sentiment hebben, prima. Het mag zelfs breder. Maar het moet niet gewelddadig worden.”

Helpen

Met breder bedoelt Timmer dat voetbalsupporters ook hun buurjongen erop aanspreken als hij niet thuis was voor de avondklok. „Doe dat ook via buurten en scholen, haal de relschoppers uit de anonimiteit, zoals Opsporing Verzocht dat ook doet.”

Ook Nicolien Kop, lector criminaliteitsbeheersing aan de Politieacademie in Apeldoorn vindt dat burgers niet met de armen over elkaar hoeven te zitten. „Ik geloof erg in burgerparticipatie. Burgers kunnen de politie op verschillende manieren helpen en daar hoef je geen voetbalsupporter voor te zijn. Ouders kunnen hun verantwoordelijkheid nemen en hun kinderen aanspreken, docenten kunnen met leerlingen in gesprek dat dit absoluut niet stoer is. Ook sturen mensen filmpjes in en delen ze hun camerabeelden met de politie. Daar is de samenleving meer mee geholpen dan met een soort burgerwacht of knokploeg.”

Politie, politiek en wetenschappers gruwen van het beeld van voetbalsupporters die het recht in eigen hand nemen en zelf de orde handhaven. Want de politie heeft het monopolie op het gebruiken van geweld. En daar wordt niet aan getornd. „Eigenrichting staat haaks op onze wetten. Stel je voor dat de Bandidos of een andere outlaw motor gang zich ermee had bemoeid? Nee, dat kan echt niet”, zegt hoogleraar algemene rechtswetenschap Jan Brouwer van de Rijksuniversiteit Groningen. „Maar ondanks dat gaf het mij ook een goed gevoel.”

Voorbeeld

Hoe moeten we hiermee omgaan? „Natuurlijk voelt dit even ongemakkelijk, ook voor de politie”, zegt Jaap Timmer. „Maar dit is de samenleving. Het wijst ons erop dat supporters ook mensen zijn met sentimenten en dat onze beelden van hen vaak niet terecht zijn. En gemeenten kunnen dit gebruiken als een mooi voorbeeld van elkaar aanspreken en corrigeren, niet alleen in coronatijd. Want door het wegvallen van de verzuiling is er geen mechanisme meer van sociale controle en correctie. Als voetbalsupporters dat doen, prima. Maar wel in alle redelijkheid en binnen de wet.” Brouwer zou het mooi vinden als veel andere burgers zich bij de voetbalfans aansluiten. Hij gelooft niet dat het optreden van de Angel-Side aantoont dat we voor de handhaving afhankelijk zijn geworden van anderen dan de politie, ook al leek het erop dat de politie het maandagavond niet overal meteen aankon.

„Stel je voor dat we dit toelaten? Dan denken ze dat ze bij de eerstvolgende voetbalwedstrijd ook de orde kunnen handhaven. Maar je kunt er geen bezwaar tegen hebben als burgers ergens postvatten, zolang ze zich aan de avondklok houden. Het gebeurt vaker dat burgerwachten of buurtvaders voor veiligheid zorgen waar de politie dat niet kan. Maar dit was geen burgerwacht die de taak van de overheid overneemt. Dit was een erekwestie, ze waren in hun trots gekrenkt dat anderen hun stad wilden aanvallen.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2021 07:57
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 424
Meer
MVV algemeen #6725
Bron: DDL 28-01-2021
Waardering voor actie MVV-fans

Voetbalsupporters die hun stad beschermen tegen relschoppers. Het gebeurde dinsdagavond in onder meer Maastricht. Een mooi initiatief en prachtige pr-stunt, was de tendens op sociale media. Maar wat als er wél relschoppers waren komen opdagen?
DOOR ONZE VERSLAGGEVERS

Burgemeester Annemarie Penn-te Strake:

„Ik ben blij dat Maastricht gespaard is gebleven van rellen. Onze stad heeft laten zien dat dergelijke ongeregeldheden hier niet thuishoren. Of dat nu de oproepen op social media waren richting jongeren en hun ouders, de tips richting politie aangaande mogelijke ongeregeldheden of het signaal dat gisteravond in de binnenstad is afgegeven: chapeau. Laten we hopen dat het ook de komende dagen rustig blijft en dat de relschoppers inzien dat ze verkeerd bezig zijn. En specifiek wat dinsdagavond betreft: het is goed dat er een signaal is afgegeven richting relschoppers, en ook dat de avondklok is gerespecteerd. Maar als er echt ingegrepen moet worden, is dat wel voorbehouden aan de politie. Gelukkig is het dinsdag niet zo ver gekomen.”

