Zo daar gaan we weer!

10 dec 2013 18:56
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Onderwerp Auteur
Zo daar gaan we weer! #1
Toch weer samenwerking jeugd Roda, Fortuna, MVV en VVV

De technische leiding van de vier Limburgse voetbalclubs wil toch weer gaan samenwerken bij het opleiden van de jeugd.

Met dit signaal vanaf het trainingsveld willen de coaches de clubleiding van Fortuna, MVV, VVV en Roda meekrijgen in de ambitieuze plannen.

Samenwerking tussen de vier Limburgse clubs is zeer omstreden. De gezamenlijke opleiding onder de vlag van de DSM Voetbalacademie sneuvelde in 2009. Ondanks zware druk van de KNVB, slaagden MVV, Fortuna en Roda er niet in om een gezamenlijke regionale jeugdopleiding te vormen. Daardoor is Limburg de enige regio waar nog niet wordt samengewerkt op jeugdgebied.

Kwaliteit
Volgens de trainers gaat het gebrek aan samenwerking ten koste van de kwaliteit van de jeugdopleiding. MVV-trainer Tiny Ruijs, Fortuna-coach Wil Boessen, VVV-trainer René Trost  en technisch manager Leon Vlemmings van Roda JC hebben de koppen bij elkaar gestoken. Samen met onder meer Topsport Limburg en Eric van der Luer zijn er nieuwe plannen gemaakt om intensief samen te werken op opleidingsgebied. De spelers zouden wel bij hun eigen club wedstrijden blijven spelen.

"Overal in Nederland wordt al samengewerkt, alleen in Limburg wordt het nog steeds niet gedaan. Ik vind dat ongelooflijk," aldus MVV-trainer Tiny Ruijs. In het nieuwe topsportplan moet meer aandacht zijn voor kennisdeling, betere studiebegeleiding en bijvoorbeeld krachttraining. Ruijs: "We willen de jonge voetballer een betere topsportopleiding geven."

Coaches
Drie van de vier coaches werkten bij verschillende Limburgse BVO's, waardoor het clubsentiment minder groot is. Zo trainde Tini Ruijs zowel Fortuna, Roda als MVV. Wil Boessen werkte bij VVV en Fortuna. Rene Trost voetbalde bij Roda en VVV en trainde eerder ook MVV, voordat hij dit seizoen naar Venlo verhuisde als hoofdcoach.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2013 19:01
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Onderwerp Auteur
Zo daar gaan we weer! #2
Volgens mij snapt Tiny het niet! Nee is nee en ik blijf me verzetten op ieder gebied van samenwerking!!


MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2013 19:01
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 444
Meer
Zo daar gaan we weer! #3
Ik denk dat er financieel gezien niets anders op zit, voor mij mogen ze in de sportzone in Sittard gaan trainen, ga er vanuit dat er goede afspraken worden gemaakt over verschillende zaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2013 19:04
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
Zo daar gaan we weer! #4
Goed plan!
De volgende gebruiker (s) zei dank u peter ruiver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2013 19:05
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Zo daar gaan we weer! #5
Paul Rinkens, voorzitter van de Maastrichtenaren: 'Wij hadden een ander inzicht wat betreft de jeugdopleiding. In ons model worden ook scholen en voetbalclub betrokken. Je moet spelers gefaseerd opleiden tot profvoetballers. Roda JC wilde met ons meewerken, mits de KNVB groen licht zou geven. Dat is niet gebeurd en dus kiezen zij nu voor de RJO-status. Dat kunnen we ze niet kwalijk nemen. Wij gaan op eigen niveau onze plannen doorontwikkelen. Op onderdelen zullen we zeker samenwerken met Roda JC, alleen heet het dan geen RJO. Dat is niet meer dan een naam.'

Anderhalf jaar geleden. Of zouden beide clubs nu allebei van standpunt zijn veranderd?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2013 19:08
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
Zo daar gaan we weer! #6
Geen probleem.
Spelers blijven voor hun eigen club spelen.
Extra training en oefenwedstrijden is alleen maar goed.
Net zoals voor de maastrichtse amateurs spelers die voor hetMaastrichts elftal willen spelen.

Dit is geen fusie of wat dan ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2013 19:12
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 444
Meer
Zo daar gaan we weer! #7

Jo70 schreef : Volgens mij snapt Tiny het niet! Nee is nee en ik blijf me verzetten op ieder gebied van samenwerking!!


MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER!!


Volgens mij snap jij de huidige situatie niet waarin MVV zit, er is geen geld voor een goede jeugdopleiding waar MVV de vruchten van kan plukken. Je komt hier uit het niets wat kwaken, probeert onrust te stoken, dat gaat je niet lukken,Koempel. :daag:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2013 19:35
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Zo daar gaan we weer! #8

Us Clubke schreef :
Dit is geen fusie of wat dan ook.


Nein, meh wel weer 'n begin vaan...
Niemes kint m'ch wiesmake tot einege vörrem vaan samewerking veur M.V.V. positief kint oetpakke. De kloof geit allein meh groeter weure, aongezeen de club mèt de mieste duite, de groetste beloftes kint make.
In dit geval dus ALWEER die smerige club oet aoke-wes, door allerlei geldsjeters en vage constructies.
De lui die dinke tot M.V.V. per sé mèt móót doen aon dit gedoons, die begriepe 't neet gans. Of aanders gezach, zien neet in tot v'r us daan wéér aonpasse aon alles en ederein, terwijl dat aandersum neet zoe is. Niemes hoof ziech naomelek in dit geval aon te passe aon M.V.V.
Nein=Nein, basta!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2013 21:31
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 963
Meer
Zo daar gaan we weer! #9
Pas geleden, als ik me niet vergis was dit bij Twente-Heracles en onlangs NAC-RKC is de samenwerking tussen die clubs al weer verbroken omdat het totaal niet werkte en de sentimenten tussen de clubs dit bemoeilijkte. Vooral echter omdat er geen positieve effecten zichtbaar waren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2013 21:43
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Zo daar gaan we weer! #10
De enige positieve effecten van dit soort samen werkingen zijn zichtbaar bij de hoogst spelende/grootste club. Als kleine club in een samenwerkingsverband als dit wordt je altijd benadeeld. Daarnaast zijn de sentimenten zeer groot en hoop ik dat het bestuur er goed over na denkt wat ze doen!!! Dit kan nog meer supporters kosten dan er al verloren zijn gegaan de afgelopen periode.
Na het positieve nieuws van Alfa vandaag, helaas weer een domper.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.285 seconden