Organisatie MVV

30 jan 2021 11:09
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
Organisatie MVV #16
Benieuwd hoe dit ook financieel allemaal ingevuld gaat worden. In het midden laten of Ron financieel een stap achteruit maakt (interesseert me eigenlijk ook niet zoveel), het betekent niet per definitie dat er een TD terug komt. Al gaat hij in salarisschaal terug is dit onvoldoende om een nieuwe TD voor te laten tekenen. Er wordt in het kader van lijnen uitzetten een nieuwe functie gemaakt , maar er moet ook geld voor worden vrijgemaakt. Hoe? Geen idee. De enigste oplossing hiervoor is mijn inziens een investeerder. Die krijgt dan ook flinke zeggenschap als hij de vacature TD zelf door iemand mag laten invullen.

Zelf ben ik geen voorstander om de technische staf in samenwerking met Noor als TD te laten fungeren. Noor heeft geen inzicht voetbalinhoudelijke zaken, Kalezic is slechts een passant. Zelf goed presteren en al het andere is voor later een zorg.

Nogmaals , mooie stappen die we maken. De voorzet is gegeven, nu iemand die de zak met centjes wilt inkoppen!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2021 11:26
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 753
Meer
Organisatie MVV #17
Het lijkt me een goede ontwikkeling dat Ron Elsen hoofd van de jeugdopleiding wordt. Het is waarschijnlijk goed voor hem om zich niet meer met alle rompslomp bezig te hoeven houden van technisch directeurschap. Aan de slag om jeugdige voetballers beter te maken; daar ligt zijn hart volgens mij veel meer. Of hij hiermee financieel achteruit gaat, is nog maar de vraag.

Het is goed voor MVV dat de jeugdopleiding daarmee een goede kwaliteitsimpuls krijgt. Zeker bij een armlastige club als MVV is een goede jeugdopleiding de levensader van de club. Ik heb nooit begrepen dat MVV in tijden van bezuinigingen daar toen flink in heeft gesneden en o.a. het jong-elftal uit de competitie heeft gehaald.

En dat de statuten zijn gewijzigd lijkt me ook aantrekkelijk voor eventuele investeerder(s). Die krijgen met hun aangeschafte aandelen veel meer zeggenschap in de club.

Mij lijkt dat de invloed van Kalezic op de samenstelling van de selectie flink vergroot wordt nu. De rest van het seizoen kan hij gebruiken om volgend seizoen voor te bereiden. Huurspelers die de kans krijgen een contract te verdienen. En mogelijk kan hij spelers uit zijn netwerk in MVV betrekken.

Het mijns inziens muffe ons-kent-ons-sfeertje binnen MVV wordt hiermee hopelijk beëindigd. Noodzakelijke stappen naar een structureel (opleiding, financiën) betere toekomst voor MVV worden hiermee gezet. Hulde aan bestuur en Ledenraad.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2021 11:33
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Organisatie MVV #18
Nu Ron weg is op de positie van TD, vraag ik me af wanneer bekend wordt dat Andries Jonker, Mischa Rook, Onno Hoes en natuurlijk Napoleon gezamenlijk bekend maken dat zij als redders instappen om onze club omhoog te helpen...
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Kletswief, Frostie_999, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2021 11:44
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 746
Meer
Organisatie MVV #19
Het is volgens mij de bedoeling dat als er een belangrijk nieuwsbericht (bijv. over Ron) is er een nieuw onderwerp of rubriek wordt gestart. Nu worden vrijwel alle nieuwsberichten met totaal verschillende onderwerpen geplaatst in deze rubriek 'MVV algemeen'. Daardoor wordt die rubriek onoverzichtelijk. Zo lastig is het toch niet om een nieuwe rubriek/onderwerp te starten?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2021 12:33
Bungee
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 17
Meer
Organisatie MVV #20
Goede discussie omtrent de nieuwe functie van Elsen. Dit zal allemaal onderdeel zijn van de toekomstplannen (wellicht een vraag voor het MVV café!?)

De “open” plek van technisch directeur kan dan op termijn worden ingevuld zodra er meer financiële middelen en noodzaak zal zijn.

