MVV algemeen

31 jan 2023 11:09
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
MVV algemeen #7771
Wat mij betreft niet erg dat hij gaat, maar net zoals met spelers en trainers is eigenlijk de voornaamste vraag: wat krijg je er voor terug? Verheydt werd vervangen door Ogunjimi, Wels door Verberne. Het kwartje kan twee kanten op. Erg benieuwd.

Ik verwacht dat, hoe gepolariseerd de meningen nu ook zijn, over een paar jaar niemand ooit nog aan Noor terugdenkt. Een voetnoot in onze historie - en dat is op zich prima voor een algemeen directeur.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2023 09:48
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
MVV algemeen #7772
Waarom kan de Maastrichtse ploeg sinds de WK-pauze niet meer winnen?

Maastricht - Sinds de WK-break is MVV geen schim meer van zichzelf. Er werd sinds november niet meer gewonnen, met als gevolg een vrije val op de ranglijst. Wat zijn de redenen voor het verval in Maastricht?

Eventjes stond MVV zelfs op de tweede plaats in de eerste divisie. Maar inmiddels is duidelijk dat de Maastrichtenaren de opmerkelijk goede eerste seizoenshelft geen vervolg hebben kunnen geven. De surprise van de eerste maanden is inmiddels de slechtst presterende ploeg van de laatste zes wedstrijden. Hoe kan dit?

De wet van de remmende voorsprong
Er zijn meerdere redenen voor de terugval. Maar eerst moeten we kijken waarom de ploeg van Maurice Verberne het aanvankelijk zo goed deed.

Een van de verklaringen waarom de club direct meedraaide in de top is dat de spelersgroep na de zomerstop grotendeels intact is gebleven. Verberne, die de Maastrichtenaren liet opleven na het ontslag van Klaas Wels, zag bijna niemand vertrekken en hoefde met de huurlingen Jarne Steuckers en Rein Van Helden slechts twee spelers in te passen. De groep was al op elkaar ingespeeld en het klikte onderling bovendien uitstekend. Het heerlijke ritme waarin MVV boven zichzelf uitsteeg, werd bruusk onderbroken door de twee WK-breaks van drie weken.

De meeste andere ploegen hadden in de zomer te maken met vele mutaties. Maar inmiddels zijn die teams ook op elkaar ingespeeld. De ‘voorsprong’ die MVV had, is de ploeg nu dus kwijt.

De druk
Maar er is meer. Door het voordeel van een op elkaar ingespeeld team kwam MVV in de top van de ranglijst terecht. En de jonge, onervaren ploeg kreeg ineens te maken met media-aandacht, complimenten van alle kanten, een goed gevuld stadion en een flink toegenomen verwachtingspatroon. In de eerste vijftien wedstrijden kon MVV vrijuit voetballen. Niemand verwachtte iets van de club met het laagste spelersbudget. Maar nu staat er veel meer druk op de selectie en is het maar de vraag hoe een stel jonkies -die dit voor het eerst meemaakt- dat verteert. Het is logisch dat spelers die onder een vergrootglas liggen eerder fouten maken of verstijfd op het veld staan als het nét eventjes niet lekker loopt. Met als gevolg dat er nóg meer druk op de ploeg komt te staan.

De tegenstanders
Na de succesvolle eerste seizoenshelft werd niet alleen de interesse van de media gewekt. Ook de concurrenten kijken met andere ogen naar de Maastrichtenaren. Bij de start van het voetbaljaar hield eigenlijk niemand rekening met MVV, vorig seizoen immers zo’n beetje het lachertje van de eerste divisie. Inmiddels is alom bekend dat je de ploeg van Verberne wel degelijk serieus moet nemen. Dat is op het veld duidelijk te zien. Tegenstanders zien inmiddels de zwakke plekken van de Maastrichtenaren en de Limburgers worden sneller onder druk gezet dan in de eerste seizoenshelft.

Veel concurrenten hebben de selectie tijdens de winterse transferwindow bovendien versterkt. MVV heeft die luxe niet gehad. Daardoor blijft Verberne met een smalle selectie zitten. Dat is een nadeel, zeker nu enkele spelers uit vorm zijn. Er zijn daarom niet altijd kwalitatief goede alternatieven beschikbaar.