Simone van de Wiel, woordvoerder politie-eenheid Limburg:

„De politie van Maastricht heeft de MVV-supporters woensdag via een bericht op de sociale media bedankt voor hun optreden. Ze zijn rustig gebleven, er zijn gelukkig geen rellen geweest, en ze zijn ook keurig weggegaan toen de politie daar rond half negen om vroeg. Maar laat duidelijk zijn dat het handhaven van de openbare orde een taak van de politie is en blijft. Onze agenten zijn daar ook voor opgeleid en weten hoe ze moeten handelen om een verdere escalatie te voorkomen. Het is niet de bedoeling dat burgers dat naar zich toe trekken. Mocht het misgaan, wat we uiteraard niet hopen, dan zal de politie ingrijpen. En daarbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende groepen.”

Woordvoerder MVV:

„Als club juichen wij deze geweldloze actie toe. Het is een voorbeeld voor de rest van Nederland. Niet alleen waken de supporters en andere Maastrichtenaren over hun mooie stad, ze geven ook aan de rest van Nederland een signaal dat het ook anders kan en moet. Niet voor niets zegt de politie GRUUTS te zien op de actie.

We hopen dat zich het Maastrichtse positieve initiatief als een domino-effect over Nederland zal verspreiden. Het waren treffende woorden van onze aanvoerder Luc Mares maandag die door deze actie van de Angel-Side duidelijk werd onderstreept: ‘Als je de straat op gaat om te demonstreren, doe je dat met je stem en niet met je vuisten’.

MVV werd overstelpt met complimenten over het initiatief vanuit de supportersgroep. Vanuit werkelijk het hele land stromen de mailtjes, telefoontjes binnen met de complimenten over de actie en de uitwerking ervan. Laten we met z’n allen het gezonde verstand blijven gebruiken en samen uit deze wereldwijde crisis komen. In Maastricht is een mooie stap in de goede richting gezet. Met dank aan de initiatiefnemers vanuit de Angel-Side.”

Winkelende oude dame op Plein 1992, die haar naam niet durft te noemen:

„Och meneer, het is toch verschrikkelijk wat er allemaal gebeurt. Gelukkig is hier niets kapot gemaakt. Voetbalsupporters? Nee, dat is ook niet goed. Och och, Ik houd mijn hart vast.”

Denise van Hoorn (23, student in Maastricht):

„Dat voetbalsupporters nu de stad gaan verdedigen tegen relschoppers is toch wel ironisch. Maar goed, het is rustig gebleven in Maastricht. Of dat door die supporters komt, weten we natuurlijk niet. Maar als het helpt, dan laat ze maar doen. Ik vraag me wel af wat er gebeurt wanneer er toch relschoppers op af komen. Wat gaan ze dan doen? Dat kan vreselijk uit de hand lopen.”

Hugo Collet (51, Maastrichtenaar):

„Fantastische actie. Ik hoop dat ze iedere avond komen. Dan durven die relschoppers niet hoor. ”

Maartje Gijsen (36, Maastrichtse):

„Ik ben blij dat het zo goed verlopen is. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ze zich aan de avondklok zouden houden. In andere steden zag je ook dat de rellen pas na 21.00 uur begonnen. Die supporters zijn zelf ook geen lieverdjes. Maar ik begrijp dat ze netjes naar huis gegaan zijn toen de politie dat vroeg. Dan is het natuurlijk hartstikke goed. Alleen doe je niets. Zij zijn georganiseerd. Als er van die supportersgroep een afschrikkende werking uit gaat, dan laat ze vooral komen.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2021 10:03 28 jan 2021 10:10 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #6726
Misschien een beetje ongepast dit, maar wellicht dat Ward Vleugels weer kan terug instappen, nu hij ziet dat er ook positieve kanten is aan de harde kern. Het is, dacht ik de rede waarom MVV dit jaar met 7 ton budget zat? En hij is in zijn hart toch een groot MVV-supporter? En anders trekt deze positieve berichten misschien andere potentiële investeerder(s)! Wie wil er nou niet gelinkt zijn aan deze club mijn zijn geweldige supporters.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Kletswief, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2021 11:28
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 513
Meer
MVV algemeen #6727
Missjien tot Penn es daank MVV aon un nuij stadion kin helpe, I have a dream....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2021 09:00
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 513
Meer
MVV algemeen #6728
Vandaog in de Leugeneer : Elsen en Kalezic zitte neet op ein lijn! Laot miech dat noe gaaroets neet verwoondere.
Kalezic heet genoog ervaring um te zien tot Elsen neet capabel genoog is um veuroet te koume

