MVV algemeen

14 apr 2023 12:14
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 186
Meer
MVV algemeen #7906
waarschijnlijk een combinatie van:
DRUGS+Alkohol+weinig IQ + gebrek aan morele waarden
Misschien is het laatste het ergste als dit ontbreekt

en dan verwondert men zich dat de KNVB + beleidsmakers in Zuid-Limburg MVV liever niet in de Eredivisie zien
(nog maar te zwijgen wat potentiele sponsors hiervan denken... die naamsbekendheid nastreven)

Ja dit geld natuurlijk niet voor alle supporters, maar ze mogen wel hun mede supporters hier op aanspreken? Zinloze vernielingen etc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2023 18:44 14 apr 2023 18:59 door Mestreech.
Mestreech
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 28
Meer
MVV algemeen #7907
Lekker janken mannen. Als er alleen maar volk zoals jullie in het stadion zouden zitten zou het een dooie boel worden wees maar blij met de harde kern, dat is waar spelers graag voor spelen niet voor dat saaie handje klap publiek zoals jullie, vuurwerk en rookbommen hoort er gewoon bij,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2023 19:39 14 apr 2023 19:55 door De_Lange.
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV algemeen #7908
@mestreech, dus jij vindt het normaal dat door al dat betere sloopwerk, onbezonnen acties en het vuurwerk, mvv de boetes mag betalen, onder de noemer sfeermaker?

Harde kern, zeer zeker schitterend maar wel binnen de regels en deze moeten zeker opgerekt kunnen worden af en toe. Eroverzeker niet. Daar behaal je geen eer mee, alleen maar de hoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2023 21:18 14 apr 2023 21:24 door Mestreech.
Mestreech
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 28
Meer
MVV algemeen #7909
Wc's slopen etc daar sta ik niet achter Dat zijn onodige kosten voor mvv. Buiten dat heeft de angel side zich goed gedragen dit seizoen. Mogen blij zijn dat ze er zijn, zonder deze supporters hadden we de play offs niet gehaald. Daar ben ik 100procent van overtuigd. De spelers hebben de harde kern nodig. Statistieken in uitwedstrijden spreken voor zich. Weinig clubs in Nederland met een harde kern zoals deze
De volgende gebruiker (s) zei dank u CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2023 00:53
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 577
Meer
MVV algemeen #7910
Ruben van Bommel die nog steeds niks van MVV heeft gehoord qua duidelijkheid met contract etc.
Die gaat dus voor noppes de deur uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2023 09:04
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #7911

CatenaccioMestreech schreef : Ruben van Bommel die nog steeds niks van MVV heeft gehoord qua duidelijkheid met contract etc.
Die gaat dus voor noppes de deur uit.


Dat is niet gezegd.
Ze zijn er nog niet uit, dat kan dus ook aan de Van Bommels liggen.
Ga er maar niet van uit dat die 'zo maar' een zak geld bij MVV neerleggen, die denken echt wel vooral aan het belang van Ruben hoor.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2023 12:47
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 609
Meer
MVV algemeen #7912

Mestreech schreef : Lekker janken mannen. Als er alleen maar volk zoals jullie in het stadion zouden zitten zou het een dooie boel worden wees maar blij met de harde kern, dat is waar spelers graag voor spelen niet voor dat saaie handje klap publiek zoals jullie, vuurwerk en rookbommen hoort er gewoon bij,


Nou ja, dit snap ik dus niet.. Dat iemand die naar MVV komt kijken schijnbaar denk dat vuurwerk en rookbommen “er bij horen”…

Ook zonder al dit soort fratsen (die MVV waarschijnlijk geld kosten) kan de sfeer en ondersteuning van de ploeg gewoon plaats vinden..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brncic, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2023 16:21
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
MVV algemeen #7913
Fakkels mogen officieel ook niet de tribune op, maar zo lang ze daar blijven is daar zo ver ik weet nog nooit een wedstrijd om stilgelegd of een boete uitgedeeld. Je ziet ook geregeld dat soort foto's op de websites van clubs, waarmee ze impliciet aangeven dat dat acceptabel is en gedoogd wordt. Ik kan me echter niet voorstellen dat iemand een fakkel op het veld meer 'sfeerverhogend' vindt t.o.v. op de tribune. Zo moeilijk is het dus niet om te weten wat wel en niet kan.
Eigenlijk was ik gisteravond wel opgelucht dat de eerste keer dat een wedstrijd onder de aangescherpte regels werd stilgelegd niet bij ons was. Gelukkig speelden we tegen Dordrecht en niet tegen Roda.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2023 16:28 15 apr 2023 16:30 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 577
Meer
MVV algemeen #7914

