MVV algemeen

08 mrt 2024 08:58
ErikOranje
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 31
Meer
MVV algemeen #8131
Net zoals iedere andere club (en in de maatschappij) blijven kleine groepen veel geluid maken en voor veel opschudding zorgen. Of dat nu het blokkeren van een snelweg is of het gooien van een beker bier.

Wat bij MVV de laatste jaren gebeurd is, is dat hier niet tegen is opgetreden. Erik Noor vond het belangrijk om met deze mannen op goede voet te leven en tot laat in de kroeg te hangen. Ze werden zonder het te beseffen voor zijn karretje gespannen, kregen af en toe een worst voorgehouden en waren daar, na Paul Penders als directeur, als snel tevreden mee. Want deze groep vindt ook nog steeds dat Erik Noor geweldig werk heeft geleverd. Onze club staat op omvallen, maar dat komt in hun ogen in ieder geval niet door Erik Noor.

Paul Penders worstelde ook met deze groep, hing niet met ze in de kroeg, moest soms maatregelen nemen en kreeg ook de spandoeken en verwensingen naar zijn hoofd geslingerd. Ik zou het triest vinden als Laura het volgende doel wordt. Want je kunt van haar alles zeggen, maar ga hier maar aan staan. Een berg schulden waar je van achterover valt, een organisatie met los zand en een groepje die zich structureel misdraagt.

Maar laten we nu eerlijk zijn; is het normaal dat er een WC-blok in brand wordt gestoken? Wie vind dat nu goed?
Als je kijkt naar de lijst met vernielingen in het Roda stadion, schaam je je toch kapot dat dit door 'onze supporters' gedaan is?

Ik vind het triest hoe we van een van de zaken die onze club zo uniek maakt (fanatieke supporters) inmiddels ook onze grote valkuil hebben gemaakt. In 2010 was het uitgangspunt dat we een fanatieke club wilden, op de rand (en soms iets erover), maar deze grenzen zijn tegenwoordig helemaal vervaagd. Jammer. Want nu begint de eerste gedachte van iemand als het gaat om MVV alleen over de randzaken, lastpakken, geweld en vernielingen.

Het is erg maar..... gelukkig heeft de driehoek nu een standpunt ingenomen en gelukkig heeft de KNVB nu aangegeven dat we de 3 wedstrijden daarna even niet meer mogen komen. Dan staan de komende weken de kranten in ieder geval niet vol van vernielingen in Groningen, Doetinchem en Breda. Misschien dat dit bij ons allemaal het besef doet terugkomen dat dit gedrag niet normaal is. En zoals altijd bij maatregelen wordt de grote groep supporters, want dat zijn de echte supporters, gestraft door deze maatregel. Maar blijkbaar krijgen we dit tussen de supporters onderling ook niet onder controle. Want vele weten wie de mannen zijn die voor problemen zorgen, maar verdedigen ze en bieden hiermee dus indirect ook het podium.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Napoleon, aait wief, Lassie80, jovkle, Boer458, Boschpoort, Brncic, De Zwarte Vogel, peeke en3 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2024 09:28
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV algemeen #8132
Er is heel veel aan te merken op het veiligheidsbeleid van MVV maar het hele verhaal begint natuurlijk met het feit dat een aantal individuen zich niet kunnen gedragen. Het is niet de veiligheidscoordinator die toiletgroepen vernielt, het zijn niet de stewards die met bier gooien waardoor wedstrijden worden stilgelegd en het zijn geen bestuursleden die van de ene tribune naar de andere gaan om bij het uitvak te gaan uitdagen.
Enige zelfreflectie is sommigen werkelijk totaal vreemd. Alleen naar anderen wijzen en eigen wangedrag goedpraten of bagatelliseren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, Frank Salemans, ouwe rot, Jacques, aait wief, jesfen, john68, Lassie80, jovkle, Boer458 en7 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2024 12:08
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV algemeen #8133

Boschpoort schreef : Er is heel veel aan te merken op het veiligheidsbeleid van MVV maar het hele verhaal begint natuurlijk met het feit dat een aantal individuen zich niet kunnen gedragen. Het is niet de veiligheidscoordinator die toiletgroepen vernielt, het zijn niet de stewards die met bier gooien waardoor wedstrijden worden stilgelegd en het zijn geen bestuursleden die van de ene tribune naar de andere gaan om bij het uitvak te gaan uitdagen.
Enige zelfreflectie is sommigen werkelijk totaal vreemd. Alleen naar anderen wijzen en eigen wangedrag goedpraten of bagatelliseren.