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2021 09:24
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 611
Meer
MVV algemeen #6729
Veur de lui die de gezet neet höbbe, zows diech et ganse artikel kinne plaotse?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2021 09:33
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #6730
Ik zie geen artikel in de krant, wel een filmpje van 'komt dat schot' op de website van de Limburger getiteld 'Kalezic en elsen niet op een lijn'. Ik weiger echter dat stukje riooljournalistiek te kijken van een amateur hardloper die nu denkt alle verstand van voetbal te hebben, en er zichtbaar plezier in heeft zo veel mogelijk negatief nieuws te verpsreiden via dat vodje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2021 09:48
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #6731
Dat stukje gaat nergens over, wordt alleen weer gesproken over het feit dat Kalezic 7 ton voor spelers had verwacht, maar uiteindelijk maar de helft heeft gekregen. Dus deze chef sport weet 'nieuws' uit augustus 2020 te melden, chapeau!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2021 16:32
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1004
Meer
MVV algemeen #6732
Zo, wat zullen sommige dronken van geluk worden. Het staat er niet expliciet benoemd en is ook een flinke lap tekst, maar het moraal van het verhaal is dat Elsen geen technisch directeur meer is bij MVV. De transferperiode verloopt maandag waarna hij voor de jeugdafdeling de lijnen gaat uitzetten.

Alle namen (Penders, Usta én Elsen) zijn hierdoor niet meer in hun functie actief zoals voorheen. Nou, ik ga mijn plekje al op de markt reserveren. Kan niet anders dan goed gaan, toch ?

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2021 19:19
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV algemeen #6733
De berichten over de nieuwe organisatie van MVV en de positie van Ron Elsen zijn verplaatst naar de nieuwe rubriek ‘Organisatie MVV’.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, De Zwarte Vogel, Jack Luijten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2021 18:21 01 feb 2021 18:37 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV algemeen #6734
Nog steeds geen nieuws meer vernomen over het mislopen van ruim 2 ton door de NOW-regeling te laat of verkeerd aan te vragen(?)
Ik zie net dat MVV nu wel in het overzicht staat van het UWV, bij betaalde voorschotten. Maar de aanvraag is nog steeds afgewezen?
In het overzicht zie je trouwens ook dat het een club als VV Scharn wel is gelukt om de NOW regeling aan te vragen, net als bv de buren van Grand Cafe de Geusselt. www.uwv.nl/overuwv/Images/openbaar-regis...vraagperiode-now.pdf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2021 11:19
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1004
Meer
MVV algemeen #6735
Weet niet zo goed waar ik het precies moet neerzetten (corrigeer me als het ergens anders moet). MVV kondigt vandaag een telecomdeal aan met CM.nl. Volgens mij zijn zij (of geweest) de hoofdsponsor van NAC.

Aan de ene zijde vind ik dit wel grappig. Napoleon die eerst vol overgave zijn baanbrekende telecomdeal die MVV tonnen (lees MILJOENEN) ging opbrengen. MVV is niet met hem in zee gegaan om vervolgens wel een deal te sluiten met een ander bedrijf? De reden? Ik als ''niet volger'' van Napoleon denk natuurlijk dat deze deal beter is en de deal van Napoleon wellicht onvoldoende opleverde vanuit het oogpunt van MVV. De ''wel Napoleon volgers'' zien dit natuurlijk als een dikke vinger richting Napoleon. Over een ding zijn beide ''kampen'' het eens ; alleen het beste is goed genoeg voor onze schitterende club.

Overigens zijn wel twee dingen die Napoleon opperde gebeurd; Ron Elsen is weg als TD (wellicht alleenheerser Kalezic aan het roer nu?) en MVV sluit een telecom deal! Hoe toevallig...

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 1.112 seconden