MVV algemeen

13 mrt 2023 13:42
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV algemeen #7816

Jacques schreef : Ik heb het idee, maar kan aan mij liggen, dat er dit seizoen al echt heel veel meer (internationale!) studenten in het stadion zitten dan in het verleden. Geen idee of er bewust beleid is gevoerd of dat het toeval is.

Seizoenkaarten leveren MVV maximaal een ton of vier op, als ik even heel snel inschat. Wellicht zelfs nog te hoog ingeschat. 10% er boven op is 40.000 euro. Voor MVV veel geld maar in de voetbalwereld natuurlijk peanuts. En als er mensen afhaken door die 10% erbovenop heb je er niets aan, dan is de winst nog veel kleiner dan 40.000 euro. Van de andere kant wordt alles duurder, ook voor MVV om wedstrijden te organiseren, dus terecht als de kaarten fors duurder worden. Lastige spagaat altijd.

Persoonlijk zou ik als MVV eerder kiezen voor een zo vol mogelijk stadion aan wat lagere ticketprijzen, want veel van de bezoekers drinken en eten ook wat, kopen een shirtje, een sjaal. Hoge bezoekersaantallen kun je ook weer richting sponsoren gebruiken. Ik zou niet kiezen voor optimaliseren van sec de kaartverkoopopbrengsten als dat betekent minder bezoekers tegen hogere prijs. Maar goed, dat is gemakkelijk geroepen, als we echt tonnen te kort komen heb je weinig keuze als voetbalclub.



De vraag is eigenlijk nu betaal je € 200,- voor seizoenkaart BP omgerekend is dat € 10,52 per match ! dat is inclusief BTW ( 9% volgens mij) die moet MVV daar nog van afdragen
We hebben gezien dat alleen goed voetbal en resultaten de tent laten volstromen , mocht je dit jaar om promotie plek spelen en in de finale zijn er 8500 beschikbaar dan maakt prijs al bijna helemaal niks uit , ook voor de mensen die nu misschien roepen het wordt allemaal te duur.

Ik vind omgerekend voor de BP tribune in een een ticket( in een seizoenskaart) van €12,50 helemaal geen onredelijke prijs dan betaal je €237,50 voor een seizoen . €37,50 meer dan nu

Maar ik blijf erbij 65+ eigen 66+ daar moeten we "vanaf". In Nederland zijn er ongeveer 20% van de bevolking 65+ en ouder.
Als je dat berekend op 2300 seizoenkaarten , dan is zijn dat ongeveer 460 mensen die 65+ zijn en met een seizoenkaart. ( dit is een aanname)
Van die groep zal zeker een deel het moeilijk hebben , maar een veel groter deel heeft een prima pensioen en heeft die korting van 30% niet nodig maar krijgt hem wel ,klakkeloos !

460 seizoenkaarten is ergens tussen de 20-30k aan minder inkomsten
Kleingeld op een begroting van 2,5 miljoen , maar ons hele budget is op een paar posten na opgebouwd uit kleingeld .

Neemt niet weg dat ik niemand wil uitsluiten en iedereen zijn avondje MVV gun , maar cadeautjes bij de groepen die het niet nodig hebben dat hoeft voor mij ook niet meer .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2023 15:27 13 mrt 2023 15:39 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #7817
@Napoleon

Heb je jezelf ook al eens afgevraagd waarom we al tientallen jaren een 65+ pas hebben ingevoerd? Dat is niet voor een kleine minderheid te beschermen. Er lopen bijvoorbeeld ook supporters rond bij MVV die bij de voormalige Sphinx hebben gewerkt en hun pensioen zagen verdwijnen hoe een hamer op het porselein door een frauduleus management, ondanks dat het maandelijks op hun loon werd ingehouden. Ook is grensarbeid heel normaal in een smalle provincie als Limburg. Dat verdient goed maar in het buitenland bouw je dan geen pensioen op, veel van deze mensen hebben hierdoor gaten in hun pensioen opbouw of alleen AOW. En de pensionadas die hun vermogen in hun stenen hebben opgebouwd via de Ponzi piramide die de Nederlandse huizenmarkt heet, hebben op de netto balans toch echt minimaal 30% minder inkomen tov toen zij nog werkzaam waren.

