Nieuw MVV....?

05 mei 2013 11:16 05 mei 2013 11:28 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Onderwerp Auteur
Nieuw MVV....? #1
Tja terugkijkend was er 3 jaar lang :

- een financiële sanering, die het bestuur uitstekend heeft opgepakt en prima heeft uitgevoerd
- een trainer die steeds met een halve selectie moest beginnen en desondanks iedere keer topprestaties leverde
- wij steeds weer FANTASTISCH genoten van onze uitsupporters

MERCI aon uuch allemaol ! :applaus:

Nu gaat onze trainer weg...
Heeft de voorzitter aangegeven ook aan een andere uitdaging toe te zijn...
Zullen er weer een aantal spelers vertrekken...(Voorjans?, Smeets?, Labylle? en wie nog meer?)


Komt de vraag bij mij op:

1.Wat kunnen we dan het komend seizoen verwachten ...?

OK, de hondstrouwe meute (op Noord, Angelside (van A t/m F) en de Boschpoort) zo'n 3000 man zal blijven komen,
zoals ze / we dat altijd hebben gedaan en blijven doen. Joonk of aajt; veer zien dao altied weer ! :thumbsup:

2. Wie komt er in de selectie bij .....
Zullen teleurgestelde spelers, die weinig of geen speeltijd kregen, dit nu wel krijgen?

3. Wat word het beleid van Maatschappelijke Voetbal Vereniging Maastricht...?
Blijft dit beleid intact of wordt dit bijgesteld of gaan we terug naar het oude "us-MVV-ke" ?

Zeg het maar...

Ik hoop in ieder geval, dat we in de n.c (minimaal) nog een keer thuis kunnen genieten van "uzze matadoore" ... :thumbsup:
met een publiek dat zich nog een keer opricht om staf en spelers een passend dankjewel te geven !!!





En verder...jullie allemaal 2013/2014 terug te zien !
Te beginnen bij oefenwedstrijden in Visé (Wezet veur Roei Baank :P ) , Meersen en Eijsden !

Wat verwachten jullie..?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2013 14:24
Rijstartel
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 13
Meer
Nieuw MVV....? #2
Een beloftenteam/MVV-2 is naar mijn mening belangrijk voor het verder ontwikkelen van een gezond en stabiel MVV.
Jeugdig talent of spelers die op het 1e niet op een basisplaats kunnen rekenen kunnen speelminuten maken en behouden hierdoor wedstrijdritme. Ze spelen onder meer druk. Wedstrijddruk is iets anders dan een partijtje op een training.

Ook spelers die terug komen van een blessure kunnen weer ritme en conditie opdoen. Verder kunnen ze checken of hun blessure voldoende is genezen om weer terug te komen op het 1e.

M.a.w. een tweede team is een toegevoegde waarde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2013 16:39
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Nieuw MVV....? #3
3 Het beleid van de maatschappelijke vereniging boeit mij niet. Wél die van stichting MVV, want dat is de voetbaltak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2013 08:03
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 289
Meer
Nieuw MVV....? #4
Investeren in de jeugdopleiding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2013 09:11
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3824
Meer
Nieuw MVV....? #5

Rijstartel schreef : Een beloftenteam/MVV-2 is naar mijn mening belangrijk voor het verder ontwikkelen van een gezond en stabiel MVV.
Jeugdig talent of spelers die op het 1e niet op een basisplaats kunnen rekenen kunnen speelminuten maken en behouden hierdoor wedstrijdritme. Ze spelen onder meer druk. Wedstrijddruk is iets anders dan een partijtje op een training.

Ook spelers die terug komen van een blessure kunnen weer ritme en conditie opdoen. Verder kunnen ze checken of hun blessure voldoende is genezen om weer terug te komen op het 1e.

M.a.w. een tweede team is een toegevoegde waarde.

Bij vorig praotkaffee is dit aan de orde geweest. In de Jupiler League is een volwaardig tweede elftal dat niet meedoet aan de tweede elftal-competitie niet te betalen voor MVV. Het kost niet alleen geld om aan die competitie mee te doen (reiskosten, stadion open op wedstrijddagen etc) maar je zult ook een volwaardig tweede elftal moeten hebben. Er zouden dus spelers bij moeten. Dat kan MVV simpelweg niet betalen.

Ik zou ook erg graag een volwaardig tweede elftal zien, maar als MVV dat fatsoenlijk wil aanpakken, en dat lijkt me toch de voorwaarde van "volwaardig", dan zal er daar geld voor moeten komen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2013 09:53
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
Nieuw MVV....? #6

Jacques schreef : Bij vorig praotkaffee is dit aan de orde geweest. In de Jupiler League is een volwaardig tweede elftal dat niet meedoet aan de tweede elftal-competitie niet te betalen voor MVV. Het kost niet alleen geld om aan die competitie mee te doen (reiskosten, stadion open op wedstrijddagen etc) maar je zult ook een volwaardig tweede elftal moeten hebben. Er zouden dus spelers bij moeten. Dat kan MVV simpelweg niet betalen.