Mijn gevoel zegt dat er nu steeds kleine stapjes (lees: financieel haalbaar en verantwoord) worden gezet met als doel, een gezonde club met strakke structuur die als basis moet dienen om hogerop te kunnen komen.

Een gezonde club zal eerder aantrekkelijk zijn voor degelijke investeerders. Een ongezonde club trekt alleen maar charlatans aan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Kletswief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2021 14:45
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1338
Meer
Organisatie MVV #21
Aan een kant positief dat Elsen nu de jeugdopleiding kan gaan verbeteren. Hij heeft daarin veel ervaring en Ik heb alle vertrouwen erin dat Elsen voor verbetering gaat zorgen nu hij zich fulltime op de opleiding kan concentreren.
Noor blijft nu als enige directeur aan, wat ik daarvan moet vinden dat zal nog moeten blijken.

En nu we toch nog in et MVV-algemeen topic zitten: Iemand een idee hoe het nu zit met dat geld van de NOW-regeling?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2021 19:18
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1887
Meer
Onderwerp Auteur
Organisatie MVV #22

Ben Salemans schreef : Het is volgens mij de bedoeling dat als er een belangrijk nieuwsbericht (bijv. over Ron) is er een nieuw onderwerp of rubriek wordt gestart. Nu worden vrijwel alle nieuwsberichten met totaal verschillende onderwerpen geplaatst in deze rubriek 'MVV algemeen'. Daardoor wordt die rubriek onoverzichtelijk. Zo lastig is het toch niet om een nieuwe rubriek/onderwerp te starten?

Goed punt Ben. Bij deze.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2021 21:09
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 801
Meer
Organisatie MVV #23
Alles in hokjes.............. Pffffffffffff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2021 21:32
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 230
Meer
Organisatie MVV #24
Zo zie je beter de kwarten halve en hele! ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2021 18:43
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 305
Meer
Organisatie MVV #25
Waar blijft de reactie van Napoleon vraag ik me af?
Voor iemand die het zo goed voorheeft met onze club moet dit toch fantastisch nieuws zijn?
Of zou hij de complimenten naar Jöris en Noor persoonlijk hebben overgebracht?
Moet haast wel, kan niet anders. Heel netjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 10:39
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
Organisatie MVV #26

jeoff schreef :

Sjiek schreef : Staat geen verkeerd woord in.


Kom op zeg, ik neem aan dat dit een opiniestuk is, want in elke alinea staat er wel een halve waarheid of opruiende stuk tekst in.


Volgens mij wordt er ook niet zoveel verkeerd niet. Sterker nog, in ben het zelf in grote lijnen eens met dit stuk.

We zijn er allemaal over eens dat Elsen niet die spelers heeft kunne realiseren of die groei heeft kunnen maken met MVV 1 als dat iedereen voor ogen had. We gingen geen dubbelfunctie meer krijgen binnen de club als TD en coach zodat beide meer focus op één vakgebied konden leggen. In het vorige seizoen heeft dit helaas niets opgeleverd.

Ik denk ook dat met ''cultuurbewaker'' niet zo zeer de naam, clubkleuren of wat dan ook wordt bedoeld, maar het feit dat Elsen dit in de details weet hoe het er aan toe gaat binnen de organisatie en welke gevolgen beslissingen kunnen hebben. Ja , het is niet ''normaal'' dat een man zo lang verbonden is aan de club in een bepaalde functie en een frisse wind is goed. Tuurlijk , ik hoop ook dat Kalezic (al vraag ik me af waarom deze dan nu nog niet zijn gekomen) en de nieuwe TD (al vraag ik me af of hier geld voor is) een nieuwe opening in het spelersaanbod weet te vinden. Alleen, Kalezic en ook Noor zijn slechts passanten. Ron wist als de beste dat er geen enkele euro meer kon worden uitgegeven, omdat hij zelf de club heeft meegemaakt en hersteld toen we op de rond van de afgrond stonden. Dit nooit meer denkt Ron.

Nu heb je een Kalezic die , zoals het er nu naar uitziet, alleenheerser wordt op spelersgebied. Noor heeft de ballen verstand van voetbal en zal puur cijfer technisch kijken. Weet Noor veel dat een scorende spits doorgaans 5x zo duur is als een standaard linksback. Die tekent wel!

