Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote

08 jan 2014 14:15
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 471
Meer
Onderwerp Auteur
Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote #46
Afspraak met Tini Ruijs is gemaakt, vrijdagavond gaan we bij hem op bezoek om hem namens de donateurs een cadeau aan te bieden. Een verslagje zal daarna volgen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2014 20:29 13 jan 2014 13:35 door Mr Sjaan.
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 471
Meer
Onderwerp Auteur
Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote #47
Zoals beloofd een (kort) verslag.

Gisteravond zijn we met 3 man bij Tini Ruijs op bezoek gegaan om hem namens enkele tientallen donateurs een cadeau te geven. Een bezoek aan huize Ruijs is een bijzondere ervaring, je wordt welkom geheten door 7 (ja zeven) honden en tegen de tijd dat ze 4 bezoekers (er was ook nog een fotografe van DDL bij) van boven tot onder besnuffeld hebben ben je zo een half uur verder. Met deze honden was iets bijzonders aan de hand, het waren bijna allemaal windhonden en (op eentje na) afkomstig uit het Midden-Oosten waar Tini Ruijs jarenlang trainer is geweest. Het bijzondere aan deze honden was dat ze allemaal door hun vorige eigenaren ernstig mishandeld werden en door onze ex trainer en zijn echtgenote liefdevol zijn opgenomen.

Dankzij de giften van jullie stonden we niet bepaald met lege handen, we hadden een mooie bos bloemen (uiteraard in de kleuren rood en wit) voor echtgenote Birgit en een cadeaubon voor hun beiden waarbij wij de tip gaven om lekker samen uit te gaan eten. De donatiepot was hiermee niet leeg, we hadden € 146,11 over en wij vroegen aan Tini en Birgit of zij een goed doel wilden aanwijzen waar wij dit geld -namens hen- aan konden schenken. Wij dachten dat het naar de stichting voor zwerfhonden zou gaan (een nobel gebaar) maar tot onze verbazing wilde Tini dat dit geld naar MVV zou gaan onder de voorwaarde dat de club voor dit bedrag entreekaartjes geeft aan mensen die wel naar MVV willen komen maar zich dit financieel niet kunnen veroorloven (wellicht via de voedselbank?). Uiteraard konden wij hier mee instemmen en zal het bedrag aan MVV worden overgemaakt. Dit gebaar is denk ik tekenend voor de mens Tini Ruijs (ik had hem tot gisteravond nog nooit ontmoet), hij is absoluut niet rancuneus naar de club toe en heeft de hele avond (we zijn een uurtje of 2 gebleven) positief over MVV en de supporters gesproken.

Het was een leuke avond waarbij we veel over voetbal in het algemeen en MVV in het bijzonder gesproken hebben. De vraag hoe dit seizoen zou aflopen met Tini Ruijs wel aan het roer zal voor eeuwig onbeantwoord blijven, voor mij is hij wel een van de sympathiekste en open trainers van de afgelopen 40 jaar.
Bij het afscheid zagen we -tussen de 7 honden- plotseling ook nog een kat door de woonkamer lopen, waarschijnlijk is dit de meest stoere kat van België en omstreken.

Tini en Birgit: bedankt voor de hartelijke ontvangst !
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, MVVke, Frank Salemans, Maosbrögk, ouwe rot, Jacques, mvv4ever, Sandro, jesfen, Us Clubke en5 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2014 22:16
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1168
Meer
Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote #48
Mijn moeder heeft 3 rothweilers en 1 kat , geloof me de kat is baas ..lol
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 16:25 13 jan 2014 13:36 door Mr Sjaan.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote #49
In aanvulling op het prima verslag van mr. Sjaan is het denk ik goed nog even wat punten te noemen die aan de orde zijn geweest. Uiteraard hebben we het ook gehad over de gebeurtenissen die geleid hebben tot het opstappen van Tini en Cooky, niet alleen bij Cuijk maar ook in de Geusselt.