Volledig met je eens en ook mijn gedachte !

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2024 13:42
Silverav
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
MVV algemeen #8134
Ben eens benieuwd lees dat er toch hoop supporters naar Groningen gaan
Ik hoop dat ze zich gedragen of dat het M.V.V weer hoop geld gaat kosten
Hoop het natuurlijk niet mvv zit al in de zware problemen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2024 13:58
VakD
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 55
Meer
MVV algemeen #8135
Lijkt me sterk dat dit mvv aangerekend kan worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2024 14:09
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV algemeen #8136

Silverav schreef : Ben eens benieuwd lees dat er toch hoop supporters naar Groningen gaan
Ik hoop dat ze zich gedragen of dat het M.V.V weer hoop geld gaat kosten
Hoop het natuurlijk niet mvv zit al in de zware problemen..


Vooral wanneer er hier ruchtbaarheid aangegeven word!:lachen: ….mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2024 23:40 08 mrt 2024 23:55 door InDoDoNnY.
InDoDoNnY
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
MVV algemeen #8137
Ik heb lang nagedacht of ik hier wel of niet zou op reageren. Enerzijds omdat je simpel weg heel eenvoudig de publieke opinie tegen hebt als het over supporters gaat en niet meegaat in het overreageren op die onderwerpen en anderzijds omdat ik de voorkeur geef om geen openlijke kritiek op mijn MVV te leveren nomdat dit de club kan schaden. Maar gezien recentelijke ontwikkelingen, laat ik toch maar weer van me horen.

Allereerst wil ik zeggen dat het gedrag van fans bij Roda uit schandalig was, een stadion slopen levert nooit iets op en je benadeeld alleen je eigen club en supporters. Buiten dat, het is gewoon ontzettend laf en verdient geen enkele waardering, ook niet in de zogenoemde hooligans scene. Kortom, een sneue bedoeling van een 'paar' trieste individuen. Dat dit 20.000 euro aan extra kosten voor MVV met zich mee brengt maakt het extra triest. Dat enkele jaren eerder hetzelfde in de Geusselt gebeurde praat dit niet goed, maar in het kader van gelijke monniken gelijke kappen is de 3 uitwedstrijden verbod niet uit te leggen. Bij mijn weten heeft nog nooit een club zo felle straf gekregen en ergens zegt mijn onderbuik gevoel dat deze straf nooit bij een Ajax, PSV of Feyenoord gegeven zou worden. Nogmaals, ik praat absoluut niks goed maar we kunnen wel roepen om zwaardere straffen maar laten we dan voor een rechtvaardig beleid gaan.

Het supportersgedrag tegen FC Dordrecht was daarentegen veel minder noemenswaardig. Ja een beperkte die het veld opliep waardoor de wedstrijd werd gestaakt is dom. Het uitdagen en met plastic bekertjes gooien is weinig eervol te noemen en daarmee benadeeld je club, en wordt door de verscherpte KNVB regels ook natuurlijk vanzelfsprekend extra belicht, de maatstaf in de maatschappij is met name mbt supporters zaken verscherpt. Dat is nu eenmaal zo, en daarom is de actie ook dom en onnodig te noemen. Dat dit gevolgen gaat hebben is evident.