Gevolg gaat zijn dat Kalezic een passant is en zijn eigen reputatie niet te grabbel wilt gooien. Hij heeft bij zijn aanstelling aangegeven lastig geduld te kunnen opbrengen en dat dit bij MVV wél moet. Wellicht dat hieruit ook het stukje ''wrijving'' ontstaat waar journalisten meerdere malen naar verwijzen. Kalezic gaat spelers aantrekken volgens zijn ideologie. Prima, moet hij zeker doen! Ik betwijfel alleen of Kalezic rekening houdt met de gevolgen voor een kleine club als MVV (want dat zijn we gewoon) met de spelers die hij aantrekt. Dit wist Ron als geen ander. Ja, het duurde hierdoor vaak langer voordat een speler misschien werd vastgelegd en we dan bij aanvang niet compleet waren.

Ik ben er niet gerust op. Enerzijds moeten we eerlijk concluderen dat onder Elsen in zijn fulltime rol als TD we niet verder zijn gekomen. Ik blijf erbij; dit heeft te maken met budget. Anderzijds gaan we nu een passant de macht geven die de club in gevaar kan brengen. De tijd zal het leren...

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Jacques, Boschpoort, De Zwarte Vogel, Sjiek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 11:46 03 feb 2021 11:47 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3796
Meer
Organisatie MVV #27
En doorgaand op wat Lijnsje zegt: ook bij Noor kun je je afvragen hoe belangrijk voor hem de lange termijn gezondheid van MVV is. Gezien Noors geschiedenis zal hij geen twintig jaar directeur bij MVV blijven - dat is ongeveer een even grote passant als Kalezic zelf. Een paar jaar goed werk bij MVV en leuke functies bij grotere clubs liggen voor hem open. Het is ook in Noors belang om samen met Kalezic komend seizoen een betere selectie op de mat te hebben, dat maakt het aantrekken van sponsoren en dergelijke ook weer wat gemakkelijker. En ook voor Noor is het niet zo relevant als daarbij net iets te veel risico genomen wordt - mocht het misgaan, dan gaat Noor de komende tien jaar gewoon niet meer naar Maastricht en is dit een mislukt carrièrepad, jammer maar helaas. Het is geen clubman en man van de stad die dat persoonlijk heel erg zou vinden.

Ik vind het prima dat Noor is aangetrokken en denk dat MVV zeker een frisse wind van buiten kan gebruiken. Maar we moeten niet blind zijn voor het risico dat daaraan vasthangt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, De Zwarte Vogel, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 12:28
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1846
Meer
Organisatie MVV #28
Met alle wisselingen en wijzigingen moet er gewoon een hele goede controle zitten op de huidige directeur Erik Noor

ik ben enorm sceptisch op zijn aanstelling maar vooral op zijn kunnen. Als iemand in zijn werkzame verleden bij minimaal 5 faillisementen is betrokken dan zegt mij dat alles over een werkwijze. Ik zou zo iemand nooit de "kas "toe vertrouwen .
En al heb je ter goede trouw je onderneming gerund en kan je niks verweten worden als het gaat om duistere praktijken , dan zegt hij mij nog steeds alles over hoe iemand zaken doet . Ik ken niemand die 5 keer failliet is gegaan ( of betrokken)

Nu juist die man is nu alleen de directeur. MVV let op !!! en zorg dat er controle is op de uitgave .
Ik heb ook geen idee of Noor bevoegd is tot een bepaald bedrag te tekenen ? @Boschpoort weet jij daar iets van ??
Op de KVK inschrijving staat daar niks van vermeld .

De ledenraad die goed werk hebben gedaan om de statuten wijziging er door te krijgen moet kort op de bal zitten . Het bestuur van de ledenraad mag( meen ik) inzage hebben in de boekhouding ter controle middel naar het bestuur . Die moeten daar vanaf nu wekelijks opzitten !

