NAC Breda - MVV Maastricht

05 mei 2021 20:07 05 mei 2021 20:08 door De Zwarte Vogel.
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Onderwerp Auteur
NAC Breda - MVV Maastricht #1
Ik schrijf 2 mei 1965, het is inmiddels 56 jaar geleden. Ik ben bijna 13 jaar en redelijk fanatiek MVV-supporter. In ieder geval staat op mijn canvas schooltas al "MVV forever". Later zal daarover nog door mijn klasgenoten de spot gedreven worden, dat is toch niets voor een gymnasiast.
Laatste wedstrijd van het seizoen, NAC - MVV, in het sfeervolle stadion in Breda aan de Beatrixstraat. NAC is samen met Sittardia al gedegradeerd. Ik vraag thuis of ik naar Breda mag, mijn oom en tante wonen in Teteringen bij Breda en hun oudste zoon heeft vast relaties, zodat ik een kaartje kan krijgen.
Met mijn oom in een prachtige Mercedes, zo een met een imponerend lange voorkant, - weet ik veel deze oom alleen leefde van geleend geld ook van mijn eigen moeder - ga ik op vrijdagavond uit eten. Lekker veel kip! Ooit hoorde ik dat zijn zoon steeds de dag erna de rekening moest gaan betalen. Toch wel een relaxte manier van leven!
Genoemde zoon werkte bij een Bredase bank, een positie verkregen doordat hij was getrouwd met de zus van een goede vriend van mijn ouders, bekend bankier in Breda, met een bekende achternaam (v.M.) Dit echtpaar had goede contacten met de familie Smits van Waesberghe, toen nog eigenaren van de Breda Brouwerij. Met een ongeveer even oude telg uit deze familie zat ik bij deze wedstrijd op de hoofdtribune. De uitslag 1 - 1, dat weet ik nog, maar het is mijn enige herinnering aan dit avondje NAC.
Bijzondere anekdote is nog dat ik een jaar later bij deze neef logeerde en in huis op zoek moest naar een flesje bier voor een lid van de directie van Breda Bier, omdat de heer en vrouw des huizes even weg waren. Hele huis afgezocht, niets gevonden, behalve een flesje van Freddy H. Dat vond de man - terecht - beneden zijn niveau!
1 - 1, wederom teken ik ervoor!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2021 21:39
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
NAC Breda - MVV Maastricht #2
Dat snap ik. Denk dat MVV het NAC wel moeilijk gaat maken, maar ben toch bang voor 2-0 op het eind. Ruststand 0-0

MVV, Door Dik En Door Dun

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2021 11:38 06 mei 2021 11:39 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
NAC Breda - MVV Maastricht #3
Mooie anekdote, Zwarte Vogel!

De Zwarte Vogel schreef : Later zal daarover nog door mijn klasgenoten de spot gedreven worden, dat is toch niets voor een gymnasiast. !


Ik heb een universitaire opleiding en door die opleiding, mijn werk, de baan van mijn vrouw vooral ook, ga ik redelijk veel om met hoogopgeleide mensen, mensen die ook zelf zijn opgegroeid in de betere milieus. Over het algemeen gaat dat allemaal prima, maar ik heb in de loop der jaren meermaals mensen met verbazing horen praten dat ik MVVfan ben en naar het stadion ga. Dat vinden ze toch niets voor mij, niets voor ons soort mensen! Dat laatste zeggen ze niet hardop maar denk ik er altijd zelf bij uiteraard. Ik lach er maar een beetje om en denk bij mezelf dat ik waarschijnlijk inderdaad helemaal niet hun soort mensen ben. Maar dat dit soort dingen in 2021 nog spelen vind ik eigenlijk bizar!

Over de wedstrijd: hopelijk wordt het me vergeven dat ik, nu we nergens meer om spelen, geen uitgebreide analyses meer doe. NAC is wisselvallig, verloor twee van de laatste drie thuiswedstrijden. Ze maken nog een minieme kans op directe promotie, maar dan moet De Graafschap wel de laatste twee wedstrijden verliezen, NAC winnen, en Go Ahead en Almere moeten punten laten liggen. Zoals altijd staat de druk er vol op in Breda en daar gaan ze niet altijd even goed mee om. Maar ja, MVV is uitgevoetbald. Voor 1-1 teken ik ook, maar eerlijk gezegd denk ik dat dit gewoon 3-0 of zo wordt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2021 14:21
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
NAC Breda - MVV Maastricht #4
Dit zijn toch wel de leukere uitwedstrijden die nu gemist worden. Buiten de verschrikkelijke vissenkom waarin je telkens moet bukken en springen om iets te kunnen zien van wat er op het veld gebeurd, is het daar altijd een leuk sfeertje.

Budgettechnisch is het een blamage als NAC niet van ons weet te winnen. Alleen, bij NAC is het momenteel hommeles. Regelmatig coronagevallen binnen de selectie, onrust via de journalisten, onrust vanuit het publiek en kritiek op zowel privé- als voetbalgebied op de trainer. Nu vind ik die Steijn samen met Snoei ook de twee meest grote kwallekoppen binnen het trainersgilde van de KKD, dus ik hoop dat MVV hem het laatste zetje kan geven samen met zijn overbetaalde, uitgerangeerde spelers als Immers en Jansen. Ook een Bilate die mijn inziens veel minder toegevoegde waarde voor het elftal en de club heeft wordt opgesteld ten faveure van Van Hooijdonk. Ziet deze topcoach het niet of wilt hij het niet zien? Als hij vrijdag meedoet, kun je voor hem alvast een goal opschrijven.

MVV voetbalt zoals Jacques in zijn korte voorspelling ook al aangeeft nergens meer voor. Wellicht dat spelers voor zichzelf spelen om zich ergens anders in de kijker te spelen, maar dan houdt het verder ook op.

Ik ben trouwens best nieuwsgierig wat er binnen MVV momenteel allemaal afspeelt (of topic ja, maar de wedstrijd gaat om de bok zijn balletjes in een huidzakje). Geen enkel contract is , ondanks de cluboptie, gelicht. Heeft dit ermee te maken dat MVV hoopt op een investeerder en in andere klasse spelers kan gaan shoppen, is dit omdat er toch wéér minder spelersbudget beschikbaar is om welke reden dan ook of is dit omdat MVV simpelweg niet met de speler door kan / wil? Ik was namelijk al met Mickels op de bagagedrager tot in Berlijn gefietst, maar ik ben inmiddels omgekeerd richting De Geusselt met deze topper!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80, De Zwarte Vogel, Boys_in_Red

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2021 20:25 06 mei 2021 20:34 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 593
Meer
NAC Breda - MVV Maastricht #5

Lijnsje@tappunt schreef : is het een blamage als NAC niet van ons weet te winnen.

wètse tot iech 't ieder 'n blamaasj vind es die vaan us die brabo-boere neet eine versajze umtot veer oet Mestreech zien !
Fuck 't budget

Lijnsje@tappunt schreef : Alleen, bij NAC is het momenteel hommeles.

wètse tot iech iers draon mos dinke wie Pikske met get vaan us jonges op 't terraske in Breda aongevalle woorte en onterech de sjöld kreege...

Jacques schreef : Mooie anekdote, Zwarte Vogel!

De Zwarte Vogel schreef : Later zal daarover nog door mijn klasgenoten de spot gedreven worden, dat is toch niets voor een gymnasiast. !


Ik heb een universitaire opleiding en door die opleiding, mijn werk, de baan van mijn vrouw vooral ook, ga ik redelijk veel om met hoogopgeleide mensen, mensen die ook zelf zijn opgegroeid in de betere milieus. Over het algemeen gaat dat allemaal prima, maar ik heb in de loop der jaren meermaals mensen met verbazing horen praten dat ik MVVfan ben en naar het stadion ga. Dat vinden ze toch niets voor mij, niets voor ons soort mensen! Dat laatste zeggen ze niet hardop maar denk ik er altijd zelf bij uiteraard. Ik lach er maar een beetje om en denk bij mezelf dat ik waarschijnlijk inderdaad helemaal niet hun soort mensen ben. Maar dat dit soort dingen in 2021 nog spelen vind ik eigenlijk bizar!

Over de wedstrijd: hopelijk wordt het me vergeven dat ik, nu we nergens meer om spelen, geen uitgebreide analyses meer doe. NAC is wisselvallig, verloor twee van de laatste drie thuiswedstrijden. Ze maken nog een minieme kans op directe promotie, maar dan moet De Graafschap wel de laatste twee wedstrijden verliezen, NAC winnen, en Go Ahead en Almere moeten punten laten liggen. Zoals altijd staat de druk er vol op in Breda en daar gaan ze niet altijd even goed mee om. Maar ja, MVV is uitgevoetbald. Voor 1-1 teken ik ook, maar eerlijk gezegd denk ik dat dit gewoon 3-0 of zo wordt.


wètse tot iech dezelfde ervaaringk met opleijjink , werrek en zoe höb, mer get aanders dink ...tot 't 2:0 veur us weurd !

dus NAC Breda - MVV Maastricht 0:2
Bummel en uzze Pruus de Mickel
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2021 08:37 07 mei 2021 08:53 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
NAC Breda - MVV Maastricht #6
De glazenwasser zeet 3-2....mvrgr Opa.

Overigens zonder anecdotes,waarvan ik alleen over de wedstrijden in en tegen nac wel een paar bladzijden zou kunnen vol schrijven.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2021 10:55 07 mei 2021 10:56 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
NAC Breda - MVV Maastricht #7
Es v'r daan toch euver anekdotes euver NAC beginne;

Hieeeeeeeeeeel lang geleie späölde bij M.V.V. Jef ''De Slachter'' Dresens.

In 'ne wedstrijd tege NAC woort Jef zaoleger ze bein euvergestamp en dat heet 'm maonde revalidatie gekos.

Wie 't sezoen daonao NAC-M.V.V. weer op 't program stoont, zaot Jef Dresens op de baank en vroog of heer moch invalle.

D'n trainer vaan toen voont dat -gezeen -t ''oongelök'' vaan 't jaor daoveur- gein good idee, umtot heer angs had tot Jef ziech neet kos beheerse. Mer nao get gezeiver en de verzekering tot heer ziech koesj zouw hawwe, moch heer toch invalle.

Jef leep 't veld op, stampde de desbetreffende speuler vaan NAC oonderoet en leep zelf weer 't veld aof. Roej kaarte bestoonte nog neet...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Kletswief, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2021 12:09
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
NAC Breda - MVV Maastricht #8
Zoals gezegd, gaat het vanavond nergens meer om voor ons. Dan maar het interessant houden met mooie anekdotes. Misschien komen voor sommigen herinneringen terug bij het zien van dit krantenartikel uit het seizoen '81-'82.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2021 21:47
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
NAC Breda - MVV Maastricht #9
Een wedstrijd om snel te vergeten. Wat een groot niveauverschil. Ik kan Kalezic wel begrijpen als hij zegt dat er geld bij moet. Sommige sprongen al een gat in de lucht de laatste wedstrijden maar we mogen blij zijn dat we zo hoog staan op de ranglijst.3/4 haalt KKD niveau niet. Inzet is er wel......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2021 09:55
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
NAC Breda - MVV Maastricht #10
Op het einde van het seizoen sta je altijd op de plaats die je verdient.
MVV heeft het rond plaats 10, verdienstelijk gedaan met deze selectie.
Hopelijk volgend seizoen kunnen we de sterkhouders behouden en enkele versterkingen aantrekken.
Eindronde moet dan zeker kunnen.
Groetjes uit Lier
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques, jovkle, De Zwarte Vogel, Burgundian043, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2021 08:40
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
NAC Breda - MVV Maastricht #11

Charmeur schreef : Een wedstrijd om snel te vergeten. Wat een groot niveauverschil. Ik kan Kalezic wel begrijpen als hij zegt dat er geld bij moet. Sommige sprongen al een gat in de lucht de laatste wedstrijden maar we mogen blij zijn dat we zo hoog staan op de ranglijst.3/4 haalt KKD niveau niet. Inzet is er wel......

Liersesup schreef : Op het einde van het seizoen sta je altijd op de plaats die je verdient.
MVV heeft het rond plaats 10, verdienstelijk gedaan met deze selectie.



Dit zijn twee terechte opmerkingen en past precies bij het gevoel dat ik heb bij dit seizoen. En ik geloof als ik het zo om me heen hoor en hier op het forum lees de meeste mensen. Met deze selectie zat er niet meer in. Ligt echt niet aan inzet van de spelers of zo, we missen gewoon kwaliteit.

Wat mij betreft ook duidelijk uit te drukken in een statistiek. Er is een duidelijke top-5 dit seizoen - Cambuur, Graafschap, Go Ahead, Almere en NAC. Tegen vier van die vijf ploegen hebben we twee keer verloren en bijna allemaal vrij kansloos. Alleen tegen Almere verloren we niet en dat was opmerkelijk genoeg beide keren eigenlijk ook wel verdiend, Almere maakte twee keer aanvallend totaal geen indruk tegen ons. Almere staat maar twee punten achter een directe promotieplaats dus je zou kunnen stellen dat die promotie tegen ons hebben laten liggen.

Enfin, negeren we Almere City, dan is het duidelijk: zodra MVV tegen een echt sterke tegenstander stond, waren we kansloos. Tegen de subtop pakten we best wat puntjes, we wonnen onder meer van Excelsior, Volendam en NEC. Dat is het voordeel van de KKD, twee goede aankopen er bij en je staat zelf in die subtop volgend seizoen. Maar als Déom vertrekt zonder vervanging en we geen defensieve versterking vinden, dan wordt volgend jaar een teleurstelling.

Het wordt weer een interessante, en waarschijnlijk ook erg frustrerende, zomer.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, bokkesprongen, Liersesup

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.320 seconden