MVV algemeen

16 aug 2022 12:11 16 aug 2022 12:15 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
MVV algemeen #7651
MVV lijkt wederom een primeur te hebben , voor de eerst in de geschiedenis een hoofdsponsor te presenteren ( met een commerciele inslag) zonder dat er 1 euro is of wordt betaald . Dat is wel uniek !!

Het is natuurlijk een light versie van wat PSV doet , alleen daar waren al bestaande partijen als Jumbo, VDL , Philips , ASML etc al partner van de club en die hebben het concept verder uitgerold en die werden ook direct gepresenteerd bij dat concept .

Maar goed wij hebben dus een light versie gepresenteerd gister Maastricht Region zonder dus dat er echt bedrijven al meedoen , dat is best apart vind ik !
Doel is om bv 10 partijen van 100.000 binnen te halen en dus zo ipv 100.000 hoofdsponsorschap , dus 1.000.000 binnen te halen
Te gek als het zou lukken toch ?

Maar hoe rieel is het eigenlijk , daarbij MVV ziet een voor zich zelf een belangrijke rol als spin in het web , dat schrijven ze , de olie tussen de wielen !
De vraag is nu dus met wat ga je bedrijven overtuigen om in te stappen , je zou eigenlijk verwachten dat er een landingspagina zou zijn waarin het concept heel duidelijk omschreven staat , zodat iedereen die MVV een warm hart toe draagt het kan begrijpen en in zijn of haar netwerk kan laten landen .
Maar dit alles is er( nog) niet , dus meer dan een persbericht kom ik niet

Hoe voelt een beetje als een ondernemer die zijn winkel opent en roept dat hij er is , maar waarom je bij die ondernemer moet kopen verteld hij er niet bij , laat staan wat hij verkoopt.

Het voelt een beetje als een gok, een hoofdsponsor bij MVV betaalt normaal max 125K per jaar, Ze hebben 735.000 van die Amerikanen gekregen laten we 100.000 reserveren voor die post , lukt het niet dan spreken we dat geld aan .

Wat er bij MVV veel gebeurd is vooral speculeren ipv ondernemen maar ja dan moet je met die 735.000 aandelen kopen in de AEX index

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 13:41
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1350
Meer
MVV algemeen #7652
Maastricht op het shirt is mooi. Al was het niet te lezen van afstand. Persbericht is klassieke gebakken lucht. Kan me niet voorstellem datde persvoorlichter dit een fijn bericht heeft gevonden. Maar als er met bedrijven gesproken wordt al dan is dat positief. Ook goed dat er gebruik gemaakt wordt van de kracht van Mestreech.
Ook ik had gegoogled op Maastricht Region en je komt inderdaad bij een expat centrum. Dat is amateuristisch. Er moet een site klaarstaan of gemaakt worden, geboost met google ads zodat je bovenaan komt in de zoekresultaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 13:48
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #7653

Hill28 schreef : Maastricht op het shirt is mooi. Al was het niet te lezen van afstand. Persbericht is klassieke gebakken lucht. Kan me niet voorstellem datde persvoorlichter dit een fijn bericht heeft gevonden. Maar als er met bedrijven gesproken wordt al dan is dat positief. Ook goed dat er gebruik gemaakt wordt van de kracht van Mestreech.
Ook ik had gegoogled op Maastricht Region en je komt inderdaad bij een expat centrum. Dat is amateuristisch. Er moet een site klaarstaan of gemaakt worden, geboost met google ads zodat je bovenaan komt in de zoekresultaten.


Dat ben ik helemaal met je eens.
Het lijkt inderdaad op een plan dat nog niet helemaal uitgewerkt is en vanwege de deadline eerste thuiswedstrijd maar alvast op het shirt gezet is.
Ook een website met minimaal 'coming soon' was al genoeg geweest.