We wonen hier in een voormalige industrie stad, waarbij de doelgroep van MVV toch echt bestaat uit de arbeidsklasse. Dat er misschien in Noord-Limburg meer welvaart is betekent niet dat we mensen die nu moeten rondkomen van minder dan 1500 euro per maand nog even de deur tegen hun neus moeten dichtgooien als bedankje voor 50 jaar supporterschap. Ondanks dat er ook pensionadas zijn die wekelijks een exclusief restaurant bezoeken voor de prijs van een maand boodschappen,ben ik van mening dat minimaal de helft van de 65+ ers bij MVV baat heeft bij deze regeling.

De supporters horen niet de rol van de sponsoren over te nemen. Daar is de commerciële afdeling voor. De prijs van een kaartje hoort gelijk te staan aan het geboden vermaak. Het feit dat we op versleten meubilair zitten waar al 5 generaties op gezeten en gezeken heeft maakt een prijsverhoging al discutabel genoeg.

Commercieel MVV is nu aan zet, niet de burger ben ik van mening.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2023 16:26
steefmestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV algemeen #7818
Dus je gaat er vanuit dat iedere oudere n dikke portemonee heeft . Wat n idiote gedachte. Dus liever met je eigen rijkbedeelde vriendjes op de tribune dan de working class die jaren hars gewerkt heeft en dit wellicht een van de weinige verzetjes is. Voetbal voor de elite
De volgende gebruiker (s) zei dank u En noe?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2023 16:31
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
MVV algemeen #7819
volgens mij kun je ook in het buitenland gewoon pensioen opbouwen. maar je bouwt minder aow op als je in het buitenland woont cq werkt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2023 16:44
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV algemeen #7820
@Houtengerard

Ik merk dat het een "gevoelig" onderwerp is , het afschaffen van de 65+ korting . Daar waar je bij je energie leverancier je supermarkt of bijvoorbeeld je favoriete autodealer helemaal geen 65+ korting krijgt , is het blijkbaar wel gewenst voor een voetbal seizoenkaart ?

En ja , bij musea en de trein en overige krijg je korting , maar over het algemeen maakt ons systeem geen onderscheidt tussen 20+ of 66+ en maar goed ook denk ik .
Nogmaals ik gun iedereen zijn kaartje of zijn seizoenkaart , alleen ik vind het niet meer van deze tijd . Daarbij op de Angels Side betaald een hardwerkende vader van 3 kinderen die 37 jaar is en misschien netto minder te besteden heeft dan die pensionade van 66 jaar wel € 45,- euro meer , is dat wel terecht dan ?

Maar ik denk dat je rustig kunt slapen ik denk dat ze bij MVV de prijzen niet gelijk gaan stellen tussen bovengenoemde en de 65+ , blijkbaar is het een soort verworven recht voor iedereen die 65+ is om die korting te cashen .

Helaas ligt de bal niet alleen bij de commercie in deze , Noor die vast loopt als " ondernemer" en de club verlaat heeft geen vertrouwen in de regio Maastricht als het gaat om inkomsten stroom .
We zullen het hoe dan ook samen moeten doen , supporters en sponsoren en investeerder , wil de club blijven kunnen bestaan . En alle kleine beetjes helpen denk ik in deze .

