MVV bestuursleden leggen functie neer

13 sept 2013 07:24
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV bestuursleden leggen functie neer #1
Vandaag onderstaand artikel in DDL. Ik ben benieuwd naar de reactie van de betreffende bestuursleden. Is het een opgeklopt verhaal van de krant of speelt er meer? Ik kan me wel voorstellen dat de spagaat waarin Marcel en Huib zich bevonden onwenselijk is.

MVV-bestuur in één klap bijna gehalveerd

NASLEEP BOMINCIDENT Drie van de acht leden stappen op

door Roel Wiche
MAASTRICHT – Drie van de acht bestuursleden van MVV zijn per direct opgestapt. Aanleiding is de nasleep van het incident met rookbommen tijdens het duel tegen Jong FC Twente. De Maastrichtse club gaat nu verder met een afgeslankt bestuur en zal taken overhevelen naar de nieuwe directeur, oud-ENCI-topman Frans Erens.

Marcel Andrien en Huib Pijpers zijn vertrokken omdat zij zich niet meer helemaal thuis voelden in hun bestuursrol. Het duo was verantwoordelijk voor supporterszaken en veiligheid. Na het geruchtmakende bomincident kwamen ze in een spagaat terecht, zo is de uitleg van MVV-voorzitter Paul Rinkens. „Marcel en Huib werden het ene moment als supporter gezien en het andere moment als bestuurslid. Dat was al langer zo. Ze willen in de greppel gaan staan.” Andrien en Pijpers waren gisteren niet bereikbaar.

Ook voor het derde opgestapte bestuurslid, Peter van Minderhout, gaf het duel tegen Jong Twente stof tot nadenken. Van Minderhout, die de portefeuille communicatie beheerde, kon zich niet vinden in de manier waarop MVV de zaken na dat incident aangepakt heeft. „Dat is tamelijk brisant gebeurd. Ik had ideeën over de wijze waarop we moesten communiceren, maar stond alleen.” Rinkens houdt zich op de vlakte. „Ik denk dat de manier waarop hij functioneerde niet helemaal zijn ding was.”

MVV zal de vacatures wellicht niet invullen. Directeur Frans Erens zal een aantal taken overnemen. De bestuurlijke onrust komt niet op een ideaal moment voor de club. MVV is de competitie uiterst teleurstellend gestart en moet door de crisis vol in de beugel om de toch al ingekrompen begroting sluitend te krijgen. Rinkens ziet echter ook voordelen. „Bestuursleden moeten op afstand functioneren, de directeur moet meer aan de knoppen zitten. Dat model krijgt nu vorm binnen MVV.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2013 08:46
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV bestuursleden leggen functie neer #2
Dit is natuurlijk erg jammer, Marcel en Huib je kunt er een mening over hebben en die heb ik ook zijn wel echt oer MVV -ers die onze club dus ook ons als supporters nog het avondje MVV hebben bezorgd

Ik leerde Marcel kennen in Roermond, in cafe Braam, ik stond daar op een vrijdag een pilsje te drinken en op een gegeven moment komt Marcel op mij af en die kijkt me met een blik aan, zo van ik ga je eens ff op je bek timmeren kleine !! ;-)
Hij zei, "jij bent Napoleon he ".....ik dacht what the fuck..... en zo begon onze MVV vriendschap

Kan me nog als de dag van gister herrinneren dat ik met Marcel in de auto zat van volgens mij Den Bosch uit waar we flink over die klote kregen en waar toen Capa nog trainer was, het ging niet goed met MVV op heel veel vlakken, in de auto was Marcel alleen maar bezig van , "ik moet Peter Thijssen bellen " ik kende die hele Peter Thijssen niet. Marcel voelde aan zijn water dat het financieel heel slecht ging met MVV en hij zocht mensen die hem in dat traject konden ondersteunen zo ook natuurlijk zijn partner in crime Huib Pijpers, wat ik een enorme sympathieke man vind en die ik enorm waardeer !