Aan de andere kant zag ik dat er wel al een logo is, de dugouts al bekleed waren en de reclane op de boarding in orde was, dus laten we zeggen dat het glas halfvol was. Het is wel aan MVV om op korte termijn meer duidelijkheid te geven, want het persbericht zou hoog scoren op het WK Gebakken Lucht...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 13:52
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 561
Meer
MVV algemeen #7654
Volgens mij zijn ze ook nog bezig om meer bedrijven er aan toe te voegen, aangezien ik nog nergens de exacte bedrijven genoemd zien worden.

Vind het iniedergeval een goed plan.
Nu hopen dat het in de toekomst een leuk bedrag gaat opleveren voor MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2022 01:17 22 aug 2022 01:38 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 782
Meer
MVV algemeen #7655
Leuke column van Ivar Hoekstra in De Limburger van zaterdag 20 augustus 2022! (Zie: www.limburger.nl/cnt/dmf20220819_97768599 .) Hopelijk heeft André Rieu hem ook gelezen. De volgende zin uit zijn column is mij uit het hart gegrepen: "Het geeft aan hoe sterk de club nog leeft in een stad waarvan het stadsbestuur apetrots is op het Preuvenemint, Flikken Maastricht en André Rieu, maar Us MVV’ke negeert zoals pronkzieke ouders op familiedagen zwijgen over dat ene kind dat niet goed mee kan komen op school."

---

ANDRÉ RIEU HOEFT NIET EENS MET MILJOENEN TE STROOIEN, RECLAME MAKEN VOOR MVV IS AL GENOEG...

Ivar Hoekstra
Zaterdag 20 augustus 2022 om 07:30

Ik stond maandagavond te koken en dacht dat ESPN een topper uit een Zuid-Amerikaanse competitie live uitzond, zoveel kabaal kwam er uit mijn woonkamer. Nieuwsgierig geworden ging ik toch even kijken, maar het was MVV in een ontplofte De Geusselt.

Het is me al vaker opgevallen tijdens dat schakelprogramma van ESPN, als er in Maastricht wordt gescoord grijp ik naar mijn afstandsbediening omdat anders mijn tv-speaker naar de Filistijnen gaat. Ik vind het knap, na 22 jaar eerste divisie zou je denken dat het enthousiasme net zo groot zou zijn als voor een nieuw programma van Gordon, maar de MVV-aanhang blijft zijn spelers vol volume naar voren schreeuwen. Het geeft aan hoe sterk de club nog leeft in een stad waarvan het stadsbestuur apetrots is op het Preuvenemint, Flikken Maastricht en André Rieu, maar Us MVV’ke negeert zoals pronkzieke ouders op familiedagen zwijgen over dat ene kind dat niet goed mee kan komen op school.

Student

Toen ik eerstejaars student journalistiek was, werd ik door een docent naar De Geusselt gestuurd. Want het gebeurde in 1992 niet in De Kuip of in De Meer, het was MVV dat hot en happening was. Ik moest erachter komen waarom. Het geheime wapen bleek Sef Vergoossen te zijn die daar een schier onoverwinnelijk team had gesmeed met mannen als Twan Scheepers, Hans Visser, Erik Meijer, Reginald Thal en Roberto Lanckohr. Het team speelde in De Kuip Feyenoord van de mat met een list: superstrakke shirts waar zelfs notoire shirtjeshangers als Van Gobbel en Fraser geen vat op kregen. Briljant! Dat niemand daar eerder op was gekomen. Dat ‘ongrijpbare’ MVV werd toen zevende in de eredivisie en greep op een haar naast Europees voetbal. Ja, dat is lang geleden.