Om eerst een nadrukkelijk misverstand uit de weg te ruimen: Tini heeft nimmer gezegd dat er op dit forum dreigende taal is geuit jegens hem. Sterker, hij vindt dit een kwalitatief goed forum en heeft een aantal forumleden met name genoemd als mensen die erg goede stukken schrijven. Het is onbegrijpelijk hoe dit soort teksten in de media terecht komen.
"Grappig" detail: in een krant verscheen het bericht dat zelfs hun dochter op school bedreigd zou zijn. Ze hebben niet eens een dochter! Hoe komt zo'n verhaal in de wereld?

Ook is echtgenote Birgit nooit rechtstreeks bedreigd. Wel was er een bijzonder dreigende sfeer in Cuijk en heeft ze uiteraard goed meegekregen hoe Tini daar werd bejegend. Er zijn inderdaad bijzonder onfrisse dingen geroepen die ik op deze plek niet ga herhalen. Ook is Tini niet geslagen door die 17-jarige die hier eerder werd genoemd. Wel heeft hij net na de rust een klap gehad van een kerel van over de vijftig!

De dreigende taal die al enkele weken werd geuit was dermate serieus te nemen dat Tini geen andere beslissing kon nemen dan te stoppen. Zijn veiligheid is belangrijker dan zijn baan. Hij heeft ons voorbeelden genoemd van trainers en bestuurders waar wel degelijk thuis de ruiten zijn ingegooid, auto's vernield e.d. Als je dat hoort dan heb je er alle begrip voor dat een trainer dan het bijltje erbij neer gooit.

Concluderend kunnen we stellen dat de samenwerking niet gebracht heeft wat beide partijen ervan gehoopt hadden. Terugkijkend zijn daar legio redenen voor aan te voeren maar is dat heeft achteraf weinig zin. We hopen dat de nieuwe trainer deze selectie wel aan het voetballen krijgt. Met een fitte (en scorende!) Schreurs kan er nog van alles gebeuren de tweede seizoensheft.

Wij hebben Tini en Birgit in elk geval leren kennen als hele sympathieke en sociale mensen en wij hopen dat ze deze traumatiserende gebeurtenis snel kunnen verwerken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, MVVke, Frank Salemans, ouwe rot, Jacques, Sandro, serke, Us Clubke, De Zwarte Vogel, tcb en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 17:26
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote #50

Boschpoort schreef : Om eerst een nadrukkelijk misverstand uit de weg te ruimen: Tini heeft nimmer gezegd dat er op dit forum dreigende taal is geuit jegens hem. Sterker, hij vindt dit een kwalitatief goed forum en heeft een aantal forumleden met name genoemd als mensen die erg goede stukken schrijven. Het is onbegrijpelijk hoe dit soort teksten in de media terecht komen.

In dit geval snap ik het wel, Rinkens heeft dit op de nationale TV gezegd in Nieuwsuur.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2014 13:27
Tini Ruijs
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 1
Meer
Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote #51
Beste MVV supporters,
Bij deze willen mijn vrouw en ik jullie bedanken voor de mooie bos bloemen en de kado-bonnen voor een etentje.
We wensen alle supporters en alle andere geledingen van de MVV familie veel succes in de 2e helft van het seizoen.
Helaas dat mijn samenwerking met MVV op deze manier aan een einde is gekomen.

Vriendelijke groet van,
Tini en Birgit Ruijs
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73, Audiowaste, MVV4life, Mr Sjaan, MVVke, Frank Salemans, Maosbrögk, ouwe rot, seppo, Jacques en23 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2014 18:24
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 902
Meer
Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote #52
Wat mij nou stoort in dit geheel is het volgende:
toen het voorval zich voordeed, was heel het land in rep en roer. Alle media berichtten van de MVV-fans die de trainer in elkaar sloegen etc.
Ook MVV zelf was er als de kippen bij om het gedrag onder een vergrootglas te leggen en te veroordelen. Zelfs in een recentelijk nieuwsbericht kwam het negatieve weer naar voren.

