Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden

06 jan 2021 19:00
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden #16
De meeste jaren van mijn leven was er geen MVV zonder Sef Hoenjet. Als iemand het stempel van absolute clubman verdiend heeft dan is hij het wel.
Een fijn mens en een vakman.
Rust zacht Sef en bedankt voor alles.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2021 19:55
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Meer
Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden #17
Het overlijden van deze Club-Icoon grijpt erg aan. Een bijzonder trouwe MVV-er heeft ons verlaten. 32 dienstjaren is in het betaald voetbal gewoon uniek. Sef was in de omgang altijd rustig en correct. Toch heb ik Sef één keer in een Tv-interview, een zwaar oordeel horen uitspreken. Dat was aan het adres van (op dat moment) voormalig burgemeester Leers, over de wijze waarop deze zich in de gemeenteraad had uitgelaten over MVV. Sef had toen - jaren later - hier nog zichtbaar verdriet over. Ik herinner mij Sef ook als familieman. s-Morgensvroeg kwam ik hem vaak tegen in De Heeg op de fiets. Dan was hij op weg (vanuit Sibbe) om zijn kleinkinderen naar school te brengen. Na de wedstrijd liep hij ook bij een overwinning, vaak als eerste de catacomben in. Ogenschijnlijk nuchter. Maar bij de echte belangrijke overwinningen dan zag je hem het hardst juichen van de hele bank. Check bijvoorbeeld de beelden van de nacompetitie 2017 bij Cambuur uit. Sef MERCI veur alles. Femilie en vrun van Sef, hiel väöl sterke met het verleer vaan deze prachtige mins.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2021 20:14
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 506
Meer
Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden #18
Tusse de sterre straolt noe dien gouwe ster. Sjef R. I. P.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2021 20:18
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden #19
Familie en nabestaanden heel veel sterkte met dit onverwachte grote verlies...gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2021 20:40
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden #20
Voor mij ook zolang ik naar MVV ging was er altijd die grijze verzorger en die leek maar niet ouder te worden , hij leek t eeuwige leven te hebben
Ik had nooit met Sef gesproken tot het moment dat Tiny Ruys me een keer uitnodigde om samen met de selectie te gaan eten en daar was Sef ook bij , toen heb ik kort met hem gesproken , een gedachte die ik nu nog meer koester !

Een echt MVV-er is niet meer ...ik hoop dat Sef alle credits heeft gehad “ in leven” wat dat verdiend hij

Ik stel voor dat er een tribune naar Sef Hoenjet wordt vernoemd !!!

Rust zacht Sef !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2021 21:46
lMaastrichtl
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 55
Meer
Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden #21
Tribune naar hem vernoemen, was 7 uur geleden al een idee.

Teken hier de petitie www.petities.com/vernoem_de_noordtribune...l1XZFjFG3bJ8VgEO3278

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2021 22:20 06 jan 2021 22:21 door Driver.
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden #22
Toen ik vanmiddag het bericht hoorde was ik er toch wel stil van. Sef hoorde bij Mvv, Sef straalde altijd wilskracht uit en rende als een jonge God over het veld naar een geblesseerde speler. Sef kon intens genieten als Mvv won, ik zie hem inderdaad nog zo juichen toen Mvv periodekampioen was geworden. Hij huilde van blijdschap. Een tribune naar hem vernoemen vind ik een prima idee, dat verdient hij zeker!
Als er een actie door de supporters wordt gehouden voor een bloemstuk of iets dergelijks dan leg ik graag bij.
Sef.....we vergeten je niet! Heel veel sterkte voor de familie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2021 22:52
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden #23
Het was een echte MVV'er in hart en nieren. Bedankt voor je loyaliteit. Er is maar één Sef. Rust zacht. Veel sterkte voor de familie en nabestaanden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2021 23:10
Hier menier
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 23
Meer
Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden #24
Al was de wedstrijd nog zo slecht, Sef blonk altijd uit.
De man met wit/grijze haardos en magische spons is er niet meer.
Heel veel sterkte voor familie, vrienden en alle MVV supporters. Rust zacht, Sef.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2021 07:21 07 jan 2021 07:22 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden #25
Heel veel sterkte voor familie en vrienden.

Mooi om te zien hoe geliefd Sef was. Bij supporters, maar ook bij heel veel (oud)spelers getuige de vele reacties van hen op social media.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2021 08:28
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden #26
DDL 07-01-2020
Verzorger, voorbeeld en vertrouwensman
Sef Hoenjet was 32 jaar lang verzorger en masseur bij MVV. Hij stond bij ongeveer 1300 wedstrijden klaar met spons en waterzak. Gisteren overleed hij op 77-jarige leeftijd.
DOOR EMIL VISSER

Sef Hoenjet was een clubman met dankbaarheid tot op het bot. „Ik dank God op mijn blote knieën dat ik hier bij MVV heb kunnen werken”, zo liet hij twee jaar geleden optekenen tijdens een interview met deze krant. Gisteren overleed Hoenjet, die zonder een minuut in het shirt te spelen uitgroeide tot een clubicoon.