Zot

Maar het is toch van de zotte dat een club als Helmond Sport MVV qua ambities inmiddels al voorbij is gestreefd. De club die alleen zendtijd kreeg, omdat er vanaf een dak naast stadion De Braak altijd wat schorriemorrie op tuinstoelen gratis naar de wedstrijd loerde. In iedere samenvatting kwam dat shot terug: ‘Ha, ha, kijk daar zitten die dakhazen weer hoor, met een kratje Bavaria.’ Die club heeft MVV nu rechts ingehaald en wil met hulp van een geldschieter binnen drie jaar promoveren. MVV is al blij als het over drie jaar nog bestaat. Aan sportieve vergezichten waagt de club zich allang niet meer, omdat niemand bereid is de slapende reus wakker te kussen. Kom op, er moet toch iemand zijn in Maastricht die zich onsterfelijk wil maken bij de MVV-fans? Ik denk dan meteen aan André Rieu. De man die veel aan de voetballerij te danken heeft, want het was zijn optreden in de rust van Ajax - Bayern München waarmee hij ooit doorbrak.

Reclame

André hoeft van mij niet eens met miljoenen te strooien, reclame maken is al genoeg. Tijdens zijn Vrijthof-optredens zegt André altijd hoe trots hij is op Maastricht, hij hoeft maar één keer MVV te noemen en de club heeft er in één klap dertig miljoen fans van de Fiji-eilanden tot Timboektoe bij. Een goudmijn voor de shirtverkoop. Oh ja André, mocht er op je kasteelzolder nog een oude Stradivarius stof liggen te happen, schenk die dan aan MVV. Kan Verberne al een eredivisiewaardige selectie mee samenstellen. Voor mijn part komt zelfs de naam van André terug in de clubnaam: MVDRÉ. Als dat betekent dat heel Maastricht weer trots op de club kan worden, is dat een te billijken offer. In juli niet vijftien keer André op ’t Vrijthof maar vijftien keer in De Geusselt. En voor iedere thuiswedstrijd het Maastrichts volkslied met Beppie en André. Daar heb ik best een kapotte tv-speaker voor over. 


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, ASR, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2022 10:17
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
MVV algemeen #7656
MVV heeft de Verberne-factor; duidelijkheid en menselijkheid van de trainer leiden tot geloof en een onbreekbare teamgeest


Maastricht - MVV verraste vorige week vriend en vijand door zowel NAC als ADO Den Haag te verslaan. Dat gebeurde ook nog eens met frivool voetbal, dat al jaren niet meer te zien was in De Geusselt. Trainer Maurice Verberne kan als dé succesfactor worden aangewezen.
Emil Visser
Gisteren om 15:30

In het voetbal is het altijd riskant om iemand snel op het schild te hijsen. Twee weken verder kan de wereld er na een paar stevige nederlagen compleet anders uitzien. Maar er is onmiskenbaar iets aan de hand bij MVV, dat met overwinningen tegen NAC en ADO Den Haag iedereen verraste. Zelfs voorzitter Marcel Jöris was na de eerste wedstrijd met stomheid geslagen. „Dit had ik nooit verwacht”, zo zei hij in de businessclub na de overwinning tegen NAC. De ploeg met waarschijnlijk het laagste budget in het betaalde voetbal, speelde met flair en durf. Het spelplezier spatte van de Maastrichtse formatie af.

Lees ook: MVV wint na droomstart van ADO Den Haag waar alleen spits Thomas Verheydt al vijf ton verdient

Het verschil met vorig seizoen, waarin MVV-spelers regelmatig als angstige pupillen aan de kant werden gezet, is treffend. De nieuwe hoofdtrainer Maurice Verberne heeft overduidelijk de juiste snaar geraakt in zijn selectie. Eind vorig seizoen, toen hij het stokje van de ontslagen Klaas Wels overnam, merkte iedereen al een positieve wind in De Geusselt. Nu blijkt dat het geen toeval is dat de resultaten verbeterden.

Perfecte voorbeeld
Hij zal het nooit zo hardop zeggen, maar Verberne heeft afgelopen seizoen natuurlijk het perfecte voorbeeld gezien van hoe het niet moet in Maastricht. Onder het bewind van Wels zag hij als assistent hoe de teamgeest binnen de spelersgroep met de week meer afbrokkelde.