Het thuisvoordeel
Toch hoeven de fans van de Maastrichtenaren niet te wanhopen. Zij kunnen wijzen naar het grote verschil in resultaten in uit- en thuiswedstrijden. MVV wist voor de winterstop slechts drie uitduels te winnen, terwijl de club in de tien wedstrijden die het in de eigen Geusselt speelde liefst 24 punten pakte. Alleen PEC Zwolle en Heracles kunnen wat dat betreft betere cijfers overleggen.

In de zwakke laatste serie speelde MVV amper in het eigen stadion. De Maastrichtenaren, dit seizoen nog ongeslagen in De Geusselt, speelden vijf van de laatste zes duels buiten de Limburgse hoofdstad. En dat leverde dus maar twee punten op.

De komende weken ziet het speelschema er gunstiger uit. Van de eerstvolgende vijf duels zijn er vier op het eigen kunstgrasveld, te beginnen vrijdag tegen TOP Oss. Er komt nu dus een reeks aan waarin het moet gebeuren voor MVV. Want als ook in het eigen stadion niet meer wordt gewonnen, is het bijzonder lastig om uit het dal te klimmen.

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2023 13:38 09 feb 2023 13:38 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 589
Meer
MVV algemeen #7773
dit soort stumminggsmaakereij vaan de gezet ( motte tog get doen um te verkoupe) zeet miech neet en kin iech niks met !

Esof die vaan us niks mie kinne of braggeleere zien ...kom op..is neet en noets 't geval.

Totste e paar kier verleers kin gebäöre en gebäörd ouch altied wel ins nne kier in 'n sezoen.

De huurdes ouch niemes wie in de ierste sezoenshellfe veer met 1:0 väör stoonte, de teegepartij op 't punt stoont de geliekmeeker te maake en veer ( al daan neet met gelök) de 2:0 teege de verhowdingk in maakte um daan nao 10 minuute de 3:0 te skoore en 't waor game set match.

Dus zoen beriechske nao ut riek der faabelle verwieze.

Die vaan us höbbe fedusie en goon daoveur ....
en veer daan? Neet wie slachtvee dat soort kouweflul geleuve mer vas howwe aon us klubleed:

aoch al ging 't ins neet...
noets de mood verloore heet


zeet LRB ...
venaovend present !

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2023 17:44
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV algemeen #7774
Ik vond de analyse van De Limburger helemaal niet zo gek. Eerder realistisch dan negatief.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Zoewiezoe, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2023 19:31
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 589
Meer
MVV algemeen #7775

Frank Salemans schreef : Ik vond de analyse van De Limburger helemaal niet zo gek. Eerder realistisch dan negatief.


ik begrijp waar je vandaan komt, maar bij mij bekijk ik ( ik weet uiters subjectief, maar dat ben ik eenmaal sinds ik het MVV virus oonder mien prei höb) het ten eerste vrij kritisch t.o.v. de Leugeneer sinds de Limburger uit de Wolfstraat (helaas) verdween...

ten tweede vind ik de titel "niet meer winnen" een beetje (te) aanmatigend en prematuur, esof die vaan us neet mie goon winne ...

Laten we eerlijk zijn, de laatste jaren waren we niet echt bepaald gezegend met mooi voetbal, goede resultaten, een goed gevulde Geusselt, rös in de barak ( zelfs de chronische mismieter N oet R helt ziech veur zien doen keduk) en hebben we eerder gifvaten i.p.v. gifbekers leeggedronken en is dit seizoen een ware verademing!

Dat we nu een paar keer "un klein watsj" hebben gekregen ("soit " zeet uzze fluustereer Kaanaapee Roesj) , betekent niet dat het voorbij is en vind ik persoonlijk te kort doen aan het goede werk van Noor, van Geneugden, Sieske V en noonk Bob.

Is gewoon jammer....