Sjappie schreef :

Mestreech schreef : Lekker janken mannen. Als er alleen maar volk zoals jullie in het stadion zouden zitten zou het een dooie boel worden wees maar blij met de harde kern, dat is waar spelers graag voor spelen niet voor dat saaie handje klap publiek zoals jullie, vuurwerk en rookbommen hoort er gewoon bij,


Nou ja, dit snap ik dus niet.. Dat iemand die naar MVV komt kijken schijnbaar denk dat vuurwerk en rookbommen “er bij horen”…

Ook zonder al dit soort fratsen (die MVV waarschijnlijk geld kosten) kan de sfeer en ondersteuning van de ploeg gewoon plaats vinden..


Fakkels mag dan niet van de KNVB terwijl het overal word gedaan. En ik heb nog nooit iemand dood zien gaan van een fakkeltje.
Zolang het niet op het veld komt maar in het vak blijft vind ik het gewoon sfeerverhogend.
De KNVB zou hier ook bepaalde regels voor moeten maken zodat het in ieder geval kan.
Want er word steeds om gejankt maar toch vind stiekem iedereen het harstikke sjiek en zie je de foto's overal opduiken op mensen hun social media.
Wel zeker van mening dat flink knalvuurwerk hier niet hoort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2023 17:50 15 apr 2023 17:52 door Clochard.
Clochard
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
MVV algemeen #7915
Fakkels op de tribune zijn prima en idd sfeerverhogend. Op het veld shit gooien niet.

Ik hoop dat we eens een jaar zonder boetes kunnen doen. Daar kun je een farsoenlijke speler voor halen. En dat werkt net zo sfeerverhogend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2023 19:15
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #7916

Jim Cemint schreef : Je gaat meer betalen voor een stoeltje bij MVV, maar dat is niet de enige uitdaging waar de club voor staat

Op het veld strijdt MVV nog volop om deelname aan de play-offs. Op de achtergrond spelen heel andere zaken. Er staan nog veel vraagtekens bij de enkele belangrijke dossiers binnen de club.

Financiën
Financieel gaat het MVV nog altijd niet voor de wind. De club dook aan het einde van afgelopen seizoen voor het eerst sinds een aantal jaar in de rode cijfers (526.000 euro). Commercieel zijn er dit seizoen wel wat stapjes gemaakt, maar grote vissen zijn niet gevangen. In de tussentijd is er wel een financiële opsteker gekomen, aangezien de nieuwe aandeelhouder World Soccer Holdings (WSH) in augustus 24 procent van de aandelen overnam voor 735.000 euro. Maar ook dat geld is al grotendeels geïnvesteerd. MVV klopte twee maanden daarna - in oktober - al opnieuw aan bij WSH om de praten over een volgende aandelentransactie. Tot teleurstelling van de club hapte de Amerikaanse partij niet direct toe. WSH heeft geen haast; zij hebben tot augustus 2024 de optie om voor hetzelfde bedrag die tweede tranche van de aandelen over te nemen.

Binnen MVV is de hoop dat er nog voor het deponeren van de nieuwe begroting – medio juni – een overeenkomst kan worden getekend met WSH voor nog eens 24 procent van de aandelen. De kans dat die transactie er voor juni gaat komen, lijkt klein. Belangrijke pijler voor de Amerikanen is de jeugdopleiding van MVV. In dat dossier zijn op de achtergrond veel stappen gezet, alleen is er nog altijd geen uitzicht op een eigen jeugdcomplex. Dat kan zorgen voor terughoudendheid bij WSH.

De officiële reactie van de Amerikanen is dat er gesprekken lopen met de club. Tegelijkertijd maken zij duidelijk dat het ook wat hun betreft niet de bedoeling is dat de club terugvalt na dit prima seizoen.