Het vervolg van het verhaal kennen allemaal , zonder Marcel en Huib was er echt geen MVV meer geweest.
In de begin jaren had ik goed contact met Marcel maar heb nooit geweten dat ze met die redding bezig waren, enorm moeilijk moet dat voor hem maar ook voor de andere geweest zijn om je bek te houden terwijl je met zoveel zaken bezig bent.
Een goed gesprek en gezellig glas bier en MVV waren altijd de thema's waar we het over hadden.
In de tijd dat Marcel nog bestuurslid was van de SC zei ik altijd jij moet het bestuur in man...beetje gekscherend maar ik meende het wel.
De laatste 2 jaar hadden we minder contact , mijn "gezeik "op het forum de aanval op het bestuur en andere zaken dreven onze MVV "vriendschap " uit elkaar en vaker stonden we tegen over elkaar dan het glas te pakken en over de zaken te praten.
Daarbij vond ik ook dat Marcel een andere kant had , als je kritiek had en die was dan niet gericht op zijn persoon dat vatte hij dat altijd op als aanval richting hem....je moest dus altijd heel tactisch zijn, op gegeven moment had ik daar tabak van en ging ik precies schrijven roepen wat ik dacht en dat is natuurlijk ook niet goed.

We moeten ook niet vergeten dat Marcel de supporters zaken werkelijk letterlijk zonder inbreng heeft gekregen binnen het bestuur, hij was toen meen ik op vakantie en toen hij terug kwam kreeg hij de mededeling jij gaat supporters zaken doen.
Een hele omvangrijke portefeuille die enorm veel tijd met zich mee brengt
Binnen het bestuur waren Marcel en Huib zeker belangrijk maar ik denk dat uiteindelijk er een paar mensen bepalend voor MVV waren...waarschijnlijk de jarenlange "frustratie "en de portefeuille en ook de twee deling hebben het voor deze bijna onmogelijk gemaakt om hun functie onafhankelijk te kunnen blijven doen.

Mijn waardering voor hun ondanks is blijvend , Marcel en Huib zullen wellicht de laatste jaren ook veel tegenwerking hebben gekregen van supporters en sommige zijn misschien blij dat ze uit het bestuur zijn... ik vind het vooral jammer voor de 2 en ik vind ook dat ze dat respect verdienen en hoop zeker dat ze bij MVV blijven komen en nu niet MVV de rug toe keren.

Marcel en Huib , vanaf deze plek mijn oprechte waardering voor jullie jarenlange inzet voor MVV
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Frank Salemans, Sjotelsplak, de bok, opadiehard, Boschpoort, Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2013 09:40
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV bestuursleden leggen functie neer #3
Met het hart van de ware supporter hebben ze drie jaar geleden hard gewerkt aan een gezonde basis voor MVV. Nu hebben ze zich waarschijnlijk gerealiseerd dat ze toch vooral supporter zijn gebleven en dat een betaald voetbalclub weliswaar zo geleid moet worden dat de financiën goed verzorgd zijn, maar dat de supporters essentieel zijn voor het voortbestaan. De laatste tijd is het belang van de supporters soms te veel ondergeschikt gemaakt aan andere belangen.
Marcel en Huib, merci !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2013 09:42
Rebel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 42
Meer
MVV bestuursleden leggen functie neer #4
Heel jammer.

Marcel en Huib bedankt en respect voor jullie inzet voor MVV en zeker niet te vergeten de supporters ( geen klanten)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, Badjakker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2013 09:47
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV bestuursleden leggen functie neer #5
Ook van mijn kant, niets dan lof voor deze heren!
Zonder Huib en Marcel was er geen initiatief groep geweest, was er geen MVV meer geweest.
Ik heb groot respect voor hen en de manier waarop zij zaken hebben aangepakt.
Zij hadden naast hun al drukke baan, een nog even drukke baan bij MVV. Zodat wij konden blijven genieten van us MVV.

Mijn eeuwige dank gaat uit naar deze 2 heren!

En ik ben er van overtuigd dat hun toekomstige bijdrage aan MVV van minstens even groot belang is!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2013 10:02 13 sept 2013 10:05 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV bestuursleden leggen functie neer #6
Ik heb enorm veel respect voor Marcel Andriën en Huib Pijpers. Ik kan alle supporters verzekeren: als deze twee heren niet het initiatief hadden genomen om een aantal mensen om zich heen te verzamelen en een coup te plegen t.a.v. Goumans, dan had onze club zeker niet meer bestaan. Marcel en Huib hebben honderden, zo niet duizenden (echt waar!) uren in de club gestoken de afgelopen jaren, gratis-en-voor-niets. Er mag voor hen een standbeeld worden opgericht voor De Geusselt.