Daar had de Leugeneer een iet wat positievere titel kunnen kiezen, los van de academische discussie over de inhoud...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2023 05:47
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV algemeen #7776

Frank Salemans schreef : Ik vond de analyse van De Limburger helemaal niet zo gek. Eerder realistisch dan negatief.


Helemaal mee eens. Puur opsomming van feiten. Wordt soms ook een beetje moe van dat calimerogedrag jegens de media.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2023 12:43
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV algemeen #7777

Frank Salemans schreef : Ik vond de analyse van De Limburger helemaal niet zo gek. Eerder realistisch dan negatief.


Prima en logisch verhaal, ik kan mij er helemaal in vinden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2023 15:20 21 feb 2023 15:24 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 589
Meer
MVV algemeen #7778
e klein stökske historie



en "de Witte"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2023 09:19
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2368
Meer
MVV algemeen #7779
Vandaag een artikel over reactie van het ingediende veiligheids rapport door MVV aan de gemeente,kan iemand dat artikel hier plaatsen?….mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2023 13:51
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
MVV algemeen #7780
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Boschpoort

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 11:23
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7781
Het eerste wat de nieuw AD mag doen wat mij betreft is de ticketprijzen eens fors verhogen

De seizoenskaarten en losse ticketprijzen zijn te goedkoop ,
Een seizoenskaart op de boschpoort koop je al voor € 200,- dat is € 10,52 per match . Die prijzen moeten mijn inziens met minimaal 20 procent omhoog.

Ook moet MVV af van de zogenaamde 65+ kaarten , uberhaupt is de AOW leeftijd in NL al 66 jaar en wat maanden en is die volgend jaar al 67 jaar.
Daarbij is het verschil tussen een 65+ kaart en een reguliere Boschpoort seizoen kaart in dit geval al € 60,-

Voor de jeugd wil ik nog een uitzondering maken maar voor de rest mag het van mij minimaal 20% tot 30% "duurder"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 11:40 09 mrt 2023 11:40 door Hartmans1973.
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV algemeen #7782
In welke wereld leef jij napoleon? Daar is het nu naar mijn inziens niet de tijd voor toch?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 12:23
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV algemeen #7783
In welke wereld leef jij, Napoleon? Ik leef in een wereld waar de energieprijzen, prijs van levensmiddelen, hoge ziektekostenverzekering enz.enz. de pan uit rijzen. De voedselbanken kunnen de vraag niet meer aan, mensen leven in de kou en ga zo maar door. en dan wil jij dat MVV de prijzen gaat verhogen?
In welke wereld leef jij..................???
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 13:03
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7784
ja in die wereld leef ik ook

De meeste van ons hebben een seizoenskaart verledenjaar gekocht en betaald , de inflatie is na die tijd giga gestegen
Zo heeft bv T-Mobile haar lopende abonnementen met 8,6 procent laten stijgen vanaf 1-1-2023
En zo kunnen we nog tig voorbeelden noemen

Ook MVV heeft hogere kosten gekregen , inkoop , energie en overige .. ze zullen dit moeten gaan compenseren in 2023
Dus een prijsverhoging hoe dan ook zal men niet aan ontkomen .

En daarbij als wij betaald voetbal willen dan heeft dat een prijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2023 13:07
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV algemeen #7785

Hartmans1973 schreef : In welke wereld leef jij napoleon? Daar is het nu naar mijn inziens niet de tijd voor toch?


Helaas wel , het is nu daar de tijd voor . MVV zal die prijzen moeten gaan laten stijgen , leuk is anders
En daarbij moeten we echt af van 65+ kaarten , daar zijn er zoveel bij met een goed pensioen en ook met een minder pensioen .
Maar ook dit is een keuze , vermaak kost geld en als we 10,20 voor een match al te duur vinden of in het geval van een 65+ € 7,36 dan hebben we de verkeerde doelgroep in huis

Los daarvan moet de leeftijd grens bij dit principe na minimaal 66 jaar en hoger worden gezet , maar ik ben voor een totale afschaf van alles boven de 18 betaal je dezelfde prijs voor een kaartje
Voor de jeugd wil ik een uitzondering maken voor de rest niet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.416 seconden