Nu gebeurt er iets heel bijzonders (inzamelingsactie voor Tini en echtgenote, Coocky en steward), gaat men langs om dit te overhandigen, spreekt de ontvangende partij zijn waardering en dank hierover uit op dit forum en nu zie of lees je helemaal NIETS hierover.

Tuurlijk, zo werkt de media nou eenmaal. Van L1 en DDL had ik dit verwacht (had de fotografe van DDL ook een functie toen jullie bij Tini op bezoek gingen??), maar MVV zelf zou het toch op zijn minst op haar eigen site kunnen vermelden. De fans zijn zó vaak openlijk bekritiseerd (via website, krant en TV) door MVV, dan is NU de kans om ook eens iets positiefs te vermelden! Maatschappelijk verantwoord nog wel! En dan blijft het (weer) akelig stil...
Zo werk je keihard mee aan het negatieve beeld van de MVV-supporter!
De volgende gebruiker (s) zei dank u vette sajs, Boer458, tcb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2014 19:49
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote #53
Oei dit is een lastige. Maosbrögk ik snap je frustratie.

Tini is echter niet meer werkzaam voor MVV. Daarom dat MVV hierover niet hoeft te berichten. Echter fans kun je hiermee wel in een goed daglicht zetten ja.

Dan komt bij mij de volgende vraag naar boven, weet überhaupt iemand bij MVV dat dit gebeurd is?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2014 19:58
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote #54
Wist iemand van MVV überhaupt wat er gebeurd was in Cuijk, op het moment dat Rinkens allerlei onwaarheden in de media riep.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2014 20:19
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote #55

αναρχος schreef : Wist iemand van MVV überhaupt wat er gebeurd was in Cuijk, op het moment dat Rinkens allerlei onwaarheden in de media riep.


Waarschijnlijk niet maar wat heeft dat ermee te maken?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2014 20:27
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote #56
Het stukje hierover zal morgen in de DDL staan achterin het sportkatern als ik het goed begrepen heb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2014 20:35
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote #57

Boe is dat feeske? schreef :

αναρχος schreef : Wist iemand van MVV überhaupt wat er gebeurd was in Cuijk, op het moment dat Rinkens allerlei onwaarheden in de media riep.


Waarschijnlijk niet maar wat heeft dat ermee te maken?


Dat het bestuur vaak niet weet wat er bij supporters/ of de club in het algemeen speelt. Maar er wel allerlei leugens in de media worden verkondigd. Gelukkig heb ik het idee dat de communicatie tussen het supporters overleg en het bestuur op dit moment de goede kant op gaat. En hopelijk heeft dit zijn positieve uitwerking in de toekomst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2014 23:07
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote #58
Dat van die 7 windhonden doet me wel wat, ik weet hoe slecht die behandeld worden in sommige (Europese) landen.

Heel erg, de manier waarop zulk een sympathieke trainer weg is moeten gaan. En ik bied mijn excuses aan voor de keren dat ik me uit frustratie, na een nederlaag, laatdunkend heb uitgelaten over de trainer. Hoewel natuurlijk nooit met dreigende taal, of iets wat daar op lijkt.

Tini bedankt en succes bij je volgende club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2014 06:15 15 jan 2014 06:16 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2384
Meer
Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote #59
Leuk artikel vandaag in ddl overhandiging van de bloemen en een(diner) cheque aan tiny en vrouwlief incl foto,positieve reclame :thumbsup: .gr opa ;).

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2014 07:48
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Inzameling voor cadeau Tini Ruijs en echtgenote #60

opadiehard schreef : Leuk artikel vandaag in ddl overhandiging van de bloemen en een(diner) cheque aan tiny en vrouwlief incl foto,positieve reclame :thumbsup: .gr opa ;).


digitaal.ddl.x-cago.net/DDL/20140115/pub...0115-02006ZL005.html

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.379 seconden