Ik ben daarom erg benieuwd wat MVV gaat doen richting komend seizoen inzake prijsstijging (seizoen) kaarten , zoals eerder vermeld zou het de club goed staan om hier sneller dan normaal duidelijk over te geven zodat mensen wanneer ze meer moeten gaan betalen ( ook met 65+ korting) wel iets kunnen regelen dan wel anderen ook in MVV haar eigen belang , want minder seizoenkaart dan 2300 is ook voor volgend seizoen niet gewenst

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2023 16:50 13 mrt 2023 16:52 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #7821

En noe? schreef : volgens mij kun je ook in het buitenland gewoon pensioen opbouwen. maar je bouwt minder aow op als je in het buitenland woont cq werkt..


Maar dan moet je wel een pensioenfonds zelf regelen als je dit doet. Je werkgever doet dit waarschijnlijk niet voor je, om welke reden dan ook. Zouden deze mensen dat gedaan hebben in de jaren 70-90 zonder internet?

En wat te denken van de ZZP'ers van vandaag die een gat in de markt hebben gevonden. Denk je dat de meerderheid daarvan aan pensioen opbouw doet? Het riedeltje "Ik verdien nu meer dan in loondienst" mag dan misschien waar zijn, maar je baas betaalde wellicht een deel van de sociale zekerheid hiervan. Als die mensen over 30 jaar met pensioen gaan heb je een armoede golf te pakken als MVV zijnde. Dan ben je blij met een 65+ kaart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2023 16:57
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV algemeen #7822

houtengerard schreef :

En noe? schreef : volgens mij kun je ook in het buitenland gewoon pensioen opbouwen. maar je bouwt minder aow op als je in het buitenland woont cq werkt..


Maar dan moet je wel een pensioenfonds zelf regelen als je dit doet. Je werkgever doet dit waarschijnlijk niet voor je, om welke reden dan ook. Zouden deze mensen dat gedaan hebben in de jaren 70-90 zonder internet?

En wat te denken van de ZZP'ers van vandaag die een gat in de markt hebben gevonden. Denk je dat de meerderheid daarvan aan pensioen opbouw doet? Het riedeltje "Ik verdien nu meer dan in loondienst" mag dan misschien waar zijn, maar je baas betaalde wellicht een deel van de sociale zekerheid hiervan. Als die mensen over 30 jaar met pensioen gaan heb je een armoede golf te pakken als MVV zijnde. Dan ben je blij met een 65+ kaart.


zeker heel veel ZZPérs komen in de problemen en ook DGA's , het opbouwen van pensioen is voor ondernemers ( heel veel) vaak bijna onmogelijk , en sommige verdienen ook niet genoeg of leven het geld nu op.
IK ben ook voor een verplichte pensioen betaling , ook voor ondernemers zodat je als je 67 bent naast je AOW toch iets van een pensioen krijgt

Maar geloof even los van dit voorbeeld , die 30% korting gaat je dan niet redden als je alleen een AOW hebt als zzpér , MVV zit er dan niet meer in


Maar misschien is er in de krapte van de arbeidsmarkt voor beide partijen zelfs nog wel een verdien model te maken , voor de pensionada en MVV , en vooral voor de 67+ die nog kan en wil werken ..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2023 18:12
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
MVV algemeen #7823
als je een eigen onderneming begint zal je toch een ondernemersplan moeten maken. en natuurlijk weet je niet van te voren of alles gaat lopen zoals je denkt.
je moet denken aan nu en aan de toekomst. en reserveren voor het moment dat je stopt. Ja een verzekering tegen ziekte etc is peperduur. en vee zzp ers zijn begonnen in de tijd dat werkeloosheid groot was. de arbeidsmarkt is nu weer helemaal anders. @ napoleon. je mag vinden dat het niet meer van deze tijd is dat 65+ korting krijgen bij sommige activiteiten andersom vind ik het niet meer van deze tijd dat die hard werkende 37 jarige man waar jij het over heb dezelfde ziektekosten premie betaald als andere 37 jarige met een veel hoger inkomen. zo zijn er nog meer voorbeelden maar we komen in een eindeloze discussie terecht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2023 18:40 13 mrt 2023 18:45 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2375
Meer
MVV algemeen #7824