Maar wat mij daarnaast even erg stoort is de recente berichtgeving van MVV, o.a. in Dagblad de Limburger. Er wordt de indruk gewekt dat een eventuele wedstrijd zonder supporters tegen Roda wel 80.000 kan gaan kosten. Het bedrag geloof ik onmiddellijk. En als de KNVB besluit om direct MVV te straffen nav FC Dordrecht thuis, dan gaat dat zeker weten (financieel en zeker ook sportief) pijn doen. Iets wat we in huidige situatie niet kunnen gebruiken en wat het voortbestaan, zeker zonder investeerder, direct in gevaar kan brengen. Verschrikkelijk pijnlijk en een doodzonde voor onze club.

Waar intussen wel door veel mensen aan voorbij gaan, en hier is om de een of andere vagen reden, veel minder aandacht aan besteed wordt is dat dat de club afgelopen 3 jaren ruim 1,5 miljoen euro verlies heeft geleden! Lees het nog eens, ruim 1,5 miljoen euro verlies! Een waardeloos contract met Yvey, een schimmige deal met Nike (waar we vooral niet over mogen praten) en gigantische beveiligingsuitgave (nadat de vrijwillige stewards zijn weggejaagd) hebben in veel grotere mate bijgedragen aan de huidige slechte financiële situatie en noodzaak tot ingrijpen op dit moment.

Neem daarbij ook in ogenschouw dat 3 jaar geleden MVV de grote (en soms ook serieuze gevestigde) investeerders aan de kant heeft geschoven, voor een minderheidsaandeel doordat MVV 'baas in eigen huis` wilde blijven (lees. de gevestigde orde wilde geen risico riskeren om aan de kant geschoven te worden door de nieuwe bazen). Het gevolg is dat 3 jaar later, we in een wurggreep zitten en nood gedwongen met slechts 1 partij in zee kunnen gaan en de club voor de laagste prijs verkocht wordt. Een situatie die ook de financiële situatie onder drukt zet. .

Nu heb ik, mede door het recentelijk instappen van kapitaalkrachtige investeerders, enigsinds vertrouwen in de nieuwe eigenaars. Maar dit is niet gekomen door juist leiden van de voetbalclub, maar door geluk aan de investeerders kant.

Daarnaast loopt er nog steeds een MVV representant rond die voor een veel te hoog salaris een niet renderende jeugdopleiding leidt maar in het kader 'ik val jou niet lastig, val jij mij niet lastig' nog steeds aan de touwtjes trekt, en belangrijker nog zwaar op de begroting drukt. Simpel gezegd, in plaats van een hoofd jeugdopleiding waarbij de jeugd op geen enkel respectabel niveau speelt zou je ook een hoofd jeugdopleidingen en een broodnodige speler voor het eerste elftal kunnen financieren.

En nogmaals, anders vallen de mensen weer over me. De supporters hebben zich niet altijd van de beste kant laten zien, overigens ook genoeg momenten wel (steun aan medische wereld tijdens covid-pandemie, beschermen Maastrichtse binnenstad tegen plunderingen, from father to son, en kerstpakketten voor minder bedeelte), maar het is te eenvoudig om nu de ellende waar we nu in zitten in de schoenen te schuiven van supporters.

Mocht MVV komende maand omvallen, dan is dat niet aan de supporters te wijten maar aan 3 jaar wanbeleid. En wat nog erger is, het controle orgaan heeft het allemaal laten gebeuren.

En tenslotte, een zeer persoonlijke noot. Wat mij enorm stoort is dat we er als de kippen bij zijn om de supporters misdragen, zoals in eerdere posts als aangegreven uitgevoerd door klein groepje, van alle kanten te belichten maar dat als het gaat om de mensen die ons echt maar de afgerond brengen dat we dan onszelf niet durven, willen of kunnen uiten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Boschpoort, jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2024 23:48
InDoDoNnY
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
MVV algemeen #8138

Boschpoort schreef : Er is heel veel aan te merken op het veiligheidsbeleid van MVV maar het hele verhaal begint natuurlijk met het feit dat een aantal individuen zich niet kunnen gedragen. Het is niet de veiligheidscoordinator die toiletgroepen vernielt, het zijn niet de stewards die met bier gooien waardoor wedstrijden worden stilgelegd en het zijn geen bestuursleden die van de ene tribune naar de andere gaan om bij het uitvak te gaan uitdagen.
Enige zelfreflectie is sommigen werkelijk totaal vreemd. Alleen naar anderen wijzen en eigen wangedrag goedpraten of bagatelliseren.