Zelf heb ik meegemaakt hoe moeilijk Huib en Marcel het vonden om hun supporterschap en bestuursfunctie te combineren. De nasleep van NAC-MVV en het vuurwerkincident tegen Jong Fc Twente heeft hen diep geraakt, evenals de verdeeldheid onder de supporters. Het moet hun zeer goed doen dat supportersgroepen weer meer gezamenlijk lijken op te treden. Ik hoop hen nog lang bij MVV te ontmoeten en dat ze weer gewoon als fanatiek supporter lekker kunnen genieten c.q. sjaggenere van MVV, zonder de last van de bestuurlijke rompslomp. Haha, ze zullen nu ook weer wat meer thuis te vinden zijn!

Peter van Minderhout kende ik wat minder, maar die gaf inderdaad blijk ervan grote moeite te hebben met de uitgestoken hand van het MVV-bestuur en ook het mea culpa voor de soms niet zo handige afwikkeling van het vuurwerkincident tegen Jong Twente. Het bestuur luisterde daar meer naar de argumenten van de Commissie Stadionverboden MVV dan naar de argumenten van de heer van Minderhout. Hij heeft daar blijkbaar zijn conclusies uit getrokken, maar dat weet ik niet zeker. Hij was het grondig oneens met deze verzoenende actie.

Ik vind overigens de reactie van Paul Rinkens (die er overigens ook duizenden uren in heeft zitten, laten we dat a.u.b. niet vergeten) ook goed, in de zin dat uitvoerende taken niet bij het bestuur thuis horen, maar bij de directie. Zo is het maar net. Een bestuur hoort m.i. meer afstand te nemen. De dagelijkse leiding hoort op de vloer te liggen en niet bij het bestuur.

Maar nogmaals: Huib en Marcel super bedankt. Jullie zijn voor mij twee MVV-helden van het kaliber (ik bedoel niet zijn buikomvang, haha) Willy Brokamp. Een groter compliment kan ik niet maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVV4life, les rouges blancs, Maosbrögk, Sjotelsplak, de bok, Boer458, Boschpoort

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2013 10:06
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV bestuursleden leggen functie neer #7
In plaats van hier weer een heel verhaal neer te tikken plaats ik gewoon een deel van de e-mail die ik eerder vanochtend stuurde:

Marcel, Huib,

Eerst en vooral: BEDANKT VOOR HET REDDEN VAN ONZE CLUB!
Zonder jullie initiatief om een reddingsplan te maken en daar de juiste personen bij te zoeken had MVV de laatste financiële en bestuurlijke crisis van het tijdperk Jongen en Goumans niet overleefd. Chapeau en hulde daarvoor.

Ik vind het erg jammer dat jullie nu opstappen. En helemaal jammer is dat jullie naam nu in de media gekoppeld is aan het opstappen van die incompetente zak hooi Peter van Minderhout.
Jammer vooral omdat ik bang ben dat het supportersgeluid nu helemaal geen stem meer heeft in een bestuur dat zich de afgelopen jaren vooral kenmerkte door een gebrek aan inlevingsvermogen voor hoe de gemiddelde supporter (geen klant) een wedstrijd beleeft.

De teleurstelling over jullie vertrek betekent niet dat ik er geen begrip voor heb. Sterker, ik zag het al een tijdje aankomen. Voor de wedstrijd tegen Venlo heb ik mijn vrees al met een zeer beperkt aantal mensen gedeeld. De spanning die jullie 'dubbelpositie' met zich meebrengt in zowel de contacten binnen het bestuur als naar de supporters kan geen normaal mens blijvend volhouden. Ooit breekt het lijntje en kennelijk waren de gebeurtenissen rondom Jong Twente de bekende druppel. Het moest er eens van komen.