houtengerard schreef : @Napoleon

Heb je jezelf ook al eens afgevraagd waarom we al tientallen jaren een 65+ pas hebben ingevoerd? Dat is niet voor een kleine minderheid te beschermen. Er lopen bijvoorbeeld ook supporters rond bij MVV die bij de voormalige Sphinx hebben gewerkt en hun pensioen zagen verdwijnen hoe een hamer op het porselein door een frauduleus management, ondanks dat het maandelijks op hun loon werd ingehouden. Ook is grensarbeid heel normaal in een smalle provincie als Limburg. Dat verdient goed maar in het buitenland bouw je dan geen pensioen op, veel van deze mensen hebben hierdoor gaten in hun pensioen opbouw of alleen AOW. En de pensionadas die hun vermogen in hun stenen hebben opgebouwd via de Ponzi piramide die de Nederlandse huizenmarkt heet, hebben op de netto balans toch echt minimaal 30% minder inkomen tov toen zij nog werkzaam waren.

We wonen hier in een voormalige industrie stad, waarbij de doelgroep van MVV toch echt bestaat uit de arbeidsklasse. Dat er misschien in Noord-Limburg meer welvaart is betekent niet dat we mensen die nu moeten rondkomen van minder dan 1500 euro per maand nog even de deur tegen hun neus moeten dichtgooien als bedankje voor 50 jaar supporterschap. Ondanks dat er ook pensionadas zijn die wekelijks een exclusief restaurant bezoeken voor de prijs van een maand boodschappen,ben ik van mening dat minimaal de helft van de 65+ ers bij MVV baat heeft bij deze regeling.

De supporters horen niet de rol van de sponsoren over te nemen. Daar is de commerciële afdeling voor. De prijs van een kaartje hoort gelijk te staan aan het geboden vermaak. Het feit dat we op versleten meubilair zitten waar al 5 generaties op gezeten en gezeken heeft maakt een prijsverhoging al discutabel genoeg.

Commercieel MVV is nu aan zet, niet de burger ben ik van mening.


Houte als jij woensdag op een lijst stond ging ik blind op je stemmen,gelukkig dat er nog mensen zijn die kijken naar wat er werkelijk speelt als je AOW’er bent en niet naar een zakenman uit middenlimburg die waarschijnlijk geen SP stemmer zal zijn.
Ik heb ook een groot aantal jaren in belgie gewerkt en helaas heb ook ik geen bedrijfspensioen opgebouwd in belgie want dat is er niet op uitzonderingen daar gelaten.
Je krijgt daar een relatief laag bedragje mee eenmalig als je baas zijn premie daarover afdraagt!
Nogmaals bedankt dat jij je wel in de materie hebt verdiept en ben je zeer erkentelijk voor je ruime en juiste reactie.
Ik denk dat ik niet alleen spreek maar meer namens heel veel andere gepensioneerde MVV supporters!….mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u En noe?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2023 18:42
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV algemeen #7825

En noe? schreef : als je een eigen onderneming begint zal je toch een ondernemersplan moeten maken. en natuurlijk weet je niet van te voren of alles gaat lopen zoals je denkt.
je moet denken aan nu en aan de toekomst. en reserveren voor het moment dat je stopt. Ja een verzekering tegen ziekte etc is peperduur. en vee zzp ers zijn begonnen in de tijd dat werkeloosheid groot was. de arbeidsmarkt is nu weer helemaal anders. @ napoleon. je mag vinden dat het niet meer van deze tijd is dat 65+ korting krijgen bij sommige activiteiten andersom vind ik het niet meer van deze tijd dat die hard werkende 37 jarige man waar jij het over heb dezelfde ziektekosten premie betaald als andere 37 jarige met een veel hoger inkomen. zo zijn er nog meer voorbeelden maar we komen in een eindeloze discussie terecht.


