Mvv academy

31 mrt 2021 20:17
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 230
Meer
Onderwerp Auteur
Mvv academy #1
Artikel van 1limburg

Alle ballen op de jeugd bij MVV
Jelle KleinenGeplaatst opwoensdag 31 maart 2021 - 17:43
De jeugd moet het gaan doen de komende jaren voor MVV. Daarom wordt de jeugdopleiding nieuw leven ingeblazen in de vorm van de MVV-Academy. Over vijf jaar wordt er naar het resultaat gekeken.
Ron Elsen is eindverantwoordelijk. De voormalig technisch directeur en trainer wordt gesteund door oude bekende Karl Dittrich als bestuursvoorzitter en Bert van Marwijk als belangrijk klankbord in de adviesgroep.
poster
360p geselecteerd als afspeelkwaliteit1080p geselecteerd als afspeelkwaliteit
02:13
Opbouw
De jeugdopleiding bestaat uit zes jeugdelftallen, gaande van JO11 tot en met JO21. Daarnaast worden de allerjongste talenten bij het talentenplan wekelijks voorbereid op een eventuele stap naar de jeugdopleiding. Ook worden trainers op de juiste manier opgeleid, zodat wordt voldaan aan alle eisen die de KNVB stelt aan een jeugdopleiding. Ook wordt in samenwerking met onder andere de Universiteit Maastricht gekeken naar wetenschappelijke begeleiding. Daarnaast moet de maatschappelijke rol van de club uitgroeien tot een ankerpunt in Maastricht.
Geschiedenis
Spelers als Nick Kuijpers, Bryan Smeets, Koen Kostons, Shermaine en Shermar Martina, Xavier Mbuyamba en uit de laatste lichting Tim Zeegers, Thomas Van Bommel & Marko Kleinen. Dat zijn de voorbeelden uit de recente geschiedenis. Vroeger ging het om mannen als Johan Dijkstra, Rob Delahaye, Reginald Thal of Eric van der Luer.
Talenten
Marko Kleinen tekende onlangs zijn eerste profcontract. Tim Zeegers wordt daar morgen officieel aan toegevoegd en Thomas van Bommel zal, als het aan de club ligt, snel volgen. Als goede voorbeeld en goede start voor de MVV Academy.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2021 20:21
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 230
Meer
Onderwerp Auteur
Mvv academy #2
Ik denk eindelijk dat we op de goede weg zijn dit roepen we al jaren dat we het op de jeugd moeten gooien en gelukkig gebeurd dit nu ook!

Vraag me wel af waar dat geld vandaan gaat komen?
Ik zag ergens dat het binnen een aantal jaar naar €750000 toe moet ben benieuwd waar dat vandaan gaat komen.

Dit geeft weer vertrouwen voor de toekomst goed bezig nou niet alleen maar er over lullen maar ook echt doorpakken nu.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2021 22:06
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Mvv academy #3
Laten we niet denken alsof dit nieuw is. Het gebeurde bij Trost in 2010 al als je de selectie bekijkt:

Lennart Quaden
Jimmy Vriezelaar
Nick Kuipers
Jerome Beckers
Lloyd Borgers
Bjorn Eppenga
Bryan Smeets
Lance Voorjans
Edwin Wang
Sven Braken

los van het feit of deze spelers al dan niet slaagden en waarom dan wel of niet....

Op bestuurlijk gebied onder de vleugels van noonk Paul was er ook al een soortgelijk visiebeleid voor 2012 - 2018, bestaande uit een drietrapsraket Basic United, Maastricht United en Limburg United. Ere wie ere toekomt....

Ook de nu verguisde Sef Vergoossen was al in begin 90-er jaren met het inpassen van de jeugd in de MVV selectie bezig...

Maar laten we ook niet blind zijn ; een elftal vol met locale jongens zoals Dijkstra, de Keers en jongens zoals Joordens ( oet Zitterd...), Robbie Delahaye (koum oet Houthem....) na de Trost jaren bijna niet meer mogelijk is.

Ook zoiets als clubtrouw e.d. is voltooid verleden tijd en toppers van toen kwamen ook van elders ( de Witte, Erik Meijer, Schapendonk, Thiebaut en last but not least the one and only legend Olsen).

Niettemin begroet ik dit initiatief en hoop toch op veel matadoren oet Mestreech en umgeevingk: zorgt bovendien ook voor publieksbinding in Maastricht en de regio
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Boer458, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2021 00:09
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 753
Meer
Mvv academy #4
Ik vind dit een heel positieve ontwikkeling. Toen MVV een paar jaar geleden de keuze maakte om niet langer met een jong-elftal in competitieverband te gaan voetballen vond ik dat een onbegrijpelijke en zelfs afkeurenswaardige stap. Als je de toevoer van de eigen jeugd afsnijdt, snijd je in de aorta van de club. Het begin van het einde met louter afhankelijkheid van sponsoren en huurspelers van andere clubs.

Een goede jeugdopleiding levert je kansen op: van doorgebroken spelers kun je in eerste instantie zelf als club profiteren. En als ze echt goed zijn en een of meerdere transferklappers maken, doet dat de kassa rinkelen. Bovendien vergroot eigen jeugd de herkenbaarheid voor het publiek. En als je als club iets kunt betekenen voor de Maastrichtse jeugd, kan de band met de gemeente verder aangehaald worden.

Deze visie (incl. de kwaliteit van de mensen die dit beleidsmatig en operationeel moeten gaan realiseren) stemt me heel hoopvol. Een zelf gecreëerd perspectief. Hulde voor deze stap.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2021 07:28
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2348
Meer
Mvv academy #5
Twee grote vraagtekens....GELD en GEMEENTE?...mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458, De Zwarte Vogel, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2021 21:25
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 918
Meer
Mvv academy #6
Die Leipo van De Leugeneer serveert het idee alweer af. Het IQ van dit figuur is kennelijk ernstig aangetast door diepgewortelde anti-MVV-gevoelens. Wat zou hij staan te juichen bij een soortgelijk initiatief in Aken-Noord? Het wordt tijd dat hij door zijn hoofdredacteur wordt terechtgewezen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2021 22:17 01 apr 2021 22:18 door Jo70.
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Mvv academy #7

De Zwarte Vogel schreef : Die Leipo van De Leugeneer serveert het idee alweer af. Het IQ van dit figuur is kennelijk ernstig aangetast door diepgewortelde anti-MVV-gevoelens. Wat zou hij staan te juichen bij een soortgelijk initiatief in Aken-Noord? Het wordt tijd dat hij door zijn hoofdredacteur wordt terechtgewezen!


Dat zal volgens mij niet snel gebeuren, want dat is volgens mij 'hulppiet' Philippens!! En die is toevallig ook aanhanger van dat clubje uit 't Oosten.

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2021 22:32 01 apr 2021 22:33 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Mvv academy #8
Ze moeten de Limburger gewoon verbannen uit het stadion. Negatiever dan nu kunnen ze toch niet worden.

Oh ja en Delait is nog altijd een omhoog gevallen eikel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2021 23:01
Maasratje
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 8
Meer
Mvv academy #9
Als je kritisch kijkt naar het plan, dan komt er buiten een trainingscomplex voor de jeugd niet veel nieuws uit. Misschien meer personeel dan voorheen.
Trouwens, over dat complex: er wordt “even” aan de Gemeente gevraagd om een trainingscomplex bij de in een tijd van fusies en bezuinigingen. Gaat het hier al om concrete afspraken, of is dit het voor het eerst dat dit wereldkundig is gemaakt?

Het is (zoals hierboven al aangegeven) niet de eerste keer dat MVV de jeugdopleiding weer van de grond probeert te krijgen. Uiteindelijk draait het weer om geld. Zonder sponsoren of een investeerder zal het inderdaad bij luchtfietserij blijven, net zoals de vorige keren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2021 23:18
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Mvv academy #10

Maasratje schreef : Als je kritisch kijkt naar het plan, dan komt er buiten een trainingscomplex voor de jeugd niet veel nieuws uit. Misschien meer personeel dan voorheen.
Trouwens, over dat complex: er wordt “even” aan de Gemeente gevraagd om een trainingscomplex bij de in een tijd van fusies en bezuinigingen. Gaat het hier al om concrete afspraken, of is dit het voor het eerst dat dit wereldkundig is gemaakt?

Het is (zoals hierboven al aangegeven) niet de eerste keer dat MVV de jeugdopleiding weer van de grond probeert te krijgen. Uiteindelijk draait het weer om geld. Zonder sponsoren of een investeerder zal het inderdaad bij luchtfietserij blijven, net zoals de vorige keren.


Focus jij je nou maar op je eigen clubje in het oosten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2021 08:21 02 apr 2021 08:26 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2348
Meer
Mvv academy #11

De Zwarte Vogel schreef : Die Leipo van De Leugeneer serveert het idee alweer af. Het IQ van dit figuur is kennelijk ernstig aangetast door diepgewortelde anti-MVV-gevoelens. Wat zou hij staan te juichen bij een soortgelijk initiatief in Aken-Noord? Het wordt tijd dat hij door zijn hoofdredacteur wordt terechtgewezen!


Ik heb het al jaren giga gehad met die gast ,hij komt uit het lopers wereldje dat is meer zijn wereldje.
Altijd als het over mvv gaat is het weer super negatief,het is altijd 045 ten top bij L 1.
Ook zijn stukjes in DDL sla ik heel snel over.
En echt niet omdat ik die rood/witte bril heb op staan,wat een onmacht als je op het scherm weer al die negatieve,,info,,over mvv te horen krijgt.
Eerst was het DE HEUS maar gelukkig is die een beetje afgeserveerd daar bij dat L1.
Voor mij mag dat gebouw van L1 verhuizen naar Parkstad,hen het daar al eens over gehad met een van die andere journalisten bij L1.
Het nu al veel emotie en dat is wel al heel vroeg om alles al op te sparen voor D DAY 12 april.
Radio Rijnmond is heel wat neutraler als het gaat over die cluppies daar Exelsior/Sparta/Feyenoord gaan allemaal over één kam en zo hoort het ook....mvrgr Opa

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2021 08:46
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 230
Meer
Onderwerp Auteur
Mvv academy #12
Ik ben blij dat ze eindelijk iets meer aandacht gaan geven wat van levensbelang is voor de club!

Maar als mvv met een plan komt heb ik altijd het idee dat het niet meer is dan een proefballonetje.

Leuk die academy maar zorg dan ook dat je er al geld voor bij elkaar hebt en zorg dat de gemeente er bij betrokken is.
Het lijkt er nu op dat er iemand wakker is geworden in een vergadering wat geroepen heeft iedereen enthousiast ja dat moeten we naar buiten brengen.

Maar als je echt serieus bent zorg je dat je al geld hebt opgehaald voor je plan dat je dat naar buiten brengt samen met de gemeente om het laatste stukje geld nog binnen te krijgen maar ook om te laten zien dat je zij aan zij met de gemeente werkt aan dit plan!

Voor de buitenstaander rammelt het het idee is goed top zelfs maar de uitvoering vind ik persoonlijk raar op media gebied schiet mvv toch echt te kort.

Of hebben ze het wel voor elkaar geef dan geen halve informatie.

Ben benieuwd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2021 08:58
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 899
Meer
Mvv academy #13
1 april

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2021 19:18
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2348
Meer
Mvv academy #14
Ik gooi maar eens een balletje op nl jullie mening over het voordeel van academie,hoe denk je hier een financieel voordeel uit te halen?....mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2021 20:35
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
Mvv academy #15

opadiehard schreef : Ik gooi maar eens een balletje op nl jullie mening over het voordeel van academie,hoe denk je hier een financieel voordeel uit te halen?....mvrgr Opa.

Jonge talenten binnen halen en die ook hier blijven spelen, omdat ze perspectief hebben om te spelen in alle jeugdteams en uiteindelijk het eerste.

Ik heb zelf talentvolle spelertjes in mijn jeugdteam. Vorig jaar waren ze voornamelijk gericht op Genk, omdat bij MVV geen fatsoenlijke jeugdafdeling was en geen 2de team om later ervaring op te doen. Nu zijn ze gescout door MVV en kijken ze daar opeens heel anders tegen aan, omdat ook hier betere toekomstmogelijkheden zijn.
Als er uiteindelijk een paar talenten kunnen worden verkocht, kun je snel geld terugverdienen. Daarnaast blijven meer "Limburgse" jongens hier, waardoor het eerste straks ook meer jongens uit de regio in het veld heeft staan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Huib, opadiehard, De Zwarte Vogel, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.189 seconden