Dan de mogelijke nieuwe investeerders, het gonst van de namen en de partijen in en rond de Geusselt. Wat mij ook hier weer enorm verbaasd waarom Erik Noor ook hier een rol in heeft ?! Hij heeft geen enkele zeggenschap over de aandelen van MVV , maar het als zittend directeur wel een belang bij een "juiste partij" vooral ook voor zich zelf
IK vind het niet zuiver dat MVV ook Noor aan tafel laat zitten bij deze gesprekken , je eigen positie zou ter sprake kunnen komen en dat moet geen onderdeel zijn van de onderhandelingen vind ik

Deze gesprekken zouden alleen door een klein groepje ledenraad bestuur en stichting bestuur gedaan moeten worden. Echter moet ik dan wel weer zeggen , de Stichting Bestuur waar Joris voorzitter van is die zitten ook aan tafel , maar juist deze club heeft de statuten wijziging lang tegen gehouden .
En wat ik begreep na heel goed werk en optreden vanuit de ledenraad is het er toch doorheen gekomen.
Maar die zelfde Stichting bestuur zit nu ook aan tafel voor een nieuwe eigenaar aan te trekken. Iedereen zit er wel met een bepaald belang in

Geen wonder dat de kranten vol staan van nieuws over MVV, ik snap het heel goed.
Nu Elsen weg is als TD is die functie dan wel weg , de kosten van Elsen niet die blijft als manager zijn inkomen genieten en daar is geen euro vanaf gegaan wat ik begreep . Nu hoeft dat ook niet maar het geeft geen extra ruimte in de begroting.

Waakzaamheid is van belang . Ik hoop oprecht dat het controle mechanisme van de ledenraad werkt want daar heb ik wel vertrouwen in
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Hill28, bokkesprongen, Jack Luijten, Sjiek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 12:57 03 feb 2021 12:58 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Organisatie MVV #29

Lijnsje@tappunt schreef :
Volgens mij wordt er ook niet zoveel verkeerd niet. Sterker nog, in ben het zelf in grote lijnen eens met dit stuk.



"Elsen zal nog zich nog wel een paar keer achter de oren krabben of het contracteren van Kalezic wel zo’n goed idee was. De cultuurbewaker is afgedankt en naar de jeugdopleiding geduwd"

Sorry maar als ik dit soort zinnen lees weet ik al met wat voor gedachten deze "journalist" het stuk geschreven heeft. Het is m.i. niks meer dan riooljournalistiek, een opiniestuk / column gebracht als een nieuwsartikel waar de schrijver even wat steken onder water wil geven. De foto die ze erbij hebben geplaatst is ook veelzeggend, ze smullen om eventuele onrust en vergroten die erg uit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, opadiehard, jovkle, Kletswief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2021 15:24
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1887
Meer
Onderwerp Auteur
Organisatie MVV #30
Even een reactie op enkele vragen/stellingen/aannames van Napoleon:

Op dit moment zitten we even in een wat ongelukkige situatie. Ik weet niet zeker of de nieuwe statuten al gepasseerd zijn en de nieuwe structuur al in plaats is maar aannemende dat dat zo is, dan hebben we in elk geval nog geen raad van commissarissen.
Als die er straks is dan functioneert de directeur (Noor) onder toezicht van de RvC. De bevoegdheden van de directeur kunnen beperkt worden door de algemene vergadering van aandeelhouders. Dan kun je denken aan een maximum bedrag waarvoor hij verplichtingen kan aangaan of bijvoorbeeld het aangaan van een duurzame samenwerking met een andere partij. En de aandeelhouders zijn de stichting en de vereniging. De besturen van die twee gremia treden gezamenlijk in goed overleg op voorzover ik dat kan beoordelen. En zij zitten zeer regelmatig met de directie aan tafel. De Ledenraad speelt daar vooralsnog geen rol.
Of Noor met potentiele investeerders aan tafel zit weet ik niet, laat staan dat hij mede onderhandelt. Die opmerking laat ik dan ook voor rekening van Napoleon.

Kort en goed: Noor heeft geen blanco cheque om met onze club te doen wat hem goed dunkt. Er is wel degelijk controle. Maar die kan en zal zeker beter worden als er een competente raad van commissarissen is benoemd.

En ja, er worden tot op zekere hoogte risico's genomen. Dat is onvermijdelijk in de situatie waarin we nu zitten. Niets doen is helemaal geen optie. Maar ik heb voldoende vertrouwen in de aandeelhouders dat de risico's beheersbaar zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, jovkle, Kletswief, De Zwarte Vogel, bokkesprongen, Burgundian043, Hier menier, Duin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.451 seconden