Ik ben zelf 20 jaar ondernemer en je wilt niet weten wat er allemaal voorbij is gekomen , aan pensioen opbouw in eigen BV en andere zaken , en hoe het belastingstelsel daarin veranderen door wijzigingen in politieke keuzes , waardoor je weer zaken moest afbouwen dan wel veranderen .

Als ik naar het idee achter de korting kijk van de pensionade ( inkomen verlies ) want dat is het enigste argument , dan zal dat in sommige gevallen zeker zo zijn maar ook een veel gevallen hebben mensen een heel goed pensioen dat t argument niet opgaat maar ze wel de korting op basis van leeftijd krijgen !

Ik heb dan te doen met de 37 jarige vader die ook nog net is gescheiden, alimentatie moet betalen en ook nog eens zijn baan is kwijt geraakt door een reorganisatie . Of die alleenstaande moeder van 41 die altijd met haar zoon naar MVV ging maar longcovid heeft omdat ze in de zorgwerkte en een van de eerste aan het bed stond om corona patienten te helpen , daardoor ziek werd en nu zelf langdurig ziek is . Gevolg haar inkomen is fors gedaald

Ik noem nu maar eens 2 voorbeelden van mensen die daardoor een enorm inkomen verlies hebben en netto veel minder te besteden dat die seizoen kaart waar ze 100% voor moeten betalen er niet meer in zit . Alleen is er geen regelen voor hun ,ze vallen tussen wal en schip . En misschien is het voor die mensen net zo belangrijk om naar MVV te kunnen gaan dan die 66+ .

Korting moet zijn voor wie het nodig heeft , en een algehele korting op basis van leeftijd is geen goed middel, daarom zou ik het direct afschaven als ik de AD was.

Wat ik wel zou doen is heel snel in kaart brengen voor wie dan in de problemen komt en daar zouden we een oplossing voor vinden . Maar nu vergoeden we 100% van de 65+ met 30% korting , en dat slaat nergens op

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2023 20:41
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 828
Meer
MVV algemeen #7826
Nogmaals

Betalen naar inkomen ...........

Op de ere tribune staan 3 vakken al vanaf de opening van De Geusselt leeg dat is toch al meer dan 40 jaar .zo ... Ga naar de gemeente Maastricht die hebben een armoede beleid ook voor mensen die leven in een zaamheid ,immers MVV is een maatschappelijke voetbal club , Geef mensen die vrijwilligers werk willen doen een seizoens kaart van MVV enz
De volgende gebruiker (s) zei dank u CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2023 20:54
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV algemeen #7827

bokkesprongen schreef : Nogmaals

Betalen naar inkomen ...........

Op de ere tribune staan 3 vakken al vanaf de opening van De Geusselt leeg dat is toch al meer dan 40 jaar .zo ... Ga naar de gemeente Maastricht die hebben een armoede beleid ook voor mensen die leven in een zaamheid ,immers MVV is een maatschappelijke voetbal club , Geef mensen die vrijwilligers werk willen doen een seizoens kaart van MVV enz


@bokkie , dat gaat niet gebeuren , maar als we er eens voor zorgen dat mensen die de korting niet nodig hebben ze ook niet krijgen en dat geld beter inzetten voor mensen die t wel nodig hebben dan maken we al stappen en als MVV daarna ook nog er positief uitschiet dan is het cirkeltje rond .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2023 10:45
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 828
Meer
MVV algemeen #7828
Bij Roda jc is fraude on dekt veel volwassenen kopen kinder kaartjes om zo voordeliger de wedstrijden te bekijken ........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2023 12:06
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
MVV algemeen #7829
ja een kinderhand is gauw gevuld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2023 12:38
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 480
Meer
MVV algemeen #7830

bokkesprongen schreef : Bij Roda jc is fraude on dekt veel volwassenen kopen kinder kaartjes om zo voordeliger de wedstrijden te bekijken ........

Als je het over de hele nsc bekijkt, weet ik niet of het wel fraude is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden