>
Ontvangen bedankjes 256
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Tuor schreef : Maastricht is nog te lamlendig om te investeren in een extra zwembad of een fatsoenlijke topsport sporthal.
Maosbrögk schreef : Ik vraag me echt af: als we hier een multifunctioneel stadion neerzetten; zou er dan iets significants veranderen qua toeschouwersaantallen?
Stel dat het stadion er is én we spelen ook nog eens goed (misschien wel eredivisie); wat zou de structurele groei zijn?
Ik vrees dat dit tegen gaat vallen...
Maosbrögk schreef :
Tuor schreef : Maastricht is nog te lamlendig om te investeren in een extra zwembad of een fatsoenlijke topsport sporthal.
Ik ben het helemaal met je verhaal eens, maar we moeten ook eens kritisch naar het (top)sportklimaat van "de Maastrichtenaar" kijken.
Bij de Ridderronde weet niemand wie er gewonnen heeft, laat staan wie er meedoet. Het enige dat telt is de gezelligheid met wat bier.
Waarom krijgen we voor dat evenement niet genoeg sponsoren om daar échte toppers te laten starten en lukt dat een Heerlen bijvoorbeeld wel?
Waarom is ons stadion maar matig gevuld met zo'n 3000 toeschouwers, terwijl onze stad toch flink groter is?
Waarom vinden wij voor vrijwel alle sportactiviteiten in onze stad niet genoeg sponsoren om er écht iets van te maken?
Waarom hebben we in Maastricht geen voetbalclubs in de hoogste klassen en lukt dat elders in de provincie wel?
Maastricht is gewoon geen echte sportstad; bestuurlijk zeker niet, maar de gemiddelde Maastrichtenaar ook absoluut niet.
Waarom zouden we dan iets van "derden" moeten verwachten?
Ik vraag me echt af: als we hier een multifunctioneel stadion neerzetten; zou er dan iets significants veranderen qua toeschouwersaantallen?
Stel dat het stadion er is én we spelen ook nog eens goed (misschien wel eredivisie); wat zou de structurele groei zijn?
Ik vrees dat dit tegen gaat vallen...