Hoe harder Wels met de zweep klapte en hoe hoger hij de lat legde, hoe slechter het ging met de Maastrichtenaren. Roepend en tierend tijdens de trainingen probeerde hij de spelers in het gareel te krijgen. Zijn keiharde woorden dreunden lang door in de hoofden van de spelers. Het gebrek aan persoonlijke aandacht zorgde voor twijfel bij de jonge voetballers. Het voelde voor hen alsof ze er alleen voorstonden en aan hun lot werden overgelaten.

Spelers afblaffen en plein public, de zweep erover of de lat te hoog leggen. Het zijn methoden die kúnnen werken, maar ook vaak een averechts effect hebben. Zeker bij een groep met weinig zelfvertrouwen kan het juist krampachtigheid en angst in de hand werken.

Verschoven focus
De vorige MVV-trainers, zoals Klaas Wels en Darije Kalezic, benadrukten vaak wat er niet goed ging en waar spelers de fout in gingen. Verberne heeft die focus verschoven. Als het fout gaat, kijkt de MVV-trainer als eerste naar zichzelf en de trainersstaf. Op die manier probeert hij de druk weg te houden bij zijn spelersgroep.

Geschreeuw op het trainingsveld is inmiddels een echo uit het verleden. Verberne maakt zichzelf op de juiste momenten onderdeel van de groep. Tijdens de trainingen pakt hij zelf een hesje en doet gerust mee met een positiespel. Wanneer hij een speler iets wil uitleggen, hoeven niet alle aanwezigen in het stadion dat te horen tijdens een donderpreek. Hij pakt deze speler apart en bespreekt de aandachtspunten op een rustige manier. Het is duidelijk zichtbaar dat de spelers nu een stapje meer zetten dan een jaar geleden.

Samen
Tegelijkertijd weet Verberne wanneer hij zijn manschappen los moet laten. Na een gewonnen wedstrijd in De Geusselt laat hij zijn spelers feestvieren voor de fans en doet hij zelf een stapje naar achteren. Wel dirigeert hij dan de reservespelers en de geblesseerden in de richting van het feestgedruis. Ook zij moeten zich onderdeel van het succes voelen. Verliezen doe je samen, winnen doe je samen. Hij zegt het niet alleen, maar handelt er ook naar.

Lees ook: MVV-coach Maurice Verberne: ‘Af en toe zit ik in de auto en praat ik tegen mijn overleden vader: Pap, zo slecht heb ik het toch niet gedaan’

Kortom, Verberne communiceert normaal met zijn spelers. Eigenlijk zoals gewone mensen dat in het dagelijks leven ook doen. Datzelfde is te zien als hij naar buiten treedt. In de media gebruikt hij amper wollige taal of clichés en hij laat er geen onnavolgbare analyses op los.

Statistieken sinds Maurice Verberne het stokje overnam bij MVV
9 wedstrijden

5 gewonnen

2 gelijk

2 verloren

16 doelpunten voor

13 doelpunten tegen

Afwisseling
Voor een groot deel is de opleving van MVV dan ook toe te schrijven aan de Verberne-factor. Ook traint hij wezenlijk anders dan zijn voorganger. Onder Wels werden spelers afgebeuld met sessies van vaak meer dan twee, soms drie uur. Bovendien was er bijzonder weinig variatie in de trainingen. Dezelfde oefeningen kwamen tot in den treuren terug. Nu is de afwisseling op het trainingsveld stukken groter, met meer spelvreugde als gevolg.

In de negen wedstrijden die Verberne voor de groep stond, behaalde hij 17 punten. Het zijn slechts negen wedstrijden, maar een gemiddeld aantal van 1,89 punt per wedstrijd is zonder meer een prima score, zeker voor MVV.