Spelers
Het scenario dat WSH zijn belang op korte termijn nog verder versterkt in de club is daarmee onzeker. In dat geval lijkt de verkoop van spelers de enige echte optie om geld bijeen te halen. Op zich kan MVV een paar aardige slagen slaan. Met onder meer Romain Matthys en Matteo Waem heeft de club troeven in de hand die een aardig bedrag kunnen opleveren. Vraagteken is nog de casus Ruben van Bommel. De speler kondigde eerder aan dat hij niet gratis de deur zal uitlopen. Ondertussen is er nog geen contract getekend, terwijl het einde van het seizoen met rasse schreden nadert.

Het woord transferopbrengsten klinkt bij de MVV-fans ongetwijfeld als muziek in de oren. Het probleem is echter dat niet alle die transfereuro’s kunnen worden ingezet om de selectie te herbouwen. Sportief is dit seizoen boven verwachting geweest, maar als MVV de sterkhouders van het team moet verkopen, wordt de basis weggeslagen. Er zal dan opnieuw een kunststukje worden gevraagd van trainer Maurice Verberne en zijn staf.

Ticketprijzen
MVV trekt dit seizoen weliswaar een pak meer publiek dan in de afgelopen jaren, maar tegelijkertijd rijzen de kosten voor beveiliging tijdens de wedstrijden de pan uit. Er is een schreeuwend tekort aan stewards, dus moet MVV beveiligers inhuren. De extra inkomsten die de club krijgt aan recettes, vliegen zo direct weer de kas uit. De oplossing voor dit probleem: de kaartjes worden duurder. Sommige tickets zullen volgend seizoen tot wel 35 procent in prijs gaan stijgen.

Accommodatie
Eind vorige maand kwam er een opmerkelijk berichtje van de club naar buiten. MVV wil het kunstgras in het stadion laten vervangen door echt gras. Bij het bericht werd een schets gepresenteerd van een extra veld op de parkeerterrein nabij het stadion. Als er gras in De Geusselt ligt, moet immers op een andere locatie worden getraind. Misschien wel het grootste hoofdpijndossier in Maastricht is de accommodatie. MVV beschikt nauwelijks over eigen ruimte. Het stadion wordt gehuurd en in het stadion is eigenlijk alleen een businessruimte en zijn wat kleedkamers. De overige ruimtes in het stadion zijn van een externe partij. Facilitair zit de club klem, waardoor commerciële groei een lastig verhaal is.

Een update van het stadion is nodig om verder stappen te kunnen zetten. Hetzelfde geldt voor een nieuw complex voor de jeugdopleiding. Zonder medewerking van de gemeente komt de club nergens. Of die medewerking er komt, is nog een groot vraagteken. Eerder dit jaar liet MVV-directeur Erik Noor zich voor het eerst kritisch uit over de houding van de gemeente Maastricht. Waarschijnlijk deed hij dat om een doorbraak te forceren.

Personeel
Een nieuwe directeur moet voor de definitieve doorbraak zorgen. Noor neemt per 1 mei afscheid van MVV. Zijn opvolger moet iemand zijn die weet hoe de hazen in het gemeentehuis lopen. Want de jeugdaccommodatie is essentieel voor de ontwikkeling van de club en de steun van de Amerikaanse aandeelhouders.

En wellicht moet MVV zelfs nog op zoek naar een nieuwe technische man. Deze zomer loopt ook het contract van technisch manager Ronny van Geneugden af. Vanuit de club is de intentie om hem langer binnen boord te houden. Dat is begrijpelijk, want met zeer beperkte middelen heeft hij een selectie samengesteld waarmee coach Verberne kon stunten. Het is ook logisch dat Van Geneugden eerst wil weten wat er budgettair mogelijk is voor het nieuwe seizoen voordat hij zijn krabbel onder een nieuwe verbintenis zet. Er valt immers nauwelijks eer te behalen als hij opnieuw een selectie moet samenstellen voor een appel en een ei. Daarmee loopt MVV het risico om twee ankers in de organisatie tegelijkertijd kwijt te raken, juist op het moment dat er veel uitdagingen liggen die snel aandacht verdienen.

Bron: De Limburger


Leuk stuk weer van De Leugeneer, jammer dat het niet compleet is.
Ze vergeten te vermelden, en veel doemdenkers hier ook, dat de waarde van een voetbalclub niet op de bank staat maar op het veld.
Enig idee hoeveel schuld Barcelona en Real hebben?