Ik zou ook erg graag een volwaardig tweede elftal zien, maar als MVV dat fatsoenlijk wil aanpakken, en dat lijkt me toch de voorwaarde van "volwaardig", dan zal er daar geld voor moeten komen.


Prima, maar stop dan ook maar met alle Maastricht United, Limburg United en nog iets United projecten. Ook de jeugdopleiding kan opgedoekt worden. De stap vanuit de A naar het eerste is veel te groot. Talenten dienen er meteen te staan, of haken af. Dat kan en mag je niet verwachten van die jongens.
Er is geen tussenweg. Van alleen trainen word je niet beter. Je hebt wedstrijdervaring nodig. Die krijgen ze niet. Zie Voorjans, Kuipers, Timmermans, La Rosa, Moustafa, Borgers, Derix en De Winter. Niet geheel toevallig mag het overgrote deel van deze spelers vertrekken omdat ze zich te weinig ontwikkeld hebben. Maar...wiens schuld is dat? Kun je het de spelers kwalijk nemen? Deels wel, deels worden ze gewoon niet goed doorontwikkeld door de club.
Het beleid dat we ons dan gaan richten op eigen (regionale) jeugd is dan ook een illusie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2013 10:44
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3824
Meer
Nieuw MVV....? #7
Tsja, Maosbrögk, ik ben ook groot voorstander van een tweede elftal. Om meerdere redenen.

- Langgeblesseerden zoals Schreurs kunnen wedstrijdritme opdoen (zoals je zelf al aangaf in ander topic)
- Jeugd krijgt de kans om te wennen aan wedstrijden met meer "weerstand"
- Wil MVV echt om het kampioenschap spelen, dan is een bredere selectie nodig, zodat een blessure zoals die van Danny goed opgevangen kan worden. Maar stel dat Danny weer fit is, dan is het toch wel handig dat zijn volwaardige vervanger in een fatsoenlijk tweede elftal zijn minuten blijft maken. Als je 22 goede spelers hebt, heb je gewoon een tweede elftal nodig om iedereen toch speeltijd te laten hebben.

en zo zijn er vast nog wel meer redenen te noemen. Maar MVV heeft daar geen geld voor, en ik zelf ook niet... Als ik de 38,4 miljoen van de staatsloterij zou winnen, zal ik eens met MVV in gesprek gaan :lol: ;)

Maar goed, zo zijn er meer zaken waar MVV kan verbeteren, maar waar het geld voor ontbreekt. Goede commerciele mensen in vaste dienst. Op de lange termijn verdienen die zich terug, daar ben ik van overtuigd. Op Klein Geusselt is nog vanalles te verbeteren, een fatsoenlijk krachthonk hebben we bijvoorbeeld niet. En zo is er vast nog veel meer. Allemaal zaken waarmee MVV op de lange termijn beter zou worden. Maar er is gewoon geen geld voor.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2013 14:15
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Onderwerp Auteur
Nieuw MVV....? #8
Opstelling MVV tegen Emmen:

Castro, Geenen, Verdellen, Knops, Winkens, Rutjes, Van Hyfte, Secerovic, Sema, Maria, Ospitalieri.

Op zichzelf geen slechte opstelling, al zal iedereen wel hier en daar zijn voorkeur hebben, maar opmerkelijk is dat de gehele basiself slechts maar een speler (Sjoerd) uit de eigen opleiding bevat (en dan nog wel een bijna "veteraan") !
Dit t.o.v de vorige 2 tot 3 seizoenen...
Toen de eigen jeugd voor een groot deel de samenstelling (al of niet noodgedwongen) uitmaakte...

Dit moet niet gelezen worden als kritiek op de staf, want zij ( de staf) zijn de deskundigen en niet ik !
Maar opmerkelijk is deze verschuiving toch.
Vooral in het kader van Maastricht United gerelateerd aan het concept van toekomstige spelers voor us MVV-ke.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2013 14:25
Smirnoff
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
Nieuw MVV....? #9
Dat er steeds minder spelers doorbreken is op zich goed verklaarbaar.

Er is geen 2e elftal meer die wekelijks voetballen, de stap van de A1 naar het 1ste is te groot. Spelers kiezen voor een amateurclub waar het niveau minder hoog ligt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2013 15:12
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3824
Meer
Nieuw MVV....? #10
Nu ja, de beste twee spelers uit onze jeugdopleiding van de laatste jaren (als ik Chadli even niet als eigen kweek meetel want die liep hier maar een jaartje rond) spelen nog altijd bij ons, Smeets zit nu op de bank maar speelde tot vorige week alles. Schreurs is zwaar geblesseerd. Dat vertekent het beeld wel iets, de score zou normaal gezien net wat beter uitvallen.