© Ermindo Armino

Tegelijkertijd is er ook het besef dat deze cijfers snel kunnen kelderen. De twee overwinningen tegen grote ploegen NAC en ADO smaken naar meer, maar er wordt nog geen halleluja geroepen in Maastricht. Over twee weken, als de wedstrijden tegen Heracles en Roda JC zijn gespeeld, kan de wereld er heel anders uitzien. Het is afwachten hoe Verberne zijn selectie op de rails kan houden als er tegenslagen opduiken. Dat hij MVV überhaupt weer aan de praat heeft gekregen en de fans in De Geusselt weer kunnen genieten van een ploeg met flair, is al een prestatie van formaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2022 13:35
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 466
Meer
MVV algemeen #7657

Mr Sjaan schreef :

Hill28 schreef : Ooit werkte ik een tijdje voor een groot adviesbureau. Ook daar was allerlei ‘kennis en expertise’ en als je dan ging doorvragen, dan kwam er zelden iets van begrijpelijke taal, concrete ideeën of laat staan iets bruikbaars uit. Het ‘gebakken-lucht’ verschijnsel. De communicatie adviseur werd er destijds ook gek van. Hoe vager de plannen, hoe duurder en ondoorgrondelijker het taalgebruik van de ‘experts’. Dat adviesbureau is inmiddels failliet, laten we hopen dat WSH het beter zal doen.

Concreet van mijn kant dan:
- “voordat Noor binnenwam was het een zooitje, nu is het allemaal geweldig.” Dat lijkt een beetje de bottomline van zijn betoog. Logisch dat Noor de spaarzame verbeteringen opnoemt. En een geluidsinstallatie en schone stoeltjes zijn natuurlijk welkome verbeteringen. En dat Van Marwijk zich aan MVV heeft verbonden, dat vind ik heel waardevol.

Maar ik vind dat Noor veel te hoog van de toren blaast als hij nu schrijft dat het allemaal ‘rommelde en rammelde’ en dat nu onder hem het fundament van MVV is verstevigd.

Sportief is het dramatisch, onder Noor zijn we zo n 50% van de seizoenskaarthouders kwijtgeraakt, schulden zijn flink opgelopen, veel is uitbesteed en er is juist kennis verloren gegaan door vele vertrekkende medewerkers. Veel vrijwilligers, waaronder (bijna gratis) stewards, zijn vertrokken door toedoen van MVV naar wat ik van die mensen zelf hoor. Vervangen door dure en incapabele veiligheidsbedrijven.

Supporters, vrijwilligers en sponsoren zijn toch het fundament onder je club. Als je dan de helft van je bezoekende supporters kwijtraakt, vrijwilligers kwijtraakt en geen extra sponsors vindt, hoe kan het fundament dan verstevigd zijn..?

Persoonlijk had ik ook meer met de trend ‘minder managers en meer geld naar de spelersgroep’. Onder dat beleid, met Elsen destijds in een dubbelfunctie, deden we mee om de prijzen. Nu hebben we een aparte dure fulltime technisch directeur, accountmanagers, Elsen die duurbetaald de jeugd regelt, (zijn capaciteit wordt minder optimaal benut), Noor die zelf naar verluid een ton opstrijkt voor zijn ‘prestaties’. Dan zou ik me inderdaad ook zo stil mogelijk houden. Heeft het allemaal al veel extra sponsoren opgeleverd en goede spelers? Hebben we al een shirtsponsor?

Het spijt me zeer ik wil geen Bonaparte zijn, maar dit stuk van Noor vroeg om repliek.


Tsja Hill, ik ben het volledig met je eens, dit is een stukje op de borst klopperij van Eric Noor. Hoe kut was het allemaal ( en dat was het ook in vele opzichten) voordat de wonderdokter uit Eindhoven kwam en hoe geweldig staan we er nu voor. Ook ik heb dit soort lieden in het verre maar ook recente verleden van dichtbij meegemaakt.
Kleine verbeteringen of stapjes worden geweldig opgeblazen en mislukkingen of andere negatieve zaken worden onder het tapijt geveegd. Nadat deze leden vertrokken zijn blijkt meestal pas hoezeer ze de zaken mooier hebben voorgespiegeld dan wel verzwegen.