MVV was dé grote passie van de man uit Sibbe. Hij kwam bij de Maastrichtse voetbalclub nadat de hele medische staf van de club was ontslagen. De nieuwe clubarts was een bekende van Hoenjet. De clubarts vroeg aan de masseur – die soigneur was in de wielrennerij – of hij bij MVV aan de slag wilde. Hij begon aan een proefperiode van veertien dagen. Die twee weken werden uiteindelijk dik 32 jaar. Zijn zilverwitte haren en hemelsblauwe ogen verschenen jaar na jaar op de teamfoto van MVV. Eind 2018 nam de club afscheid van hem. Het was een afscheid dat hem zwaar viel.

Wielrennen

Alle problemen en stemmingen binnen de spelersgroep werden tijdens het masseren aan hem verteld. Reginald Thal
Naast de vele profvoetballers masseerde hij ook wielrenners, zoals Tom Dumoulin en Rob Ruijgh. Wielrennen was zijn tweede grote passie. „Voetbal als sport vind ik niet zoveel aan. Wielrennen is zoveel mooier”, zei hij vaker. Als jonge jongen ambieerde Hoenjet een carrière als wielrenner, maar toen hij als tiener bij een lokale wielerwedstrijd in Gulpen op zijn hoofd viel, verbood zijn moeder hem zijn wielercarrière door te zetten. Hij maakte zich later nog wel sterk voor het regionale wielrennen.

Bij MVV was de Sibbenaar meer dan een verzorger. Hij wilde ten eerste een voorbeeld zijn voor de spelers. Dat deed hij met hartstocht. Hij stond op gezonde voeding, veel lichaamsbeweging en hij bleef topfit. Iedere dag kwam hij vanuit Sibbe op de fiets naar het stadion. Tevens was hij de vertrouwenspersoon.

Signaalfunctie

„Alle problemen en stemmingen binnen de spelersgroep werden tijdens het masseren aan hem verteld”, zo herinnert ex-speler Reginal Thal zich. „Later kon hij ook trainers en bestuur een spiegel voorhouden met de geluiden die hij opving. Wat dat betreft had hij een belangrijke signaalfunctie binnen de club. Los daarvan was hij een vakman als masseur. Al voelde ik dat ik de benen had van een vrouw van 80 jaar, dan nog kon hij een goed gevoel geven.”

Rick Plum, die tussen 1996 en 2001 voor MVV speelde, had een speciale band met de verzorger. „Ik doe zoiets niet erg snel, maar ik heb op mijn Instagrampagina een foto geplaatst van hem en mij. Sef was mijn mattie. Ik kon altijd op hem terugvallen. Tot op de laatste dag. Vandaag (woensdag, red.) kreeg ik het trieste bericht van zijn vrouw. Zijn overlijden valt mij erg zwaar.” Plum herinnert Hoenjet als open en gastvrij, persoon die altijd tijd vrijmaakte. „En hij was steevast in voor een grapje. Sef kwam áltijd met de fiets naar het stadion. Maar toen hij voor een keer met de auto kwam, hebben we die op de middenstip gezet, met twee verplaatsbare doelen en kettingen eromheen. Hij kon heel goed tegen die typische voetbalhumor.” Zelf liet Hoenjet zich ook niet onbetuigd. Ooit verwisselde hij tijdens een training alle autosleutels van de spelers. „Het mooie aan Sef was dat hij altijd in de luwte bleef”, zegt Plum. „Sommige mensen in voetballerij horen zichzelf graag praten. Maar hij hoefde nooit op de voorgrond te treden. We zijn een mooi mens met een goed hart kwijtgeraakt.”

Sef Hoenjet is 77 jaar geworden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2021 10:24
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden #27
Hier schrik ik van.
Zelfs één van de meest fitte personen die ik ken, Sef Hoenjet, kan ziek worden en overlijden. Op een veel te jonge leeftijd.
Ik ga inmiddels zo'n 34 jaar naar MVV kijken en weet niet beter dat Sef erbij was.
Jarenlang de snelste man van MVV, sneller dan de meeste spelers. Die vanuit het niets, zonder warming-up, gewoon een mooie sprint over 100m. kon trekken.
Een voorbeeld voor veel spelers door zijn leefstijl, een vertrouwenspersoon.
Nooit op de voorgrond, maar wel altijd aanwezig.
Sef, bedankt voor al jouw inzet voor onze club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2021 10:46
johan
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 140
Meer
Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden #28
een groot verlies familie en vrienden veul sterkte

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2021 22:39 07 jan 2021 22:42 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 593
Meer
Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden #29
Sterkte towgewins aon femilie, vrun
en jeekerein dee häöm gekind heet....

Zal de fein, humorvolle en positieve gesprekke met häöm misse...
Sub en Mestreech verluis 'n ikoon

Boe clubs e standbeeld veur 'nne speuler neerzette, maag de maan oet Sub veur miech e standbeeld kriege neeve d'n dugout
boe heer altied met zien teske en magiesche spons ut veld opveegde es 't nuudig waor...

Sjiek en respek de reaksies aoch op Linkedin vaan aajt speulers en trainers wie o.a Landzaat, Maaskant en Thal

Gone but never forgotten!


rös zach Sef, leeve mins...
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2021 23:30
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Oud MVV-verzorger Sef Hoenjet overleden #30
Foto's gezien van de Angel Side supporters !!! Mooie actie als eerbetoon aan Sef!!!
Ook van andere supporters... petititie om Noordtribune te wijzigen in Sef Hoenjet.
Spandoek op tribune.

Sjiek... en dat verdient Sef ook.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Bieske, Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.379 seconden