Het goede nieuws is dat jullie weer gewoon op de tribune jezelf als supporter kunnen zijn. Zonder verantwoordelijkheden naar een wedstrijd gaan kijken. Dat moet een verademing zijn. De eerste thuiswedstrijd dat we elkaar zien drinken we er één (of twee, of drie...) op. (zal niet vanavond zijn overigens)

Ik ben benieuwd hoe het bestuur dit verlies gaat opvangen. Nu Rinkens ook al heeft aangegeven eind van het seizoen te gaan stoppen kan het nog wel eens een zware kluif worden geschikte opvolgers te vinden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, de bok, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2013 10:18
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV bestuursleden leggen functie neer #8
Een diepe buiging voor Huib en Marcel voor al hun werk en tijd die ze in Us MVVke hebben gestoken.

Avec cravate ou sans cravate. Tous ensemble.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, de bok

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2013 10:44
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
MVV bestuursleden leggen functie neer #9
Ik schrik hier toch wel van.
Voor mij waren zij de bindende factor tussen bestuur en fans.
In mijn ogen de club/cultuurbewakers.
Nu deze twee echte voetbal/clubmensen weg zijn, vrees ik de keuzes van de commerciële passanten.

Huib en Marcel: hartelijk dank voor het redden van onze club!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2013 11:29
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV bestuursleden leggen functie neer #10
Bedankt voor jullie inzet voor MVV.
Het is/zal een lastige taak zijn geweest voor jullie om jullie functie uit te voeren en dan ook nog gewoon een supporter zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2013 11:47
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV bestuursleden leggen functie neer #11
Het verdriet me zeer bovenstaande te lezen, vooral ook omdat ik Huib iet wat beter heb mogen leren kennen
en nooit zijn "dubbele" positie (bestuurslid en fan) als een bezwaar heb ervaren... integendeel !

Marcel, Huib,

ondanks dat heb ik jullie besluit maar te respecteren en wil toch jullie beiden hartelijk, hartelijk danken voor jullie inzet bij en voor ons cluppie, hetgeen ook invloed op jullie privé leven had ... ! :applaus: :applaus: :applaus:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2013 12:07
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV bestuursleden leggen functie neer #12

les rouges blancs schreef : Het verdriet me zeer bovenstaande te lezen, vooral ook omdat ik Huib iet wat beter heb mogen leren kennen
en nooit zijn "dubbele" positie (bestuurslid en fan) als een bezwaar heb ervaren... integendeel !


Sorry ik dacht dat het toch lastig was om het te combineren.

Maar dat is het toch niet voor ze geweest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2013 12:37
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV bestuursleden leggen functie neer #13
Opmerkelijk, op 19 juni wordt eerst uitgebreid met 2 man.
Van 6 naar 8 man = +30%

Zie bericht MVV.nl
MVV Maastricht zet volgende bedrijfsmatige stap
MVV ontwikkelt zich conform haar plan verder naar een professionele, bedrijfsmatige, maatschappelijk verbonden BVO, die in de top van de Jupiler League attractief voetbal speelt.
Paul Rinkens, voorzitter: “We zijn erg blij Frans Erens bereid te hebben gevonden om ons te helpen. Frans is een gedreven MVV'er en een uiterst bekwaam en zeer ervaren directievoerder bij de ENCI; hij gaat de rol van algemeen directeur ad interim vervullen. Dit is een belangrijke, volgende stap op weg naar 2018.”
In de organisatie wordt ook de commerciële rol versterkt. Opnieuw Paul Rinkens: “Maurice Schoenmaeckers is een gekende en succesvolle Maastrichtse ondernemer met een prima netwerk; hij gaat ons helpen meer nieuwe sponsors te vinden maar blijft ook actief betrokken bij zijn eigen bedrijf. Ik wens Frans en Maurice succes en veel plezier in hun nieuwe rollen.”


Nu gaan er 3 man weg en staat er groot in DDL “Bestuur in een klap bijna gehalveerd”
Uiteindelijk is er volgens mij 1 man minder tov. voor 19 juni……

Sensatie sensatie Pffff ……Weer nutteloze krantenvulling.

Waarom iemand weg gaat heeft altijd een reden, net zoals iemand die er nieuw bij komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2013 12:38 13 sept 2013 12:40 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV bestuursleden leggen functie neer #14
Marcel, Huib en Peter, bedankt voor alle inzet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2013 12:54
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV bestuursleden leggen functie neer #15
Een hele diepe buiging en een grote merci.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.379 seconden