Om maar eens een paar zaken te noemen:
- nooit (ja daar is ie weer) het boetekleed aangetrokken ( laat staan excuses aangeboden) voor het niet tijdig aanvragen van €250.000,- NOW geld. Dat is toch ook onder zijn leiding gebeurd, waarom heeft hij dit nooit benoemd?
- hij schrijft dat het aantal sponsoren licht is afgenomen, maar hoe zit het met de totale sponsorinkomsten?
- over een bijna halvering van het aantal seizoenkaarthouders rept hij met geen woord
- ook het ontbreken van een shirtsponsor blijft onbesproken
- leveranciers en sponsoren heten tegenwoordig (business)partners
- het hele visiedocument heb ik voor mijn vakantie nog eens doorgenomen, het is en blijft een warrig en onduidelijk stuk
- we hebben met Telstar het laagste spelersbudget van de KKD, dat is toch om je kapot te schamen
- de deal met de Amerikanen begrijp ik nog steeds niet, ik heb geprobeerd zoveel mogelijk over deze club te weten gekomen via internet maar ik begrijp nog steeds niet wat zij voor ons gaan betekenen en omgekeerd. Mij bekruipt het gevoel dat deze zet uit pure armoede gedaan is. Onder leiding van Eric Noor zijn nieuwe schulden ontstaan en vanaf oktober aanstaande dienen de eerste aflossingen plaats te vinden. Waarschijnlijk was dit een mission impossible geweest zonder het geld uit de VS. Een bijkomend nadeel is dat door deze zet de deur voor een andere mogelijke investeerder (met wellicht veel betere vooruitzichten) zo goed als dichtgegooid is.

Al met al maak ik mij heel veel zorgen om onze club, ik heb geen inzicht in het cijfermateriaal maar het zou mij niet verbazen als we gedurende het seizoen weer in de financiële problemen komen. Helaas kan het voldoen van rekeningen en schulden niet uitbesteed worden.

Ik hoop dat ik geen gelijk ga krijgen en dat MVV het financieel en sportief voor de wind zal gaan. De tijd zal het leren.


Ik ben het nog steeds niet eens met het gevoerde beleid (en ik heb er ook geen vertrouwen in) maar het enthousiasme van deze (beperkte) groep en bovenal de onverwachte coachkwaliteiten van Maurice Verberne hebben er voor gezorgd dat ik mijn woord heb gebroken.

Zojuist heb ik mijn seizoenkaart verlengd........................... En ja, ik heb jullie gemist want een wedstrijd beleef je nergens zoals in het stadion.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Frank Salemans, Ben Salemans, Roei baank, Anna D., opadiehard, Boschpoort, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, bokkesprongen en3 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2022 16:15
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
MVV algemeen #7658
Ik hoop dat je ook in zo een warm bad terecht komt als wij de laatste twee wedstrijden…..het klinkt op dit moment als dat liedje van Andre hazes Sr….droomland…..mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mr Sjaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2022 09:03
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV algemeen #7659
Met het sluiten van de transferwindow in Nederland, ervaar ik zelf dat er toch wel iets fundamenteel veranderd is bij MVV.

Normaal was ik de afgelopen jaren op 31 augustus uiterst nerveus. Elk uur van de dag berichten volgend of er nog broodnodige nieuwe spelers, al dan niet met een krasje, aangetrokken zouden worden. En bang voor vertrek van sterkhouders.

Die nervositeit was gisteren aanzienlijk minder. We hebben immers al een aardig voetballende selectie. Alleen zou Waem, Blummel of Alberg kunnen vertrekken.

We hebben al zeven punten ondanks een heel pittig startprogramma. Dat is geen garantie dat er dit seizoen ook niet onverwachte nederlagen aankomen. Maar het lijkt structureel beter te gaan sinds Verberne c.s. het roer van Wels hebben overgenomen. En o.a. de bekritiseerde aanwinsten van Ronny van Geneugten wel degelijk blijken te kunnen voetballen.