Om eerlijk te zijn boeit het mij niet zo veel. MVV heeft het nooit echt van de eigen jeugd moeten hebben. Spelers als Brokamp, Bonfrere, Bergholtz en Van Wissen kwamen indertijd ook maar via amateurclubs uit de regio bij ons terecht. Later gold voor bijvoorbeeld Hofman en Delahaye hetzelfde. Het is leuk als er spelers uit de eigen jeugd doorbreken, maar de betere talenten uit deze regio worden vaak al snel weggeplukt door grote clubs. Denk aan Boudewijn Zenden en Luis Pedro.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2013 16:01
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
Nieuw MVV....? #11

les rouges blancs schreef : Opstelling MVV tegen Emmen:

Castro, Geenen, Verdellen, Knops, Winkens, Rutjes, Van Hyfte, Secerovic, Sema, Maria, Ospitalieri.

Op zichzelf geen slechte opstelling, al zal iedereen wel hier en daar zijn voorkeur hebben, maar opmerkelijk is dat de gehele basiself slechts maar een speler (Sjoerd) uit de eigen opleiding bevat (en dan nog wel een bijna "veteraan") !
Dit t.o.v de vorige 2 tot 3 seizoenen...
Toen de eigen jeugd voor een groot deel de samenstelling (al of niet noodgedwongen) uitmaakte...

Dit moet niet gelezen worden als kritiek op de staf, want zij ( de staf) zijn de deskundigen en niet ik !
Maar opmerkelijk is deze verschuiving toch.
Vooral in het kader van Maastricht United gerelateerd aan het concept van toekomstige spelers voor us MVV-ke.


Wat mij betreft mogen ze die laatste Sjenge (op Schreurs en Smeets dan naar) ook nog opdoeken. De jongens van verder hebben een veel betere mentaliteit (en minder praatjes). Zij zullen sowieso 2x zo goed moeten zijn om het tegen een Sjeng af te leggen. Dit geld trouwens ook voor de industrie: nul bedrijvigheid in Maastricht (een toeristenstad die mensen van verder uitkleed met parkeer en snelheids bonnetjes). De laatste schoorsteen van de stad (de KNP) zullen ze vroeg of laat ook nog de nek omdraaien door bv overdreven millieu eisen (bij Enci, Sphinx etc is dat al gelukt). Dit is dan meteen ook de reden waarom er geen sponsors meer zijn voor mvv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2013 16:20
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
Nieuw MVV....? #12
Hoeveel onzin in 1 bericht nathan. Laat die Maastrichtse jongens net geen grote mond hebben tov die westerlingen en als ene dat al heeft dan wordt dat afgestraft. (Smeets) de enci was al een aflopende zaak ondanks het aflopen van de emissievergunning. Er werkten nog maar amper mensen door overcapaciteit van de Heidelberg groep. De sphinx is ten onder gegaan aan mismanegment en concurrentie vanuit het buitenland. En helaas zal dit waarschijnlijk ook het lot van de KNP worden al zou dat weer aantrekken. De kracht van bijvoorbeeld fc Twente is het faciliteren van kleine sponsors die voor relatief kleine bedragen sponsoren maar wel kunnen netwerken in hun eigen kring. Laat Maastricht eo nou net 100den zo niet duizenden van dit soort potentiële sponsoren hebben... Je moet ze ook iets bieden. En daar schort het aan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De_Lange

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2013 17:17
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Nieuw MVV....? #13
Iedere club kan iets bieden al is de ruimte nog zo beperkt. Met de aanstelling van Frans Erens constateer ik wel een aantal nieuwe initiatieven zoals www.mvv.nl/business-mvv/mvv-community en www.mvv.nl/business-mvv/langs-de-lijn .
Ook krijgt iedere sponsor tegenwoordig een nieuwsbrief met het laatste nieuws over MVV, programma in de BC bij de volgende thuiswedstrijd, kaartverkoop voor uitwedstrijden en aanbiedingen van bepaalde sponsoren.

Tip gratuit.
Stel de supporters ook op de hoogte van dit soort nieuwe initiatieven. Het staat wel op de officiële site (in een hoekje) maar deze wordt door de gemiddelde supporter amper bekeken. Plaats het op het forum en/of sociale media.
Veel supporters hebben immers het gevoel dat er een "scheefgroei" is ontstaan tussen maatschappelijke initiatieven en voetbal gerelateerde initiatieven. Door een beter communicatie van deze laatste kan men dit gevoel verminderen of wegnemen.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2013 19:02
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
Nieuw MVV....? #14
Webmastersfm, ben vaak genoeg naar oefenwedstrijden geweest en als je dan ziet wat voor een grote mond bv Winkens heeft dan schrik je (trouwens ook met opstootjes maken; en daar kom ik echt niet voor). Nee dan zie ik liever jongens als vanHyfte Rutjes Opspitaleiri, Labylle etc. wel hard werken en ook nogeens beleefd. En inderdaad de Sphinx is ten ondergegaan aan mismanagement (niet alleen van hollaenders) maar ook van lokale die meer tegels voor zich zelf maakten. Het is een schande dat zo een bedrijf (met een uniek logo) faiet is gegaan , en het zegt wel iets over Maastricht rond 2000 en erna. Een kritische Sjeng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.355 seconden