Ik ben het natuurlijk met je eens en wie de schoen past die trekt hem aan op dit onderwerp. Maar als we het over zelfreflectie hebben, het zijn ook niet de supporters die er een (financiële) puinhoop van hebben gemaakt binnen de club...ook binnen de eigen organisatie is gebrek aan zelfreflectie niet vreemd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2024 08:51
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV algemeen #8139
Op zich ben ik het wel met je eens Indodonny. Maar die charlatan Noor is vertrokken (voordat hij eruit gedonderd zou worden wegens jaren wanbeleid) en de voorzitter van de RvC is inmiddels ook weg. Maar er is te weinig toezicht geweest op wat Noor allemaal deed, absoluut.
Deels is de financiële situatie ook een gevolg van de vele boetes en schadevergoedingen die de club moet betalen. En dat komt wel voor rekening van een paar zogenaamde supporters.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, jovkle, InDoDoNnY

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2024 09:47 09 mrt 2024 10:08 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 748
Meer
MVV algemeen #8140
Zoveel boetes en schadebetalingen is een schande. Sommigen roepen voor de zomer, waar blijven die spelers. Het helpt dan allemaal niet, het scheelt inmiddels al 1-2 goede spelers, maar het kleine groepje raddraaiers en biergooiers interesseert het geen biet. Verder mag er in het geval van de financiële verliezen al die tijd kritisch gekeken worden naar de rol van de rvc, Jöris en het bedrijf dat de administratie doet. Hebben die niet aan de bel getrokken en wie waren er in een eerder stadium al op de hoogte van de tekorten. Noor en Jöris waren vier handen op 1 buik. Charlatan Noor heeft een slagveld achtergelaten, is weg, maar ondertussen houdt voorzitter Jöris die ook mede verantwoordelijk is voor het financiële debacle zich erg gedeisd. Waarom hangen er nu geen spandoeken zoals bij Penders? Jöris vindt zichzelf belangrijker dan de club. De rvc dekt op haart beurt weer de voorzitter, want ook die hebben steken laten vallen. Stay low is het motto. Hoop dat die Amerikanen inzien dat in ieder geval Jöris niet de juiste persoon op de juiste plek is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, jasonke7, InDoDoNnY

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 18:13
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
MVV algemeen #8141
In het kader van het wanbeleid. Is het niet typisch dat alle sponsor uitingen van de Rabobank weg zijn gehaald zo midden in een seizoen….? Is dat niet een voorbode dat het helemaal mis gaat? Hoop het niet.

MVV, Door Dik En Door Dun

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2024 23:01 25 mrt 2024 23:02 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 808
Meer
MVV algemeen #8142
Berichten over de zich mogelijk terugtrekkende investeerder zijn verplaatst naar het nieuwsitem 'Intentieverklaring met nieuwe grootaandeelhouder'.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2024 18:00
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV algemeen #8143
Gelukkig is er ook nog goed nieuws: Hofland gaat naar Helmond Sport.
Wat er ook gebeurd, daar hoeven we ons niet aan te ergeren volgend jaar
De volgende gebruiker (s) zei dank u InDoDoNnY, bokkesprongen, Sander70

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2024 18:07
Mithrandir
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 117
Meer
MVV algemeen #8144

Duin schreef : Gelukkig is er ook nog goed nieuws: Hofland gaat naar Helmond Sport.
Wat er ook gebeurd, daar hoeven we ons niet aan te ergeren volgend jaar


Dan wordt Edwin Hermans de trainer. Goedkoopste optie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2024 18:19
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 291
Meer
MVV algemeen #8145
Ik zou graag zien dat ze alsnog doorgaan met Verberne. Een trainer die kan overpresteren met een matige selectie hebben we waarschijnlijk wel nodig de komende jaren……
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjonnie, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.407 seconden