Wat zo'n (voor vriend en vijand onverwacht) goede start voor een verschil uitmaakt! Dit zou toch echt meer sponsoren moeten trekken. Met dit MVV zouden zich toch meer sponsoren kunnen vereenzelvigen dan het MVV van de afgelopen jaren. Fris voetbal met zelfvertrouwen. Laot goon, laot goon!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2022 11:45
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
MVV algemeen #7660
MVV verklaart ‘Maastricht Region’ met 4 miljoen inwoners tot commercieel jachtgebied

MVV heeft de euregio, met 4 miljoen inwoners, tot commercieel jachtgebied verklaard. De voetbalclub denkt veel groter dan de eigen stad, met een Amerikaanse investeerder en ‘Maastricht

‘Maastricht Region’ is de ideale naam om Zuid-Limburg in het buitenland te promoten. Daar kennen ze immers het ‘Het Verdrag’ en André Rieu. Van die gouden uitstraling mogen Sittard-Geleen, het Heuvelland en Parkstad meeprofiteren.
Wie maastrichtregion.com intikt, komt terecht bij een aanzienlijk minder sexy klinkende naam: de site van de stichting Economische Samenwerking Zuid-Limburg (ESZL). Via dit vehikel werken al sinds 2013 diverse gemeenten, bedrijven en het onderwijs samen. Een coöperatie die moeizamer verloopt dan wenselijk is. Recent startten ze een 25-koppige denktank, om Zuid-Limburg eindelijk op te stuwen richting een soort… Brainport Eindhoven.

Laat voetbalclub MVV nou precies hetzelfde beogen. Eind juni kwam de club voor 24 procent in handen van World Soccer Holdings (WSH). Deze partij betaalt 735.000 euro voor de aandelen, mede vanwege het internationale karakter van Maastricht. Op sponsorgebied wil de club dan ook zijn ‘puur Maastrichtse’ imago van zich afschudden.

Sinds dit seizoen prijkt bij de spelers ‘Maastricht Region’ op de borst. Geen echte hoofdsponsor, maar een netwerk waar bedrijven en instanties bij kunnen aansluiten. De club ziet dit als ‘business-katalysator’. „Door deze krachtenbundeling zijn we in ‘Maastricht Region’ interessant voor vele partijen die internationaal denken, willen werken en zich willen versterken.”
Het project is gloednieuw en dus nog in opbouw. Over hoeveel partijen zich op dit moment hebben aangesloten bij Maastricht Region, wil MVV pas ‘in een volgende fase, in overleg met de betrokken partijen’ iets meedelen. Interessanter is hoe de club de Maastricht Region definieert. Het gaat verder dan de buitenwijken en direct omringende gemeenten.
MVV ziet de Maastricht Region als ‘Zuid-Limburg (600.000 inwoners) plus de Euregio Maas Rijn (4 miljoen inwoners)’. Het is bijzonder ambitieus voor een club van het tweede niveau om zich te spiegelen aan het grote Eindhoven met zijn Brainport en PSV. Datzelfde geldt voor het vissen in de vijver van clubs als Standard Luik, Racing Genk, Fortuna Sittard, Roda JC en Alemannia Aken. Maar ambitie is zeker niet verboden.
Nog los van mogelijke regionale gevoeligheden, exact dezelfde naam gebruiken kan lastig liggen. Heeft MVV zijn initiatief vooraf afgestemd met ESZL? Daar lijkt het niet op, want die stichting laat weten: „We zijn in overleg met MVV om te bekijken waar we de samenwerking kunnen opzoeken.” Een groot punt wil ESZL er niet van maken, de term Maastricht Region is sowieso vrij te gebruiken en de stichting gebruikt vooral eszl.nl in haar uitingen.
Bovendien: mocht de site maastrichtregion.com voortaan extra clicks opleveren, dan profiteert daar waarschijnlijk vooral ESZL van, dat ook maastrichtregion.nl beheert. Dus klinkt het
opgeruimd: ‘We staan positief tegenover initiatieven die proberen de regio actief te promoten’. Ook als het een van de onderling concurrerende Zuid-Limburgse voetbalclubs betreft.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2022 12:08
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
MVV algemeen #7661
Een paar weken geleden werd er vol trots en bombarie op sociale media gecommuniceerd dat we een nieuwe hoofdsponsor hadden. Vooralsnog blijkt het -weer- een lege huls van Erik Noor om het gebrek aan een echte sponsor (met geld) te verdoezelen.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2022 12:36
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 546
Meer
MVV algemeen #7662