De waarde van 'het veld' is bijna een miljoen gestegen ten opzichte van vorig jaar. Waem, Matthys en Souren bijvoorbeeld zijn voor heel weinig gehaald en nu rond de 3 ton waard. Ook een speler als Kleinen is flink in waarde gegroeid en uiteraard zal aan Van Bommel echt nog wel iets verdiend gaan worden.
Maar ook Blummel en Kostons bijvoorbeeld zijn in waarde gestegen.
Was dat niet juist het plan van MVV?

Dus vergeet die 5 ton nou eens even en kijk ook naar de rest van het verhaal zou ik zeggen.

PS diegene die weet hoeveel Barcelona en Real in de min staan mogen het zeggen... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2023 14:41 16 apr 2023 14:43 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 533
Meer
MVV algemeen #7917
@Duin: Ik snap het punt dat je wil maken. En als spelers meer waard worden is dat alleen maar goed. Maar volgens mij gaat het niet alleen om het feit dat er een selectie op het veld staat die meer waard is geworden, maar vooral over hoe je die meerwaarde gaat verzilveren. Dan wel sportief (spelers behouden door ze meer te betalen en te hopen dat je daardoor nog beter gaat presteren), dan wel direct financieel door ze te verkopen (en met de opbrengst verder te investeren in groei). Aan een waardevolle selectie die gratis de deur uitloopt heb je niet veel. Ik zeg niet dat dat gebeurt, maar ik probeer alleen te schetsen dat er ook iets moet gebeuren met de meerwaarde op het veld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2023 20:43
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #7918

M.V.V. 1902 schreef : @Duin: Ik snap het punt dat je wil maken. En als spelers meer waard worden is dat alleen maar goed. Maar volgens mij gaat het niet alleen om het feit dat er een selectie op het veld staat die meer waard is geworden, maar vooral over hoe je die meerwaarde gaat verzilveren. Dan wel sportief (spelers behouden door ze meer te betalen en te hopen dat je daardoor nog beter gaat presteren), dan wel direct financieel door ze te verkopen (en met de opbrengst verder te investeren in groei). Aan een waardevolle selectie die gratis de deur uitloopt heb je niet veel. Ik zeg niet dat dat gebeurt, maar ik probeer alleen te schetsen dat er ook iets moet gebeuren met de meerwaarde op het veld.


Dan zijn we het helemaal eens. Want natuurlijk moet die waarde wel verzilverd worden en in de praktijk zullen daar mee- en ook tegenvallers tussenzitten.
Maar als je structureel de waarde van jonge spelers kunt verhogen gaat dat op termijn vanzelf renderen.

Ik wil alleen maar aangeven dat als er straks in mei rode cijfers zijn en iedereen hier weer om zich heen begint te slaan (waarschijnlijk met Napoleon voorop) dat veel te kortzichtig is.
De periode van 'verzilveren' ligt namelijk tussen juni en oktober en in de komende jaren.

Met dank aan Ronny van Geneugden en onze technische staf die in staat zijn jonge spelers aan te trekken en beter te maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2023 22:06
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 186
Meer
MVV algemeen #7919
Precies Ronny van Geneugden en onze technische staf zijn de mensen die ons dit seizoen goed op de kaart hebben gezet.
In een gezonde organisatie/firma zouden die naar dit seizoen meer bevoegdheden krijgen (door bewezen resultaten).
Een beoordelingsgesprek lijkt me bij MVV moeilijk uit te voeren, ....wie zou wie moeten beoordelen, daarvoor is de organisatie te klein?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2023 08:36 17 apr 2023 08:37 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3828
Meer
MVV algemeen #7920
Ronny is technisch manager en niet technisch directeur, en valt dus in de organisatie onder de algemeen directeur (tevens enige directeur). Niet moeilijk uit te voeren en erg helder.

De algemeen directeur zal neem ik aan door de Raad van Commissarissen beoordeeld worden.

Ik neem aan dat met het aanstaande vertrek van Noor de RvC ook (tijdelijk) Ronny gaat beoordelen en dat ze hier al uitgebreid met Noor (en anderen) contact over hebben gehad om op verschillende plekken input voor dat gesprek te halen. Mocht er voor of op 1 mei al een vervanger van Noor zijn, al dan niet tijdelijk, dan is het nog simpeler.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.389 seconden