Sjotelsplak schreef : Een paar weken geleden werd er vol trots en bombarie op sociale media gecommuniceerd dat we een nieuwe hoofdsponsor hadden. Vooralsnog blijkt het -weer- een lege huls van Erik Noor om het gebrek aan een echte sponsor (met geld) te verdoezelen.


Bij de presentatie van de hoofdsponsor is gecommuniceerd dat zich ongeveer 11 bedrijven hier al aan gecommitteerd hadden of in gesprek mee waren. Buiten dat lijkt het, met de nadruk op lijkt een project en input van WSH te zijn. Het valt namelijk onder de expertise van Bob. Verder wordt het uitmelken van het Noor bashen heel ongemakkelijk en zielig te worden. Nu wachten tot ze weer verliezen. Heeft het wat meer cachet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2022 13:02 01 sept 2022 13:11 door ErikOranje.
ErikOranje
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 29
Meer
MVV algemeen #7663

webmastersfm schreef :

Sjotelsplak schreef : Een paar weken geleden werd er vol trots en bombarie op sociale media gecommuniceerd dat we een nieuwe hoofdsponsor hadden. Vooralsnog blijkt het -weer- een lege huls van Erik Noor om het gebrek aan een echte sponsor (met geld) te verdoezelen.


Bij de presentatie van de hoofdsponsor is gecommuniceerd dat zich ongeveer 11 bedrijven hier al aan gecommitteerd hadden of in gesprek mee waren. Buiten dat lijkt het, met de nadruk op lijkt een project en input van WSH te zijn. Het valt namelijk onder de expertise van Bob. Verder wordt het uitmelken van het Noor bashen heel ongemakkelijk en zielig te worden. Nu wachten tot ze weer verliezen. Heeft het wat meer cachet.


Het doel is (was) om 11 bedrijven te vinden die zich aan dit project committeren.
De realiteit is dat het op dit moment gewoon een kreet is die MVV gebruikt waar nog geen partner zich bij heeft aangesloten.

Erik Noor wilt kijken of onder dit motto het mogelijk is een gelijk model te creëren als dat van PSV (Brainport). Ik denk dat dat zeer ambitieus is om bedrijven te zoeken die substantiële gelden willen bijdragen aan dit motto. We hebben in het verleden gezien hoe lastig het is om een shirt-sponsor te zoeken voor 100K die met zijn bedrijf voorop komt.

Ik hoop dat het hem lukt, maar op dit moment is het niet meer dan een idee als shirtsponsor met 0 euro inkomsten. Iets is beter dan niets op de borst.... zullen we maar zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2022 21:36
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV algemeen #7664
Iemand eigenlijk al opgevallen dat het logo van Maastricht region verdacht veel lijkt op het logo van Friesland Campiña...

Ik snap het idee van de ster als link naar Maastricht in het logo maar toen ik laast een vrachtwagen van Friesland Campiña zag langsrijden had ik even een flashback.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2022 13:43
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
MVV algemeen #7665
www.ad.nl/offside/mvv-grapt-tijdens-what...ng-haaland~a6229251/

het MVV twitter account haalt de natinale kranten weer eens. :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.401 seconden